Bezstyková kolej a nové přejezdy. SŽ zrekonstruuje lokálku od Lipna k hranici s Bavorskem

Do Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla KosmatyDo Nového Údolí dnes jezdí vlaky společnosti GW Train. Pramen: archiv Pavla Kosmaty

Celkové náklady stavby dosahují 390 milionů korun, její dokončení se plánuje na polovinu roku 2026.

Správa železnic (SŽ) se hodlá pustit v následujících měsících a letech do tzv. prosté rekonstrukce šumavské lokálky od Nové Pece v západním cípu Lipna do Černého Kříže a Nového Údolí na hranicích s Bavorskem.

Zahájení tzv. prosté rekonstrukce v úseku Nová Pec – Černý Kříž je naplánováno na letošní srpen. Stavba zahrne kompletní výměnu železničního svršku a čištění kolejového lože, zřídí se bezstyková kolej, dělníci provedou rekonstrukci propustků a příkopů a vymění přejezdové konstrukce na 19 přejezdech.

„Celkové náklady stavby dosahují 390 milionů korun, její dokončení se plánuje v polovině roku 2026. Nepřetržitá výluka začne 9. září a potrvá do 18. října. Přibližně ve stejném termínu se uskuteční i v příštím roce,“ doplnila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

V termínu od 25. září do 16. října 2024 se podle ní uskuteční nepřetržitá výluka také v navazujícím úseku z Černého Kříže do Nového Údolí. I zde bude probíhat prostá rekonstrukce, rozsah prací bude obdobný jako v úseku z Nové Pece do Černého Kříže.

Správa železnic podobnou akci na trati 194 České Budějovice – Černý Kříž provedla loni v úsecích Kájov – Nová Pec a Křemže – Kájov.

Trať přitom prošla v letech 2014 až 2016 dvoumiliardovou modernizací, po které byla označována za nejmodernější lokálku v republice. Modernizace se ale podle SŽ netýkala mezistaničních úseků. Zahrnula pouze dopravny, nástupiště a instalaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, takže ji lze ovládat dálkově z Kájova.

Tagy Správa železnic trať 194 České Budějovice - Černý Kříž
33 komentářů