Bitva o středočeskou autobusovou dopravu. Na každou oblast přišlo v průměru přes šest nabídek
Venkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
V pěti z osmi oblastí je nejlevnější Arriva.
V pěti z osmi oblastí je nejlevnější Arriva.
Můžu si někde vyhledat, kolik je nabízená cena v přepočtu za kilometry?
Arrivu by měli vyřadit pro nesplnění podmínek, mají nedostatek řidičů a jezdí si jak chtějí
Přesně. Bere to do kapsy, jezdí jak chtějí a už jsem se setkal s jazykovou bariérou…
Zajímavý je seznam dopravců ucházející se o Poděbradsko, např. Transdev z druhé části SČK
Resp. z opačné strany
Co je na tom zajímavého?
Cize poskytovatelia subdodavok si mozu spokojne madlit ruky, s piatimi oblastami pod DeBility Company maju o buducnost postarane.
Na to Brandýsk9 jsem hodně zvědavý. Jisté je jedno, horší než teď už to být nemůže a jsem rád, že takováhle parodie na dopravce jménem ČSAD Střední Čechy odsud zmizí. Zvlášť poslední dobou už je to vrchol, v klidu ujede poslední GARANTOVANÝ přípoj….
Pokud tam bude jezdit OAD, tak bych si vůbec nebyl jistý tím, že to nemůže být horší.
Škoda, že Arriva st.č. vůbec existuje….. 🙁
Co je za problém?
https://www.arriva.cz/cs/o-spolecnosti/dcerine-spolecnosti/arriva-stredni-cechy
Díky, odkazy si umím najít.
V PID nejde o jeden problém s touto firmou
Ono je to vždycky o lidech…každá provozovna víceméně funguje jinak,
Kde s ní máte problém?
Jílové, Kamenice…
Ať jen nekritizuji , tak třeba ČSAD Benešov se zlepšil ( např. v používání klimatizace poslední léto) třeba půjde nahoru časem i Arriva.
csad benesov se s arrivou neda srovnavat…
To je ale Arriva City…
No to Brandýsko, to je masakr. Myslím, že ve Staré Bouli bude panovat zřejmě slušné rozčarování.
A nejen ve Staré Boleslavi. No i když myslím, že to OAD Kolín vyřadí, protože ta cena je úplně někde jinde. Ani si nedokážu představit, jak při tom množství těch busů co jezdí na Prahu, by to asi dělali… Přestěhují sem celou flotilu z Kolína?
Zajímavý je cenový rozdíl v oblasti okolo Brandýsa nad Labem mezi prvním OAD Kolín a ostatními dopravci.
Tak bych chtěl znát i důvody (technické zázemí v oblasti a volné prostory, prostoje řidičů).
Uniklo vám, stejně jako autorovi, že ta cena je na halíř stejná jako v jiné oblasti…
Už by tu Arrivu měl konečně někdo nakopat do ….
Evidentně je jejím jediným cílem cenově zničit místní dopravce a pak napálit ceny do astronomických výšin – tedy stejně jako obchodní model Flixbusu…
Držim palce Vega tour i Umbrella c – b.
Pokud někdo uzavře smlouvu za cenu, kterou nabídl do soutěže, platí následujících deset let. Tak funguje závazková doprava.
Tento obchodní model jako první začal uplatňovat Regiojet.
A kde že to vybírá astronomické částky za jízdné, které o několik řídů převyšují původní jízdní ČSAD/ČD?
Ostravu za několik tisíc, Liberec za pět stovek? Tak to se nikdy nestalo. A že jezdil za korunu, když nemohl do Liberce na místní mafiánský autobusák a lidi museli několik km za město? Ani po pěti letech nebyl dražší než ČSAD.
Je to dlouhodobý a trpělivý proces…
Navíc Arriva má za sebou mateřský koncern DB, který vždycky najde rád pomůže.
A BusLine ti už asi úplně vzdal.
Asi to plánuje napadnout jak ve Zlínském kraji 😀
Nema Bus Line biznis zalozeny na bombardovani namietkami a zalobami a naslednej tichej dohode s vitazom na casti vykonov ako subdodavatel? Ci uz s tym prestali?
nema busline aktualne neco v jihoceskem kraji?
Koukám, že se všude hlásí i Umbrella….a proč ne.. Ukazují,že to umí dobře. Viz ústecký kraj. Vyjeli všechny spoje..mají nové autobusy. žádné stížnosti…
Tak Pavel Steiner z Umbrelly se netají tím, že se chce zbavit závislosti na Flixbusu a mít byznys postavený na více pilířích. To se mu daří a nyní už je FLIX myslím jen 60 procent byznysu. Proklamovaným cílem je ale mít FLIX na max. 30 procent. 🙂
A závazková doprava mu jde, jak ukazuje v ČR i Německu, takže držím palce. 🙂
ano, diverzifikace byznysu se nejlepe ukazala za covidu.
Pardubický kraj totéž, hned první den bez problémů a nevyjetých spojů.
To Brandýsko je zajímavé. Zemek zjevně umí zajet Sázavsko i Brandýsko za stejnou cenu na halíř přesně…
Jj, myslím, že u Zemka teď někdo hodně mlátí hlavou o stůl…
Záleží na tom, jakou cenu chtěli reálně nabídnout. Třeba byla vyšší než u konkurence. V každém případě jim nezbývá, než se nechat vyhodit na mimořádně nízkou nabídkovou cenu.
Přesně tak, ředitele Pípala z OAD Kolín bych zaměstnal možná jako uklízečku…
arriva ma volne kapacity a ridice na dalsi oblasti? to jsou mi novinky…
Ale ušetřila se koruna na kilometr. 😆
to je fakt neuveritelne… 🙁
z predstavy, ze by skoncil martin uher a byl nahrazeny arrivou, me teda fakt trochu desi.
V okolí Mníšku Martin Uher neuspěl, v sousední oblasti však ano.
Ono už je to kolo s Mníškem uzavřeno? Nevím, nerýpu, ptám se 🙂
Mníšecko bylo v první vlně, takže výsledky už jsou a Uher první nebyl
Ano, podle nabídnuté ceny nebyl první, ale pak mělo probíhat ještě jednání jakési komise, která měla rozhodnout, kdo tu kterou smlouvu získá. A já se ptám, zda-li už toto rozhodnutí padlo.
Podle ZZVZ komise posuzuje nabídky a doporučí příslušnému orgánu uzavření smlouvy. Jednání komise jsou podle zákona neveřejná. Komise se může účastníků dotazovat na detaily nabídky mimo jiné např. požadovat vysvětlení mimořádně nízké ceny, doložení kvalifikace atd. – v souladu se zákonem. Po projednání v orgánech krajů se teprve uzavírá smlouva – nebrání-li tomu jiné zákonné okolnosti vyplývající např. z rozhodnutí dohledových orgánů. Takže v případě dvou krajů a takového počtu nabídek, je to běh na dlouhou trať. Až bude zakázka uzavřena/zadána, objeví se tato informace na profilu hlavního zadavatele. A možná zadavatel vydá tiskovou zprávu. Obvykle to tak bývá. Takže… Číst vice »
Tak oni mít ty řidiče aktuálně nemusí, stačí když přejdou od aktuálních dopravců k startu nové smlouvy (většinou přechází třeba 90% řidičů)
To máte pravdu a těch 10% spojů neodjedou a nikoho to trápit nebude 😀
A pak chybí 10% řidičů, protože nikoho nového s „nabídkou“ jako pro skladníka v Kauflandu neseženou…
Je to tak. Obvykle se nahrazují to tak tak obvykle skladem do se nahrazují řidiči důchodového věku, kteří se rozhodli, že raději než si zvykat na nového zaměstnavatele tak půjdou do penze.
Ti by stejně během 10letého kontraktu odešli, i původní dopravce by za ně musel hledat náhradu.