Bitva o nový most na Sicílii. Účetní dvůr odmítl potvrdit financování, vláda chce pokračovat
Vizualizace mostu přes Messinský průliv. Zdroj: Eurolink consortium

Soudci poukazují na nedostatky v projektu i financování.

Soudci poukazují na nedostatky v projektu i financování.
Fandím místním NIMBYstům. Dopady té stavby na příslušná místa a jejich široké okolí i ekosystém úžiny by byly přímo katastrofální. Je to to poslední co Sicilie potřebuje.
Já Messinskou úžinu trajektem zažil a viděl co tento de facto „tramvajový“ provoz v podobě neustálého obratu lodí plus zážitky a chaos, třeba jen jak se na ten trajekt dostat a na straně druhé v Messině vyjet na A18. V 11 v noci, s dvěma menšími dětmi. Nalezení bungalovu před Taorminou byla proti zážitku s úžinou poté jen třešnička. Zpět to bylo o krapet lepší, bylo to ve dne. Líp se orientovalo, taky jste však viděl více věcí, které při cestě tam zůstaly skryty. Most bych bral v té době (cca 15 let zpět) všemi deseti a osobně myslím, že… Číst vice »
Je to lepší než most.
Hm. Léta letoucí se diskutuje o tom, že je tam aktivní zlom v zemské kůře, posuvy a zemětřesení. O poměrně blízkých sopkách nemluvě Asi italská vláda zakázala seismické jevy.
Moc se nedivím, ono začít stavět v roce 2026 na základě výsledků výběrového řízení z roku 2005 (!) , když samozřejmě v mezidobí došlo i k zásadním změnám v projektu, je dost pochybné.
Tam je možné vše, a stavy dálnice třeba z Palerma do Catanie jsou tragické, většina mostů bud popadaná, nebo se jezdí v jednom pruhu, u tunelů se vždy jedna roura zpravuje a druhou se jezdí, a když se místních ptám, svedou to na státní byrokracii.12 let se dohadují kdy a jak opravi trať Palermo Trapani přes Milo, mají reklamu že to bude v roce 2026 a ještě tam ani nekopli.Takže s tím mostem to bude takové Italské obvyklé divadlo.
Nebo po mostě jedete prostředkem a po stranách roste tráva. Plus neosvětlené tunely, mnohdy i bez ostění. Celé to na působí dojmem (a zřejmě to tak i je), že se vše kdysi z velké slávy postavilo, ale finance na údržbu a opravy se během několika desetiletí rozkradly…
Členy účetního dvora jsou auditoři, ne soudci.
Jde o účetní soud:
https://en.wikipedia.org/wiki/Court_of_Audit_(Italy)
To jen jedno, jak se to jmenuje. Je to instituce odpovídající např. Bundesrechnungshof (D) nebo Nejvyšší kontrolní úřad u nás. Jenže ten náš má silně okleštěné pravomoce, oproti obdobám na západ (i jih) od nás.
Koukám, že i v Itálimi mají své kňůlitiky a ne politiky.
Pokud chce Itálie finance na most od EU, tak to musí být podle pravidel EU. Nějaký brekot o „vpádu soudců do pravomocí vlády a parlamentu“ je mimo. NIKDO Italům nebrání si na svém území za své peníze postavit co chtějí.
Já jsem si článek přečetl a o EU se tam nepíše nic. Z čeho soudíte, že má být most financovaný EU?
Mea culpa, nevím proč mé oči tam četly evropský účetní dvůr.
Nemelo to byt financovano jako „povolene nevojenske (infrastrukturni) investice“ (1,5 %) v ramci dohodnutych 5% na obranu clenu NATO ?