Bez miliard od státu Radlickou radiálu stavět odmítáme, řekl Hřib. Rada schválila zahloubení
Nové vizualizace Radlické radiály s částečným zahloubením. Zdroj: Sdružení PUDIS a SATRA
Cena 35 miliard korun jednoznačně převyšuje možnosti města, uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Takže i RR škrtám ze seznamu staveb, kterých bych se mohl dožít …
Snad se to změní po příštích volbách do magistrátu. Stačí, že jsme prošvihli desítky let budování infrastruktury z peněz EU (myšleno dálnice a železnice). Ještě teď přijít o možnost stavět vůbec kvůli Hřibovi a spol.
Vy jste blázen, stará verze byla dvakrát zamítnuta a neměla šanci projít, byla extrémně nekvalitní a devastující město, stará verze by se nikdy nepodařila postavit. Hřib udělal to, co měl udělat někdo dávno předtím, přepracovat projekt z devadesátek do 21. století. Můžete být naštvaný na jeho předchůdce, že strkali hlavu do písku, ne na něj.
Na příští volby do magistrátu jsem zvědav. Kolik asi senilní Svoboda ubere hlasů? ODS ztratila v těch posledních volbách nejvíc zastupitelů ze všech a to byla předtím v opozici.
Zase na Hribovi je nutne ocenit to, ze jako maloktery politik otevrene prizna, ze rezignoval na rozvoj oblasti, ve které ho lide zvolili a prehazuje to na nekoho jiného. Kazdopadne dopravni infrastruktura zustava v Praze velke téma a ceka az se toho někdo ve volbách chopi a zacne konat místo postavani s natazenou dlani a nicnedelani…
Primárním řešením dopravní infrastruktury v praze není stavět stavby za desítky miliard. Řešením je, aby stát přestal podporovat stěhování kancelářských profesí do Prahy, stabilizaci či lépe mírný pokles počtu obyvatel, a výraznou redukci dojíždějících. Tzn. přestat pumpovat nemístné peníze do Prahy kde každý blbost stojí milardu, a raději rozvíjet regiony a krajská města, kde na to je obrovský prostor.
Tomu by pomohla decentralizace. Nesmíme zapomínat, že „chytrým“ zřízením krajů vznikl v Praze dabl. Ostatně ta schizofrenie je vidět v existenci ROPID a IDSK. Bohužel druhý jmenovaný je vleku prvního a vzájemné vazby v jeho kraji ho nezajímají. Další takovou institucí je Středočeská centrála cestovního ruchu, která opět sídlí mimo svůj kraj. A tak můžeme pokračovat. Na to se pak nabalují i soukromé firmy. Přitom cestování mezi městy Kraje je za trest trasa Kolín-Benešov-Příbram-Beroun-Kladno je očistec. Současný ministr dopravy, když kandidoval na kraj, tak sliboval zlepšení infrastruktury ve „Středočeských Sudetech“, bohužel na to nějak zapomněl, když se po zádech voličů… Číst vice »
Asi se da souhlasit s tim, ze by stat (coz není Hrib) mel podporovat decentralizaci. O to vic me ovšem zveda ze zidle, když někdo resi plytvani veřejnými prostředky na tzv. dostupne bydleni v Praze. Proboha, v Praze at bydli ten, kdo na to ma a kdo ne, at jde tam, kde si bydleni dovolit muze. Ale samozrejme lakadlo populistických gest je obrovske…
Jako souhlas, jen mě fakt baví, že přitom lidé budou obhajovat nutnost výstavby „dostupného parkování“. Ne, ať cena parkování je tržní (stejně jako u bydlení) a parkuje pouze ten, kdo na to má a kdo ne, ať jde tam, kde si parkování dovolit může. Ale samozřejmě lákadlo populistických gest je obrovské…
Souhlas s trznim parkovanim. I to by mohl byt zdroj prijmu, ze kterych by se takove stavby jako RR financovaly. Klidne i myto za vjezd dovnitr MO.
Přesně, jen by možná mohla Praha vytvořit místa pro slumy. Protože nízkopříjmové skupiny se budou stále snažit být v metropoli.
Takovymi slumy light se pomalu stavaji nektera panelova sidliste…
Učitelé, zdravotní sestry, ten, kdo dobře vydělávajícím prodává pečivo – ti všichni mají dojíždět z Ústí nad Labem, nebo jak si to představujete?
A jak konkrétně to pomůže v tomto případě.
Tak hlavně že má Hřib a Praha na debilní instalace typu „první pražská cyklistická lavička“ u cyklostezky na Bucharově, na které jsme nikdo v životě cyklistu neviděli (protože je asi málo cyklistů se sebevražednými sklony)…
Trapná demagogie…
…pana Hřiba. To máte pravdu.
Já jsem tam jednou jednoho cyklistu viděl! Lavičku ale nepoužil. Ostatní stovky návštěv onoho místa ale byly bez cyklistů. Konec konců by tam jel jen trouba. Sám jezdím přes Vidouli. Bez aut, bez laviček a bez hřibů.
Řekl bych, že na poměr ceny a užití je to nejdražší dopravní stavba v Praze 🙂
Ta debata se poněkud zvrhla: Namísto toho, že je hotový záměr stavby a jak to zaplatit, tu je panika z toho aby Praha nedej bože něco nedostala. Kdy skutečným problémem je rozestavěnost jiných projektů a cashflow. Co mě z hlavy napadá je Déčko, podolský most tramvajové tratě, úpravy na Bubnech, Libeňský most a to beru jen dopravní infrastrukturu. A Praha primárně potřebuje pomoc státu ne v dodání financí jako v rozpostřeni rizika a úroků z úvěrů. Tak aby se nezhoršila její zadluženost do předluženosti a následný kolaps alá new york v sedmdesatých letech, kdy splácel právě dopravni infrastrukturu a na… Číst vice »
…souhlas…ono to dopadne tak, že se zavede mýto a jezdi si kudy chceš…
Tak zrovna tahle radiála v důsledku žádný externality neodstraní, naopak je přidá.
Jediné, čeho se docílí, bude to, že je z jednoho maličkého místa částečně odvede jinam, ale celková bilance je skokové zvýšení, protože zvýšení nabídky v poměrech velkého převisu poptávky.
Tohle je prosté typická spirála do pekla, možná u někoho dlážděná dobrými úmysly.
Co je to maličké místo? Stávající Radlická a částečně i Plzeňská? Místní obyvatelé by si dovolili zásadně s vámi nesouhlasit.
Pokud by stát jednal racionálně jako řádný hospodár, razantně by praze snížil rozpočty, a investoval peníze v regionech.
Subjektivně jako Pražák – jednou za měsíc, když jedu na západ autem mi vadí Plzeňská, ale zas nechci víc aut v centru. Myslím že autem by lidi měli mít možnost jezdit, ale ježdění každý den by nemělo byt příliš příjemné
Ale to je ve výsledku jedno, z Hribovo vyjádření jasně zní, že RR nikdy nebude.
Nikdy neříkej nikdy.
Nejsou peníze, tak uděláme více tunelů, aby to bylo ještě dražší. To dá přece rozum. 🙂
Bez nich by to neprošlo. Nesledujete to?
Ale zase když se nebude nic stavět, tak vlastně ušetříme 🙂
Možná by místo RR bylo lepší postavit radiálu Motolským údolím, pro motoristy bude přínosnější, protože povede přímo na Anděla a ke Strahovskému tunelu. Když se vybourají bloky domů mezi Plzeňskou a Vrchlického, tak to lze stavět i po povrchu, tedy levněji, a s více pruhy. 🙂
To fakt jeste dneska někoho reálně napadne bourat bloky domu kvůli “dálnici”? Tak se podívejte na ta americká města, kde to zkoušeli a jak to dopadlo. Detroit apod. To vám fakt přijde jako dobry nápad?
Naposled bourali bolševici a jak to dopadlo je vidět všude i v centru 👺 Nesmyslné betonové bariéry a nefunkční oblasti, jen auta.
Tak ono to mělo kořeny ve funkcionalismu a funkčnímu oddělení částí měst. Bolševici se toho spíš jen chytli, ptž to demonstrovalo nový, lepší přístup k člověku. Paradoxně se ukázalo, že to byla blbost. Ale v českém urbanismu to má hluboké kořeny a nezbavil se toho dosud.
No jo, ale to jsou prostě 100 let staré myšlenky. Vždycky mě znovu a znovu překvapí, že v tom ještě dneska někdo jede (politici, veřejnost a někdy i projektanti).
Tak tím končím s Piráty. Evidentně za dobrou práci na přípravě staveb i opravě Barandovského mostu odpracoval Scheinherr
Že se chová racionálně? No tak jo.
tak to prostě nebude, to si musí Pražáci případně rozhodnout u voleb. Protože zrovna u této stavby nevidím jediný důvod, proč by to měl platit stát….
Ono je ta naopak, prostě možnosti města jsou dány jeho přímy, a tomu musí odpovídat i investiční výstavba. Pokud máte zbytečně vysokou rozestavěnost, tzn. utápíte peníze v nedokončených stavbách, a zároveň splácíte hodně peněz bankám, tak nemůže zahajovat stále nové a nové stavby. Tím spíše v řádu desítek miliard. Chraň Bože, abyste na to dostali dotaci od státu, ten je hodně zadlužený i bez vaší radiály. Prostředky, které dostáváte od státu jsou i tak astronomické. nemluvě ani o sdílených daních. Pokud kupujete sídlo pro malou část úředníků na Václavském náměstí za 3,5 miliard, (sic!) tak vám pomoci není. Vy jste… Číst vice »
Ona i tahle stavba je vyhazováním peněz, ale na ten Václavák to teda nemá, to je fakt.
Jojo, když by Praha přestala dotovat parkování, bylo by na radiálu.
Apropo, co kdyby všichni ti, co tu na pana Hřiba nadávají a tu radiálu chtějí na ni uspořádali sbírku? Nikdo vám neřekne ani Bé. Naopak je správně, že stát nebude z daní všech občanů dotovat další silniční projekt. Protože, třeba Brňáci z toho nic nemají a ti co nemají auto také ne. A fakt se mi nechce přispívat na silnice, které budou platit ještě naše děti.
Ve skutecnosti mesto na parkovani vydelava a mohlo by z toho vydelku naopak na vystavbu RR prispivat https://medium.seznam.cz/clanek/jiri-severa-parkovaci-socialismus-nebo-kapitalismus-68491
Studie Deloitte je nevěrohodná, kdežto blog random týpka na netu je hodnověrný zdroj. Dokud cena za parkování nebude tržní, tak bude vždycky de facto dotovaná.
Jestli studie používá podklady od města, které tvrdí, že třetina nákladů na údržbu co má TSK jde na parkovací místa (odhad, který je absolutně nesmyslný), tak ano, není věrohodná.
Uprimne nevím, jak jste přišel na třetinu. “ Metodika výpočtu: Oblasti pokryté ZPS zaujímají přibližně 15 % rozlohy HMP, v těchto oblastech je koncentrována nejvyšší hustota silniční sítě, přičemž PS jsou situována spíše na méně vytížených komunikacích (nikoliv na páteřních komunikacích). Proto při započítání 15 % nákladů není způsobeno významné zkreslení výsledku (přepočet skrze plochu komunikací nebyl použit z důvodu rozdílných správců komunikací na území HMP a vysoké pracnosti při pouze nízké přidané hodnotě).” Každopádně v momentě, kdy by tady veřejný sektor prodával nějakou svou komoditou pod tržní cenou, přišlo by nám to v pořádku? Vždyť to je definice nedodržení… Číst vice »
Když se dává jim, tak to v pořádku je. Když se dává jiným, tak ne. 😉
Spíš opačně, ti co jsou dotovaní nejvíc si myslí, že to je ok. Zatímco když „autíčkáři“ platí víc než je potřeba, tak mají platit ještě víc. Aby bylo na dotace pro ty, kdo neplatí nic nebo skoro nic…
Víc než je potřeba..nezlobte se na mě, ale to jsou tak bizarní budovatelské floskule. Kdo určuje, kolik je potřeba? Myslel bych si, že v kapitalismu to určuje rovnováha mezi nabídkou a poptávkou..
To jde ale pouze v konkurenčním prostředí. To by se nejdřív město muselo vzdát pozemků a silnic, tedy prodat je tržním subjektům.
To by ale asi nejvíc vřískali cyklisti, protože by pak po nich někdo mohl chtít, aby za užívání silnic platili 😀 No a taky by se zvedlo jízdné, protože průjezd nebo stání těžkého autobusu by musel DPP zaplatit a to ve výši skutečných nákladů a zisku.
Proč všech silnic? Proč by zkrátka nemohlo krátkodobě/dlouhodobě pronajímat pouze parkování? Myslím si, že by se našlo hodně lidí, kteří by si byli ochotni připlatit v momentě, kdy by měli garantované parkování. A slovy premiéra, stát tady není od toho, aby někoho „vodil za ručičku“ a není jeho povinnost zabezpečit parkování všem. Prostě je to nějaká omezená komodita a pracuje se s tím, co je.
Ono by stačilo rozprodat jen pruhy na parkování. Ale musíte zajistit, že to nevykoupí jeden subjekt nebo jen pár (vznikl by monopol nebo oligopol). Stejně tak musíte umožnit vstup nového subjektu na trh (otázka jak). Protože jinak se opět nedostaneme k tržnímu prostředí.
No však to se shodneme, vidíte, rozprodat nebo krátkodobě/dlouhodobě pronajmout v „dražbě“ (dynamická cena v závislosti na poptávce apod). Za mě by bylo úplně ideální pronajímat to bez ohledu na úžívání (kdo chce a dá nejvyšší cenu tak si to pronajme a může si s tím dělat co chce). Můžete to taky dražit po větší částech na delší časová období apod. Těch možností je hodně.
Chybí vám tam to, co tomu předchází. Počítali 15 % z celkového rozpočtu TSK, což je totální blbost…
Reagoval jsem na „třetina nákladů na údržbu co má TSK“, což prostě v té studii myslím není. Každopádně se mi nechce tady dohadovat o Deloitte, vy stejně budete tvrdit, že to je mimo. Faktem zůstává, že ta cena je regulovaná a nižší než tržní, což krom toho, že to je dost bizarní tak zároveň způsobuje ten nedostatek parkovacích stání.
Ano, většina cen v dopravě je regulovaná. MHD, vlaky, dálnice (mýto i dálniční známky). Jinak by potom taky mohlo být několik dálnic nebo železničních tratí vedle sebe mezi dvěma stejnými místy. Což nikdo nechce. Důležité je, jestli jsou pokryty náklady na investice a údržbu, což v případě parkování jsou. Tržní cenu nelze stanovit, protože to není běžná komodita. Takže nemůžete ani říct jen tak od stolu, že tržní cena má být třeba 2000/měsíc. Byla by to opět jen regulovaná cena, pouze v jiné výši.
Tržní cenu nelze stanovit. To jste mě rozesmál. To pak asi nelze tržní cenu stanovit ani v bydlení. Hele v pohodě, jestli chcete regulovanou cenu parkování, ok, máte ji, ale pak nebrečte, že je ho nedostatek, protože právě ta regulovaná cena ten nedostatek způsobuje. Pokud tohle nechápete, tak si otevřete nějakou základní učebnici tržní ekonomie a přečtěte si, jak cena přispívá k rovnováze mezi nabídkou a poptávkou.
To jsem studoval, takže nebojte 😉 Vy asi netušíte, že teorie jsou postaveny na (dokonale) tržním prostředí, které v reálu v mnoha případech neexistuje. Ve většině případů je cenová elasticita ovlivněna různými faktory, které nemůže ovlivnit ani subjekt na straně nabídky ani na straně poptávky. V případě parkování to ovlivní třeba stavební předpisy, územní plán…
Tak pak nerozumím tomu, jak můžete psát takové z odpuštěním nesmysly. Jakože tržní cena v parkování nelze určit. Jak jako nelze určit? Liberalizujme a deregulujme parkování poskytované městem a máte tržní cenu hned. No jasně, ale tak to já souhlasím, že bych rozhodně rozvolnil i stavební předpisy. Nadruhou stranu, sám dělám v developmentu a ještě jsem nezažil investora, který by chtěl stavit více parkovacích stání, než jej nutí předpisy. Proč? Protože ten trh je přesycen parkováním za dumpingové ceny poskytovaným městem. V bydlení trh máme, nějak funguje (to nechám na Vás, jestli Vám to přijde dobré nebo špatné), nevím, proč… Číst vice »
Tak jednoduchý dotaz: Je podle vás cena ropy cenou tržní?
Cena ropy je regulovaná. Ale když jste u cen ropy – příklad z nedávné doby. Orbán v Maďarsku zastropoval v roce 2022 ceny pohonných hmot . Víte, k čemu to vedlo? „Na začátku stála inflace a opatření kabinetu Viktora Orbána, který loni na podzim stanovil maximální ceny. Na konci byl kolaps trhu a úterní rozhodnutí téhož kabinetu stropy zrušit. Za naftu teď platí řidiči v Maďarsku víc než v Česku, na řadě míst nejde pohonné hmoty vůbec sehnat.“ Kupodivu o to stejné se snažíme dlouhodobě v případě parkování a dlouhodobě dostáváme stejné výsledky – kolaps trhu s parkováním.
Tak zůstaňme v ČR, i tady je cena ropy regulovaná, z jedné strany OPEC a pak stát, který stanovuje spotřební a další daně. A krize s ropnými produkty tu není…
Teď nevím, jestli si děláte legraci nebo to myslíte vážně. Nevím o tom, že by český stát prodával ropné produkty výrazně pod cenou. Ne každá regulace vede k nerovnováze ve smyslu nedostatku, nabídku můžete ohřát (nižší cenou – viz Maďarsko) nebo ochladit (vyšší cenou). V Maďarsku se cenu snažili snížit a ten trh se přehřál a zkolaboval. V parkování děláme to stejné, trh je dlouhodobě přehřátý a kolabuje – podívejte se na poměr soukromě budovaných parkovacích stání vůči veřejně budovaným. Pokud by trh fungoval tak jak má, tak soukromí investoři budou budovat nová stání, protože se jim to vyplatí. Nic… Číst vice »
Proč si ty ceny parkování nemůže určit město? To není tržní chování, jr zvyšovat dokud lidi budou kupovat?
Jo možná by pak lidi začali z Prahy ubývat, ale to by se stalo i při prodání soukromnikovi.
Ano, studie Deloitte je nevěrohodná, je to tam krásně popsané. To musí být hodně juniorní analytik, aby vzal celý roční rozpočet TSK a konstatoval, že celý ten rozpočet jde na údržbu silnic :-D. Zvlášť když asi o dvě strany dál je v té ročence výslovně uvedeno, kolik peněz z rozpočtu TSK jde na jaké oblasti a že tedy většina nemá se silnicemi nebo parkováním nemají nic společného. Nebo si snad myslíte, že když největší položky v rozpočtu TSK pro rok 2024 jsou Libeňský most, BESIP, chodníkový program a infra pro pěší a cyklo, tak že to jsou položky související s… Číst vice »
Když bude mít stát naleziště diamantů, tak je má rozprodat za náklady na jejich získání nebo za tržní cenu? Ptám se pro kamaráda. Co se týče Deloitte, v momentě, kdy by ty ceny byly tržní, tak se tady nemusíme dohadovat o relevantnosti jediné serióznější analýzy, která na to téma vznikla. Je tam uvedeno, že se to počítá z části rozpočtu „Na opravy a údržbu pozemních komunikací na území HMP“. Každopádně Vás o tom stejně nepřesvědčím, vidíte, co chcete vidět (koneckonců asi stejně jako já). Mně jen prostě zaráží ta nekonsitentnost „pravice“, která je apriori proti rozdávání a přerozdělování, ale jak… Číst vice »
A ještě teda..myslíte, že těch diamantů pak bude dostatek pro všechny, kdo o ně budou mít zájem?
Nekonzistentní je pouze extrémní levice a aktivisti. Normální lidi ví, že doprava je veřejná služba bez ohledu na to, jestli se jedná o IAD nebo VHD. A že pokud se bude dusit IAD, tak strmě porostou náklady na VHD. Proto nedává smysl ani ta tržní cena. Diamanty patří do kategorie s vysokou cenovou elasticitou, je to luxusní zboží, bez něhož můžete žít. Doprava patří naopak mezi základní služby, protože bez ní nebude většina společnosti schopna fungovat. Srovnáváte tedy dvě naprosto rozdílné věci. Pokud něčemu nerozumíte, tak o tom raději nemluvte a nepište 😉 A to s tou studií Deloitte jen… Číst vice »
Když pominu termín „normální lidi“, kterým se vždycky zaštiťují střídavě komunisti nebo fašisti, na vaše empirické poznatky v oblasti dopravy asi nemá cenu reagovat. Zkuste to něčím podložit. Třeba tvrzení: „A že pokud se bude dusit IAD, tak strmě porostou náklady na VHD.“ Jako když se podíváte na ta světová města, která vyhrávají žebříčky nejlepších měst pro život, tak tohle není úplně ten trend, kterým by se ona vydala. Oukej, tak nelíbí se Vám diamanty, tak místo nich dejte bydlení. Měl by stát/město stavět ve velkém bydlení a pak je pronajímat/prodávat pod tržní cenou? A myslíte, že by to vyřešilo… Číst vice »
😀 😀 Hahaha.
Mě se zase nechce přispívat na cyklostezky, protože je nepoužívám a navíc na rozdíl od silnic ani žádné peníze do systému nevracejí. Krom toho se budují často na místě lesních cest a tak musím pěšky místo po normální cestě jít po tvrdém asfaltu nebo uválcovaném štěrku. Ale stejně se z mých daní financují…
Praha dopravně strádá??? Byl jste někdy v nějaké velkém městě, třeba typu Mnichov ??
Jihozápadní část okruhu jakoby chyběla.
„Vytížený“ znamená, že je nejlepší se tomu vyhnout…
Pode článku stavba vpadla z priorit, a nejsou na ní peníze, ta kse prostě stavět nebude Studie udělaná byla nepřinesla jednoznačný prospěch. Nevím, v čem je problém.
Opět připojím můj komentář nezaujatého Moraváka, co to využije možná jednou za rok, když často, takže je mi jedno, jestli to vznikne. 1) objektivně je to potřeba a mělo by se to postavit 2) bez zkapacitnění Barrandovského mostu / některých ramp / je to nesmysl stavět 3) stará podoba byla celkem mimo, nová je už dostatečná, i přes cenu 4) Hřib je šašek zkřížený s totálním deme*tem 5) Praha na to samozřejmě má a mít bude a stát by neměl přispívat, max může přispět Středočeský kraj, když bude chtít… 6) jestli má dát stát nějakou korunu do pražské silnice, tak… Číst vice »
Principiálně Praha bere vyšší dotace per capita, má obrovské sdílení daně, tak není možní aby stát ještě její akce dotoval.
Oni mají desítky nebo stovky připravených akcí, to bychom šli do mnohem vyššího státního dluhu.
Dotace Středočeským krajem je totální nesmysl, to prostě možné není.
Přesně tak. Nejsem v žádném případě nějaký antipražák, naopak tam pravidelně rád vyrazím na výlet. Ale prostě stát nemusí a nemá dotovat to největší centrum. Naopak velká města mají alespoň lehce dotovat regiony. A Praha obzvláště, protože její rozpočet je opravdu v úplně jiných dimenzích než zbytek regionů.
Středočeský jsem zmínil čistě kvůli tomu, že by v tom byla dobrá symbolika. Protože z aut, co míří do Prahy, budou převážná většina středočeši. Ale je zase pravda, že Praha ty zaměstnance z regionů potřebuje .. 😀
To byla sice dobrá úvaha, ale reálně je to neprůchodné, neznám přesně legislativu nebo vyhlášku MF, ale jsem si jistý, že přesunutí peněz mezi kraji nemí možné ani reálné.
Kdyz se nějak dohodnou kraje, nemůže se sčk spolupodílet?
Prostě máme více projekťáků – minimálně těch drahých staveb – než stavebníků.
Moravák nadává na Moraváka, kde to žijeme. 😀
Když on jakmile Moravák z Moravy odejde do Čech, tak je vyvrhelem…dost se to tam řeší.
Objektivně to potřeba není, objektivně je potřeba vytvořit relevantní a soudobou koncepci dopravní obsluhy území.
Je. Jedno kapacitní propojení okruhů na západě Prahy prostě potřeba je. To že možná v příštích 20 letech nevznikne, je druhá věc. Jestli bude potřeba i za 50 let, o tom by se dalo u stolu polemizovat nad věšteckou koulí.
Klasická taktika toho levičáckýho dobytka – naprojektovat to tak draze, aby to nemohlo nikdy projít.
Až na to, že zpracování DÚR bylo zadáno na začátku éry Béma, a územní řízení bylo zahájeno v roce 2012.
A tenhle blábol tedy nabízí jaké řešení Radlické radiály?
Vedení města projektuje radlickou radiálu? Projekt máš hotový a nic jiného neprojde přes územní řízení.
Kolik metrů Radlické radiály by se dalo postavit, kdyby na letiště kmitaly 24 metrové diesely?
A řekl někdo Hřibovi, že by se po dokončení Radlická radikály mohla klidně přeměnit polovina Radlická ulice na cyklostezku?
To jo, ale zklidňování ulic asi taky bude něco stát. Pokud se teda z toho neudělá nepojízdný tankodrom neúdržbou a ovládne to tam plevel, to by mohla být zeleň zadarmo 😀
Stará verze byla nesmysl co by nikdy neprošel, jako obyvatel Jinonic děkuji Hřibovi a zbytku radnice za přepracování. Díky němu se RR dočkáme a ještě nedegraduje naší čtvrť na periferní nogo zónu.
Periferní nogo zóna plná zácp je to teď. Tímto rozhodnutím bude RR tak za 15 let možná.
Furt lepší než obří estakáda která by to tu zničila napořád…
Ale notak… Praha strádá maximálně tak proto, že na trůnu sedí starej dědek. Ale ve skutečnosti nestrádá, daří se jí od minulé městské rady poměrně dobře (i když se dnes někteří, především z ODS snaží o opak) a vy jen máte nějaký komplex a léčíte si ho na člověku, který si dovolil při studiích přestěhovat se do svého hlavního města. Váš komentář je tak ubohý, jako vy jste ubohý člověk.
Ubohý jste proto, že Hřiba, který tu žije 20 let a vychovává zde 3 děti které se v Praze narodili posíláte pryč z města. To se na ně nezlobte, ale to je hodně veliká ubohost a diskvalifikujete se tím z jakékoliv debaty.
V internetových diskuzích před pár lety kolovaly konspirační teorie o existenci posudku, podle kterého se Radlická radiála nesmí nikdy postavit, protože by rozvrátila dopravu na Smíchově a Barrandovském mostě. Všichni politici to údajně vědí a veškeré proklamace okolo RR jsou jen povídačky pro voliče.
Nevíte někdo, jestli je na tom něco pravdy?
Pokud jde o Smíchov, je to dost pravděpodobné. 🙂 Takhle většina lidí, co přijede ze západu, odbočí buď skrz Jižní spojku nebo skrz Blanku a levobřežnímu centru Prahy se vyhne. Radiála by byla fajn, ale především by se měl dodělat okruh na severu a na východě. Osobně jsem jedním z těch, kteří by do Prahy autem nejezdili, ale musí jezdit po nevyhovujících vnitřních komunikacích (Blanka nebo Jižní spojka), protože chtějí KOLEM Prahy. Paradoxní je, že ve špičce se už dnes vyplatí z D5/6 na D8 a často i D10 jet přes D7 – I/16 a nebýt jednopruhé I/16 a zácpy… Číst vice »
Po dostavbe obchvatu Slaneho a celkove zkulturneni I/16 v teto oblasti jezdim z D11 na D7 jedine pres D8 a I/16. Alternativa Prosek, Povltavska, Blanka, Vypich je desna. A Jizni spojka uz vubec.
Zde je i odkaz na tu studii: https://www.facebook.com/watch/?v=2167053666666868
No co, tak se to v nejhorším nepostaví. Není povinnost města zajistit všude cesty bez zácp.
Jojo, roztahují se ve velkém auta, stát tomu vesele napomáhá a říká tomu “přirozený svobodný rozvoj” a najednou jaké divení, když je ve městě infrastruktura pro ně stále dražší a dražší.
Znovu se jen opakuje, co už na Západě vědí od 70. let, ale Čecháčci si furt myslí, že na ně se to nevztahuje a že oni ví všechno nejlíp.
Žádná radiála není potřeba. Co je potřeba, je realistická dopravní koncepce vzhledem k finančním možnostem tohoto státu a racionální řešení každodenní dojížďky.
A všechny ty posudky EIA a spol. předtím jakože nic? Teď jenom jesti to za tu velkou cenu budou chtít postavit.
Clánek ale mluví o opaku.
Takže hurá do přeplněné MHD nebo na bicykl – tohle napadne jen amatéry. S 2 dětmi a nákupem se z Lužin do Ďáblic fakt bez auta nevydám. Možná, kdybych byl o 20 let mladší a bylo to bez kopců
Pokud jste to ještě nezjistil, v Ďáblicích a okolí jsou také supermarkety. Nebudete muset jezdit přes celé město nakupovat do OC Lužiny.
A jak si představujete realistickou dopravni koncepci vzhledem k finančním možnostem tohoto státu a racionální řešení každodenní dojíždky? Musím vám zcela racionálně odpovědět ,že jsem veřejnou dopravou jezdil 10 let a už mě do ní nikdo nedostane.A jestli vy chcete chodit denně deset kilometrů tam a deset zpatky ,tak si klidně choďte,jsem zvědav jak dlouho vám to vydrží.Ja budu jezdit autem.
No asi tak, jak se to snaží řešit většina měst na západě. Podívejte se na jejich modal splity a srovnejte to s těmi našimi, potažma s městy od nás na východ.
Ale, to jsou takové halucinace šotouška Jááá. Prostě někdo (v žádném případě ne on, on jen blbě žvaní) má povinnost mu dodat superkvalitní koncepce všeho možného a nemožného a k tomu je excelentně realizovat.
Sorry šéfe, ale pokud máte jakýkoliv diplom z dopravy, tak ho jděte vrátit. Pokud ne, tak se nevyjadřujte, když se baví dospělí.
Tak, jak se to normálně všude ve světě učí a praktikuje (u nás se to jenom učí, praxi ovládají buď mafiáni nebo diletanti)? 1. Analýza stavu a rozvoje území? 2. Ekonomický plán rozvoje státu -> kraje -> lokality? 3. Analýza dopravních potřeb území? 4. Analýza přepravních proudů a potenciální poptávky? 5. Návrh řešení přepravních proudů a poptávky po dopravě s přihlédnutím k bodům 1-4? 6. Ekonomická studie, územní studie a studie proveditelnosti? 7. Jednotlivé projekty? Pokud to tak půjde dál, tak autem jezdit nebudete. Budete stát. Zcela racionálně vůbec netušíte, o čem se tu bavíme. Prostě budete hnít v zácpách… Číst vice »
Na vizualizaci vidím tramvajový pás, je někde prosím k dispozici plánek této tratě? Předpokládám, že prodloužení Radlické?
Není a taky mě to štve. Bydlím v Jinonicích a tramvaj bych na tomto místě uvítal. Na vizualizacich je, ale kdoví, jestli se s ní opravdu počítá.
A kam bysme tím z Jinonic jezdili? Na Anděl? Na to nám bohatě stačí metro. Tramvaj tam bude potřeba až po dostavbě RR a dokončení masivní výstavby podél Radlické mezi metrem Jinonice a Nové Butovice.
Lehce mi to připomíná D3 kolem ČB, kde je to sice delší, ten tunel není tak dlouhý, ale cena je něco přes 5 miliard byť pravda budou tam vícepráce díky geologickým problémům.
Mám dotaz na spoludiskutující:
Pan Hřib mi přijde neskutečně arogantní a má čím dál více papalášské chování. Je to jen můj pocit nebo to tak vidí i někdo další?
Ani ne tak papalášské, jako spíš fanatické. Patří do grupy rudozelených fanatiků, jejichž názory jsou „jediné správné“ a s nimiž se jakákoli „diskuse“ dá vést akorát na úrovni „buď bude po našem, nebo to bude tak, jak chceme my“. Kdokoli bude odporovat, nebo přijde byť jen s nějakou, i oprávněnou námitkou, která je však v rozporu s prosazovanou ideologií, bude ignorován, nebo (nedal pokoj a furt „rejpe“) onálepkován.
Zapracované připomínky místních jsou “fanatismus”, “bude po našem” a “nálepkování”?
Tak jo.
Zapracované, protože se hodily do celkového konceptu „nechceme to, tak se postaráme, aby to nebylo“. Což otevřeně pochopitelně nikdo neřekne, tak se hledají postranní cestičky, jak sypat písek do soukolí.
Taková Blanka by s tímhle přístupem dneska neměla šanci. A přitom, jak jsou všichni, včetně tehdejších odpůrců dneska rádi za to, že ji máme.
A ani jsem nějak nezaznamenal žádné výkřiky ohledněpožadavků jejího zavření, protože „indukce“. Spíš je řev, že je zavřená, když je zavřená. Zajímavé….
Tak jestli někoho nazýváte rudozeleným fanatikem a jste schopen napsat tenhle post, tak by mě zajímala vaše „úroveň“ diskuze
Vidím to úplně stejně…odsud ze „sudet“ jeho arogance špatně skrývající naprostou neznalost problematiky září jako Černobyl po výbuchu. Volí ho ale ti „pokrokovější“ než vy nebo já..:-)
A jakou část problematiky Hřib nezná? Že neumí vymyslet radiálu za původní peníze, se kterou by souhlasilo místní obyvatelstvo? To je job tak pro princeznu Arabelu, ne?
Je to pirád proto je tak arogantní 😓
Nemáte. Dávám mu rok, max.dva
Mně osobně taky přijde arogantní. Ale na druhou stranu kdo v tom pražském komunálu nepůsobí arogantně. Svoboda, Benda, Nacher, Pospíšil, Udženija, Wolf, Zajíček – vždyť to je jak hitparáda lidí, co mají problém s vlastním egem.
Bohužel v Praze musíte být arogantní, jinak se neprosadíte a ušlapou vás. Obraz české společnosti…
Zajímavé, když jsem toto zde napsal před nějakou dobou já, byl jsem div ne ukamenován. Zřejmě se vítr obrátil.
To si ho možná pletete s panem primátorem Svobodou. 🙂
Ještě jsem to jen tak rychle odhadl, to je asi 6.5 miliardy na kilometr, takže to nebude asfalt, ale bude to ze zlata? To se ale rychle odrbe.
Proti raženému tunelu ve městě je to pořád levné. Ty se blíží k 10 mld/km.
Tak není to silnice, ale 4proudá dálnice + odstavné pruhy + odbočovací pruhy, a to vše hustě obydleným středem města.
Broučku a ty rozumíš dálničním tunelům, nebo to jen tak srovnáváš s materiálem na pergolku, kterou sis postavil na chatě?
Nechápu jak přišli na 35 miliard, já bych jim doporučoval říkat třeba 100 miliard, vypadá to líp a mnohem více zbude. Proč by to měl platit stát, je to problém Prahy, která dostává největší podíl z daní, takže ji zbytek republiky dotuje a ještě pořád má málo?
Podívejte se, jaký podíl na HDP ČR má Praha a Středočeský kraj a zamyslete se, kdo tady koho dotuje.
Klasický starý ohraný argument. Proč bych se měl dívat na údaj, který nemá žádný význam? Máte snad pocit, že třeba banky, telekomunikace, pojišťovny atd., které v naprosté většině sídlí v Praze poskytují služby jen v Praze? Musel byste umět rozdělit odkud kolik peněz přišlo a najednou by to vypadalo hodně jinak.
HDP regionů opravdu není podle sídel firem. To byste ty statistiky hodně podceňoval, když si myslíte, že tohle neumí odfiltrovat.
Tak mi prosím naznačte, jak mi tyto statistiky přičtou HDP do Slavičína, když podnikám jménem firmy zapsané v Praze, platím konektivitu na Brumlovku, za auto posílám do Michle a hardware se fakturuje na Želivského. Díky.
Mohl byste nam prozradit na zaklade ceho by ty statistiky mohli filtrovat ty jednotlive regiony, kdyz to neumi ani ty samotne firmy s celorepublikovou cinnnosti? V danovem priznani zadne rozdeleni podle kraju neni, takze ty data nejsou kde brat. Treba kdyz se podivam na stranky ČSÚ, tak treba nejvetsim zamestnavatelem s vice nez 10000 zamestnanci je na Praze 1 Ceska Posta. Nejveti obrat v Praze mel v 2015 zase CEZ 200 mld. V Plzenskem kraji zase Prazdroj…
Podle toho, kde ti lidé reálně pracují. V tomhle Praze zvyšují HDP lidé, kteří dojíždí. Do HDP Prahy se opravdu nepočítá 200 mld ČEZu.
A ještě něco, dejte městům svobodu v tvorbě části daně a uvidíte jak rychle vám ty příjmy z Prahy zmizí.
Do daňových rájů dnes odtéká málo peněz, tak dál snížíme výběr?
Stačí se podívat na vizualizaci. Z těch nových bytových domů a kancelařských budov okolo RR stát vybral či vybere řádově více na DPH a dalších přímých daních ze samotné stavby a následného provozu. A tyto peníze určitě neskončily a neskončí v kase Prahy 5, aby si sama zafinancovala:-)
Do Prahy dojíždí za prací, z bližších i vzdálenějších míst, 350 000 lidí. Jo jo, pracovní příležitosti v Praze, ty si nárokuje celé Česko, ale jakmile by měli „přespolní“ přispět na klíčové radiály, tak se k Praze najednou neznají, klasika.
No jak říkám, snižování daní funguje lépe než blokáda dopravních staveb :). Že by na to měl peníze stát, je scifi.
Prej město nejchytřejších voličů..:-))
.Dobrá trochu rejpu..K věci: Čím déle „proces“ trvá tím je dražší a logicky politicky méně průchodný. Na potřebnosti stavby panuje víceméně společenská shoda, ovšem lobby těch či tamtěch stavbu odsouvá spolehlivě do další dekády. Šoda pro Pražáky i pro nás „kolemjedoucí“..
Společenská shoda nepanuje na financování.
Specialisti na indukci jsou kde? Nic tady nečtu 😁
On ještě fakt někdo v roce 2024 indukci zpochybňuje?
Jo. Maj i celou politickou stranu s europoslancema…
Jako dobře, ale tak to nejsou žádní datoví vědci, ale populisti. Měl jsem tím na mysli, jestli někdo seriózní to ještě fakt dneska může zpochybňovat.
Jako že se ta auta na nové komunikaci líhnou? Vybavuju si opačné příklady – například po otevření královopolských tunelů se z oblasti kolem Dobrovského a Slovanského náměstí stalo příjemné místo, bo se auta přesunula pod zem a na povrchu zůstala jen zdrojová a cílová doprava.
Asi se mi tady nechce vysvětlovat, co to je indukce dopravy, internet je plný zdrojů k samostudiu. A ne, s „líhnutím“ to opravdu nemá nic společného. Ale jak říkám, pokud jste jeden z těch, co indukci zpochybňují, rád si přečtu nějakou studii, o kterou to opíráte, protože by mě to opravdu zajímalo. Respektive nechce se mi věřit, že by to v dnešní době, kdy ta indukce je mnoha studiemi velmi dobře zdokumentována, někdo rozumný zpochybňoval na základě „selského rozumu“.
Zdroje pro případné zájemce o samostudium zde: https://scholar.google.cz/scholar?q=traffic+induced+demand&hl=cs&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
On jeste nekdo veri na dopravni indukci? To asi veri i na Jeziska…
No a já se právě ptám, na základě čeho, to někdo odmítá? Protože jsem měl dojem (mám), že fakt ten vědecký konsensus na tom je. Tak by mě zajímalo, jestli mi třeba něco uteklo..nebo jestli jste absolvent VŠŽ. Kdyžtak díky za zdroj.
Vědecký? Myslíte jako ty teorie, které vytrhnou jednu silnici z veškerého kontextu a nehledí nalevo napravo a prostě řeknou, že když po nové silnici jede více aut něž dřív (přitom dřív to bylo nula aut), tak že je to indukce. A přitom vůbec neřeší, kolik aut ubylo jinde, kolik let uplynulo, kolik mezitím v dané oblasti přibylo bytů, kanceláří, obchodů… Tak to vážně není věda. Navíc snad všichni autoři jsou sociologové, filosofové nebo jiní podobní, kteří o dopravě a datech nemají ani páru. Takže je ty vaše vědce lze označit za absolventy VSŽ fakulty dopravní 😉
Takže nemáte v ruce nic, pouze „selský rozum“, děkuji. Jen jsem si chtěl ujasnit, jestli jsem něco nepřehlédnul. S dovolením tedy budu radši věřit vědě, než vašemu osobnímu názoru.
Není potřeba, obsah článku jasně podporuje základní teze udržitelné dopravy ve městech.
No, rozdil 30mld. a 35mld. za upravenou verzi neni zas az tak hrozny, jak by se zdalo, je to komplet prekopana verze a je pruchodna. Financovani je vec druha, uz komplex tunelu blanka byl dost velkou zatezi pro mesto a nyni ma mesto radu staveb naplanovanych. Je jasne, ze to nebude castka naraz, ale v nekolika letech, a v planech je metro D, musi se zrekonstruovat Libensky most, Hlavkuv most (oba dva), Jiraskuv most, v planu jeste vychodni cast okruhu, nove tram. trate, metro S, ta blazniva vec s metrem O, rada silnic potrebuje novy povrch… a to jsou jen… Číst vice »
Máte zcela pravdu. Měl by se podílet stát i Středočeský kraj …Praha absorbuje spoustu občanů žijících mimo Prahu. Ony by pomohly i garance na případné úvěry. Peníze z EU se také dají získat.
Protože Brno žádnej vnější okruh nemá.
Ona to ale neni az tak uplne pravda, vnejsi okruh je vlastne obchvat D1 a na vychode ma vzniknout dalsi obchvat I/73 ktera kopiruje smer I/43 do Brna, na zbyvajici casti nedava dalsi dalnicni obchvat smysl… Nebot obe komunikace dalnicniho typu umozni se vyhnout Brnu a to vcetne BO a nevyplati se tam zajizdet…
Praha je komplikovanejsi, je vic roztahana a misto dalnicniho obchvatu D1-D8 se rozhodlo o jejim trasovani pres centrum acimz tak chybel prakticky SOKP… ale to se uvazovalo o ZAKOSu.
I to je šalamounské řešení. Nicméně na té dopravě teď Hřib a spol. dost šetří,.jak se tu odvolaly projekty související s pěší cyklo i veřejnou dopravou.
Rád bych si tu odložil do diskuze to, že Praha hospodařila jen loni s přebytkem 30 mld. Kč. Je týden stará zpráva, tak by si to Hřib mohl pamatovat a netvrdit, že stavba RR je převyšuje možnosti města. Stavba bude trvat několik let, takže to nebude 35 mld. najednou v jeden rok.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-praha-hospodarila-s-prebytkem-skoro-30-miliard-korun-40475720
Přesně na tenhle článek jsem si taky vzpomněl.
Jestli je tento článek skutečně pravda, tak je pan Hřib nejen neschopný člověk, ale i neschopný politik.. Kdyby to skutečně chtěl postavit, a ne se jen fotit u značek zákazu vjezdu, tak se mohl o tuhle informaci opřít a hledat mediální cestou nebo vyvíjením nátlaku na jednáních městské rady možnosti, jak stavbu realizovat.
A za těch 30 mld. by se mělo stavět zrovna toto proč? Raději bych viděl bytovou výstavbu.
Neni potreba davat celych 30 mld. Ta stavba bude rtrvat nekolik let, takze kazdy rok bude potreba treba jen 7 mld. Jde o to, ze neni pravda, ze by to Praha financne neutahla.
Bytovou vystavbu? Nespletl jste si místo a cas? Bytovou vystavbu realizuji developeri a plati lide, kteří s v tech domech kupuji byty.
A pak byste si jeden takový byteček vzal? Nebo rovnou dva?
Ano, přebytek 30 miliard. Ale Praha není jen o dopravě a o jediné stavbě. Ty peníze se použijou na x dalších budoucích projektů (od opravy sídlišť, přes školství až po rekultivaci zeleně), včetně dopravních (metro D, rekonstrukce + stavba TT, opravy silnic apod.). Navíc je dobrý mít i něco v záloze pro případy např. záplav. To že je ve vleku další řada staveb za stovky miliard, které by bylo dobré postavit, jen na ně mít, a mnohé se posouvají za horizont 2030 je věc druhá a ta prioritizace bude vždycky dvousečná. Jedni budou chtít urychlit tohle, druzí něco na opačném… Číst vice »
To je populismus… Města musí mít peníze pokud žádají o dotaci… na spoluúčast na dotaci, kterou dostat můžete ale nemusíte… pokud.si půjčite a nedostanete dotaci, tak je u vás kriminálka za plýtvání prostředků daňového poplatníka… protože platíte úrok za nic…
Takže stavbu důležité dopravní infrastruktury, tedy veřejně prospěšné stavby, kterou občané chtějí a potřebují, město odmítá. Město, tedy samospráva, která vznikla mimo jiné i kvůli tomu, aby přesně toto zajišťovala (neboť soukromý sektor těžko něco takového vypapíruje, ufinancuje a vydělá na tom).
Gratulky. Děkujem.
Jenže Piráti (pan Hřib) jsou také volení občany města a dělají to, s čím šli do voleb. Takže generalizovat to „občané chtějí“ nelze.. někteří chtějí, někteří ne.. a ti druzí mají tu radiálu teď na starosti.
Nabízí se otázka, nakolik je tato stavba potřebná pro pražany, jenž ji mají ze svého rozpočtu platit na úkor jiných akcí (a kteří mají v požadovaném směru možnost využít metro B) a nakolik budou primárními beneficenty středočeši, kteří do hlavního města dojíždějí za prací. Pakliže ve skupině beneficentů bude převažovat druhá skupina, nabízí se otázka, zda-li není Hřibův požadavek do určité míry opodstatněný.
Ať se domluví s krajem, to nemusí řešit stát.
Brutálně důležitá stavba stejně jako vnější a vnitřní okruh a čtyřproudá Vestecká spojka
…a dalších padesát staveb + nekonečné množství parkovacích stání… Pak tady zavládne mír a klid.
Jasně, tak až na to budete mít, tak si je postavte.
To tvrdím pořád co politik to průšvih. Kdyby se od začátku stavěl okruh zcela mimo Prahu, bylo by to lepší.
Neco vam prozradim, Petre. Prusvih jste vy.
Průšvih jste oba… nedává smysl příspěvek ani jednoho z vás.
Poslyste, Petre, nevim, jaky okruh mate na mysli, jestli Mestsky nebo Prazsky ale to asi nevite ani vy. Tak ci onak, k propojeni tech dvou okruhu slouzi ta radiala, o ktere je tu rec. Ale neco mi napovida, ze tady bude nejake vysvetlovani asi marne…
Část Prahy 5, kde nedokážou vybudovat tramvajovou dopravu, chce od státu i zbytku mésta přispět luxusní tunel pro gumokoly… nedal bych jim ani halíř a účtoval bych pokuty za drzost.
Tak s radliálou se mohla stavět i tramvaová trať, jak je na vizualizacích…
Za 35 mld. by se vybudovala luxusní tramvajová síť na Praze 5.
Cena 35 miliard korun za jednu silnici převyšuje i možnosti zadluženého státu. Který by měl řešit dopravu jako celek a jeho jednoznačnou dopravní prioritou by měly být komunikace umožňující rozumně Prahu objet, ne ty směřující dovnitř/ven.
Bohužel silnice a peníze na ně se cpali do Prahy za socialismu i teď a takto to vypadá, jeden nechce okruh na severu, druhý zas Radlickou radiálu.
Napřed si schválí zahloubení, které to prodraží a pak brečí, že na to není? Nevím, no, ale proč by to měl stavět stát, když to „chce“ město?
Povrchová varianta RR i MO jsou neprůchozí. Protože kdyby bylo jednoduché a levné je postavit, už by stáli. Takže buď prosazovat neprosaditelnou variantu nebo časem postavit prosaditelnou variantu.
Ale to je vina těch městských části. Neměli dovolit výstavbu. Je to pořád všude stejné udělá se plán komunikace a díky tomu pozemky v okolí zlevní a pak je NIMBY koupí a začnou řvát.
„Neměli dovolit výstavbu“. Jaké století máte na mysli? https://mapy.cz/s/kefukecafu
To je blbost. Jakou výstavbu, okruhu? Ten se ještě nestaví. Vy jste dobrej voják Švejk…
Neprůchozí… Město to může tlačit silou, kdyby byla opravdu vůle.
Jenže v rovnici prosaditelnosti jsou kromě místních obyvatel i radní zodpovídající za rozpočet. Takže jestli dřív nesouhlasili Radlice přičemž magistrát byl pro a teď je to opačně, tak je to pořád stejný výsledek…
Největší silniční stavby ve všech městech platí stát. Jenom v Praze. Proč může stát stavět okruh v Brně, spojky na dálnici v Ostravě a Plzni, ale v Praze musí všechno platit Praha, když tam to fakticky využije nejvíc lidí.
Ne, platí je EU. Praha je nad 100 % HDP EU, takže není fér, aby na ni EU přispívala z kohezních fondů.
Už to tady několikrát zaznělo: VMO v Brně plní tutéž funkci jako D0. Kvůli geografii na severu se nedá postavit dálničí okruh, pouze na nejzatíženějším segmentu by měl být vně VMO dálniční obchvat D43. Na jihu bude D1 fungovat podobně jako městská dálnice v Solnohradu, proto je současně budované rozšíření na 3+3 málo, zejména když v dohledné době nebude Jihozápadní tangenta.
Nejdriv slibime tunel kazdymu vocasovi, který si koupil byt v okoli planovane radialy. Pak zjistime, ze na to nemame. Tak zacneme vydírat stat, ze když nam na to neda, tak se na to vy*ereme. Nordicka lest…
Přitom cílem je od samého počátku zcela zjevně to vyhvězdičkované slovo. Nejdřív stavbu zdražit tak, aby se nedala rozumně zaplatit, následně hraná snaha o účast státu a nakonec už jen “My bychom moc chtěli, ale když oni…” za doprovodu divení se zácpám v obytných oblastech.
Přesně tak. Tímhle způsobem v minulém období úspěšně zařízli východní část městkésho okruhu, teď to akorát aplikují na další stavby.
Hlavně nejdřív tam nasázíme domy a pak tam chceme projít s kapacitní komunikací.
Domy už tam byly dávno před vynálezem automobilu. https://mapy.cz/s/kefukecafu
Oni je ještě nezbourali?
První vocas jste evidentně vy. Bytová výstavba probíhá od poloviny osmdesátých let. Staví se všude, kde jsou k tomu prostory. Ta radiála slouží hlavně k tomu aby se lidé přijíždějící po dálnicích D5 a D6 dostali do města, případně obráceně.
Právě a už tehdy bez občanské vybavenosti a přihlédnutí k dopravnímu řešení. Stejně tak se těžko prosazuje změna požadavků na dopravu v klidu, kdy si snad pořád myslíme, že platí jeden automobil na tři byty, jako v těch 70. letech.
Tak ale v té Prahe by se k tomu navracet mohli. Na vesnici je to jinak.
Jak je přesvědčíte? Trvalé umístění vozidla z velkého techničáku dávno škrtli.
Myslím jako sociálně, že ten trend třeba ubývá.
To je prave ta bida tohoto typu uvazovani. Stavi se vsude, kde jsou k tomu prostory. Tedy i tam, kde se desitky let vi, ze tudy povede kapacitni komunikace. A co s tim? Postavte nam tunel! Dloooouhej. Tak jo. Ale nemame na nej penize. Takze doprava dal jede Radlickou nebo Plzenskou ulici…
Postupem let se ukazuje, že radiální kapacitní komunikace nejsou pro město moc užitečné ne-li dokonce škodlivé. Zároveň v tomto konkrétním případě, je vidět, že bylo chybou v roce 2010 nerozsirit Pražský okruh mezi D5 a ulici K Barrandovu na 3 pruhy. Když uloží Radlickou radiálu k ledu, bude ji trvale suplovat Barrandovská radiála a třetí pruh se užije I po dostavbě severní části PO.
Plete se vam pricina a následek. Kdyby byla dostavena RR, nebyla by pretezovana BR a D0 mezi K Barrandovu a D5. Radialni komunikace jsou naopak velmi potrebne. Bez propojeni D0 a MO radiálami se vali doprava obytnými ctvrtemi.
Jakože pak nebude? 😀 vy prostě “potřebujete” ten roštovej systém – dálnice všude po městě cik cak všemi směry.
Na to ale faaaaakt nemáme a faaaakt to není prosaditelné. Smiřte se s tím a začněte přemýšlet realisticky.
Jakoze pak nebude CO? Vase příspěvky většinou nemivaji hlavu ani patu a i ted jste konzistentni. Zkuste myslenku zformulovat znovu a lepe.
Lze souhlasit jen s argumentem na 3 pruhy. To je problém i D1 u Brna a rozhodnutí ministra Ťoka nerozšířil D1 na 3 pruhy.
Ano, 35 miliard je opravdu hodně. Nicméně to naříkání je ale dost v konstrastu s nákupem bankovní budovy na Václavském náměstí za 3,3 miliardy. K čemu město potřebuje takto velkou a vybavenou budovu v centru? Ještě k tomu s podzemními trezory velkých rozměrů a jejich špičkovým zabezpečením?
Ono si Hlavní město Praha momentálně za poměrně hodně peněz pronajímá objekt Škodova paláce. Samozřejmě se nabízí otázka, zda-li by potřebám hlavního města nedovedla podobně dobře posloužit budva pošty v Jindřišské ulici, jenž byla nedávno nabízena za 1,3mld Kč. Musíte ale uznat, že Jindřišská je podstatně horší adresa, než Václavské náměstí:)
To člověk nepochopí, vždyť je to hned vedle 😀
Praha na to vydala stanovisko:
https://praha.eu/w/praha_se_za_soucasnych_podminek_nemuze_3686520
Pokud je mi známo, tak banka tam v přízemí, včetně trezorů a bezpečnostních schránek pro klienty zůstane v pronájmu . Ohledně 35 miliard to je těžký, vždyť to je v zásadě ani ne dvouletá dotace MHD …
Ano, „šaltr“ a trezory provozu pobočky, schránky pro klienty asi bude město zpětně pronajímat Komerční bance. Nicméně já měl spíše na mysli podzemí a bankovní trezory, bankovní archivy. Je to budova bývalé Státní banky československé a (myslím i) Národní banky Československá. Její podzemí je dosti obsáhlé. Nicméně to, že tam zůstane šaltr, pro moji myšlenku, na co má město potřebu utratit takřka 3,5 miliardy za honosnou budovu v centru Prahy nemá vliv. Potom vypadá úsměvně stěžovat si, že nemáme peníze na silnici, nebo pochopitelně i MHD. Za mě se jedná o naprosté plýtvání prostředky, které dokládá to, že ta budova… Číst vice »
Město si (pro magistrát) pronajímá Škodův palác za 200 milionů ročně. A hlavně ten nájem končí, je potřeba to řešit. Přestěhováním do této budovy nájem odpadá, takže se pořizovací cena vrátí za pár let.
Nebyla to budova státní banky ale Pošty, “ poštovní šekový palác „
Mohli by tam vždycky rovnou po skončení funkčního období zavírat bývalé primátory..
Ano, je to hodně. Otázka zní, jak by celá záležitost probíhala, kdyby se celé zadalo nějaké firmě z Německa, Rakouska, možná i Polska…Od projektu , výkupu pozemků až po realizaci. Byli bychom všichni překvapení.
Jo někteří by byli překvapení, že by se nezměnilo vůbec nic:-)
Já zase odmítám, aby stát moje daně utrácel na infrastrukturu v Praze, tzn. v místě, které je o obří parník nejdále na křivce klesajících výnosů z celé země.
Pokud chtějí pražáci něco za desítky miliard stavět, ať si o to řeknou soukromým firmám, kterým ta infrastruktura v důsledku slouží, a které v ČR vydělávají stovky miliard Kč.
Jako obyvatel Prahy 10 s vámi zcela souhlasím. Ať si to P5 laskavě zaplatí že svého. Ne z peněz z mých daní ani z peněz určených pro celé město. Tímto si vás zároveň dovolím upozornit, že tahle nesmyslná silnice není v zájmu celé Prahy. Je to rozmar jedné zhýčkané městské části. Podobný nesmysl chce i P6, říká tomu břevnovska radiála. Taky bych je s tím poslal někam.
A z které vesnice jste se přistěhoval do Prahy? Pochlubte se….
Pojďme si promluvit, až Vám taky někdo jen tak vyvede doprostřed rezidenční čtvrti nejkratší spojku mezi vnitřním a vnějším okruhem po silnici, která už předtím byla na hranici svých kapacit, co říkáte?
Zdravím z Břevnova!
Měla navazovat výstavba Břevnovské radiály, zahloubené řešení. Kdeže ty plány jsou.
Jo jo, slibovali bezprostřední pokračování touto stavbou ihned po dokončení tunelu Blanka. Taky slibovali, že v návaznosti na prodloužení metra A, které se realizovalo ve stejnou dobu, omezí tramvajové linky po Evropské a posílí směr na Břevnov. A udělali pak pravý opak. Nemluvě o tom, že například Hradčanská nebo Park Marie Terezie vypadají úplně jinak, než je prezentovali před stavbou i v jejím průběhu na vizualizacích.
Vám se to to říká, když vám už to na P10 všechno hezky postavili.
Chybí tzv. Hostivařská spojka. I s trasováním pokračování metra A (či aspoň tramvaje?) by se daly dělat věci. Ale dopadne to tak, že rychlé developerstvo postaví tzv. Východní město a pak někomu dojde, že by to chtělo i nějakou odpovídající dopravní infrastrukturu.
Financování infrastruktury soukromými subjekty by mohlo mít potenciál,samozřejmě s tím,že pak jméno sponzora bude v názvu.. můžeme pak mít třeba „Raiffeisen Pražský okruh“, „ČSOB Radlickou spojku“, „ČEZ VRT Praha – Brno“..
Radiála, tak jak je její podoba prezentována, významě zhodnotí pozemky ve svém okolí a umožní jejich další stavební rozvoj. Jednomu by přišlo proto rozumé, aby se na jejím realizaci finančně podílely subjekty, jenž budou z její realizace benefitovat.
Např. stát výběrem DPH?
A ti co z toho nic nemají, tak nebudou muset platit DPH??? Ptám se pro kamaráda..
Například developer určitou částkou za každý metr čtvereční podlahové plochy budovy kterou chce v blízkosti tohoto tunelu postavit. Podobně probíhalo spolufinancování například při výstavbě Elisabeth Line v Londýně.
Ale jsou i jiné modely: Například vybírat mýto od řidičů, jenž budou tunel používat:)
Tam musíte nastěhovat nějaké politiky a pak jim to říct 🙂
Pak se na to peníze najdou 🙂
V tom případě nezbývá než doufat, že příští minstr dopravy bude z Nových Butovic:) (Tento postup se Líbeznici již v praxi osvědčil)
“Radiála, tak jak je její podoba prezentována, významě zhodnotí pozemky ve svém okolí”
Jooo, a vo to hlavně de – autíčkem se dostat rychle k baráku, na ulici zaparkovat, všechno na náklady eráru. Zisk shrábnou developeři. A ostatní Praho klidně chcípni v prachu a hluku aut.
To jsme opravdu, ale opravdu nečekali.