Z toho vyplývá, že ve vztahu k přepraveným tunám a člověkokilometrům je železnice výrazně nebezpečnější, než silniční doprava. Je škoda, že se tomu věnuje tak málo pozornosti.
Kolik osob z 229 umřelo v uplynulém roce přímo ve vlaku? Jen 35 lidí zařvalo v autě na přejezdu, hádám že zbytek jsou lidé v kolejišti, kde němeli co dělat…
Železnice zabíjí ze své viny cca 2-3 lidi ročně. A to včetně započtení Krouny z roku 1995 a obou Studének… Sebevrahy a přejezdy těžko můžete přičítat železnici.
Právě že přejezdy lze přičíst železnici ze 100%. A kolik bylo prokazatelných sebevrahů?
To se dá stejně říct, že každý mrtvý, který vstoupil autu do vozovky a každý, kdo to napálil čelně do protijedoucího vozu by se měl odečíst z dopravních nehod. To je přece blbost.
Chodci, cyklisté i řidiči jsou všichni účastníci silničního provozu, se kterými i zákon 361/2000 Sb. počítá a je i upraveno jejich chování v provozu na pozemních komunikacích a z toho důvodu se samozřejmě všechny události zařadí do silničního provozu. Kdežto železnice je určena pro provoz vlaků a dle zákona 266/1994 Sb. je vstup na těleso dráhy (vyjma přejezdů, přechodů a veřejné přístupných míst) zakázán. A je přesně stanoveno, jak se na těchto místech chovat. Tak, aby to bylo spravedlivě posouzeno, tak pokud poruší pravidla železnice, měly by být následky přičteny do statistik železnici a pokud poruší pravidla jiný účastník, měly… Číst vice »
Ale zákon 266/1994 Sb se vztahuje také na tramvaje, trolejbusy, kombinovanou dopravu a veřejnost (z hlediska jejího přístupu). Tj. podle vaší logiky to všechno je potřeba počítat pod železnici, pokud se cokoli stane.
Používáte úplně nesmyslnou logiku. Podle vás by teda měly být z havárií silničního provozu odečteny srážky se zvěří – protože ty zákon 361/2000 nedefinuje jako účastníky.
Nicméně na silnici se také nerozlišuje, jestli to byla sebevražda.
Pár lidí ročně spáchá sebevraždu vědomým nárazem do zdi, prostě to do ní rozpálí. Občas si někdo lehne ožralý na silnici. Jindy vběhne přímo pod kola, řidič s tím už nemá šanci cokoliv udělat = zas další oběť automobilismu! Co natom, že to byla MHD a ne automobil.
Zanechte ideologického boje proti železnici, nevyhrajete 🙂
Honza R.
10 měsíců
V kontextu téměř přesně rok starého článku mi tentokrát chybí titulek ve stylu „Přísnější postihy strojvedoucích přinesly zlepšení, chyb na železnici ubylo“ Jenže to by se nejspíš pralo s vnitřními pocity autora, které jsem loni v diskusi možná trochu ostře pojmenoval – a dostal za to ban. Už před rokem jsem upozorňoval (akorát to nikdo mimo autora nemohl vidět), že od února 2022, tedy od platnosti přísnějších kontrol a postihů strojvedoucích, dochází k zastavení dlouhodobého růstu počtu MU (a že loňský titulek je proto přinejmenším zavádějící). Z toho odhaduji, že v roce 2023 nejde o náhodný výkyv v číslech, spíš… Číst vice »
Ano, strojvedoucí už nemůžou ve svém volném čase jezdit jinde. V té hromadě volného času teď obráží welnessy, posilovny a chodí na jógu. Navíc když jim hrozí pokuta za ježdění na červenou tak už s tím konečně přestali. 😉
Tak si prosím přečtěte, co jste tehdy psal. Tehdy jsem dostal vyčiněno, že nemá smysl řešit tato data po roce fungování. Fakt si myslíte, že MLS to nějak spasil? Ty hlavní změny se odehrály jinde.
Jo, byl, a na několik měsíců 😀 Dovolil jsem si napsat, že jsou formulace autora tendenční. A dostal jsem vylágoš, že se neumím ani podepsat (ačkoli nikde v pravidlech diskusí nic o podepisování přispěvatelů nebylo – no ona tu vlastně nebyla žádná pravidla diskusí, prostě se autor cítil uražen a podle toho se choval 🙂
Kdyby se někdo chtěl pobavit, loňský komentář je na https://zdopravy.cz/prisnejsi-postihy-strojvedoucich-zlepseni-neprinesly-chyb-na-zeleznici-pribylo-138257/#comment-924272
1) Příspěvek musí být relevantní vzhledem k článku. Pro ostatní čtenáře by měl být informačně přínosný, nesmyslný spam nebude tolerován.
Pravidla už máte. Pochopil jsem vaši touhu neustále řešit moji osobu, ale i to se dá léčit.
S dovolením jste to nepochopil vůbec. Nejde o Vás osobně, Jene, ale o kvalitu a způsob podávání informací na uznávaném odborném serveru. Spor byl o data a jejich interpretaci, do osobní roviny jste to posunul sám. Tehdy jsem poukazoval na to, že žádná pravidla diskusí, která bych mohl porušit, neexistovala, a na můj dotaz, co jsem udělal špatně, jste nijak nereagoval. Bylo pak zábavné sledovat, jak Vaši kolegové mé diskusní příspěvky u svých článků povolovali, zatímco u Vašich jsem si připadal jak při psaní na lampárnu. A mimochodem, to už si taky nikdo nemohl přečíst, za použití pojmu „tendenční“, když… Číst vice »
Kupodivu si to stále pamatuji… Rozporoval jsem Vaše titulkové tvrzení, že „přísnější postihy strojvedoucích zlepšení nepřinesly“, i následující tvrzení, že „jejich (přísnějších pravidel, pozn. komentujícího) efekt je podle dat za loňský rok přesně opačný: chyb přibylo“ – neboť ve světle předchozích meziročních nárůstů počtu projetí v průměru o 9 % byl nárůst o pouhého 1,2 % de facto zlepšením. Respektive rozhodně nešlo o opačný efekt, protože od zavedení MLS vůbec nedošlo ke zrychlení růstu počtu MU. Také jsem poukazoval, že srovnáváte data za celý kalendářní rok 2022, a nikoli za období od zavedení MLS se stejným obdobím předchozího roku nebo… Číst vice »
Tomáš Záruba
10 měsíců
A za rok to bude třeba 230. Nebo 95. Nebo 350. A nic z toho, stejně jako ten letošní pokles, nebude nic reálného znamenat.
Pojem „náhodný jev“ už snad existuje dost dlouho, ne…?
Já si to nemyslím. Ono totiž došlo i ke změně poměru vlak / posun…
Zdá se mi to opravdu jako světélko na konci tunelu, možná by to chtělo ještě ve statistikách rozdělovat počty projetí osobní a nákladní dopravy.
Rovněž myslím, že máme důvod k opatrnému optimismu, takový pokles v kategorii „vlak“ po mnohaletém beznadějném trendu směrem „nahoru“ už působí zajímavě. Ještě by to ovšem chtělo poctivě rozlišovat MU dle typu (scénáře). V tomto smyslu jsme definovali čtyři základní typy, neb tyto mají dost samostatný „život“ ohledně faktorů, které k nim přispívají i potřebných opatření k jejich redukci: 1 – odjezd proti „Stůj“ z dopravny v osobní dopravě, 2 – nezastavení po návěsti „Výstraha“, 3 – projetí vjezdového návěstidla, 4 – ostatní, zejména oddílová návěstidla automatického bloku (špatné zpracování jízdy na permisivní „Stůj“).
Mohu Vás osobně ubezpečit, že DI každou MÚ sleduje detailně, takže informací co, kde, jak,proč apod. mají ve své interní databázi opravdu „přehršel“ – jen je to jejich interní úložiště a normální člověk se k tomu prostě nedostane – to je celé.
Jistě, nakonec detailní práci DI i my velmi oceňujeme a z mnoha dat DI vycházíme. Právě z analýzy balíku událostí podrobně zpracovaných DI vyplývá naše doporučení, reportovat v souhrnných datech a jejich časovém vývoji nikoli jen rozlišení vlak/posun, ale v kategorii „vlak“ rozlišovat i zmíněné čtyři „scénáře“ (typy MU). Mj. jak se nám vyvíjí odjezdy proti „Stůj“, jak se vyvíjí nereagování na „Výstraha“, atd. V současnosti si to nutno dosadit a zpracovat ručně a dodatečně, což je hodně zdlouhavé (sám jsem si zařazení víc než 1000 projetých návěstidel vyzkoušel). Kdybychom v souhrnných datech přidali v tabulce jeden sloupeček a typ… Číst vice »
A opravdu víme, ze zároveň neklesl i počet jízd na výstrahu? Pokud by to tak bylo, třeba omezením výluk, tak to nižší číslo muže znamenat dokonce i zhoršení (teoreticky).
Ale Qěcy… Samozřejmě, že to má vypovídající hodnotu. To není žádných 5 – 10%, jako to bylo roky před tím…
Nebo si fakt chceš myslet, že se najednou strojvedoucí probudili, řekli si „hele, mohl bych dostat pokutu, tak to dnes neprojedu…???“.
Co asi tak prokázal MLS? Kde jsou oslavné tiskové zprávy Drážního úřadu, kolik strojvedoucích bylo zachyceno, když přijímali „PODOBOJÍ“???
Ale Petře, právěže si myslím pravý opak. Si nepamatuješ, co jsem psal k buzerace strojvedoucích za projeté červené? Pokud neznám počet dojezdů k červené, nemohu zjistit poměrný počet projetí. Čili se všichni nimraji v čísle, které skoro nic nevypovídá.
Ale prdlajs. Počet dojetí k červené se po letech skokově nemění…
Takovýto pokles prostě za přemýšlení stojí, obzvláště pokud si uvědomíme neustále stoupající řadu čísel, kterou jsem tak záměrně vytahal ze statistik DI.
Hele, Qěcy na rovinu: rozhodně si nemyslím, že všechny červené čepice šly skokem v roce 2023 do sebe a začaly stavět v prvním možném okamžiku… Tím to fakt nebude.
To asi ne. Už zhruba deset let probíhá trend stabilního nárůstu, takže Vámi příkladmo uváděné divoké oscilace jsou silně nepravděpodobné. Loňský výrazný pokles v kategorii „vlak“ je v každém případě zajímavý. Možná se na něm podepsala i lepší medializace problému (vic se na toto téma publikuje a diskutuje, vznikla interaktivní mapa projetých návěstidel, viz https://projetanavestidla.cdvinfo.cz/, atd.).
Děkujeme Vám i Petrovi za uznání, byla to opravdu mravenční práce. Hlavní problém Poříčan je série odjezdových návěstidel na návěstní lávce směrem na Pečky, která se kvůli oblouku strojvedoucím obtížně přiřazují ke koleji. Běžným scénářem MU je, že strojvedoucí vjíždí do Poříčan na „Výstraha“, pomalu se blíží obloukem k sadě odjezdových návěstidel a když se na návěstidle domněle platném pro něj objeví povolující znak, pokračuje v jízdě. A ona je to často iluze – návěstidlo platí pro sousední kolej, kde je postaveno pro vlak jedoucí souběžně, zatímco svoje „Stůj“ si uvědomí pozdě. V kategorii „jednotlivá návěstidla“ pak první místo v… Číst vice »
Přesně tak, jak říkáte. Už na to vlídně upozorňujeme rok a nic se neděje. Asi se čeká, až to někdo projede pořádně a zasáhne do postavené vlakové cesty pro protijedoucí rychlík z Bohumína; vzhledem k počtu zdejších událostí je to jen otázka času. Přitom spousta bezproblémově viditelných návěstidel „mlhovky“ má a zde, kde je potřeba akutní, chybějí.
To tedy ne, Tomáši. Problém je nemožnost vypočítat poměrný počet projetí. Když bude všude zelená, nebo aspoň nějaká navést dovolující jízdu vlaků, tak nikdo nemůže projet červenou.
A je ten pokles dopravy rozložen rovnoměrně? Múže být že na těch tratícj co jezdíte je pokles minimální a na jiných je o to větší a tím pádem více zelené?
Přečti si to ještě jednou. Nenápadně píši, že ani my neznáme zelenou vlnu…
Jiří Kocurek
10 měsíců
Do těch 229 mrtvých jsou započítáni i sebevrazi úmyslným skokem pod vlak, což?
libcha
10 měsíců
U těchhle událostí s velmi malou pravděpodobností (v poměru k celkovému počtu „příležitostí“, tedy zastavení vlaku na Stůj) je velká míra nahodilosti (rozptyl), takže že zrovna letos jich náhodou bylo míň než loni, nevypovídá prakticky o ničem, a už vůbec bych nehovořil o „bezpečnější železnici“. To je prostě nesmysl. Kdyby se porovnávala data za celé dekády, budiž. A to nejsem profesionální statistik.
Jj, jak jsem již byl upozorňoval vloni a předloni. Pokud neznám absolutní počet dojezdů ke stůj a stání před stůj, nemohu vypočítat poměrný počet případů nedovoleného projetí stůj.
Ono se stačí třeba podívat na počty vypravených vlaků a to dát do porovnání. To, co uvádíte vy, nelze nijak vést a statisticky vyhodnocovat, ale k poměru vypravených vlaků za tentýž rok už mi to nějakou představu dává.
Jak mě potěšila příjemně klesající tendence projetí návěstidel vlaků, tak nárůst v režimu posunu mě na druhou stranu docela ruší. Zajímala by mě ještě statistika na posunu s posunovou četou a bez.
To bylo opravdu velmi obtížné poznat, zejména na návěstní lávce, kdy návěstidla nejsou „spojena se zemí“ a ještě osově posunutá. Odpočítávání „své“ koleje od nulté by mělo být jednodušší než odpočítávání od okraje.
Proč se vlastně nedělá běžně tohle:
Zastavit a ujistit se. Jako důvod navýšení zpoždění uvést třeba „nečitelné návěstidlo“.
Pokud je před tím volno(ne výstraha) a fíra se nepřesvědčí, taky zastavit a ohlásit padáčka
Tak určitě. Ale třeba jako pokyn k rozjezdu Os je lepší takhle, protože i z toho perónu je (resp. bylo by) jasně vidět, že je za obloukem postaveno.
V opačném směru by nejlépe byly cesťáky za zhlavím a drobné vysunutí vjezdu, aby vznikl oddíl navíc, a tím tam ta Výstraha mnohdy prostě nebyla (a když byla, tak už by prostě byla třeba z té rychlosti brzdit, žádné „no ještě uvidíme, zatím je to daleko“).
Jan
10 měsíců
Úbytek je logický, protože rok 2022 byl v tomto směru vysoce nadprůměrný…
Z toho vyplývá, že ve vztahu k přepraveným tunám a člověkokilometrům je železnice výrazně nebezpečnější, než silniční doprava. Je škoda, že se tomu věnuje tak málo pozornosti.
Kolik osob z 229 umřelo v uplynulém roce přímo ve vlaku? Jen 35 lidí zařvalo v autě na přejezdu, hádám že zbytek jsou lidé v kolejišti, kde němeli co dělat…
Na tom přejezdu nemuseli být vůbec v autě, mohli jít pěšky nebo jet na kole.
Železnice zabíjí ze své viny cca 2-3 lidi ročně. A to včetně započtení Krouny z roku 1995 a obou Studének… Sebevrahy a přejezdy těžko můžete přičítat železnici.
Právě že přejezdy lze přičíst železnici ze 100%. A kolik bylo prokazatelných sebevrahů?
To se dá stejně říct, že každý mrtvý, který vstoupil autu do vozovky a každý, kdo to napálil čelně do protijedoucího vozu by se měl odečíst z dopravních nehod. To je přece blbost.
Chodci, cyklisté i řidiči jsou všichni účastníci silničního provozu, se kterými i zákon 361/2000 Sb. počítá a je i upraveno jejich chování v provozu na pozemních komunikacích a z toho důvodu se samozřejmě všechny události zařadí do silničního provozu. Kdežto železnice je určena pro provoz vlaků a dle zákona 266/1994 Sb. je vstup na těleso dráhy (vyjma přejezdů, přechodů a veřejné přístupných míst) zakázán. A je přesně stanoveno, jak se na těchto místech chovat. Tak, aby to bylo spravedlivě posouzeno, tak pokud poruší pravidla železnice, měly by být následky přičteny do statistik železnici a pokud poruší pravidla jiný účastník, měly… Číst vice »
Ale zákon 266/1994 Sb se vztahuje také na tramvaje, trolejbusy, kombinovanou dopravu a veřejnost (z hlediska jejího přístupu). Tj. podle vaší logiky to všechno je potřeba počítat pod železnici, pokud se cokoli stane.
Používáte úplně nesmyslnou logiku. Podle vás by teda měly být z havárií silničního provozu odečteny srážky se zvěří – protože ty zákon 361/2000 nedefinuje jako účastníky.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/statistika-dopravni-nehody-policie-umrti-zraneni-skoda-setreni-zachranari.A240105_103014_domaci_ihal?zdroj=vyhledavani důkladně si přečtěte článek, hlavně tu pasáž o tom jak se snížil počet úmrtí, protože se zjistilo, že se jednalo o sebevraždy
Nicméně na silnici se také nerozlišuje, jestli to byla sebevražda.
Pár lidí ročně spáchá sebevraždu vědomým nárazem do zdi, prostě to do ní rozpálí. Občas si někdo lehne ožralý na silnici. Jindy vběhne přímo pod kola, řidič s tím už nemá šanci cokoliv udělat = zas další oběť automobilismu! Co natom, že to byla MHD a ne automobil.
No vidite. Prave ze nerozlisuje.
Počítáte to zřejmě úplně špatně. To „na dráhách“ zjevně zahrnuje i lanovky, trolejbusy, tramvaje…
Zanechte ideologického boje proti železnici, nevyhrajete 🙂
V kontextu téměř přesně rok starého článku mi tentokrát chybí titulek ve stylu „Přísnější postihy strojvedoucích přinesly zlepšení, chyb na železnici ubylo“ Jenže to by se nejspíš pralo s vnitřními pocity autora, které jsem loni v diskusi možná trochu ostře pojmenoval – a dostal za to ban. Už před rokem jsem upozorňoval (akorát to nikdo mimo autora nemohl vidět), že od února 2022, tedy od platnosti přísnějších kontrol a postihů strojvedoucích, dochází k zastavení dlouhodobého růstu počtu MU (a že loňský titulek je proto přinejmenším zavádějící). Z toho odhaduji, že v roce 2023 nejde o náhodný výkyv v číslech, spíš… Číst vice »
Ano, strojvedoucí už nemůžou ve svém volném čase jezdit jinde. V té hromadě volného času teď obráží welnessy, posilovny a chodí na jógu. Navíc když jim hrozí pokuta za ježdění na červenou tak už s tím konečně přestali. 😉
Tak si prosím přečtěte, co jste tehdy psal. Tehdy jsem dostal vyčiněno, že nemá smysl řešit tato data po roce fungování. Fakt si myslíte, že MLS to nějak spasil? Ty hlavní změny se odehrály jinde.
A to prosím kde?
A fakt za to byl BAN?
Vůbec netuším, já si fakt nevedu evidenci banů, za co to bylo. Pamatuji si pouze největší exoty.
Jo, byl, a na několik měsíců 😀 Dovolil jsem si napsat, že jsou formulace autora tendenční. A dostal jsem vylágoš, že se neumím ani podepsat (ačkoli nikde v pravidlech diskusí nic o podepisování přispěvatelů nebylo – no ona tu vlastně nebyla žádná pravidla diskusí, prostě se autor cítil uražen a podle toho se choval 🙂
Kdyby se někdo chtěl pobavit, loňský komentář je na https://zdopravy.cz/prisnejsi-postihy-strojvedoucich-zlepseni-neprinesly-chyb-na-zeleznici-pribylo-138257/#comment-924272
1) Příspěvek musí být relevantní vzhledem k článku. Pro ostatní čtenáře by měl být informačně přínosný, nesmyslný spam nebude tolerován.
Pravidla už máte. Pochopil jsem vaši touhu neustále řešit moji osobu, ale i to se dá léčit.
S dovolením jste to nepochopil vůbec. Nejde o Vás osobně, Jene, ale o kvalitu a způsob podávání informací na uznávaném odborném serveru. Spor byl o data a jejich interpretaci, do osobní roviny jste to posunul sám. Tehdy jsem poukazoval na to, že žádná pravidla diskusí, která bych mohl porušit, neexistovala, a na můj dotaz, co jsem udělal špatně, jste nijak nereagoval. Bylo pak zábavné sledovat, jak Vaši kolegové mé diskusní příspěvky u svých článků povolovali, zatímco u Vašich jsem si připadal jak při psaní na lampárnu. A mimochodem, to už si taky nikdo nemohl přečíst, za použití pojmu „tendenční“, když… Číst vice »
Tak naposledy: jak tento příspěvek souvisí s obsahem textu, kromě toho, že potřebujete zjevně pofoukat bolístku, že jste dostal blok?
Kupodivu si to stále pamatuji… Rozporoval jsem Vaše titulkové tvrzení, že „přísnější postihy strojvedoucích zlepšení nepřinesly“, i následující tvrzení, že „jejich (přísnějších pravidel, pozn. komentujícího) efekt je podle dat za loňský rok přesně opačný: chyb přibylo“ – neboť ve světle předchozích meziročních nárůstů počtu projetí v průměru o 9 % byl nárůst o pouhého 1,2 % de facto zlepšením. Respektive rozhodně nešlo o opačný efekt, protože od zavedení MLS vůbec nedošlo ke zrychlení růstu počtu MU. Také jsem poukazoval, že srovnáváte data za celý kalendářní rok 2022, a nikoli za období od zavedení MLS se stejným obdobím předchozího roku nebo… Číst vice »
A za rok to bude třeba 230. Nebo 95. Nebo 350. A nic z toho, stejně jako ten letošní pokles, nebude nic reálného znamenat.
Pojem „náhodný jev“ už snad existuje dost dlouho, ne…?
Já si to nemyslím. Ono totiž došlo i ke změně poměru vlak / posun…
Zdá se mi to opravdu jako světélko na konci tunelu, možná by to chtělo ještě ve statistikách rozdělovat počty projetí osobní a nákladní dopravy.
Rok — celkem – vlak – posun
2018 – 148 – 110 – 38
2019 – 149 – 104 – 45
2020 – 153 – 102 – 51
2021 – 173 – 114 – 59
2022 – 183 – 137 – 46
2023 – 136 – 82 – 54
Tohle snad jasně ukazuje, že na to má vliv ETCS. Už pod jeho dohledem jezdi dost vlaků. Zatímco posun ETCS neřeší, tak počet projetí stoupá.
Nemyslím si, že se nám ve statistice za rok 2023 výrazně projevilo ETCS. Pár případů asi zachránilo, ale zcela jistě nevysvětluje takový pokles.
ETCS které je z velké části mimo provoz?
Rovněž myslím, že máme důvod k opatrnému optimismu, takový pokles v kategorii „vlak“ po mnohaletém beznadějném trendu směrem „nahoru“ už působí zajímavě. Ještě by to ovšem chtělo poctivě rozlišovat MU dle typu (scénáře). V tomto smyslu jsme definovali čtyři základní typy, neb tyto mají dost samostatný „život“ ohledně faktorů, které k nim přispívají i potřebných opatření k jejich redukci: 1 – odjezd proti „Stůj“ z dopravny v osobní dopravě, 2 – nezastavení po návěsti „Výstraha“, 3 – projetí vjezdového návěstidla, 4 – ostatní, zejména oddílová návěstidla automatického bloku (špatné zpracování jízdy na permisivní „Stůj“).
Mohu Vás osobně ubezpečit, že DI každou MÚ sleduje detailně, takže informací co, kde, jak,proč apod. mají ve své interní databázi opravdu „přehršel“ – jen je to jejich interní úložiště a normální člověk se k tomu prostě nedostane – to je celé.
A smutné, protože nejenom normální člověk, ale ani dopravce…
Jistě, nakonec detailní práci DI i my velmi oceňujeme a z mnoha dat DI vycházíme. Právě z analýzy balíku událostí podrobně zpracovaných DI vyplývá naše doporučení, reportovat v souhrnných datech a jejich časovém vývoji nikoli jen rozlišení vlak/posun, ale v kategorii „vlak“ rozlišovat i zmíněné čtyři „scénáře“ (typy MU). Mj. jak se nám vyvíjí odjezdy proti „Stůj“, jak se vyvíjí nereagování na „Výstraha“, atd. V současnosti si to nutno dosadit a zpracovat ručně a dodatečně, což je hodně zdlouhavé (sám jsem si zařazení víc než 1000 projetých návěstidel vyzkoušel). Kdybychom v souhrnných datech přidali v tabulce jeden sloupeček a typ… Číst vice »
A opravdu víme, ze zároveň neklesl i počet jízd na výstrahu? Pokud by to tak bylo, třeba omezením výluk, tak to nižší číslo muže znamenat dokonce i zhoršení (teoreticky).
Nimrate se všichni v něčem, co nemá žádnou vypovídací hodnotu ve smyslu „dopravci jezdí bezpečněji“.
Ale Qěcy… Samozřejmě, že to má vypovídající hodnotu. To není žádných 5 – 10%, jako to bylo roky před tím…
Nebo si fakt chceš myslet, že se najednou strojvedoucí probudili, řekli si „hele, mohl bych dostat pokutu, tak to dnes neprojedu…???“.
Co asi tak prokázal MLS? Kde jsou oslavné tiskové zprávy Drážního úřadu, kolik strojvedoucích bylo zachyceno, když přijímali „PODOBOJÍ“???
Ale Petře, právěže si myslím pravý opak. Si nepamatuješ, co jsem psal k buzerace strojvedoucích za projeté červené? Pokud neznám počet dojezdů k červené, nemohu zjistit poměrný počet projetí. Čili se všichni nimraji v čísle, které skoro nic nevypovídá.
Ale prdlajs. Počet dojetí k červené se po letech skokově nemění…
Takovýto pokles prostě za přemýšlení stojí, obzvláště pokud si uvědomíme neustále stoupající řadu čísel, kterou jsem tak záměrně vytahal ze statistik DI.
Hele, Qěcy na rovinu: rozhodně si nemyslím, že všechny červené čepice šly skokem v roce 2023 do sebe a začaly stavět v prvním možném okamžiku… Tím to fakt nebude.
To asi ne. Už zhruba deset let probíhá trend stabilního nárůstu, takže Vámi příkladmo uváděné divoké oscilace jsou silně nepravděpodobné. Loňský výrazný pokles v kategorii „vlak“ je v každém případě zajímavý. Možná se na něm podepsala i lepší medializace problému (vic se na toto téma publikuje a diskutuje, vznikla interaktivní mapa projetých návěstidel, viz https://projetanavestidla.cdvinfo.cz/, atd.).
Perfektní materiál, neznal jsem. Děkuji.
Díky vám i autorům, perfektní zpracování.
Co ty Poříčany? Vedou nad všemi pražskými nádražími i Kolínem. 🙁
Děkujeme Vám i Petrovi za uznání, byla to opravdu mravenční práce. Hlavní problém Poříčan je série odjezdových návěstidel na návěstní lávce směrem na Pečky, která se kvůli oblouku strojvedoucím obtížně přiřazují ke koleji. Běžným scénářem MU je, že strojvedoucí vjíždí do Poříčan na „Výstraha“, pomalu se blíží obloukem k sadě odjezdových návěstidel a když se na návěstidle domněle platném pro něj objeví povolující znak, pokračuje v jízdě. A ona je to často iluze – návěstidlo platí pro sousední kolej, kde je postaveno pro vlak jedoucí souběžně, zatímco svoje „Stůj“ si uvědomí pozdě. V kategorii „jednotlivá návěstidla“ pak první místo v… Číst vice »
Ano, aneb „kultura bezpečnosti“ v praxi.
Práce pro traťovku na jednu směnu?
Přesně tak, jak říkáte. Už na to vlídně upozorňujeme rok a nic se neděje. Asi se čeká, až to někdo projede pořádně a zasáhne do postavené vlakové cesty pro protijedoucí rychlík z Bohumína; vzhledem k počtu zdejších událostí je to jen otázka času. Přitom spousta bezproblémově viditelných návěstidel „mlhovky“ má a zde, kde je potřeba akutní, chybějí.
Z těch chybějících upozorňovadel v těch Černovicích je mi k blití. Z toho, že nelze do měsíce takovou jednoduchou věc napravit.
Na čem to otevíráte? Mě to na telefonu nic nezobrazuje.
Firefox i Chrome funguje, nebude to omezené geograficky?
Nejsem IT expert, ale na běžném kancelářském počítači to běží normálně.
To tedy ne, Tomáši. Problém je nemožnost vypočítat poměrný počet projetí. Když bude všude zelená, nebo aspoň nějaká navést dovolující jízdu vlaků, tak nikdo nemůže projet červenou.
Z toho, jak naše vlaky jezdí (a to je v prioritní kategorii NEx) si rozhodně nemyslím, že by pokles nastal „zelenou vlnou“…
A co takhle v kombinaci s poklesem dopravy…?
To možné je, ale rozhodně není pokles nákladní dopravy tak velký, aby vysvětlil takový celkový pokles…
A je ten pokles dopravy rozložen rovnoměrně? Múže být že na těch tratícj co jezdíte je pokles minimální a na jiných je o to větší a tím pádem více zelené?
No zas tak velké procento vlakokilometru v síti SŽ nenajezdíte a taky jezdíte všude. Ani v uzlech.
…a taky nejezdíte všude…
Přečti si to ještě jednou. Nenápadně píši, že ani my neznáme zelenou vlnu…
Do těch 229 mrtvých jsou započítáni i sebevrazi úmyslným skokem pod vlak, což?
U těchhle událostí s velmi malou pravděpodobností (v poměru k celkovému počtu „příležitostí“, tedy zastavení vlaku na Stůj) je velká míra nahodilosti (rozptyl), takže že zrovna letos jich náhodou bylo míň než loni, nevypovídá prakticky o ničem, a už vůbec bych nehovořil o „bezpečnější železnici“. To je prostě nesmysl. Kdyby se porovnávala data za celé dekády, budiž. A to nejsem profesionální statistik.
No ještě lépe ta „bezpečnější železnice“ vypadá u nehod na přejezdech, kde bylo nehod nepatrně méně, ale mrtvých stejně a zraněných více.
Jj, jak jsem již byl upozorňoval vloni a předloni. Pokud neznám absolutní počet dojezdů ke stůj a stání před stůj, nemohu vypočítat poměrný počet případů nedovoleného projetí stůj.
Ono se stačí třeba podívat na počty vypravených vlaků a to dát do porovnání. To, co uvádíte vy, nelze nijak vést a statisticky vyhodnocovat, ale k poměru vypravených vlaků za tentýž rok už mi to nějakou představu dává.
Jak mě potěšila příjemně klesající tendence projetí návěstidel vlaků, tak nárůst v režimu posunu mě na druhou stranu docela ruší. Zajímala by mě ještě statistika na posunu s posunovou četou a bez.
Tohle velmi precizně odvozuje Ulrich Maschek z univerzity Drážďany, viz jeho prezentace: https://tu-dresden.de/bu/verkehr/ibv/vst/die-professur/mitarb/ulrich-maschek/habil/
Ještě že Správa osadila vjezdový návěstidlo na nultý koleji v Poříčanech tou obrovskou tabulí S0. Neštěstí je zažehnáno.
No nestěžovali si fírové, že v tom oblouku nepoznají, které návěstidlo je jejich?
To bylo opravdu velmi obtížné poznat, zejména na návěstní lávce, kdy návěstidla nejsou „spojena se zemí“ a ještě osově posunutá. Odpočítávání „své“ koleje od nulté by mělo být jednodušší než odpočítávání od okraje.
Proč se vlastně nedělá běžně tohle:
Zastavit a ujistit se. Jako důvod navýšení zpoždění uvést třeba „nečitelné návěstidlo“.
Pokud je před tím volno(ne výstraha) a fíra se nepřesvědčí, taky zastavit a ohlásit padáčka
Vjezdové S0?
Kde je nyní, nebo vloni byl počet návěstidel na lávce u vjezdu do dopravny s kol. rozvětvením jiný, než počet kolejí pod tou lávkou?
Náhodou, u 4.SK dodělali i OPř. Tak ještě ty tři hlavní pražské koleje a bude to cajk, ono to při frekvenci rekonstrukcí Poříčan jednou dopadne… 🙂
Nebylo by lepší než les opakovaček raději dostat signál do mašiny?
Tak určitě. Ale třeba jako pokyn k rozjezdu Os je lepší takhle, protože i z toho perónu je (resp. bylo by) jasně vidět, že je za obloukem postaveno.
V opačném směru by nejlépe byly cesťáky za zhlavím a drobné vysunutí vjezdu, aby vznikl oddíl navíc, a tím tam ta Výstraha mnohdy prostě nebyla (a když byla, tak už by prostě byla třeba z té rychlosti brzdit, žádné „no ještě uvidíme, zatím je to daleko“).
Úbytek je logický, protože rok 2022 byl v tomto směru vysoce nadprůměrný…
Proč byl nadprůměrný?
Rozhodně nebyl „vysoce nadprůměrný“, pouze držel trend z předchozích let.