Při práci v provozované koleji by měl mít každý pracovník mobil se zapnutým vibrováním a automatický varovný systém (AVS) by je měl prozvánět, případně ještě chtít potvrzení. Pokud by všichni pracovníci toto potvrdili, AVS by návěstil vlaku „pracovní místo – možno projet“, v opačném případě by platila trvale dávaná návěst „pracovní místo – možno projet s opatrností“. Třeba.
Vladislav
2 měsíců
Ano, v Německu, Rakousku a Švýcarsku jsem to viděl taky už dávno. Pokud se tam pracuje vedle provozované koleje, celé si to zapáskují, na sloupcích blikající oranžové majáky a vlaky vedle nich vesele jezdí 100km/h.
Paveldacicky
2 měsíců
I u nás se v devadesátých letech něco podobného zkoušelo a systém se jmenoval VARS.Jenže bez úspěchu.Pic.👋
Když se blížil vlak vedle na koleji,tak se mašina rozhoukala a začaly blikat majáky na střeše.
Filip Jirsák
2 měsíců
Upozorní tento systém pracovníky vymotávající vlak ze stržené troleje, když někdo do daného úseku pošle další vlak? Ptám se pro SŽ…
MilanSima
2 měsíců
Dobrý nápad. Ale stejně to tam asi bude vždycky hlídat nejaky parťák, protože pochybuji, že dělník s podbíječkou nebo motorovkou, pokud má navíc ochranná sluchátka, má šanci tu houkačlu slyšet.
none
2 měsíců
S Rakouskem uz nemame dlouho nic spolecneho…
A to, ze se nekde neco bezne pouziva jeste neznamena, ze to u nas nemuze byt novinka o ktere se vsude pise a my si pak myslime, jaky ze to pokrok nastal 😀
JirkaK
2 měsíců
V Berlíně jsem toto vídal denně už v roce 2017 či 2018, když se rekonstruoval, respektive rozšiřoval S-Bahn most v místní části Berlin-Friedrichshagen. Nevím, co je na tom nového.
Nic a Zařízení automatického varování (ZAV) je v předpisech SŽ(DC) asi deset let aniž by ho někdo viděl.
Michal.S
2 měsíců
ZAV byl v D1 už před mnoha a mnoha lety a hle už je na světě i v reálu. Asi už dostatečná kupa tragicky zesnulých.
Hans N.
2 měsíců
Jo, to razantní nástup technologií. Když ve třicátých letech usmrtil vlak při rekonstrukci sychrovského tunelu dělníky okolo sbíječky, protože ho neslyšeli přijíždět ani když skoro celou dobu houkal, už tenkrát se hledalo řešení. Jsem rád, že to přišlo a teď pomůže zvukové znamení.
Tohle pamatuju před x lety. Bylo to někde prezentovaný. Asi na Czech Raildays Ostrava ještě na starém místě. Myslel sem, že se to používá.
Jihočeský velkoměšťan
2 měsíců
Není šance, že toto vydrží v provozu déle než týden. Dříve nebo později tomu někdo vytáhne baterky, protože „ten krám zas ječí, nejsem hluchej!“
Marťas
2 měsíců
Trošičku bych se bál toho, že by se na ten systém začali dotyční lidé přehnaně spoléhat… Přece jen je to technika… Stejně to chce, aby bylo i nadále vizuální zabezpečení pracoviště, protože jednou se může stát, že systém vypadne, ovšem vlak pojede…
Tak snad to musí být v provedení bezpečnosti pro zabezpečovací zařízení. Předpokládám, že to i pro strojvedoucího signalizuje svou funkčnost nějakou dformou návěsti. Tedy alespoň nějakou formou majáků na zábrzdnou vzdálenost, dle aktuálně určené rychlosti v rozkaze.
“ že to i pro strojvedoucího signalizuje svou funkčnost nějakou formou návěsti”
Protože to nahrazuje bezpečnostní hlídky, strojvedoucímu to může být ukradeno – pro něj jsou tam světelné výstražné terče.
Světelné výstražné terče se u tohoto systému na povel SŽ naopak používat nesmí. (V současné době běží ověřovací provoz, tak se i tak staví hlídka a dává terč) A až bude schváleno do provozu, tak to bude bez terčů
Nejdřív tanečky jak blázen, jak se musí stavět terče a jak by se svět zbořil, kdyby fíra nebyl spraven o pracovním místě – a najednou o něm vědět nemusí. Taky hezky…
Tak to se opravdu u tohoto nestane, když vznikne jakákoliv nesrovnalost, tak systém vždy vyhlásí upozornění na vyklizení koleje. Dále zde v komentářích měl někdo problém že nebude slyšet, když bude někdo u nějakého stroje. Tak za 1 v je v něm zabudován takzvaný systém Aladin ,to znamená že sám každý maják vyhodnocuje okolní hluk a dle toho sám buď přidá na hlasitosti,nebo ubere. Je to v rozmezí od 86 do 126 decibel. Dále po celou dobu výstrahy je v běhu i světelná výstraha. A spoustu dalšího to umí. I různé úsekové dělení trati ,přenos online provozu a zápisy do… Číst vice »
Při práci v provozované koleji by měl mít každý pracovník mobil se zapnutým vibrováním a automatický varovný systém (AVS) by je měl prozvánět, případně ještě chtít potvrzení. Pokud by všichni pracovníci toto potvrdili, AVS by návěstil vlaku „pracovní místo – možno projet“, v opačném případě by platila trvale dávaná návěst „pracovní místo – možno projet s opatrností“. Třeba.
Ano, v Německu, Rakousku a Švýcarsku jsem to viděl taky už dávno. Pokud se tam pracuje vedle provozované koleje, celé si to zapáskují, na sloupcích blikající oranžové majáky a vlaky vedle nich vesele jezdí 100km/h.
I u nás se v devadesátých letech něco podobného zkoušelo a systém se jmenoval VARS.Jenže bez úspěchu.Pic.👋
Když se blížil vlak vedle na koleji,tak se mašina rozhoukala a začaly blikat majáky na střeše.
Upozorní tento systém pracovníky vymotávající vlak ze stržené troleje, když někdo do daného úseku pošle další vlak? Ptám se pro SŽ…
Dobrý nápad. Ale stejně to tam asi bude vždycky hlídat nejaky parťák, protože pochybuji, že dělník s podbíječkou nebo motorovkou, pokud má navíc ochranná sluchátka, má šanci tu houkačlu slyšet.
S Rakouskem uz nemame dlouho nic spolecneho…
A to, ze se nekde neco bezne pouziva jeste neznamena, ze to u nas nemuze byt novinka o ktere se vsude pise a my si pak myslime, jaky ze to pokrok nastal 😀
V Berlíně jsem toto vídal denně už v roce 2017 či 2018, když se rekonstruoval, respektive rozšiřoval S-Bahn most v místní části Berlin-Friedrichshagen. Nevím, co je na tom nového.
Nic a Zařízení automatického varování (ZAV) je v předpisech SŽ(DC) asi deset let aniž by ho někdo viděl.
ZAV byl v D1 už před mnoha a mnoha lety a hle už je na světě i v reálu. Asi už dostatečná kupa tragicky zesnulých.
Jo, to razantní nástup technologií. Když ve třicátých letech usmrtil vlak při rekonstrukci sychrovského tunelu dělníky okolo sbíječky, protože ho neslyšeli přijíždět ani když skoro celou dobu houkal, už tenkrát se hledalo řešení. Jsem rád, že to přišlo a teď pomůže zvukové znamení.
Myslíte, že když neslyšeli houkající vlak, tak uslyší zvukové znamení z malé krabičky???
Naučte se BP1 ať víte co máte dělat když někde budete pracovat s ochranou sluchu. Pak zde pište moudra.
Myslím, že jde o zjevnou ironii …
Ve Švýcarsku taktéž
Ještě že máme tak tiché vlaky….
Tohle pamatuju před x lety. Bylo to někde prezentovaný. Asi na Czech Raildays Ostrava ještě na starém místě. Myslel sem, že se to používá.
Není šance, že toto vydrží v provozu déle než týden. Dříve nebo později tomu někdo vytáhne baterky, protože „ten krám zas ječí, nejsem hluchej!“
Trošičku bych se bál toho, že by se na ten systém začali dotyční lidé přehnaně spoléhat… Přece jen je to technika… Stejně to chce, aby bylo i nadále vizuální zabezpečení pracoviště, protože jednou se může stát, že systém vypadne, ovšem vlak pojede…
Tak snad to musí být v provedení bezpečnosti pro zabezpečovací zařízení. Předpokládám, že to i pro strojvedoucího signalizuje svou funkčnost nějakou dformou návěsti. Tedy alespoň nějakou formou majáků na zábrzdnou vzdálenost, dle aktuálně určené rychlosti v rozkaze.
“ že to i pro strojvedoucího signalizuje svou funkčnost nějakou formou návěsti”
Protože to nahrazuje bezpečnostní hlídky, strojvedoucímu to může být ukradeno – pro něj jsou tam světelné výstražné terče.
Hlídka i systém, který nesignalizuje provoz strojvedoucímu je v úrovni 19. století.
Informace o jízdě vlaku (pro pracovníky na trati) a informace o pracovním místě (pro strojvedoucího) jsou dvě různé věci.
Škoda. Tak snad příště.
Škoda, snad až s náhradou strojvedoucího technikou.
SVT tam nejsou a nemichejte to dohromady!
Tak pak to tam maj blbě.
Světelné výstražné terče se u tohoto systému na povel SŽ naopak používat nesmí. (V současné době běží ověřovací provoz, tak se i tak staví hlídka a dává terč) A až bude schváleno do provozu, tak to bude bez terčů
Nejdřív tanečky jak blázen, jak se musí stavět terče a jak by se svět zbořil, kdyby fíra nebyl spraven o pracovním místě – a najednou o něm vědět nemusí. Taky hezky…
Tak to se opravdu u tohoto nestane, když vznikne jakákoliv nesrovnalost, tak systém vždy vyhlásí upozornění na vyklizení koleje. Dále zde v komentářích měl někdo problém že nebude slyšet, když bude někdo u nějakého stroje. Tak za 1 v je v něm zabudován takzvaný systém Aladin ,to znamená že sám každý maják vyhodnocuje okolní hluk a dle toho sám buď přidá na hlasitosti,nebo ubere. Je to v rozmezí od 86 do 126 decibel. Dále po celou dobu výstrahy je v běhu i světelná výstraha. A spoustu dalšího to umí. I různé úsekové dělení trati ,přenos online provozu a zápisy do… Číst vice »