Bizarní brněnský spor. Zákaz otevírání oken v tramvajích s reklamou ODS má skončit
Otevření oken deformuje vzhled celovozové reklamy.
Z některých neklimatizovaných tramvají Dopravního podniku města Brna (DPMB) zmizí nápis v interiéru, aby lidé neotevírali okna. Důvodem zákazu měla být celovozová reklama na primátorku města Brna Markétu Vaňkovou (ODS).
Na případ jako první upozornila Mladá fronta Dnes. „Opakovaně jsme dostávali podněty od klientů, kteří si platí reklamy s velkými obličeji, že když otevřené okýnko odsune třeba oko, tak to tu reklamu deformuje. Takže jsme okna, kde je obličej, zaaretovali, aby se nedala otevřít,“ citoval deník předsedu představenstva Miloše Havránka. Podle něj se zákaz ale týkají jen tří oken z třiceti.
Zákaz by měl být ale brzy minulostí. „Situace se řešila na nejvyšší úrovni a na návrh našich radních nám bylo přislíbeno ze strany vedení DPMB, že zákazy otevírání oken budou odstraněny,“ uvedl člen představenstva DPMB Adam Zemek (Česká pirátská strana). „MHD je tady primárně pro lidi. To, že máme na vozech reklamu, je až druhořadá věc. Cestující by měli být na prvním místě,“ dodal.
Reklama ODS slibuje i zachování „nejlepší MHD v Evropě“. Tramvaj s tímto sloganem jezdí po městě v době, kdy už jsou známy prázdninové jízdní řády. Ty počítají s výrazně větší redukcí provozu než v minulých létech. (více budeme informovat zítra)