Bezdůvodný lynč. ČD se zastaly své vlakvedoucí a podrobně popsaly celou situaci v Zelené Lhotě

Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Podle ČD musí nyní vlakvedoucí kvůli nevpuštění školáků do vlaku čelit neopodstatněným útokům.

České dráhy na dotaz deníku Zdopravy.cz podrobně popsaly hojně medializovaný případ nevpuštění školní skupiny do svého spoje z Železné Rudy do Klatov. Vlakvedoucí ve stanici Zelená Lhota odmítla nástup skupiny, jelikož nebyla předem nahlášená a kapacita vlaku byla vzhledem k dalším skupinám již vyčerpaná.

Klatovské gymnázium si na postup následně v médiích stěžovalo, jelikož ve vlaku údajně několik volných míst bylo. Případ s ČD poté řešil také organizátor dopravy v Plzeňském kraji POVED, ten nicméně nyní uvedl, že kromě mediálních vyjádření dotčená skupina oficiální podnět nepodala.

Dráhy si ve svém vyjádření zároveň stěžují i na postup některých neseriózních médiíí, která ve svých zprávách na rozdíl od deníku Zdopravy.cz nedala prostor k vyjádření dopravci a interpretovala pouze názor jedné ze stran konfliktu.

Co si pak následně daná zaměstnankyně o sobě musela přečíst v různých diskuzích, bylo silně ovlivněno způsobem, jakým byla situace v médiích prezentována, bez možnosti jejího vyjádření či doplnění kontextu,“ uvedl mluvčí ČD Filip Medelský.

Kapacita naplněna

Organizátor dopravy POVED pro Zdopravy.cz uvedl, že na základě získaných informací dopravce dodržel plánované řazení vlaku a i z dat ze sčítacích rámů je patrné, že kapacita vlaku byla naplněna.

„Ohledně chování vlakvedoucí jsme po prošetření s dopravcem neshledali žádné pochybení v jejím chování ani postupu vůči zmíněné skupině cestujících, neboť kapacita vlaku byla dle informací z více zdrojů skutečně vyčerpána, a tudíž bohužel předem neobjednanou skupinu nemohla přijmout k přepravě,“ uvedl výkoný ředitel POVED Jiří Kozák.

Pro větší skupiny je podle něj vhodné, aby užívaly k nahlášení přepravy objednávkový systém dopravce, který byl před několika lety upraven pro potřeby systému IDPK.

Zejména v exponovaných turistických oblastech jako je typicky Šumava považujeme toto za klíčové. Pro dopravce se jedná o zásadní informaci, zda vlak má posílit či nikoli a v rámci posil necháváme především na rozhodnutí dopravce, aby je učinil,“ dodal Kozák.

 

Vyjádření ČD k události v Zelené Lhotě zveřejňujeme níže v plném znění:

Vyjádření Českých drah

České dráhy zaměstnávají přes 13 500 zaměstnanců, denně vypravují více než 6 500 vlaků a přepraví přibližně 500 000 cestujících denně. Při tomto objemu je pravděpodobnost, že dojde k provozní komplikaci, bohužel vysoká.

Nevyhýbáme se odpovědnosti, ale cítíme silnou potřebu zastat se kolegyně před neopodstatněnými útoky a vyfabulovanými interpretacemi situace, které navíc bezdůvodně lynčují konkrétního člověka.

Za České dráhy chceme předně vyjádřit politování nad vzniklou situací. V rámci interního šetření, které se opírá o informace příslušné vlakvedoucí a také o data z interních systémů ČD a sčítacích technologií, jsme zjistili, že tímto spojem cestovaly již ze Železné Rudy a Špičáku tři větší (a předem nahlášené) skupiny cestujících a šest cestujících s koly.

Na spoji byla nasazena jednotka RegioFox s kapacitou 115 sedících cestujících, přičemž už před příjezdem do Zelené Lhoty počet přepravovaných cestujících tuto kapacitu pro sedící cestující převyšoval. Část cestujících tak už v tuto chvíli musela stát.

Vzhledem k tomu, že skupina čekající v Zelené Lhotě nebyla hlášená a vlak byl již v momentě příjezdu do této zastávky přeplněný, vlakvedoucí v souladu s přepravními podmínkami odmítla nástup další větší skupiny do vlaku.

Tato situace nás rozhodně netěší, nicméně s ohledem na zajištění bezpečnosti přepravy byl tento postup opodstatněný. Podle všech dostupných informací vlakvedoucí komunikovala se skupinou věcným a korektním způsobem a z její strany nedošlo k žádnému pochybení, situaci ve stanici s pedagogickým personálem byla řešena v klidu, profesionálně.

Všem skupinám, např. školním třídám, letním táborům, sportovním klubům apod., doporučujeme, aby si cestu dopředu objednali přes náš objednávkový systém. V případě, že to je technicky možné, spoje jsme připraveni posílit. Pokud to možné není, skupinám vždy nabízíme alternativní možnosti přepravy.

Komentář: Já vím nejlépe, kdo je skupina, aneb pozor ať je koho vozit

Tagy České dráhy Poved Skupinová letní jízdenka vlakvedoucí
421 komentářů