Bez odvolání: Územní rozhodnutí k čtyřpruhové výpadovce z Prahy na Kolín je pravomocné
Silnice I/12 u Prahy. Pramen: ŘSD
Přetížená silnice první třídy, která se napojí na velký pražský okruh, získá téměř parametry dálnice.
Duha Patrik asi zaspal…
Vy jste vážně chudák.Nic nechápete.Jen papouškujete dav.Jako všichni….
Děkuji za uznání, myslím si o sobě spíše pravý opak. Potíž je ale v tom, že v tomto případě má dav výjimečně pravdu…
Jenom doufám to nedopadne jak Jinočanská tangenta. Nejdříve 4 pruhy a plynulý provoz.. Dnes ? Semafory, přechody pro chodce a zúžené pruhy a baselity… škoda mluvit kdo organizuje toto?
Už aby chodce a podobné novoty zrušili…
Ta vaše tangeta byla už při stavbě zamýšlena jako městská třída, po dostavbě budoucích čtvrtí okolo, je to i ve starém územním plánu. Že funguje teď jinak neznamená že je to finální stav. Zato tahle silnice je a vždy bude rychlostní silnicí a to vy moc dobře víte..
kež by se podařilo neco udělat s D0
nejdříve česká společnost musí dospět a nechovat se jako maly děti. To bude ale těžky
Pozitivní zprávy jsou. Nejvyšším správním soudem byla včera zamítnuta kasační stížnost na žalobu proti pražským Zásadám územního rozvoje. Zdrojem je fb Petra Hlaváčka. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0yPdYSk8ajgEW3f9tJAAhoPmaGvGC8wz2MT6cge5gkAPyy73byvRoDo5rPcUTi5qMl&id=328899600936330
Současna 1/12 vede centrem Úval? To je trochu manipulativni informace.
Řešení jak napojit silnici od Jiren je ? Nebo tam se pojede ,,po stare,,? Ď
https://www.uvaly.cz/wp-content/uploads/2021/04/obchvat-jirny.jpg
Myslím že zvítězila varianta 1 (červená)
ja porad nejak nechapu, proc se okruh D0 netahl cca zhruba v teto variante, nebyly by takove problemy s odvolanimi obci.
Kdyz uz se tam stavi stejne silnice propojujici D11 a I/12
resp. problemy by asi byly, ale stavelo by se o silnici mene… navic by D0 byla napojena na terminal VRT a takhle tam vznikne takova zajizdka do Bechovic a zpet k Ricanum…
Jenže takové vedení by bylo pro prahu nefunkční a stejně by bylo potřeba zbudovat obchvat v místě D0, jinak by byl extrémně přetížen vnitřní okruh a to nikdo nechce, Praha potřebuje svůj vnější okruh, vedení DO ve vámi navrhované stopě by bylo jen pro tranzit a středočeskou dopravu, ne všechnu ovšem.
Další věc je že by byl asi 3x delší a odvolávalo by se 3x více obcí, takže tady tu efektivitu úplně nevidím 🙂
Prave ze ne, nebyl by 3x delsi, kdyz se podivate na trasovani soucasneho okruhu, tak ten je stoceny oklikou smerem k centru pak pres cerny most a nakonec se zase staci smerem od centra kolem vinore… o moc delsi by nebyl min. z casoveho hlediska. Mohu se podivat na presnejsi cisla. Nevim jestli by se odvolavalo 3x vice obci, jestlize se prave stavi tim smerem jina komunikace propojujici D11 a I/12. PS: nemam na mysli cely okruh posunout dal, ale spise tuto cast od Rican pres Uvaly, Jirny do Vinore. Jinak chapu, ze je to pase… bonusem je pak propojeni… Číst vice »
1) I když posunete jen tuto část, tak celkově bude okruh (včetně peáže s D10) delší.
2) Pokud obcím nevadí okreska, tak to neznamená, že by jim nevadila dálnice, kde by byly řádově jiné intenzity dopravy. IMO je naopak hloupé myslet si, že by jim tam dálnice nevadila. Samozřejmě že by jim vadila. Nikdo nechce mít dálnici za barákem.
Ano toho jsem si vedom, ale myslim, ze tato okreska bude velmi vytizena…
Netvrdim, ze neni delsi, ale za neni o tolik delsi, aby to hralo roli, casove to moc nepoznate, i kdyz mozna vetsi problem z casoveho hledisla bude kombinace dopravy mestske a prujezdni – tranzitni… bude vytizenejsi…
U vnitrniho okruhu je na vychode jeste duplicitni Prumyslova, ktera by po upravach byla dalsi (druhou) vetvi MO. Taktez napojen opet na dve obchodni centra, st. metra Letnany a blizkost metra A – tam mi chybi prodlouzeni k Prumyslove.
Smiřte se s tím, že absolutně není reálné postavit v příštích 20 letech jinou variantu okruhu, než tu aktuálně připravovanou.
Otázka nezní: Pražský kruh či středočeský okruh? Otázka zní: Pražský okruh či žádný okruh?
Je třeba odpovědět si na tu správnou otázku a nevymýšlet nesmysly.
Ja jsem s tim smireny, vsak jsem psal, ze je to pase… jenom si nejsem jist, ze ten straveny cas uz je min. 20 let nyni…
co je nefunkčního na tom, když se Praha zbaví tranzitu? Takhle bude zase extrémně přetížená D0 v současné trase, konkrétně mezi D10 a D11 jim to kapacitně nevychází a řešení nemaj.
U Úval je to holt obchvat obchvatu… celkem jasný důsledek toho jak to dlouho trvalo (trvá…) než to postaví, jinak by ten mezikrok byl víceméně zbytečný (jako jistě, užije se ten „poloobchvat“ i tak, ale ekonomicky efektivní to moc není).
Čistě ze zvědavosti, bylo to opravdu v době výstavby provizorní řešení nebo se tam natáhly levné nemovitosti jako v Mikulově a nyní je třeba obchvat obchvatu? Přeci jen je tam ulice U Přeložky, tak by člověk soudil, že to bývalo zamýšleno jako finální řešení.
Myslím, že článek na to odpovídá tak nějak sám. Jestliže ta silnice poprvé získala EIA někdy před 20 lety, tak o té nové silnici se muselo uvažovat minimálně někdy od půlky 90 let. Nehledě na to, že by ten stávající obchvat evidentně kapactině nestačil, takže by se tak nebo tak musel přinejmenším rozšiřovat.
Tak trochu toto nechápu… Klidně bych začal v tomto případě stavět „hned“, třebas z druhé strany od obce Tuklaty, přičemž dálniční MUK v Dubči bude muset stát tako jako tak. Napojení DO zřejmě s 95% nemůže být jinde a i když by bylo s DO nějaké zpoždění (očekávaný stav), tak nová MUK by se již využívala pro novou čtyřpruhou I/12. A až by se připojil okruh, tak by se připojil. Podaná žaloba Chabrů a Počernic ve vztahu k této stavbě, tak jako podmínka společné stavební aktivity se mi jeví ve vztahu k tomuto investičnímu počinu přinejmenším jako irelevantní. Třebas i… Číst vice »
Já měl zato, že přeložka I/12 je podmínkou pro souhlas s D0/511, a nikoli naopak. Tedy že nová I/12 se může začít stavět (dostane-li stavební povolení) bez ohledu na to, jestli bude dokončen proces přípravy úseku 511 okruhu.
Nebo mi něco uteklo?
Tak ona se stavět může, ale MÚK Dubeč je součástí stavby Pražského okruhu a bez ní není přeložku I/12 kam napojit.
Jedině, že by se na přeložku najíždělo až za Běchovicemi, což je ale nejspíš neprůchozí.
To fakt není v podstatě kudy a nic by to nevyřešilo. Uzké hrdlo je křizovatka Českobrodská x Mladých Běchovic
V Újezdu i Úvalech by to vyřešilo vše, přes ně už by se nejezdilo, ale takové (byť dočasné) řešení samozřejmě neprojde přes Běchovice, protože těm by tam výrazně narostl provoz.
Proč výrazně? Těm by tam zůstal ten co je tam i teď.
Ajéje, pan ABC je zjevně další, podle něhož dopravní indukce neexistuje. 😀
Už jsem se lekl že by někdo nepřišel s touhle mantrou. Pan Hádej ale nezklamal.
Jistě, fakta jsou mantra, zatímco točvolant ABC rozumí celému světu nejlépe.
Pro ignoranty jako vy je tu ostatně wikipedie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
Na fotce neni silnice 12 u Prahy, ale v Praze, konketne v casti Ujezda nad Lesy zvane Blatov
Podle letáku ŘSD se má stavět v letech 2025 až 2027
a to už ta část okruhu kam se má napojit bude stát?
Ma se stavet soucasne, jinak první cca 2.5 km na I/12 bude první smerove oddelenou 2+2 cyklostezkou a bechovice se poserou
Tak to aby si v Běhocvicích rozkopali ulici pro kanalizaci a jezdilo se na semafor. Počet projíždějících to zásadně zredukuje a bude jim líp.
PS: Co natom, že kolony budou časově náročnější.
Mělo by se to stavět společně, což je myslím podmínka všech okolních městských částí a obcí, ale proti platnosti územka na Pražský okruh podaly Počernice a Chabry žalobu, tak uvidíme, co na to soud…
Žádné odvolání? Tak to je v případě komunikace u Prahy zřejmě historická jedinečnost 😀
😀 To rozhodně
Snad to nebylo tím, že by někomu na soudu nešla otevřít datovka.
Je to super zpráva. Ten dluh chybějící výstavby je obrovský a je daleko na nárůstem počtu aut v posledních letech.
Silnice o 30 procent kapacity každých deset let prostě nenavýšíte.
V západní Evropě to naštěstí asi nevědí a tak se tam jezdí parádně. V té východní vlastně taky, protože tam zase není takový provoz. Ale stačí se přiblížit na dohled k naší hranici a okamžitě začínají problémy.
V té západní to většinou stihli aspoň v páteřních částech postavit ještě před rozvojem těhle zeeně-nimby motivovaných blokací. Ale třeba okruh Mnichova má JZ segment taky dořešenej nouzovkou, byť poměrně funkční.
Marshaluv plan… tak nejak jsme ho odmitli… no a pak zapad jaksi sel technicky i vykonostne nahoru…
😀
Ano je to unikát, ale tady patří kredit i většinou kritizovanému ŘSD. Ti zde přistoupili na mnohé požadavky místních spolků a došlo k úpravám projektové dokumentace. Slepě se netrvalo na normových požadavcích, ale šlo se nad ně – vyšší zemní valy, více ochranné zeleně, zajištění průchodnosti pro pěší a cyklo atd. Samozřejmě to umožnilo i výhodné vedení trasy přeložky, která jede ze 2/3 v zářezech, tudíž je i dost zeminy třeba na vyšší valy. Dobrou práci ale musel odvést i úřad MČ Praha21, když se nikdo neodvolal. Pokud to někoho zajímá, územní rozhodnutí visí zde: https://www.kvetnice.eu/progres/lib/files.php?id=2492&table=files_board Má to 125 stran,… Číst vice »