Bezstyková kolej a nové přejezdy. SŽ zrekonstruuje lokálku od Lipna k hranici s Bavorskem

Do Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla KosmatyDo Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla Kosmaty

Celkové náklady stavby dosahují 390 milionů korun, její dokončení se plánuje na polovinu roku 2026.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

1) Zvýší se tím rychlost na úroveň SRP?
2) Nezůstaly tam ještě nějaké přejezdy s kříži, čímž by nově vznikly nějaké TORky…?

Beny

Prosil bych o vysvětlení zkratek. Člověk se pořád učí.

Happy

TOR já to znám jako TONTR trvalé omezení nejvyšší traťové rychlosti. Klasicky kvůli přejezdům, mostům atp. Nad SRP přemýšlím..

Dan

A zvýší se alespoň rychlost? Také by to chtělo něco udělat s cirkusem v podobě GWTR a umělého prodlužování jízdních dob v sezóně. Ta trať má větší potenciál, který není využitý.

Hon

Pane Cirkus, tak ať kraj zaplatí spešl 1. nebo 2. páry vlaku pro pumpičkáře, u kterého bude JŘ „orientační“ a nemusí se u pravidelného Os prodlužovat jízdní doba. Chytrolíne.

Jaaa

Nebo by stačilo objednat něco, čehož nakládka nebo vykládka nebude trvat věčnost.

Ares

A to je co, kde to nevypadá věčnost? Jak by takový vlak měl vypadat?

Dan

Ano, předělaný nákladní vůz pro přepravu kol je cirkus. V civilizovaném světě se to řeší dostatečně kapacitními nízkopodlažními jednotkami s rozumnou dynamikou a klimatizací.

SYN

Ale tento způsob řešení se u nás teprve rozbíhá, že? Už nějakých 25let nám Desira jen slibují a místo toho máme Regioznovu. Měnit se to sotva začalo…

Ondra K.

Záleží na poptávce. Při větším množství kol je rozhodně lepší cyklovůz s obsluhou, která organizuje nakládku a vykládku.

Dan

Ale nakládka trvá nekonečně dlouho, proč třeba v Jizerkách problém s koly nebýva?

Petr

Tak si počkáte, no

Twix

A u ostatních vlaků přepravu kol zakázat? To by asi úplně neprošlo. Spešl vlak pro cyklisty moc nefunguje (pokud nenabízí něco spešl jako přímé spojení z Brna do Šatova), oni si chtějí flexibilně vybrat kde a v kolik do toho vlaku nastoupí – podle nálady, únavy, počasí. To je jeden z hlavních důvodů proč vůbec to kolo vozí vlakem.

Ondrak

Ano, určitě to dělají jen tak pro radost😂 Nenapadlo Vás, že je to například kvůli cyklistům (nakládce a výkladce kol). Nebo třeba kvůli špatnému stavu trati a tím omezení rychlosti?

Dan

Problémy jsou prakticky od začátku provozu GWTR, takže se nelze vymlouvat na současný špatný stav trati. Kola to nepochybně ovlivní, však jsem psal, že se jedná cirkus, je problém s cyklisty třeba v Jizerkách, kde jezdí moderní vozidla?

p.n.

Stejnak by bylo nejlepší když by tam natáhli dráty. Od ČB až po Volary. Lidí jezdí dost ve všechny roční období a ta trať je hezky modernizovaná.

Ares

Právě že mimo sezonu tam moc lidu nejezdí, ještě trošku v zimě, jinak nic moc. Vlak po dvou hodinách taky žádná sláva.

Tomáš Záruba

Třeba se i to povede… 🙂

SYN

Jakože po modernizaci stanic, pak „prosté modernizaci“ tratě se ještě má rozjet třetí akce „prostá elektrifikace“? Tak to už snad raději ne, to se mělo dělat zaráz nebo dlouho ne…

Jihočeský velkoměšťan

Úsek ČB-Kájov je v tom strategickém plánu prosté elektrizace tratí. Podle plánu (SŽ i Jikord) se pak počítá s provozem bateriových jednotek. Otázka je kdy…

antaran

Kájovská už z toho plánu vypadla…

Libor

Je super dělat takovou akci v turistické lokalitě a v turistické sezóně. Nojono, tak si dráhu strčte někam, my pojedeme autem. Ale prosím nedivte se…

Martas

Vždyť je tam psáno výluka září-říjen. Sice začátek srpen, ale to budou kladívka a podobné blbosti. Zas jako na Šumavě to nejde ralizovat v lednu.

SYN

Chápu, leden nebrat… co říjen?

Jan

Vy nejste moc dobrý čtenář, že?

Libor

Září je taky ještě sezóna..

Ares

V prosinci, nebo v lednu toho fakt moc neuděláte.

Jiří Kocurek

To zas jezdí běžkaři, ne? Taky sezona.

Jarda

A rovnou ji mohli i zadrátovat.

Král Šumavy

Nemohli, ochranné pásmo je příliš velké a ochranáři nedovolí vykácet tolik stromů .

Alibaba

7 m je příliš velké ochranné písmo?

Broge

Tahle salámová metoda rekonstrukcí má za úkol naštvat co nejvíc cestujících, nebo proč se to dělá?

Martas

Prachy a hašení požárů? Nejsou to rekontrukce/modernizace ve smyslu vylepšení, ale nutné opravy. Úplně stejně flikuje ŘSD I/3.

Tomáš Záruba

Dělá se proto, že když ve studii pro všechny překvapivě vyšla plnohodnotná rekonstrukce, nastalo drbání na hlavě jak to udělat aby vyšla jen zabezpečovačka plus stanice plus pár nejhorších úseků, na což už byly připravené PD předem, protože „přece se to nemůže udělat celý a má se řešit hlavně zabezpečovačka“.

Jaaa

Opět manažerské chyby, opět Nejezchleb zůstává ve funkci.

Vojtech

Takže nám zrekonstruuji pracně ručně vybudovanou/obnovenou mezinárodní železnici do Bavorska ? Mám na ni nějaké pražce,, zpátky abych věděl.

Bram

Z Nového Údolí vedou do Waldkirchenu opět koleje?!? Že jsem si toho nějak nevšiml, ač bych je tam rád viděl…

Jaaa

Tak je tam ta nejkratší mezinárodní drážka na světě, ne? Akorát se jim přes minulou zimu nějak rozpadla.

Bram

Několik kolejových polí pohozených na násep se nepočítá :-).