Hazard se životy. Inspekce odhalila firmu, která v linkové dopravě opakovaně porušuje předpisy
Kontrolovaný autobus společnosti Retrobus Line. Foto: INSID

Kontrolovaný autobus byl bez technické, v tachografu chyběla karta.
Bylo to na lince provozované komerčně nebo v objednávce kraje/města? Pokud to druhé, tak by se měl přihlásit i objednatel s pokutou, případně výpovědí. To by bylo hrubé porušení smlouvy.
Nevím, zda to takto někde funguje. Na straně těch objednavatelů velmi často dřepí jen stádo líných úředníků a od nich nelze očekávat jakoukoli aktivitu.
Třeba v Jihočeském kraji firma GW Train porušuje podmínky velmi často a Jihočeskému kraji je to úplně jedno. Věřím tomu, že až tu budeme jezdit šlapacími drezínami, tak i to nechá krajské úředníky v klidu.
Jak já jsem rád, že s touhle pochybnou firmou provozující doslova vraky už nemusím jezdit.
Divím se že po těch opakovaných problémech už jim dávno nesebrali licenci.
Dokonalé retro. Ale pak by měl mít tachograf na klíček a v něm kolečko. Ale ani to zjevně neměl.
Co se týče bezpečnosti, zajímalo by mě, jak je to s bezpečnostními pásy u linkových autobusů. Z vlastní zkušenosti vím, že je většinou nemají ani autobusy na velmi dlouhých meziměstských linkách, jejichž řidiči se rychlosti často nebojí.
A kolik % cestujících je používá, pokud je jimi autobus vybaven?
Naprosté minimum, byť třeba v RegioJetu na to stevardky/řidiči upozorňují. A zájezdy kam se jezdí autobusem většinou také.
A to je snad důvod autobus pásy nevybavit?
Já je používám a dost mi vadí, že ve většině (ve všech nových) autobusech žádné pásy nejsou. A je mi jedno (vlastně není, protože nepřipoutaný člověk mě může také ohrozit), jestli je ostatní používají nebo ne.
no jinak, městské a meziměstské je mít nemusí … jenže když potom PID jezdi trasy Praha – Karlovy Vary … a na stojáka na dálnici pak taky není žádný problém.
Samozřejmě, pokud to zákon neříká, že na dálkové linky musí být autobusy s tím a tím, nedá se nic dělat.
Zákon sotva může určit, co je a co není dálková linka/autobus. Co přikázat může, tak je provoz jen s pásy na dálnici a nebrat stojící. Problém nastane u městkých linek vedených třeba jen kilometr po D busem s Vmax 80 km/h.
Z to některé vozy MHD je mají. Třeba v Benešově občas jezdí vozy s pásy (ty v pyžamovém nátěru PID je mají, vozy v benešovských barvách ne). Za to nedávno jsem jel 406 a jel kloubák bez pásů (jinak na těchto linkách pásy většinou bývají).
Přišlo mě, že ty pásy snad nikdo nepoužívá. Já zase si je zapínám, přecejenom nemusím skončit pod sedadlem pokaždé, když řidič prudce zabrzdí.
Já bych rozlišoval mezi společností Retrobus a Retrobus Line. To jsou jiné společnosti.
ano, jedna je v insolvenci, druhá ne. obě vlastní pan studený.
Insolvenční vlastní, tam je jednatelem. U druhé (Line) je pouze společníkem.
První je čistě jeho, druhou si nechal napsat na „bílého koně“ a funguje v ní… Výsledek však je úplně stejný…
To ano.
Podľa majuteľa to bude určite ďalšia honba za senzáciou.