Bez peněz navíc silnici I/35 nechceme. ŘSD neví, kdo komunikaci po dokončení D35 převezme

Silnice I/35 v Litomyšli po rekonstrukci. Foto: ŘSDSilnice I/35 v Litomyšli po rekonstrukci. Foto: ŘSD

Změna plánů brzdí plány vedení Litomyšle na proměnu průtahu na klidnější ulici.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Česko Pardubickému kraji staví dálnici aby se tam lidem lépe žilo, investuje i do krajských přivaděčů a co udělá Pardubický kraj na oplátku? Šprajcne se a bude Česko vydírat aby mu přisypalo více peněz.

Jan Šlezingr

Můžete to taky brát obráceně. Stát (tehdy s centrem ve Vídni) ukradl při výstavbě městům lukrativní parcely v centrech, postavil na nich císařské silnice, které sice daly městům výborné dopravní napojení, ale zároveň zajistil přístup císařské armády kamkoli – rebelie ze strany měšťanů už nehrozila.
Císařské silnice se změnily na hřmoucí smrduto zátěž, kterou nikdo nechce a kterou vám stát nedovolí uzavřít ani o pouti. Viz například kamiony, které se derou davem při václavské pouti v Žamberku…..

Koro

Co to Netolický plácá? V Berouně taky 605 není parametrově jednička pro případ nehod na dálnici. Fakt negramot. Nech Litomyšl být, ať si udělá bulvár.

David

https://svitavsky.denik.cz/z_regionu/pardubicky-kraj-planuje-uspory-rozpocet-na-rok-2025-pocita-s-investicemi-2024112.html

Příjmy 5.9mld a výdaje 5 … jo pak je na masinky, letiště, ale rozhodně ne na údržbu cesty pro místní a autobusy.

Ing. Vladimír Bílý

Obávám se, že původní I/35 bude velmi atraktivní pro objížděče mýta, takže i na to bych radil v Litomyšli, na krajích či na ŘSD nějak pomyslet. Nechat z toho jedničku zatíženou mýtem je taky varianta.

Petr H

Tady je krásně vidět, jak reálně (ne)funguje veřejná správa v ČR. Respektive dělení na správu veřejnou a samosprávu. Možná doteď velká část občanů vůbec nechápe krajskou samosprávu a co má na starosti a proč. My jsme si nejen že extrémně roztříštili správu věci veřejných (máme 3500 obcí do 500 obyvatel), ale zároveň jsme si doteď neřekli, co od státu (veřejné správy a samosprávy) chceme a na to nastavit příjmy. Ale všichni jen natahují ruce a říkají dejte víc. Obecně je jakýkoliv veřejný systém bezedný a spotřebuje tolik financí, kolik mu tam pošleme. Bez výjimky. Je jedno, zda se to týká… Číst vice »

Jan

Kraje maji na uctech 100mld, ktere neutraceji. Ano, mozna je maji nadohadkovano na dalsi investice za 5let. Stat si kazdy rok musi pujcit 200mld.
A kraje porad natahuji ruce.

peter

Letos 240mld a příští rok 350-400mld. Děkujeme.

Vrtal

Myslím že si tu preměnu na městský bulvár malují pěkně. Akorát jim asi nejak uniklo že to bude fungovat jako přivadeč na dálnici z Česká Třebové a Poličky. Nám z Třebové je to asi jedno uz ted jezdíme nejkratší cestou kolem zámku jednosmerkama.

yxc

V CZ máme, pro někoho možná překvapivě, i silnice I. třídy, které mají jen 2 pruhy.

peter

I/3 bude v Jižních
Čechách taky překopána na 2 třidu?

Martas

Jestli se někdy ŘSD dokope zkolaudavat dálnici, tak ano.

ABCD

Stát (vlada) by se měl obecně podívat na systém silnic první a druhé třidy, zda je to správně nastaveno, z hlediska financování, kompetencí atd. Je to historické dědictví, jenže mezitím se leckde změnil význam silnic, zejména po stavbě dálnic, různé přivaděče jsou důležitější než původní jedničky atd.
Je spousta zkušeností za poslední roky a desítky let a je potřeba to reflektovat.

Alibaba

Takže šupky šupky půlku převést na SŽ a dotáhnout trať k autobusáku. Ze zbytku udělat normální ulici a nebo to vůbec zrušit, ulic pro místní je tam dost, nějakou náhradní komunikaci za D35 v případě potíží v tomto provedení skrz město není třeba.

zemko

nemelo by takovehle vyrovnani byt soucasti zadosti o povoleni stavby (mysleno celkovou dokumentaci pred stavbou, schvaleni apod)? navic kraj bude jiste z dalnice tezit, takze bude pridanou hodnotu z dalnice prevadet na RSD? to asi ne, ze?

Jirka

Pobavilo: „Kraj musí v dopravě řešit navíc i jiné priority, například nákup historických lokomotiv nebo financování dlouhodobě ztrátového pardubického letiště.“

To je potom těžký hledat někde peníze 😀

Jan Petrus

Tady se ukazuje to, proč z dopravy.cz není seriózní oborový deník, ale názorový blog. Nákup historických lokomotiv není financován z kapitoly doprava a v té větě se ocitl jenom jako rýpanec pana Sůry, který takto dává najevo své osobní preference. Stejně jako jsme měli téměř online zpravodajství o obsazenosti parkovacího domu v Liberci a také jak velká louže tam aktuálně je…

Dusanh

Z čeho je financována kapitola „doprava“? Není to náhodou ze stejného měšce, jako „kultura“? Plně souhlasím s poukazováním na to, že si někdo za veřejné peníze hraje s vláčky 1:1 (a na druhou stranu fňuká, že se mu nedostává peněz jinde).

LCP

Souhlasím, osobní názory redaktora do tohoto článku nepatří. Na to by měla být založena samostatná rubrika. Zbytečně to snižuje kvalitu webu.
Jinak chápu jak postoj státu tak i kraje. Najednou kraj bude platit údržbu a opravy dalších 80 kilometrů silnice, což se v rozpočtu projeví. Stát zase postavil dálnici a bude ji udržovat, takže už „starou“ silnici nechce.

Hafan

Skvele formulovany komentar, diky.

Jako rejpanec do hejtmana je to peknej a trefnej, ale v clanku/mediu, jez se snazi byti zpravodajskym, opravdu myslim neni na miste.
Ono by se to dalo napsat i daleko mene rypave a pak by ta informace byla v ramci clanku i tematu zcela na miste.

Jiří Urban

Ale ona ta věta je pravdivá a přesně tak hloupě, jak působí na Vás, bude vypadat pan hejtman, až bude s nataženou rukou křičet o peníze na silnici, která by samozřejmě měla být krajská, a ještě tím zviditělní fakt, že kraje prožerou rozpočet na sociální programy, slevy na jízdném a jiné úplatky voličům a jediné, co je donutí investovat do silniční sítě (podpořit pracující, kteří na ty daně vydělávají) jsou extra dotace od ministerstva dopravy, které nejdou za nic jiného utratit.. A ještě se jako klasický politik ČSSD (nebo vlastně dnes už Stačilo!?) musí místo páteře a svého rozhodnutí s… Číst vice »

asfalter

Taky jsem se zasmál. Toto pan Sůra napsal moooooc hezky

Pavel

Chápu, že by bylo dobré mít objízdnou trasu pro dálnici – stát se může cokoliv – ale pokud to tak ŘSD chce, nechť potom na údržbu stávající silnice také přispívá.

Kubista

V koutku duše sice chápu, že převzít nějaký majetek, na kterém bude nutná údržba za XY Kč není extra žádoucí ale na druhou stranu je žádoucí místo zklidnit a přepracovat na městskou třídu. Taky by se k tomu mohlo ŘSD postavit jakože nechceš, tak neber, zavíráme a je to.

Jirka

Přesně tak, nehledě na to, že je úplně jedno, jestli to bude platit, stát, kraj, nebo město. Bude vždycky nějaký veřejný rozpočet a vždycky nějaký erár, který bude muset běžný občan zaplatit z daní.

Johny

Tady není prostor k nějakému pochopení. Toto se mělo řešit legislativně už dávno. Stanovit jasná pravidla.

Lukáš

„Kraj musí v dopravě řešit navíc i jiné priority, například nákup historických lokomotiv nebo financování dlouhodobě ztrátového pardubického letiště.“

Tak tady jsem se opravdu zasmál 😀