Bez překvapení: Vectrony pro ZSSK dodá RS Lease, nikdo jiný se nepřihlásil
ZSSK poprvé vyjely s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: ZSSK
První lokomotivy mají být dodány ještě letos.
První lokomotivy mají být dodány ještě letos.
Verí niekto tomu, že to nebol tender šitý na mieru jednému záujemcovi?
Bez překvapení: Vectrony pro ZSSK dodá RS Lease, nikdo jiný se nepřihlásil
—
To ale není žádné překvapení. Nikdo jiný se nepřihlásil, protože jejich všechny ostatní Vectrony už mají svého zákazníka a tak už je vyjma RS Lease nemá kdo ZSSK takto narychlo zajistit a nabídnout k pronájmu. Protože kdo mohl, tak už si je zavčasu koupil či pronajmul.
Tam na Slovensku si prostě se vším dávají načas…jako vždy.
Ja by som netvrdil niečo, čo nemám potvrdené. Záujemcov bolo viacej, bránila im v tom nepripravenosť.
Pokud se nepletu RS Lease objednal rovnou 30 Vectronů u Siemensu, to znamená, že ví jistě, že ZSSK uplatní opcí, nebo něco poputuje ještě k ČD?
K ČD už nepoputuje nič. Na railpage som o tom podrobne písal, nájdi si tam k tomu článok, je tam všetko podstatné.
ČD už od RSL převzala všech 50 kusů. Na několik z nich už uplatnili možnost odkupu do svého vlastnictví. Dalších 50 kusů je objednáno přímo u Siemensu a jsou na 230 km/h.
I tak je to extrémně narychlo, takže RSL těch prvních pět bude muset brát někde jinde, pokud u Siemensu nevyhandlovali nějaké extra brzké výrobní sloty.
Nebude. Mám zato, že RLS uzavřela se Siemens smlouvu na urychlenou dodávku (asi za příplatek) pěti kusů.
Je super, keď ľudia prezentujú niečo čo nemajú potvrdené a len sa to domnievajú…
Abychom na tu ZSSK nebyli tak přísní, ještě má z nového tisíciletí dva zázraky řady 381. Ale ty samozřejmě do dálkové dopravy nezasahují a do té místní taky moc ne, řečeno s mírnou nadsázkou.
Píše stroje ne šrot proto nejsou zmíněné
Lokomotívy 361 sú novostavby tiež z 21. storočia. Pôvodná je iba kastla, všetko ostatné novostavba.
Sorry, to odmítám považovat za novostavbu z 21. století. Původní skříň, podvozky, stejnosměrné trakční motory, výkonově na úrovni 80. let, spolehlivostí spíš horší. Co je na těch lokomotivách na úrovni současných elektrických traťových strojů? Nic nevidím.
Jednostranně obržděné nápravy se špalíkovou brzdou s režimy brždění G – 22 t a P- 44 t není 21. století. Stejnosměrné trakční motory jakbysmet.
Asi je neuvádějí protože je obratně pořídili z dotace na nádražní budovy. Ale jsou to vlastně docela statické objekty, takže asi vpoho 🙂
Ale ty „dva zázraky“ jestli se nepletu nemají to klíčové, a to je vybavení ETCS které bude od roku 2025 na hlavní tahy
potřeba.
Ale stejně, mít ve své flotile pouhé dva stářím neopotřebované stroje jedné řady, která navíc není svou konstrukcí nadčasová (tzn. že rychle zastará), je za mě „very luxus kauf“…
Však ano. Šlo mi čistě o to připomenout, že ZSSK ty dvě lokomotivy má, nic víc 🙂
A je ta výstavka dvou lokomotiv i putovní? 🙂
Smůla, není. Mají je nějak dotačně zafixované na osobáky kolem Bratislavy 🙂
Dotacni fixace na osobáky kolem Bratislavy byla do r. 2017. Tyto vlaky maji ovsem tak napjaty GVD, ze jej nemuzou opustit, protoze by za ne nemelo co jezdit. Kdyz obcas „kleknou“ tak jsou castecne nahrazovany ledascim (240, 350, 361,362,363), co ovsem nema schopnost soupravy r. 951 tlacit. Nasledne nabiraji zpozdeni kvuli obihani soupravy. Pak neni divne, ze treba na trati Bratislava – Galanta jedou za sebou 2 osobaky za 15 minut – jeden normalne a druhy spozdeny 45 min. a nasledne dalsi uz jenom za 2 hodiny.
len technická: slovenské 381 ETCS L1 majú. Zdroj: wiki.
No tak alespoň že něco ty mašiny mají. Ale Wiki beru s rezervou.
Jedna má demo a druhá nič.
Wikipedia je už takmer ako Infovojna alebo Hlavné správy – pravdu napíšu len keď sa pomýlia .