Bezpečněji na trase Brno – Svitavy. U Černé Hory narovnají silnici, přibude pruh

Silnice I/43 u Černé Hory. Foto: Google Street ViewSilnice I/43 u Černé Hory. Foto: Google Street View

Stoupací pruh bude přes kilometr dlouhý.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Je hezké, že konečně si někdo všiml, že je tam dopravní problém a kromě radarů udělá i úpravu silnice, ale to přece není řešení. Tencelý tah je poddimenzovaný a přitom v krajině zarůstá plevelem na některých místech už skoro hotová dálnice. Nebylo by účelnější dát peníze tam?

Ondřej 2

Už tam vykáceli tu alej. Škoda že to nešlo dřív, těch pomníčků tam bylo dost.

eriksevcik

Začněte dělat ráčí tu slibovanou dálnici to bude lepší

Zdendik

Pozoruji, že v Česku přibyl nový fenomén, budování dálnice salámovou metodou. Místo dostavění dálnice, která byla podle některých pramenů rozpracovaná z 80%, sem-tam přilípneme stoupací pruh, jinde zase upravíme křižovatku a mezitím budeme stále počítat mrtvé.

SYN

„Byla rozpracována snad z 80%“ tak to procento je velmi hrubý odhad, ale hlavně šlo o rok 1941… dnes bohužel máloco použitelné (bez úprav prakticky nic).

SYN

Tohle je už teda dost „s křížkem po funuse“ když za nějakých 6-8 let bude tento úsek nahrazen paralelní D/R43/73… kdyby to postavili před 10ti léty, skákal by kdekdo radostí…
Mimochodem, v okolí foceného úseku masivně přibylo plných čar, až na malé vyjímky tam není kde legálně předjet… ono většinou ani není jak, ale třeba v noci a o svátcích to zamrzí 🙁

PetrN

Kde jste přišel na 6-8let? Na webu ŘSD sice svítí ke zprovoznění rok 2034, reálně tomu kvůli odporu ale nikdo nevěří, ostatně pár měsíců zpátky tam visel předpokládaný termín realizace 2032-36

SYN

Inu, tak uvidíme úsek Lysice-Čebín by toho odporu měl mít citelně míň.. a samozřejmě zde uvedená stavba nebude hotová letos!

PetrN

Jenže nedílnou součástí úseku Kuřim-Bořitov je samozřejmě i jižní obchvat Kuřimi, kterým se zajistí napojení do Brna. Nicméně souhlasím že ke velká šamce že toto bude dřív než Žebětín-Bystrc-Kuřim. Z jihu od Troubska (D1) má být zase přednostně budováno napojení na D1 a navazující úsek po MÚK Žebětín včetně (u prasat) a to současně s rozšířením D1, no jsem zvědav jestli to vyjde, zajistilo by to přímé napojení Bystrce na D1 mimo Kníničskou…

Ing. Vladimír Bílý

V momentě, kdy bude mít Bystrc přímé napojení na D1 a I/73 bude „svedena“ jižním obchvatem Kuřimi do Brna – bude tím pro mnohé to nejhorší vyřešeno a klesne tak zásadně tlak na dokončení úseku Kuřim-Bystrc a pochybuji, jestli se to za těchto okolností někdy dotáhnout do konce vůbec podaří.

Čeněk

Stavbu určitě přínosná a parametry budou uplne jiné kvality, jen mám trochu obavu s tím stoupacim pruhem v zatáčkách, aby to nebylo jak před Varama na I/6, než začali měřit rychlost, chtělo by to nějaké oddělení směrů, nebo mám strach že za mokra to bude místo opravdu osklivych nehod.

SYN

Ta „prudká“ zatáčka ce je na fotce už bude novým úsekem czela nahrazena, ten nový úsek povede cca. 50m „vlevo“ (východně) od vyfoceného a bude podstatně rovnější… tam bych se při 90kmh fakt nebál, jedině tak na sněhu/ledu…
Už teď je tam ta 70ka (v té focené části) hodně „opatrná“ za sucha tam osobák nemá nejmenší problém.

Vrtal

Hlavně kdyby si autor otevřel stránky RSD má se myslim zároveň dělat stoupací pruh z opačné strany kopce. Akorát to mají na dvě stavby.

petr.simek

Nebyla by efektivnější už dálnice?

Vrtal

To asi ano. Jenže ta nebude dříve než za 10 let…

Pepaan

Je to celkem nebezpečné místo, kde je nesmyslné stoupání, klesání, zatáčky a horizont. A na přeložku je tam místa dost.

PetrN

Toto se ale nevylučuje. Je potřeba brát v úvahu fakt že i po dostavbě dálnice bude po staré dost silný provoz, hlavně teda po Lipůvku bude provoz silnější než na leckteré jedničce a to hlavně kvůli napojení Blanska a okolí. Takže ani plánované snad brzké realizace MÚK Lipůvka, Kuřim-východ a Podlesí na stávající I/43 rozhodně nejsou zbytečnými investicemi… Smutným faktem je že proti stavbě „dálnice“ I/73 je veden systematický odpor ze stran různých spolků z Kuřimi, Drásova, Malhostovic, Rozdrojovic, Kníniček či Bystrce a někteří se budou bránit stavbě za každou cenu tak jak to dělá Patrik z Dětí země u… Číst vice »

SYN

Tak tento úsek je už dávno za Lipůvkou (ve směru od Brna) lze očekávat několikanásobně nižší provoz a navíc by na „krajovce“ asi neměla zůstat ta vozidla co nejvíc spěchají…

Ing. Vladimír Bílý

I kdyby to padlo na polovinu, pořád je to dost na to, aby ta silnice měla do budoucna slušné parametry.

SYN

Já uznávám že by to bylo záhodno aby u nás byly slušné krajovky (hm, nebude zde posléze „dvojka“?), ale mělo to být citelně dřív. Teď už… prostě přeložka délky 2km uspořádání 2+1 (novostavba) může na mnoha jiných místech vyřešit třeba obchvat obce místo průjezdu, a takových míst bohužel máme na jedničkách pořád dost, a mnohá z nich ani nemají tu vyhlídku že paralelně povede rychlostní komunikace…

Jura (jiny)

Nebude dvojka. Protože nova „dálnice“ bude silnice první třídy I/73, aby nedocházelo ke kolizi se stávající I/43. Nehledě na to, že I/43 pokračuje na Letovice, Březovou a Svitavy. Z Brna se také lépe dostanete přes VMO na I/43 a dál na Svitavy, než jet na přehradu a dál po I/73.

Paja2108

Dálnice stáhne 80 @% kamionu mimo tuto silnici..hlavně ráno nebudou kolony před Lipůvkou až před Lažany..už měla být dávno..

asdf

Zrovna v tomto úseku sa nechá očakávať pomerne intenzívna doprava aj po dostavbe I/73.

Michal

Právě naopak v tomto úseku po vybudování I/73 klesne doprava tak na 10% současného stavu. Silnice bude využívaná pouze pro cesty do Černé Hory a bezznámkaře. Kdokoli kdo pojede za Černou Horu, pojede po I/73. Od Blanska na Svitavy se také napojí až za tímto úsekem.