Bez přejezdů a 200 km/h. Záměr projektu na vylepšení koridoru na Pardubicku zpracuje AFRY

Firma mimo jiné prověří statiku stávajících mostů na tomto úseku a navrhne zrušení všech pěti přejezdů.
Správa železnic učinila další krok v přípravě modernizace zhruba dvaceti kilometrů I. koridoru mezi Pardubicemi a Uherskem, když vybrala zpracovatele záměru projektu a doprovodné dokumentace. Stala se jím společnost AFRY CZ s cenou 5,9 milionu (předpoklad byl 8,6 mil.).
Cílem je především zvýšení maximální rychlosti z dnešních 160 km/h na 200 km/h. „Cílem projektu je navrhnout modernizační stavebně-technické úpravy tak, aby bylo možné navýšit rychlost na 200 km/h,“ uvedla dnes Správa železnic.
AFRY CZ mimo jiné prověří statiku stávajících mostů na tomto úseku a navrhne zrušení všech pěti přejezdů. Modernizací mají projít i železniční stanice Moravany a Kostěnice. Mají například vyhovovat podmínkám pro provoz pod dohledem ETCS včetně možnosti provozu nákladních vlaků o délce až 740 metrů.
Celý úsek z Pardubic až do Chocně je jedním z těch, kde se o zavedení rychlosti 200 km/h mluví nejdéle. Už dříve začala Správa železnic připravovat modernizaci úseku Uhersko – Choceň. Podle aktuálních údajů na stránkách SŽ by stavba měla začít v roce 2029. V případě úseku Pardubice – Uhersko Správa železnic zatím žádný termín neuvádí.