Bitva o středočeskou autobusovou dopravu. Na každou oblast přišlo v průměru přes šest nabídek

Venkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVenkovská zastávka PID. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V pěti z osmi oblastí je nejlevnější Arriva.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Můžu si někde vyhledat, kolik je nabízená cena v přepočtu za kilometry?

David

Arrivu by měli vyřadit pro nesplnění podmínek, mají nedostatek řidičů a jezdí si jak chtějí

Ferda Vomáčka

Přesně. Bere to do kapsy, jezdí jak chtějí a už jsem se setkal s jazykovou bariérou…

Michal²

Zajímavý je seznam dopravců ucházející se o Poděbradsko, např. Transdev z druhé části SČK

Michal²

Resp. z opačné strany

M19

Co je na tom zajímavého?

slsp

Cize poskytovatelia subdodavok si mozu spokojne madlit ruky, s piatimi oblastami pod DeBility Company maju o buducnost postarane.

Nádražák

Na to Brandýsk9 jsem hodně zvědavý. Jisté je jedno, horší než teď už to být nemůže a jsem rád, že takováhle parodie na dopravce jménem ČSAD Střední Čechy odsud zmizí. Zvlášť poslední dobou už je to vrchol, v klidu ujede poslední GARANTOVANÝ přípoj….

Bus driver

Pokud tam bude jezdit OAD, tak bych si vůbec nebyl jistý tím, že to nemůže být horší.

svojsin

Škoda, že Arriva st.č. vůbec existuje….. 🙁

Svojsin

Díky, odkazy si umím najít.
V PID nejde o jeden problém s touto firmou

Student

Ono je to vždycky o lidech…každá provozovna víceméně funguje jinak,
Kde s ní máte problém?

Svojsin

Jílové, Kamenice…

Svojsin

Ať jen nekritizuji , tak třeba ČSAD Benešov se zlepšil ( např. v používání klimatizace poslední léto) třeba půjde nahoru časem i Arriva.

Georg

csad benesov se s arrivou neda srovnavat…

Ladislav

To je ale Arriva City…

Jarda

No to Brandýsko, to je masakr. Myslím, že ve Staré Bouli bude panovat zřejmě slušné rozčarování.

NY153

A nejen ve Staré Boleslavi. No i když myslím, že to OAD Kolín vyřadí, protože ta cena je úplně někde jinde. Ani si nedokážu představit, jak při tom množství těch busů co jezdí na Prahu, by to asi dělali… Přestěhují sem celou flotilu z Kolína?

noerf

Zajímavý je cenový rozdíl v oblasti okolo Brandýsa nad Labem mezi prvním OAD Kolín a ostatními dopravci.
Tak bych chtěl znát i důvody (technické zázemí v oblasti a volné prostory, prostoje řidičů).

prdlavka

Uniklo vám, stejně jako autorovi, že ta cena je na halíř stejná jako v jiné oblasti…

Anelim

Už by tu Arrivu měl konečně někdo nakopat do ….
Evidentně je jejím jediným cílem cenově zničit místní dopravce a pak napálit ceny do astronomických výšin – tedy stejně jako obchodní model Flixbusu…
Držim palce Vega tour i Umbrella c – b.

M19

Tento obchodní model jako první začal uplatňovat Regiojet.

Jiří Kocurek

A kde že to vybírá astronomické částky za jízdné, které o několik řídů převyšují původní jízdní ČSAD/ČD?

Ostravu za několik tisíc, Liberec za pět stovek? Tak to se nikdy nestalo. A že jezdil za korunu, když nemohl do Liberce na místní mafiánský autobusák a lidi museli několik km za město? Ani po pěti letech nebyl dražší než ČSAD.

Surio Mario Martinez Suarez

Je to dlouhodobý a trpělivý proces…
Navíc Arriva má za sebou mateřský koncern DB, který vždycky najde rád pomůže.

Pat

A BusLine ti už asi úplně vzdal.

Frantík

Asi to plánuje napadnout jak ve Zlínském kraji 😀

slsp

Nema Bus Line biznis zalozeny na bombardovani namietkami a zalobami a naslednej tichej dohode s vitazom na casti vykonov ako subdodavatel? Ci uz s tym prestali?

Georg

nema busline aktualne neco v jihoceskem kraji?

Fandík

Koukám, že se všude hlásí i Umbrella….a proč ne.. Ukazují,že to umí dobře. Viz ústecký kraj. Vyjeli všechny spoje..mají nové autobusy. žádné stížnosti…

Jiří Kohout

Tak Pavel Steiner z Umbrelly se netají tím, že se chce zbavit závislosti na Flixbusu a mít byznys postavený na více pilířích. To se mu daří a nyní už je FLIX myslím jen 60 procent byznysu. Proklamovaným cílem je ale mít FLIX na max. 30 procent. 🙂

A závazková doprava mu jde, jak ukazuje v ČR i Německu, takže držím palce. 🙂

Georg

ano, diverzifikace byznysu se nejlepe ukazala za covidu.

Šejdr

Pardubický kraj totéž, hned první den bez problémů a nevyjetých spojů.

Vozembouch

To Brandýsko je zajímavé. Zemek zjevně umí zajet Sázavsko i Brandýsko za stejnou cenu na halíř přesně…

Berda

Jj, myslím, že u Zemka teď někdo hodně mlátí hlavou o stůl…

a8n

Záleží na tom, jakou cenu chtěli reálně nabídnout. Třeba byla vyšší než u konkurence. V každém případě jim nezbývá, než se nechat vyhodit na mimořádně nízkou nabídkovou cenu.

prdlavka

Přesně tak, ředitele Pípala z OAD Kolín bych zaměstnal možná jako uklízečku…

Georg

arriva ma volne kapacity a ridice na dalsi oblasti? to jsou mi novinky…

Hodně štěstí

Ale ušetřila se koruna na kilometr. 😆

Georg

to je fakt neuveritelne… 🙁
z predstavy, ze by skoncil martin uher a byl nahrazeny arrivou, me teda fakt trochu desi.

LiborV

V okolí Mníšku Martin Uher neuspěl, v sousední oblasti však ano.

Kubrt

Ono už je to kolo s Mníškem uzavřeno? Nevím, nerýpu, ptám se 🙂

SussyBaka

Mníšecko bylo v první vlně, takže výsledky už jsou a Uher první nebyl

Kubrt

Ano, podle nabídnuté ceny nebyl první, ale pak mělo probíhat ještě jednání jakési komise, která měla rozhodnout, kdo tu kterou smlouvu získá. A já se ptám, zda-li už toto rozhodnutí padlo.

Glass collector

Podle ZZVZ komise posuzuje nabídky a doporučí příslušnému orgánu uzavření smlouvy. Jednání komise jsou podle zákona neveřejná. Komise se může účastníků dotazovat na detaily nabídky mimo jiné např. požadovat vysvětlení mimořádně nízké ceny, doložení kvalifikace atd. – v souladu se zákonem. Po projednání v orgánech krajů se teprve uzavírá smlouva – nebrání-li tomu jiné zákonné okolnosti vyplývající např. z rozhodnutí dohledových orgánů. Takže v případě dvou krajů a takového počtu nabídek, je to běh na dlouhou trať. Až bude zakázka uzavřena/zadána, objeví se tato informace na profilu hlavního zadavatele. A možná zadavatel vydá tiskovou zprávu. Obvykle to tak bývá. Takže… Číst vice »

Tomariero

Tak oni mít ty řidiče aktuálně nemusí, stačí když přejdou od aktuálních dopravců k startu nové smlouvy (většinou přechází třeba 90% řidičů)

Kamil Novotný

To máte pravdu a těch 10% spojů neodjedou a nikoho to trápit nebude 😀

Pavel

A pak chybí 10% řidičů, protože nikoho nového s „nabídkou“ jako pro skladníka v Kauflandu neseženou…

LiborV

Je to tak. Obvykle se nahrazují to tak tak obvykle skladem do se nahrazují řidiči důchodového věku, kteří se rozhodli, že raději než si zvykat na nového zaměstnavatele tak půjdou do penze.

Jiří Kocurek

Ti by stejně během 10letého kontraktu odešli, i původní dopravce by za ně musel hledat náhradu.