Bezstyková kolej a nové přejezdy. SŽ zrekonstruuje lokálku od Lipna k hranici s Bavorskem
Do Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla Kosmaty![Do Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla Kosmaty](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/12/nudoli_97.jpg)
![Do Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla Kosmaty](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/12/nudoli_97.jpg)
Celkové náklady stavby dosahují 390 milionů korun, její dokončení se plánuje na polovinu roku 2026.
1) Zvýší se tím rychlost na úroveň SRP?
2) Nezůstaly tam ještě nějaké přejezdy s kříži, čímž by nově vznikly nějaké TORky…?
Prosil bych o vysvětlení zkratek. Člověk se pořád učí.
TOR já to znám jako TONTR trvalé omezení nejvyšší traťové rychlosti. Klasicky kvůli přejezdům, mostům atp. Nad SRP přemýšlím..
A zvýší se alespoň rychlost? Také by to chtělo něco udělat s cirkusem v podobě GWTR a umělého prodlužování jízdních dob v sezóně. Ta trať má větší potenciál, který není využitý.
Pane Cirkus, tak ať kraj zaplatí spešl 1. nebo 2. páry vlaku pro pumpičkáře, u kterého bude JŘ „orientační“ a nemusí se u pravidelného Os prodlužovat jízdní doba. Chytrolíne.
Nebo by stačilo objednat něco, čehož nakládka nebo vykládka nebude trvat věčnost.
A to je co, kde to nevypadá věčnost? Jak by takový vlak měl vypadat?
Ano, předělaný nákladní vůz pro přepravu kol je cirkus. V civilizovaném světě se to řeší dostatečně kapacitními nízkopodlažními jednotkami s rozumnou dynamikou a klimatizací.
Ale tento způsob řešení se u nás teprve rozbíhá, že? Už nějakých 25let nám Desira jen slibují a místo toho máme Regioznovu. Měnit se to sotva začalo…
Záleží na poptávce. Při větším množství kol je rozhodně lepší cyklovůz s obsluhou, která organizuje nakládku a vykládku.
Ale nakládka trvá nekonečně dlouho, proč třeba v Jizerkách problém s koly nebýva?
Tak si počkáte, no
A u ostatních vlaků přepravu kol zakázat? To by asi úplně neprošlo. Spešl vlak pro cyklisty moc nefunguje (pokud nenabízí něco spešl jako přímé spojení z Brna do Šatova), oni si chtějí flexibilně vybrat kde a v kolik do toho vlaku nastoupí – podle nálady, únavy, počasí. To je jeden z hlavních důvodů proč vůbec to kolo vozí vlakem.
Ano, určitě to dělají jen tak pro radost😂 Nenapadlo Vás, že je to například kvůli cyklistům (nakládce a výkladce kol). Nebo třeba kvůli špatnému stavu trati a tím omezení rychlosti?
Problémy jsou prakticky od začátku provozu GWTR, takže se nelze vymlouvat na současný špatný stav trati. Kola to nepochybně ovlivní, však jsem psal, že se jedná cirkus, je problém s cyklisty třeba v Jizerkách, kde jezdí moderní vozidla?
Stejnak by bylo nejlepší když by tam natáhli dráty. Od ČB až po Volary. Lidí jezdí dost ve všechny roční období a ta trať je hezky modernizovaná.
Právě že mimo sezonu tam moc lidu nejezdí, ještě trošku v zimě, jinak nic moc. Vlak po dvou hodinách taky žádná sláva.
Třeba se i to povede… 🙂
Jakože po modernizaci stanic, pak „prosté modernizaci“ tratě se ještě má rozjet třetí akce „prostá elektrifikace“? Tak to už snad raději ne, to se mělo dělat zaráz nebo dlouho ne…
Úsek ČB-Kájov je v tom strategickém plánu prosté elektrizace tratí. Podle plánu (SŽ i Jikord) se pak počítá s provozem bateriových jednotek. Otázka je kdy…
Kájovská už z toho plánu vypadla…
Je super dělat takovou akci v turistické lokalitě a v turistické sezóně. Nojono, tak si dráhu strčte někam, my pojedeme autem. Ale prosím nedivte se…
Vždyť je tam psáno výluka září-říjen. Sice začátek srpen, ale to budou kladívka a podobné blbosti. Zas jako na Šumavě to nejde ralizovat v lednu.
Chápu, leden nebrat… co říjen?
Vy nejste moc dobrý čtenář, že?
Září je taky ještě sezóna..
V prosinci, nebo v lednu toho fakt moc neuděláte.
To zas jezdí běžkaři, ne? Taky sezona.
A rovnou ji mohli i zadrátovat.
Nemohli, ochranné pásmo je příliš velké a ochranáři nedovolí vykácet tolik stromů .
7 m je příliš velké ochranné písmo?
Tahle salámová metoda rekonstrukcí má za úkol naštvat co nejvíc cestujících, nebo proč se to dělá?
Prachy a hašení požárů? Nejsou to rekontrukce/modernizace ve smyslu vylepšení, ale nutné opravy. Úplně stejně flikuje ŘSD I/3.
Dělá se proto, že když ve studii pro všechny překvapivě vyšla plnohodnotná rekonstrukce, nastalo drbání na hlavě jak to udělat aby vyšla jen zabezpečovačka plus stanice plus pár nejhorších úseků, na což už byly připravené PD předem, protože „přece se to nemůže udělat celý a má se řešit hlavně zabezpečovačka“.
Opět manažerské chyby, opět Nejezchleb zůstává ve funkci.
Takže nám zrekonstruuji pracně ručně vybudovanou/obnovenou mezinárodní železnici do Bavorska ? Mám na ni nějaké pražce,, zpátky abych věděl.
Z Nového Údolí vedou do Waldkirchenu opět koleje?!? Že jsem si toho nějak nevšiml, ač bych je tam rád viděl…
Tak je tam ta nejkratší mezinárodní drážka na světě, ne? Akorát se jim přes minulou zimu nějak rozpadla.
Několik kolejových polí pohozených na násep se nepočítá :-).