Bez striktního centrálního nařízení k celorepublikové integraci nedojde, říká šéf ODIS

ODISapka. Foto: KodisODISapka. Foto: Kodis

Šéf ODIS Aleš Stejskal dodatečně písemně odpovídá na dotazy čtenářů, na které se nedostalo minulý týden v podcastu.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pezos

Režim na zavolání byl na lince Bílá – Bumbálka, kde přešel do standardního režimu. No a na lince Bílá – Konečná přešel do režimu zrušených spojů (paradox je, že na slovenské straně byly ještě donedávna uvedeny ty návaznosti včetně telefonního čísla, i když spoje již několik let nejezdí).

Ic540

Ještě by ten JŘ 349tky mohli vylepšit o víkendu kdy jede jen jeden pár spojů. V týdnu je to ok asi v rámci možností i s návaznostmi… Bod 18. Plán 24 hodinové turistické jizdenky by byl asi určitě víc než pozitivní záležitostí. S tím souvisí můj stesk výše o vikendovém pouze jediném spoji v lince 349… A zajímavá informace je o lince R62 a její integrace do Odis včetně Ostravanů. Není tak dávno co jsem psal na ČD ZSSK i MD ČR a SR aby platil alespoň MPS malý pohraniční styk v Ostravanech. Bylo mi odpovězeno že to není možné… Číst vice »

Dfg

Ono je dost drzost chtít mezinárodní výpalné za ten tankodrom

medd

14. Proč nelze používat plastovou ODISku a zároveň jízdenku v ODISapce – předcházení snadnému zneužívání dvou nosičů jedné jízdenky dvěma osobami.

Tohle je přesně důvod, proč tvrdím, že tento pán (mimochodem placený z mých daní) nemá ve své funkci co pohledávat. Jsem totiž v jeho očích už předem drzý podezřelý zloděj, který zneužívá systém.

A přesně takového pána odmítám platit ze svých daní. Protože své práci naprosto nerozumí. Nehledá řešení, hledá zákazy a příkazy.

Zkusíte mu někdo, prosím, vysvětlit jeho arogantní chování? Které frčí celým podcastem?

Michal M

Plastovou kartu a jízdenku v aplikaci zároveň nejde používat ani v PIDu (tam to jde ale velmi flexibilně přehazovat).
Jediný, o kom vím, že podporuje režim více nosičů, jsou ČD.

Dfg

A funguje to

Michal Bartoníček

Zatím jsem podcast neslyšel, ale k té celorepublikové integraci bych se taky rád vyjádřil. Nedávno jsme navštívili Valašské Meziříčí, což je velice blízko Moravskoslezskému a Olomouckému kraji. Projížděli jsme lokalitu od Frýdlantu nad Ostravicí po Zlín a samozřejmostí pro nás bylo používání VHD. Při tom plánování a studování všech okolních IDS nám z toho šla hlava kolem. Hlavně ty výjimky. Nebylo tudíž neobvyklé, že jsme během těch 4 dnů několikrát volali i na infolinku. Dokonce se stalo, že se i sám informátor musel informovat jinde. A když si tohle představím v našem mrňavém státě 14x, tak jsem znechucený. Ačkoliv jsem… Číst vice »

Leinad

A je nutné, aby každý chtěl ušetrit maximum – při cestě autem taky hledá nejlevnější čerpačky, nejlevnější servisy?
Podle mě stačí, když bude existovat strop (něco jako SJT – stačí rozšířit SJT i do busů a MHD). A že šotouši a honiči slev budou jegdit levněji, to už bude jejich věc.

Michal M

Ono úplně stejně mohli používat běžné jízdné namísto hledání vícedenních skupinovek a jejich překryvů do dalšího kraje s navazováním až za překryvem, což je samozřejmě složité, ale pokud je někdo kolenovrt, tak ať si to užije…
Jinak nevím, kde se v lidech bere naivita, že celostátní IDS bude levnější. Bude to dražší a víc na prd a kolenovrtům se to stejně nebude líbit z důvodu XYZ…

Michal M

Tak ogaři příště jeďte na Vysočinu, tam takové problémy mít nebudete. Buďto to bude zadarmo, protože pěškobusem, nebo si koupíte lístek v každém autobuse, což předpokládám že dopravně-inženýrsky zvládáte.

M19

Už jste dlouho nebyl na Vysočině, že? Klidně vám prodají přestupní.

Blátošlap

Pane bože, jen ne rozšíření kilometrického tarifu. Tarif Odis je dost předražený, zón je jak máku, za každou se platí i když bych jich mohl projet méně, musím platit více, abych náhodou mohl využít nejvýhodnější spojení, které je časově nejvhodnější.

libcha

Capping jízdného se dá řešit i při okamžitém strhávání z elektronické peněženky. Když je například celodenní cena 5€ a jednotlivá 2€, tak se při třetí jízdě strhne už jen 1€ a při dalších nic. Já to zažil třeba v San José a tuším i Tallinnu…

David Koňařík

Museli by umět přenášet historii jízd mezi pokladnami, ať už na kartě nebo přes Internet. Obojí by šlo, ale je to větší technická změna (pokud už teď nejsou pokladny online, ODIS moc neznám).

Dominik

Jak píše libcha, technicky řešitelné to je zápisem denního obratu do paměti karty. Takto funguje třeba Oyster Card. Chápu ale, že úpravy SW jsou hodně drahý špás na to, kolik cestujících by to reálně využilo.

Martas

Tallinem bych se raději neinspiroval, z mé zkušenosti půlka validátorů na platební kartu nefungovala a nejspíš jsem tak jezdil načerno, protože i když to piplo zeleně (některé mrtvé úplně), žádná částka se nestrhla. Docela mě to mrzelo, že když se Estonskem chlubí jako digitálním státem, tak hlavní město je hodně pozadu.