Bezplatnou MHD v Litoměřicích loni využilo o pětinu více cestujících
MHD Litoměřice. Foto: Město Litoměřice
Město loni zavedlo zkušebně nový spoj na hokejové zápasy.
Město loni zavedlo zkušebně nový spoj na hokejové zápasy.
Z těch 220 tisíc na víc jak 700 tisíc cestujících to je opravdu podstatný skok.
Zejména u MHD zadarmo to o moc ničem nevypovídá. Kolik lidí kvůli tomu uskutečnilo více cest, a kolik z toho nahradilo využití auta?
Jasně, je to prodělečná služba, nemá se vyplatit finančně…
A když je to placené, tak to víte? Taky ne.
Stačí se podívat do statistik. A zavedení jízdného zdarma nikdy počet jízd autem nesnížilo. Nárůst počtu cestujích je dán cestami, které by se jinak vůbec neuskutečnily.
Jakých statistik? Čím máte své tvrzení podložené?
Tak to nemusí být špatně, když to podpoří nějak aktivitu ekonomiky obyvatel. Ale kdyby místo toho sli pěšky.. .
Tak tam když jede víc cestujících aspoň se městu vrátí víc nákladů.
Kdo by nevyužil, když je to zadáčo. Víc mě zajímá, kdo to zacáluje.
Nezáviďte.
Jestli jsi z Litoměřic, ptej se na vaší radnici. Jestliže nikoliv, tak ti do toho nic není.
Město – ale v těch menších městech s tímto modelem osobně souhlasím. Pokud by se platilo, počet cestujících by byl +- třetinovej. Takže pokud by zůstal zachovanej rozsah, kolik by byl příjem z jízdného? V hodně optimistickým případě 3 miliony. Město by dalo devět a jezdila by tím třetina lidí.
To už je lepší dát těch 12 s tím, že ty autobusy vozí víc jak vzduch a řidiče.
Bingo. A ono by to možná bylo míň než těch 12, protože by odpadla spousta nákladů spojených s výběrem jízdného, související částí účetnictví, revizory apod.
Osvícení radní by navíc poměr náklady/výnosy jistě posuzovali nejen z úzkého hlediska účetnictví dopravního podniku, ale v kontextu nákladů a užitku pro celé město.
Zajímavé předjímání, s tím „úzkým účetnictvím“ (kdy mimochodem nejde o žádný dopravní podnik).
A zavedením jízdného „zdarma“ najedou začali být (bez ironie) osvícenými?
To z tvrzení vašeho předřečníka nevyplývá.
Náklady a užitek nejsou jenom to, co lze vyčíslit a zahrnout v účetnictví do předepsaného šuplíčku…
„…kdy mimochodem nejde o žádný dopravní podnik…“
A o co teda jde? O charitu nebo neziskovou organizaci?
V návaznosti na údaj z článku, by nebyl třetinový, ale jen o tu 1/5 nižší.
Pokud něco za byť regulovaně nízkou cenu „vozí vzduch“, pak je obecně něco v nepořádku.
… resp. aha, 1/3 oproti roku 2017 coby poslednímu „ne bezplatnému“.
O. K., ale tím víc to vypovídá o (bohužel) nízké roli MHD, kdy lidé jí využijí zejména kvůli ceně, ne kvůli případným jiným kvalitám (rychlost, četnost, netřeba řešit parkování atd.).