Bezdotyková MHD. Praha nařídila otevírat všechny dveře v tramvajích a v metru. Kvůli eliminaci nákazy

Řidiči tramvají a strojvedoucí v metru mají v Praze od dnešního večera nový příkaz, co udělat po zastavení. V každé

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zvoník

Myslím, že účinnější by bylo úmyslně nakazit všechny lidi v MHD coronavirem COVID-19 a tím by se oddělilo zrno od plev. Ostatně: Nemají to pracovníci hromadné dopravy v tajném nařízení nadřazených orgánů? A nejsou za to náhodou placeni v prémiích? Jinak by totiž nevymysleli tu blbost s tlačítkama na otevírání dveří!

Eva

Bez držení? Proti přepravnímu řádu, nelze. A radši koronaviris rus, než zlomený žebra.

thegrid

Tak ještě vyměnit ty počůrané textilní sedačky v metru za koženkové. To bude krok v před k větší hygieně.

Jiří Kocurek

Nepřenáší se ten virus kapénkovou infekcí?
Hepčí!
Zdravíčko!
https://i.pinimg.com/originals/cc/64/cc/cc64cc1cb1e3b2b495c1d9a3ec83c798.jpg

Hen ten oný

A napadlo někoho z Dopravních podniků průběžné a opakovaně desinfikovat účinným prostředkem madla a úchyty ve vozech?

Jiří Kocurek

Napadlo, ale byl vysmíván.

Tomáš Ramert

Aby se z té čínské chřipky nepo*rali… nepředpokládám, že někdo s koronavirem cestuje tramvají po Praze, a pokud nedejbože ano, tak se místo tlačítek bude dotýkat tyče, tudíž to vůbec žádný smysl nemá.

Karolina

Dovolim si upozornit, ze i nyni jiz znami nakazeni jeli do nemocnice s tim, ze maji jiz prinaky MHD 😉

AAA

Jely Uberem

Viktor

Kdyby aspoň DPP…hodily nálepku na ten knoflík…jako nefunkční pak by to mělo účinnost

Mirvald

Možná by to vyřešily rukavice jako u benzínových pump. Kdyby byly k dispozici na zastávkách a po vystoupení by se odložily. Jednoduch=é řešení,

Jakub Roudnický

Super zerowaste řešení….

Mirvald

Jsem rád, že jsme se shodli. Děkuji.

Karolina

hlavne, pokud si kychnete do rukavice tak se stejne nic nevyresi

thegrid

Tak rukavice a pytel přes hlavu. Akorát to bude vypadat jak v Arábii.

Mirvald

To je pokus o vtip? Pytel přes hlavu by byl asi problém.

thegrid

ano

Os9068

Hm, tak to misto od tlacitka chytim od tyce.

Dalibor

Není to tak dávno, co se v MHD otvíraly takto dveře vžda a všude. K čemu to divení se nyní?
Není jedno, jestli „čudlík“ zmáčkne řidič soupravy, nebo cestující u dveří?
To že se některé dveře něškdy otecřou „zbytečně“, myslím životnost soupravy metra/tramvaje zásadně nijak nezkrátí.
Prostě se vracíme tam, kde už jsme byli.

Frantisek

U tramvají jde i o topení/klimatizaci.

Tomáš

Dobrý den je jedno jestli čudlik zmáčknete nebo ne řidič ho musí zmáčknout pokaždé jinak se dveře neotevřou

Antonín

V 68 roce se psalo „Lenine probuď se, Brežněv se zbláznil“, dovolím si parafrázovat „Český lide probuď se, část českého a evropského lidu se zbláznila“. Panika, panika, panika – tč. v ČR 4 prokázaní nemocní, minimálně dva, co včera byli přijati na infekční na Bulovce je dnes v dobrém stavu a bez teplot, za poslední měsíc jen v ČR byly tisíce případů chřipky a mnohde s mizerným průběhem a žádná panika? Při chřipce se epidemie vyhlašuje při 2000 nemocných na sto tisíc, teď jsme na hranici snad dokonce pandemie a máme 4 na deset a půl milionu. Ne nechci to… Číst vice »

viktor

Už vidím toho nebožaka, kterej pojede např: krematorium Motol a nezmáckne uvolnění dveří

K.S.

Tady se muselo stát ještě něco že s tím média tak schízují. A od toho je odvozeno samozřejmě všechno další kolem toho.
Do švestek bude po viru.

Josef22

„Ropid na stránkách cestujícím zatím neradí, zda se mají za jízdy v MHD držet madel, nebo mají v rámci eliminace rizika nákazy jet zcela bez držení.“
Stát v jakémkoliv dopravním prostředku bez držení se tyče nebo madla je o život, ale jestli si chce vzít ROPID zdravotní následky cestujících na svoje triko, tak proč ne 🤪

Frantisek

Můžete si sednout někomu na klín. 😀

Jan

Tak po obvodu vozidla se dá opřít nebo zapřít a v metru není problém se přepravovat bez držení kompletně. Eliminace šahání na tlačítka je sice málo ale i to trošku pomůže a v rámci možností je to proveditelné opatření. Spolu s tím se přece aplikuje i důkladnější mytí vozů zevnitř.

David S.

„Ropid cestujícím zatím neradí, zda se mají za jízdy v MHD držet madel, nebo mají v rámci eliminace rizika nákazy jet zcela bez držení.“
Tak tato věta pobavila. Jako jet bez držení by bylo fakt zajímavé… 🤣
(mluvím samozřejmě o stání, ne o sezení)

Petr

Za nějakých 20 let, co v Praze jezdí nové soupravy metra, se 90 % cestujících nenaučilo, kdy je potřeba tlačítko zmáčknout a kdy ne. Pokud po zastavení soupravy dojde ke vteřinové prodlevě před otevřením dveří, buší lidi do neaktivního tlačítka hlava nehlava, jako by jim šlo o život. Myslím si tedy, že se těch tlačítek budou všichni dotýkat i nadále.

Martin

Mám spíše opačnou zkušenost – lidi tupě hledí na aktivní tlačítko (které v případě otevírání dveří na žádost svítí zeleně) a čekají že se dveře otevřou. Možná to je tím, že si myslí, že zelená barva znamená „otevřu se“.

Radek Janata

Když ona ta logika je u různých vozidel (tramvají, metra, vlaků, ..) různá.

Frantisek

On i ten čudlík je u různých vozidel různý. Některý je potřeba stlačit, jiného je potřeba se jen pořádně dotknout a neničit jej zběsilým mačkáním. 🙂

Jiří Kocurek

A některé fungují až po zastavení, nikoliv před tím. Jestli si tlačítko váš povel „přečetlo“ se také občas nedozvíte.
Klika. Klika, která se mačká nahoru. Klika, která se musí nejprve zatlačit. Klika, za kterou musíte zatáhnout, stlačit dolů (nebo nahoru?) a tepve pak se dveře otevřou směrem od vás. Klika u pantů. Klika na zdi vedle dveří. Klika bez haptické odezvy, můžete s ní točit naokolo na obě strany. Dokud nezazvoní zvonec. Teprve pak klika zabere.

No hlavně že bude jednotný gong na nádražích.

Petr

I to je pravda, ale to mě tolik netankuje. Spíš mi vadí, když stojím přímo u dvěří a během té vteřinové prodlevy, kdy já čekám na otevření, mi někdo skočí na záda a začne do toho přese mě bušit.

Frantisek

V metru se nemačká tlačítko, v metru se dotýká senzoru. Pak to má fungovat, když na to každej tlačí jak blázen. 🙂

Cyklista

Kdyby v Praze nebyli … bylo by vše jednodušší.

Tlačítka na dveřích někdy jsou tlačítka, jindy pouze senzory, někdy svítí, že jsou aktivní, jindy nesvítí, někdy reagují, někdy ne, k tomu ještě červené tlačítko stop a modré tlačítko kočárek….

Jiným dopravcům stačí jedno tlačítko, které vládne všem =D

Luboš Beneš

Ještě že se takhle coronavirus nepřenáší….a pak se dotknete několika madel….aneb jak nevyvolávat paniku. Navíc tlačítka na boku soupravy jsou vystavena slunečnímu záření a rychle osychají (tak jak se tam ten virus udrží?), jo uvnitř to je jiná, ale zde tam jsou ta madla….takže efekt tohoto opatření na šíření nákazy a paniky je značný -:)

Lektor

Kdo tohle vymejšlí to mě hlava nebere aby to mělo smysl tak měli ještě zakázat během jízdy se držet nebo sedět….

libor

nebo nechat otevřené dveře za jízdy, ať to pořádně větrá…

milan

To je všechno jen napůl. Když už, neměla by se všechna MHD stopnout? V rámci nouzových opatření?

milan

Anebo by měl mít každý svoji Madlu s sebou. Jedině té by se směl dotýkat. Chtělo by to ale vybavit všechna vozidla upozorněním, že každý cestující je povinnen nedotýkat se cizí Madly. A pokud žádnou nemá, mohla by být nějaká sada Madel k pronajmutí o dozorčího stanice.

Frantisek

😀 😀 😀

Hen ten oný

A když nemáte Madlu, poslouží gumový zvon na pročišťování odpadu. Tím se přísajete ke stropu, pevně ho uchopíte a frčíte. Jen musíte dbát na to, abyste ho včas utrhnul. 😀

Frantisek

Nic proti, ale daleko víc zabíjejí auta i se svými výfukovými plyny. A ne každý bez auta má na taxíka, navíc s hermeticky uzavřeným prostorem pro cestující a placením kartou. 😉

Dalibor

No typuju na úředníka, nebo spíš oddělení, které tak vykázalo intenzivní činnost a výkonnou operativu a popostoupilo výš v žebříčku důleržitosti organizační struktury. Holt zásluhy si musíš vydobýt, samy se neudělaí!