Nové pražské tunely: Jak budou vypadat štoly pro Bílou skálu, Jarov a Malešice
Tunel Bílá skála. Foto: Satra

Současný harmonogram se začátkem prací počítá už pro příští rok.
Současný harmonogram se začátkem prací počítá už pro příští rok.
Neekonomická zbytečnost a způsob jak ulejt miliardy daňových poplatníků. Nebo mě někdo ohromí výdělečností tohoto počinu?
Na tunely jsou v Praze přeborníci 🙂
V podstate od dob primatoru Kasla a Koukala, kteri v 90. Letech projednali a vypapirovali Blanku, se Praha na Mestsky okruh a radialy vys*ala. Vsichni, co prisli po nich, hlavne Bem, uz zdedili bezici stavbu a jen se fotili u propadu ve Stromovce nebo pozdeji pri otevirani. Ctvrt stoleti ztraceneho casu a nicnedelani. A jeste tak dalsich deset let, nez se zase zacne seriozne stavet. Fakt k bliti…
Nevím, jestli se fotil, ale Blanka se otevírala až za Krnáčové, jestli si pamatuji.
Jasně mluvím VŠECH těch, kteří přišli po Kaslovi a Koukalovi. Bez ohledu na to, jestli se fotili s propadem nebo tunel otvírali… Podstatné je, že pro pokračování neudělali skoro nic.
Me treba nevadi, ze se za stovky miliard nestavi infrastruktura pro mensinu, ktera chce v Praze jezdit kazdy den a jako bonus travi vsem vzduch. Blanka a nasledne neuzavreni centra ukazalo, ze benefity techto staveb dopadnou skutecne jen na ortodoxni motoristy. Pro obcasne vyjeti z nebo vjeti do Prahy mi infastruktura prijde dostatecna.
Téměř každý dospělý člověk v ČR vlastní a používá osobní automobil, vy menšino…
Ale nejezdí s ním denně po Praze. A to ani obyvatel Prahy nebo jejích předměstí.
Pořád jste jen křičící menšina.
Jak vy víte kdo kde jezdí nebo nejezdí. Kdo to je? Nebud´te slušnej, řekněte jména a jdeme věšet…
Jup, ale máte auto tak jste autíčkář, holt…
Ja taky vlastnim auto a bydlim v centru Prahy. Nejezdim s nim ale kazdy den, a za stovky miliard bych od mesta cekal jine veci, nez zrychleni obcasne cesty na vylet o par minut. Komu by to pomohlo hodne jsou denni dojizdeci po Praze, a ty se mi opravdu dotovat nelibi
Jakože ty OSTATNÍ stavby nestojí stovky miliard? Metro (nejen) D, nové tramvajové tratě, Nové spojení(2)??
Nechápu, jak tam tráví vzduch náš firemní elektromobil, vy menšino.
Karcinogenním otěrem z pneumatik.
Aha, takže na koně. Ale ten zase produkuje metan… Ještě že máme demokracii a ne rudozelenou ideologii.
Elektrárna, která vám vyrábí elektriku mi zasmradila vzduch. Okamžitě se odpojte od sítě! A vaše ho*na tečou do čistírny a ta mi taky smrdí a narušuje krajinný ráz. Přestaňte vyměšovat teď hned!
To už se můžeme bavit o jedovatých řečech jisté menšiny…
4×4 metry je dost, kdyz stat neprispeje, bude v tom cyklostezka?
S tou výškou be se tam vešli i jezdci na zvířatech! Podle mě se v Praze málo jezdí na koních a kůň do města historicky patří! Navíc přijet někam na schůzku či oběd/kafe na jízdním koni je větší flex než Gčkem a nechat to na invalidech/chodníku.
Super nápad a mohl by si ten kůň tam i dobít baterku. Pěkně napomalo přes AC…
Rozjedte pujcovnu, eh, sdileni koni.
„Podle náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba bude na stavbu nutná finanční spoluúčast státu.“
to neprojde ….
Když je 20 miliard na filharmonii, tak určitě je i na tunel…
Ne, že by to nebylo potřeba, ale proč se neadekvátně tolik dělá na východě Prahy a na západ se celkem kašle? Radlická, Plzeňská, Evropská slouží jako hlavní výpadovky a jsou to přitom většinou jednopruhové, s milion semafory, často rozmlácené ulice přímo v zástavbě. Navíc někteří starostové mají ještě pnutí části těchto ulic zadusit ještě víc, zřejmě ať ty kolony jsou ještě horší. To na východě mají několik radiál a spojnic a plánují a staví se další.
Radlická se pořád odkládá do nekonečna, Hřib už dokonce někde řekl že to není priorita, takže se o tom bude do nekonečna pořád jenn kecat a dělat další studie a nikdy se to nepostaví….
pokud vím tak Radlická se odkládá i kvůli neustálému odporu místních (i nemístních) obyvatel například – https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dostavba-radlicke-radialy-spolky-blokuji-chteji-zahloubit.A200926_573387_praha-zpravy_rsr
je “milion” petic pro a proti a krásně to ukazuje, že existuje velké procento místních, kterým záhadně současný stav vyhovuje a nejsou jen pro úpravu projektu ale proti němu celkově. U pokračování městského okruhu se taková míra nevole zatím nezvedla i když ale člověk vidí jak místní protestují i proti hloubetínskému tunelu kde se fakt jedná stoprocentně nejlepší řešení a chtějí současný stav, tak uvidíme, jak to nakonec dopadne s tímhle. Podle mě s ražbou průzkumných štol nastane období protestů
No ale ono to „odpískat“ (nebo odložit na neurčito) až po zhotovení těchto štol je dost napalici, to už se vydá řádově 20% z celkové ceny…
Protože na západě jsou vnější i vnitřní okruh už dávno postavené.
Na pravém břehu řeky žije mnohem více Pražanů a až se dostaví D0 na východě Prahy, tak bych řekl, že se situace dorovná. Naopak bych řekl, že západ Prahy měl infrastrukturní náskok z hlediska D0 a městského okruhu. To že ty víceproudé radiály na JV Prahy kolabují když se sejdou Pražané, co jedou z města s dojíždějícími do/z města asi nemáte ani tušení. A na stavařině je krásné to, že když se nestaví byty ve městě, za dekády se budou muset stavět dálnice či železnice pro ty, co bydlí daleko za městem.
Možná proto, že doposud to bylo naopak? 😅 Pražský i Městský okruh jsou na západě hotové. Východ Prahy byl prostě dlouhodobě zanedbáván a teď je snaha to trochu víc dohnat.
vychod Prahy nema tolik vlakovych variant a je tu propojeni D1-D11-D10-D8
jestli myslíte snížení počtu pruhu na českobrodské, totéž na Poděbradské a Kolbenově, namalování cyklopruhů a povolení parkování na Chlumecké…
ano, pak se na východě udělalo hodně
Dobrá zpráva. A doufám, že to dopadne tak, že se primárně udělá napojení pod Bílou na vysočanskou radiálu a pak se bude drandit po průmyslovém polookruhu
Jaderné reaktory VR1 a VR2 patří pod ČVUT, ne pod UK