Bez striktního centrálního nařízení k celorepublikové integraci nedojde, říká šéf ODIS
ODISapka. Foto: Kodis
Šéf ODIS Aleš Stejskal dodatečně písemně odpovídá na dotazy čtenářů, na které se nedostalo minulý týden v podcastu.
Ad „Elektrizace trati Frenštát p. R. město – Valašské Meziříčí – dle SŽ toto není odůvodněné.“ Rozumím tomu tak, že Ostrava nepotřebuje žádné záložní elektrizované spojení se zbytkem republiky pro případ neprůjezdnosti koridorové tratě. Jsem železniční laik, proto nežasnu, jen se divím.
Fairtiq neplanuji a taky asi čekají na přikaz shora. Ten by právě integraci umožňoval docela dobře, neboť není potřeba řešit nějaké výhodnější ceny za jednotlivé jízdné, hlavně že cestující nemusí řešit jakou jízdenku si maji koupit.
Jinak, krásné shrnutí, že bez tlaku shora se kraje na vzájemné integraci prostě nedomluví. Z úrovně státu se tlaku asi nedočkáme, takže jedinou nadějí je, jako vždy, Brusel…
Bod 6: Tady je vidět tvrdost systému. Politici prosazovali postavení průmyslové zony se slovy ať zlepší nezaměstnánost v okrese. 2006 vyrostly první fabriky. Autobusy jezdily pouze osa Mošnov – Ostrava (pozn. Okresní město je Nový Jičin). Takže okolní obce utrum. První fabrika si zařidila navozy, druhá tvrdě podpořila IAD (samořejmě bez dodatečně kapacitního parkoviště). Dneska se jen z pvní fabriky večer rozjiždi přes 10 autobusu ruznými směry…. Co to je za pojem specificke směnný režim… Vždyť většina děla třisměny, případně dvanácky, a kancl děla od 8-16. Ale kdo chce busy honit prázdné…. (viz spojení do Poruby 2013-2015)… Bod 24: A… Číst vice »
Režim na zavolání byl na lince Bílá – Bumbálka, kde přešel do standardního režimu. No a na lince Bílá – Konečná přešel do režimu zrušených spojů (paradox je, že na slovenské straně byly ještě donedávna uvedeny ty návaznosti včetně telefonního čísla, i když spoje již několik let nejezdí).
Ještě by ten JŘ 349tky mohli vylepšit o víkendu kdy jede jen jeden pár spojů. V týdnu je to ok asi v rámci možností i s návaznostmi… Bod 18. Plán 24 hodinové turistické jizdenky by byl asi určitě víc než pozitivní záležitostí. S tím souvisí můj stesk výše o vikendovém pouze jediném spoji v lince 349… A zajímavá informace je o lince R62 a její integrace do Odis včetně Ostravanů. Není tak dávno co jsem psal na ČD ZSSK i MD ČR a SR aby platil alespoň MPS malý pohraniční styk v Ostravanech. Bylo mi odpovězeno že to není možné… Číst vice »
Ono je dost drzost chtít mezinárodní výpalné za ten tankodrom
Budoucí integrace Ostravanů (snad nezůstane jen u slibů) je jistě skvělý počin, ale u naprosté většiny ostatních bodů pan Stejskal jen hledá důvody, proč něco nejde.
Pracuje v dopravě, typický rys těchto lidí
Fakt tomu tam šéfuje 25 let? Ten je zralej na výměnu.
14. Proč nelze používat plastovou ODISku a zároveň jízdenku v ODISapce – předcházení snadnému zneužívání dvou nosičů jedné jízdenky dvěma osobami.
Tohle je přesně důvod, proč tvrdím, že tento pán (mimochodem placený z mých daní) nemá ve své funkci co pohledávat. Jsem totiž v jeho očích už předem drzý podezřelý zloděj, který zneužívá systém.
A přesně takového pána odmítám platit ze svých daní. Protože své práci naprosto nerozumí. Nehledá řešení, hledá zákazy a příkazy.
Zkusíte mu někdo, prosím, vysvětlit jeho arogantní chování? Které frčí celým podcastem?
Plastovou kartu a jízdenku v aplikaci zároveň nejde používat ani v PIDu (tam to jde ale velmi flexibilně přehazovat).
Jediný, o kom vím, že podporuje režim více nosičů, jsou ČD.
A funguje to
Arogantní se mi nezdál, ale naprosto souhlasím s tím, že raději hledá důvody, proč něco nejde, než aby se pokusil najít řešení. Ve funkci je od roku 1998! To už zákonitě jede v zaběhlých kolejích a žádných inovací se od něho nedočkáme, pokud mu tedy nebudou vyloženě nařízeny shora.
Tipuju, že každy kraj má někoho takového na vysokých postech.
Je to tramvaják z DPMO a tomu odpovídá i jeho pojetí Tarifní integrace. Podstatu, účel, cíle i rozvoj integrace veřejné dopravy a té železniční zvláště, ve všech souvislostech Stejskal nikdy nechápal a nechápe. To, co na železnici fungovalo likviduje, vizi nemá a vymýšlí nepotřebné nesmysly, které s neskutečnou arogancí prosazuje. Proto v MSK není fungující IDS a lidé jsou doslova vyháněni z veřejné dopravy (to hafo poloprázdných autobusů i vlaků a všechna plná parkoviště hovoří za vše).
Zatím jsem podcast neslyšel, ale k té celorepublikové integraci bych se taky rád vyjádřil. Nedávno jsme navštívili Valašské Meziříčí, což je velice blízko Moravskoslezskému a Olomouckému kraji. Projížděli jsme lokalitu od Frýdlantu nad Ostravicí po Zlín a samozřejmostí pro nás bylo používání VHD. Při tom plánování a studování všech okolních IDS nám z toho šla hlava kolem. Hlavně ty výjimky. Nebylo tudíž neobvyklé, že jsme během těch 4 dnů několikrát volali i na infolinku. Dokonce se stalo, že se i sám informátor musel informovat jinde. A když si tohle představím v našem mrňavém státě 14x, tak jsem znechucený. Ačkoliv jsem… Číst vice »
A je nutné, aby každý chtěl ušetrit maximum – při cestě autem taky hledá nejlevnější čerpačky, nejlevnější servisy?
Podle mě stačí, když bude existovat strop (něco jako SJT – stačí rozšířit SJT i do busů a MHD). A že šotouši a honiči slev budou jegdit levněji, to už bude jejich věc.
Ono úplně stejně mohli používat běžné jízdné namísto hledání vícedenních skupinovek a jejich překryvů do dalšího kraje s navazováním až za překryvem, což je samozřejmě složité, ale pokud je někdo kolenovrt, tak ať si to užije…
Jinak nevím, kde se v lidech bere naivita, že celostátní IDS bude levnější. Bude to dražší a víc na prd a kolenovrtům se to stejně nebude líbit z důvodu XYZ…
Mohli, ale zakoupili jsme si celosíťovou, protože je to jednodušší. I když jsme věděli, že ji nevyužijeme zcela. Kolenovrti právě jezdí autem, protože se hlavně oni vymlouvají, že je auto vyjde levněji. Ale tuhle iluzi jim brát nebudu.
Mně je to vcelku jedno, ale dost lidí argumentuje cenou s tím, že se jim auto vyplatí víc. A myslím si, že někteří ty levnější čerpací stanice hledají, protože v příhraničí jezdí pro benzín do Polska. Aspoň dřív tomu tak bylo. Levnější servis? Ano. Znám několik lidí, kteří si myslí, že je autorizovaný servis chce oškubat.
Podle mě na ceně zase tak moc nezáleží, ale důležitá je přehlednost a jednoduchost. A tarif ODIS jednoduchý není.
Autorizovaný servis vás asi oškubat asi nechce. Ale dělají jednu zajímavou věc. Opraví vám závadu, ale při to vytvoří jednu nebo dvě další a tak se musíte vracet. Tohle se mi u servisáka „Franta Vopička z dědiny vedle“ nikdy nestalo
Tak ogaři příště jeďte na Vysočinu, tam takové problémy mít nebudete. Buďto to bude zadarmo, protože pěškobusem, nebo si koupíte lístek v každém autobuse, což předpokládám že dopravně-inženýrsky zvládáte.
Už jste dlouho nebyl na Vysočině, že? Klidně vám prodají přestupní.
A žádné elektronické jízdné, žádné appky, pěkně postaru, ráj!
Dokud apka není potřeba k levnějšímu jizdnemu, tak ok.
O ráji píšete vy, to jsou vaše představy. 😉 Platit kartou lze i v busech. Appka je marginální problém, bez té se klidně obejdu. IDS tam ovšem již funguje. Holt vám vydají lístek ze strojku. Aspoň máte v ruce ten doklad i při přestupu, což tu mnohým vadí třeba na IDS JMK při koupi jízdného vázaného na bankovní kartu.
To víte že jo, ogare. 😄👎
Pane bože, jen ne rozšíření kilometrického tarifu. Tarif Odis je dost předražený, zón je jak máku, za každou se platí i když bych jich mohl projet méně, musím platit více, abych náhodou mohl využít nejvýhodnější spojení, které je časově nejvhodnější.
Kilometrový tarif ano, ale vzdušnou čarou 🙂
16. Kilometrický tarif: „Závleky jsou řešitelné“. Tak proč je KODIS neřeší? Ano, existuje Příloha č. 4 Tarifu ODIS (Tarifní opatření na příměstských linkách), ale zdaleka neobsahuje všechny zajížďky autobusových linek.
Capping jízdného se dá řešit i při okamžitém strhávání z elektronické peněženky. Když je například celodenní cena 5€ a jednotlivá 2€, tak se při třetí jízdě strhne už jen 1€ a při dalších nic. Já to zažil třeba v San José a tuším i Tallinnu…
Museli by umět přenášet historii jízd mezi pokladnami, ať už na kartě nebo přes Internet. Obojí by šlo, ale je to větší technická změna (pokud už teď nejsou pokladny online, ODIS moc neznám).
Pokud se už dnes někam ukládá informace o platnosti zvýhodněného přestupu, kam toto by šlo taky.
Jak píše libcha, technicky řešitelné to je zápisem denního obratu do paměti karty. Takto funguje třeba Oyster Card. Chápu ale, že úpravy SW jsou hodně drahý špás na to, kolik cestujících by to reálně využilo.
Tallinem bych se raději neinspiroval, z mé zkušenosti půlka validátorů na platební kartu nefungovala a nejspíš jsem tak jezdil načerno, protože i když to piplo zeleně (některé mrtvé úplně), žádná částka se nestrhla. Docela mě to mrzelo, že když se Estonskem chlubí jako digitálním státem, tak hlavní město je hodně pozadu.
Jenze to by se inkasovalo mene penez, coz soudruzi z (k)odis nepreferujou 😉