Bez myčky a lakovny. RegioJet zkouší znovu získat povolení pro své nové pražské depo

Zázemí RegioJetu v Praze - Malešicích. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.czZázemí RegioJetu v Praze - Malešicích. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.cz

Firma řeší, kde bude provádět těžkou údržbu vozidel.

Společnost RegioJet zkouší na druhý pokus získat povolení na vybudování nového depa v Praze – Dolních Měcholupech. Na rozdíl od první verze, se kterou u úřadů narazila, vyměnila projektanta a první razítko zkouší získat pro menší budovu, než původně plánovala.

Vyplývá to z oznámení v registru EIA. Původní dokumentaci z roku 2021 vzala firma zpět. Nový areál pro údržbu vozidel má vyrůst na pozemcích, které firma před časem získala v Dolních Měcholupech, areál je napojený vlečkou do stanice Praha-Hostivař.

RegioJet narazil s plány na stavbu depa v Dolních Měcholupech, čeká ho delší povolování

Těžká údržba mimo Prahu

Oproti původnímu záměru došlo k vypuštění plánů na vybudování haly lakovny a haly pro přípravu laku a průjezdné myčky souprav. Původně pětipodlažní provozní a dílenský objekt bude mít jen tři podlaží. Došlo také k redukci plánovaného provozu na dvě směny. Zrušena byla i plánovaná ubytovna pro zaměstnance.

RegioJet vysvětluje nutnost nového zázemí svou expanzí. Plánuje vybudovat halu těžké údržby na území Středočeského kraje, může to být ale jinde. „Řešíme více lokalit, asi nakonec skončíme na Ostravsku,“ řekl majitel firmy Radim Jančura. Pozemky v Praze označil za unikátní pro železnici. „Pokud by neprošla výstavba údržbového depa, tak tam přestěhujeme naše obratové nádraží z Malešic a uděláme tam i základnu pro malou nákladní dopravu, což už tam je. Na tyto provozy stavební povolení nepotřebujeme, veškerá infrastruktura včetně budov tam už je,“ dodal Jančura.

Umístění nového depa RegioJetu. Foto: RJ

Přepracování dokumentace uložil RegioJetu už před dvěma lety odbor ochrany životního prostředí pražského magistrátu. RegioJetu stanovil celkem třináct oblastí, kterým se má v dokumentaci věnovat. Proti byla například městská část Dolní Měcholupy. Ta upozornila, že v textu oznámení jsou i data, která si vzájemně odporují, například údaje o počtech zaměstnanců.

Nová dokumentace nyní projde takzvaným zjišťovacím řízením. Podle dokumentu mají vzniknout dvě opravárenské haly: jedna se čtyřmi kolejemi na opravy lokomotiv a vagonů a druhá se dvěma kolejemi na opravy elektrických jednotek. Zároveň RegioJet postaví centrální logistický sklad s průjezdnou kolejí a třípodlažní provozní a dílenský objekt. Práci tu má najít kolem 120 lidí.

Pro větší opravy má nyní RegioJet zázemí na pražském Zličíně, obratiště je v Praze-Malešicích.

Tagy depo RegioJetu EIA RegioJet
62 komentářů