kmax

Bitva o nový most na Sicílii. Účetní dvůr odmítl potvrdit financování, vláda chce pokračovat

Vizualizace mostu přes Messinský průliv. Zdroj: Eurolink consortiumVizualizace mostu přes Messinský průliv. Zdroj: Eurolink consortium

Soudci poukazují na nedostatky v projektu i financování.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Béďa Havránek

Fandím místním NIMBYstům. Dopady té stavby na příslušná místa a jejich široké okolí i ekosystém úžiny by byly přímo katastrofální. Je to to poslední co Sicilie potřebuje.

Olin

Já Messinskou úžinu trajektem zažil a viděl co tento de facto „tramvajový“ provoz v podobě neustálého obratu lodí plus zážitky a chaos, třeba jen jak se na ten trajekt dostat a na straně druhé v Messině vyjet na A18. V 11 v noci, s dvěma menšími dětmi. Nalezení bungalovu před Taorminou byla proti zážitku s úžinou poté jen třešnička. Zpět to bylo o krapet lepší, bylo to ve dne. Líp se orientovalo, taky jste však viděl více věcí, které při cestě tam zůstaly skryty. Most bych bral v té době (cca 15 let zpět) všemi deseti a osobně myslím, že… Číst vice »

Fred Rooks

Je to lepší než most.

Klondajk

Hm. Léta letoucí se diskutuje o tom, že je tam aktivní zlom v zemské kůře, posuvy a zemětřesení. O poměrně blízkých sopkách nemluvě Asi italská vláda zakázala seismické jevy.

jkjk

Moc se nedivím, ono začít stavět v roce 2026 na základě výsledků výběrového řízení z roku 2005 (!) , když samozřejmě v mezidobí došlo i k zásadním změnám v projektu, je dost pochybné.

Petr

Tam je možné vše, a stavy dálnice třeba z Palerma do Catanie jsou tragické, většina mostů bud popadaná, nebo se jezdí v jednom pruhu, u tunelů se vždy jedna roura zpravuje a druhou se jezdí, a když se místních ptám, svedou to na státní byrokracii.12 let se dohadují kdy a jak opravi trať Palermo Trapani přes Milo, mají reklamu že to bude v roce 2026 a ještě tam ani nekopli.Takže s tím mostem to bude takové Italské obvyklé divadlo.

switch007

Nebo po mostě jedete prostředkem a po stranách roste tráva. Plus neosvětlené tunely, mnohdy i bez ostění. Celé to na působí dojmem (a zřejmě to tak i je), že se vše kdysi z velké slávy postavilo, ale finance na údržbu a opravy se během několika desetiletí rozkradly…

olsei

Členy účetního dvora jsou auditoři, ne soudci.

jkjk
Klondajk

To jen jedno, jak se to jmenuje. Je to instituce odpovídající např. Bundesrechnungshof (D) nebo Nejvyšší kontrolní úřad u nás. Jenže ten náš má silně okleštěné pravomoce, oproti obdobám na západ (i jih) od nás.

mgr.pavel

Koukám, že i v Itálimi mají své kňůlitiky a ne politiky.

Pokud chce Itálie finance na most od EU, tak to musí být podle pravidel EU. Nějaký brekot o „vpádu soudců do pravomocí vlády a parlamentu“ je mimo. NIKDO Italům nebrání si na svém území za své peníze postavit co chtějí.

libcha

Já jsem si článek přečetl a o EU se tam nepíše nic. Z čeho soudíte, že má být most financovaný EU?

mgr.pavel

Mea culpa, nevím proč mé oči tam četly evropský účetní dvůr.

Addams

Nemelo to byt financovano jako „povolene nevojenske (infrastrukturni) investice“ (1,5 %) v ramci dohodnutych 5% na obranu clenu NATO ?