Bezpečnější práce na železnici. Pracovníky před vlakem nově varuje automatický systém
Zařízení vydává zvukové i vizuální varování.
Správa železnic začala na první stavbě probíhající za provozu používat nový systém, který má zvýšit bezpečnost stavebních dělníků.
Bezpečnostní systém ATWS (Automatic Track Warning System) akustickým a vizuálním signálem automaticky upozorní pracovníky na stavbě, že se blíží projíždějící vlak. Jako první se toto zařízení objevilo na modernizaci tratě mezi Karlštejnem a Berounem. Jde zatím o ověřovací provoz.
„Pohyby vlaků zaznamenávají kolejové kontakty připojené k vysílači. Z něj se pak přenáší signál do zařízení, které spustí akustickou a vizuální výstrahu,“ popsal zařízení mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Odjezd vlaku ze staveniště se detekuje opět automaticky, případně manuálně stavebním personálem.
Celé staveniště může být rozděleno na varovné sektory dlouhé několik set metrů.
Modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem začala loni na podzim. Zakázku za 2,3 miliardy korun získala společnost Swietelsky Rail. Vlaky mohou staveništěm projíždět rychlostí 80 km/h.
Začala modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem, vlaky budou jezdit po jedné koleji