Bezdůvodná překážka hospodářské soutěži. Soud potvrdil zrušení tendru na trolejbusy pro Zlín
Trolejbus Škoda 30Tr ve Zlíně. Foto: DSZO

V tendru z loňského února šlo o dodávky 25 parciálních trolejbusů.

V tendru z loňského února šlo o dodávky 25 parciálních trolejbusů.
Kdyby byla řádně realizována zakazka v ramci dotace, tak se nemuselo takto saskovat. Bohuzel puvodni dodavatel nedodrzel terminy. Zakon je spatny, jako zadavatel pozaduji kvalitu, tu neni schopen posoudit ani UOHS, ani soud. Preskoleni udrzby, ridicu atd soud nezajima, ale spolecnost to resit musi. opet plati, ze k soudu se nechodi pro spravedlnost, ale pro rozsudek.
To všechno se dá ošetřit smlouvou, ale někdo ji holt musí pořádně připravit (což není úplně snadný). Je docela dost možností jak kvalitu efektivně vynutit – například full servisem, který může být klidně provozován v prostoru i personálem objednatele, s rozumně sepsanými kritérii pro posouzení parametrů vyžadované kvality. Pak je to nutné taky hlídat – jde to a v mnoha městech to taky funguje.
Podle mého názoru, bych vždycky preferoval tuzemský výrobek. Nebude problém s ND a zaměstná naši firmu. Ovšem, pokud Škodovka naše je…
Škoda Transportation patří PPF, t.j. není ani moje ani vaše, patří Kellnerům. Avšak po tom, co provedla s lokomotivou 481, bych od této firmy nekoupil ani splachovač na gravitační WC.
Naprostý souhlas. V duchu návrhu pana Josefa tedy hospodářská soutěž omezená na území ČR. To by byly ceny…
Pokud bude srovnatelně kvalitní a za srovnatelnou cenu, tak budiž. Pokud je k nákupu potřeba čachrovat, aby výsledkem bylo dražší vozidlo než v transparentní soutěži… notabene od stejné Škodovky, tak ruce pryč.
Přemýšlím, co dělají na zlínské radnici…
Hmm, jeden trolejbus za 16 milionů. Takže otázka do akademické diskuse – o kolik by to mohlo být předražené ?
Tak teď by to ještě chtělo srovnat je stran toho fejkového JŘBU udělaného na základě výběrového řízení, které bylo zrušeno dřív, než se proti němu mohl kdokoliv ohradit 😉
V DSZO něco hodně smrdí. Děkuji redakci za pozornost věnovanou tomuto tématu.
Nechápu jak na tohle můžete dostat disliky (beztak pracovníci dszo 🤣🤣)
Pět mínusů = pět členů dozorčí rady 🙂
Nápodobně. Děkuji redakci i za sebe.
no to ale nemůžete, ve Zlíně už začli utrácet výpalné
U nás je konkurence potřeba jako sůl, takže díky za Bozankayu, aspoň nemá Škoda úplně jisté ty svoje předražené soutěže psané na jediného správného doavatele.
Tureckou kvalitu ne, to radši Monopol Škody. Jen škoda , že koupili i Cegelec, který by se SORem mohl být alternativou.
Tak jestli dostanete turecký bus od Bozankaye nebo turecký bus od Škody (Temsa), je tak nějak jedno..
Kvalita se dá prosadit zohledněním záruky ve VŘ, ne zemi původu dodavatele..
Škoda šetří náklady mimo EU taky, viz pražské elektrobusy, které postavili na turecké autobusové karoserii, která ale nebyla dělaná pro takové zatížení. Nakonec musela Škoda proplatit pokutu v ceně několika vozidel, rok byly prakticky mimo provoz a dopravní podnik si musel stále držet zálohu starých autobusů.
Dodnes je ta jejich vypravenost taková… kolísavá, řečeno slušně. Zato trolejbusy na 58 se rozjezdily moc pěkně.
Tak se holt někdo bude muset ujmout toho a tu „kvalitu“ nějak formálně definovat, a to tak aby když to nebude „fungovat“ šly třeba zpozdit/odmítnout platby…
Ale to že „někdo“ nedodal v minulých létech aspoň XXX tak nemůže zase znamená že když to tak udělají všichni, nikdo nový nemá šanci vůbec začít! To není logicky správně, aby už od dnes až na věčnost žádný nový výrobce nemohl začít… nebo aby si napřed musel koupit celé jedno město??