Bezstyková kolej a nové přejezdy. SŽ zrekonstruuje lokálku od Lipna k hranici s Bavorskem
Do Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla Kosmaty
Celkové náklady stavby dosahují 390 milionů korun, její dokončení se plánuje na polovinu roku 2026.
Trať vede mezi vrcholy Plechý (1378 m.n.m) a Boubín (1362 m.n.m.) tak tam nějaké hory asi opravdu budou.
Takže když to sečtem za 2,4 mld zvýší se rychlost?
Nebo po 2 děláme nepřipravenou hurá akci. A výsledkem je opět opět stejná rychlost.
Ehle pokud vím jezdí zde soukromý dopravce.. A náhodou ejhle opravujeme..
Protože projektujeme 4 krát VRT..
A konvenční síť nás nezajímá.
Tak hlavně, že máme slaměného panáka v podobě VRT, kterou „nepotřebujeme“.
Ono je to o tom, že původně měla stát rekonstrukci tratí České Budějovice – Volary 4 miliardy Kč. Pak byli peníze omezeny na cca 1,5 miliardy Kč.
S tím, že se dělali jen stanice a přejezdy.
Ta trať je specifická tím, že úsek Nová pec – Nové údolí celý vede územím národního parku Šumava, což projednání úprav dost komplikuje. Až bych řekl, že poměr mezi složitostí projednání a reálným přínosem zrychlení trati by byl značně nevýhodný. Přece jenom je řeč o lokálce s hlavně turistickým provozem, nějaký „nahánění minut“ za každou cenu mi nedává moc smysl.
Presne tak. Bavme se o urychlování, případné elektrifikace v úseku ČB- Kájov. Tam dojíždí lidé do práce. Ale od Horní Plané nahoru je to čistě o turistice. Takže, tratě opravit, ale investice do rychlosti by byla zbytečná. Nic méně něco jiného, než naftu by si národní park zasloužil.
1) Zvýší se tím rychlost na úroveň SRP?
2) Nezůstaly tam ještě nějaké přejezdy s kříži, čímž by nově vznikly nějaké TORky…?
Prosil bych o vysvětlení zkratek. Člověk se pořád učí.
TOR já to znám jako TONTR trvalé omezení nejvyšší traťové rychlosti. Klasicky kvůli přejezdům, mostům atp. Nad SRP přemýšlím..
Směrodatný Rychlostní Profil.
Takové teoretické maximum, které vychází z přepočítání rychlosti ve všech obloucích na nějaké optimální převýšení a bez zásadních směrových posunů (aby se nešlo mimo stávající pozemky).
Mimo těleso, ne pozemky.
A zvýší se alespoň rychlost? Také by to chtělo něco udělat s cirkusem v podobě GWTR a umělého prodlužování jízdních dob v sezóně. Ta trať má větší potenciál, který není využitý.
Pane Cirkus, tak ať kraj zaplatí spešl 1. nebo 2. páry vlaku pro pumpičkáře, u kterého bude JŘ „orientační“ a nemusí se u pravidelného Os prodlužovat jízdní doba. Chytrolíne.
Nebo by stačilo objednat něco, čehož nakládka nebo vykládka nebude trvat věčnost.
A to je co, kde to nevypadá věčnost? Jak by takový vlak měl vypadat?
Ano, předělaný nákladní vůz pro přepravu kol je cirkus. V civilizovaném světě se to řeší dostatečně kapacitními nízkopodlažními jednotkami s rozumnou dynamikou a klimatizací.
Ale tento způsob řešení se u nás teprve rozbíhá, že? Už nějakých 25let nám Desira jen slibují a místo toho máme Regioznovu. Měnit se to sotva začalo…
Záleží na poptávce. Při větším množství kol je rozhodně lepší cyklovůz s obsluhou, která organizuje nakládku a vykládku.
Ale nakládka trvá nekonečně dlouho, proč třeba v Jizerkách problém s koly nebýva?
Tak si počkáte, no
Proč bych měl jako platící cestující kvůli pumpičkářům čekat?
Jednou jsem jel z Budějovic až do Nového Údolí a jízdní doba byla prodloužena o krásných 55 minut. Již nikdy více.
Cyklisti jsou taky platící cestující. Proč by coby platící cestující měli snášet, že si jeden Znalý nepřeje, aby jeli vlakem?
Cyklisté do hor vůbec nepatří. Devastují je. Dělají si tam své vlastní tratě. Na horách bylo krásně pokud tam nebyli.
Tomu říkám opravdu kvalitní služba.
Netuším jaká je frekvence cyklistů v Jizerských horách, ale jeden cyklovůz Dd GWTR má kapacitu 56 jízdních kol, přičemž z předloni pamatuju, že se vozily cyklovozy dva. Která moderní jednotka má kapacitu cca 100 jízdních kol?
Další značnou výhodu bych viděl v tom, že v dobách mimo sezónu je možnost ty vozy nenasazovat do provozu a nechat je stát. Celistvá jednotka s fixní kapacitou bude mimo sezónu vozit vzduch, a zas budou stížnosti, že je provoz moc drahej.
A za případnou elektrickou klasiku se nedá pověsit 2x Ds…?
Případná klasika z Českého Krumlova do Nového Údolí/Volar nejspíš už nehrozí a rozhodně nehrozí ani 2 x Ds, ty už nejsou k dispozici. Ne že by ta klasika jako sezónní posila nebyla fajn, ale to by jí předně musel být zájem dlouhodobě objednat a ne aby to zase byl jen půlroční ministerský výstřelek pro odstřelení Arrivy. Mám obavy že teď prostě není zájem a to i s ohledem na nedostatek vhodných vozů u ČD. Sice dorazí Comfortjety, ale i to je zoufale málo…
Pořád doufám, že jednoho dne zvítězí rozum a nejen že bude trolej až nahoru, ale také bude Ex7 mít podobu prokladu dvouhodin Praha – Linz a Praha – CK s tím, že to druhé rameno bude v sezóně jezdit (minimálně) až k Lipnu.
A u ostatních vlaků přepravu kol zakázat? To by asi úplně neprošlo. Spešl vlak pro cyklisty moc nefunguje (pokud nenabízí něco spešl jako přímé spojení z Brna do Šatova), oni si chtějí flexibilně vybrat kde a v kolik do toho vlaku nastoupí – podle nálady, únavy, počasí. To je jeden z hlavních důvodů proč vůbec to kolo vozí vlakem.
Tak ten cirkus je, že na to mají nějaký speciální vložený vagon ne.. Proto ten cirkus. Čd by to asi zvládali i bez keců a cirkusů a prodloužených dob.. A s jinýma službama.
Ano, určitě to dělají jen tak pro radost😂 Nenapadlo Vás, že je to například kvůli cyklistům (nakládce a výkladce kol). Nebo třeba kvůli špatnému stavu trati a tím omezení rychlosti?
Problémy jsou prakticky od začátku provozu GWTR, takže se nelze vymlouvat na současný špatný stav trati. Kola to nepochybně ovlivní, však jsem psal, že se jedná cirkus, je problém s cyklisty třeba v Jizerkách, kde jezdí moderní vozidla?
Těch cyklistů vlakem v Jizerských horách nejezdí najednou tolik, protože mají k dispozici hodinový takt vlaků mezi Libercem a Harrachovem. Pro Šumavu je toto řešení nevhodné (neufinancovatelné, navíc na hodinový takt není mezi Krumlovem a Volary vůbec celoroční poptávka cestujících), tam by naopak pomohl sezónní vlak pro cyklisty navíc, který by zbytečně nestavěl v zastávkách, kde cyklistická frekvence není.
Stejnak by bylo nejlepší když by tam natáhli dráty. Od ČB až po Volary. Lidí jezdí dost ve všechny roční období a ta trať je hezky modernizovaná.
Právě že mimo sezonu tam moc lidu nejezdí, ještě trošku v zimě, jinak nic moc. Vlak po dvou hodinách taky žádná sláva.
Třeba se i to povede… 🙂
Jakože po modernizaci stanic, pak „prosté modernizaci“ tratě se ještě má rozjet třetí akce „prostá elektrifikace“? Tak to už snad raději ne, to se mělo dělat zaráz nebo dlouho ne…
Dělat to najednou by sice bylo podstatně lepší, ale furt neskonale lepší postupně než vůbec.
Úsek ČB-Kájov je v tom strategickém plánu prosté elektrizace tratí. Podle plánu (SŽ i Jikord) se pak počítá s provozem bateriových jednotek. Otázka je kdy…
Kájovská už z toho plánu vypadla…
Je super dělat takovou akci v turistické lokalitě a v turistické sezóně. Nojono, tak si dráhu strčte někam, my pojedeme autem. Ale prosím nedivte se…
Vždyť je tam psáno výluka září-říjen. Sice začátek srpen, ale to budou kladívka a podobné blbosti. Zas jako na Šumavě to nejde ralizovat v lednu.
Chápu, leden nebrat… co říjen?
Vy nejste moc dobrý čtenář, že?
Září je taky ještě sezóna..
V prosinci, nebo v lednu toho fakt moc neuděláte.
To zas jezdí běžkaři, ne? Taky sezona.
A rovnou ji mohli i zadrátovat.
Nemohli, ochranné pásmo je příliš velké a ochranáři nedovolí vykácet tolik stromů .
7 m je příliš velké ochranné písmo?
Počkají do nejbližší vychřice.
Už nic nepište 🙂
Tahle salámová metoda rekonstrukcí má za úkol naštvat co nejvíc cestujících, nebo proč se to dělá?
Prachy a hašení požárů? Nejsou to rekontrukce/modernizace ve smyslu vylepšení, ale nutné opravy. Úplně stejně flikuje ŘSD I/3.
Dělá se proto, že když ve studii pro všechny překvapivě vyšla plnohodnotná rekonstrukce, nastalo drbání na hlavě jak to udělat aby vyšla jen zabezpečovačka plus stanice plus pár nejhorších úseků, na což už byly připravené PD předem, protože „přece se to nemůže udělat celý a má se řešit hlavně zabezpečovačka“.
Opět manažerské chyby, opět Nejezchleb zůstává ve funkci.
Takže nám zrekonstruuji pracně ručně vybudovanou/obnovenou mezinárodní železnici do Bavorska ? Mám na ni nějaké pražce,, zpátky abych věděl.
Z Nového Údolí vedou do Waldkirchenu opět koleje?!? Že jsem si toho nějak nevšiml, ač bych je tam rád viděl…
Tak je tam ta nejkratší mezinárodní drážka na světě, ne? Akorát se jim přes minulou zimu nějak rozpadla.
Několik kolejových polí pohozených na násep se nepočítá :-).