Bez konkurence a skoro o dvě miliardy dražší. ČD získaly Jižní expresy na dalších šest let
Rychlík linky R17 na IV. koridoru. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Novinkou je mimo jiné rozdělení dnešní linky R11 (Plzeň – České Budějovice – Brno) na dvě části.
R17 bývalo celkem smutné, hlavně Silva Nortica s B209 mi už přišlo vyloženě ostudné. Pokud se ale skutečně dá věřit všemu, co někdo napsal na internetu, tak to vypadá, že to šlo letos konečně trochu nahoru a všechny vozy alespoň klimatizované.
Linka Pha-CB by mela byt provozovana v komercnim rezimu. Tohle je hodne velka malá domu.
No jasně, proto se na tuhle soustavu tratí všichni soukromníci už dávno vrhli a rejžujou. 😀
Super. Čas na přestup mezi R11 a R31 7 minut. Takže pokud nebude garantovaná návaznost třeba s čekáním do 10 minut, tak už takové spojení bude naprosto nepoužitelné.
On ho nikdo moc nepoužívá. Z Plzně do Brna, pokud nejste šotouš, tak jedině přes Prahu. Horěí je ten. hrozný vozový park, to je skanzen. Zvláště ve srovnání s tím co v Plzni nyní jezdí.
Je třeba přes ty Bedejice jezdím (není nutné jezdit Brno-Plzeň, jsou i stanice mezi) a lidí ve vlaku zůstává málo, ale jsou. Proto by bylo lepší jim nějaký buď garantovaný nebo stihnutelný přestup zajistit. Třeba aspoň časem 15 nebo 20 minut na přestup a ne 7.
Když to bude hrana-hrana tak by to neměl být problém
Když ten vlak bude mít 10 minut zpoždění (což většinou má) tak to problém bude (pokud nebude třeba 10 minut čekání na připoj, což doufám bude).
Ohledně vozového parku, smlouva vyžaduje aby byly všechny vozy klimatizované. Tak tam snad nastane zlepšení.
Takže na dalších 6 let nás čekají krátké kolikrát kapacitně nedostačující soupravy ,pouze stísněná kupé a místo bistro vozů první třídy kolikrát stará áčka ??
No smutné vyhlídky ..
Přečalouněná B a možnost močit na pražce.
„po celé období roku musí být všechny vnitřní prostory pro cestující ve vlacích linek Ex7, R11, R17 a R31 klimatizované. “ „Každé WC ve vlaku linky Ex7 musí být vybaveno uzavřeným systémem pro odpadní vodu.“ „V každém vlaku linek Ex7, R11, R17 a R31 bude ve všech vozech dostupné Wi-Fi připojení s přístupem k internetu. “ “ na linkách Ex7 a R17 musí mít dostupnou zásuvku 230 V určenou pro napájení drobné elektroniky v počtu alespoň jedné (1) zásuvky na každá dvě (2) pevná místa k sezení ve vlaku linky Ex7 a alespoň jedné (1) zásuvky na každá čtyři (4)… Číst vice »
Není trať do Budějovic z velké části modernizovaná, přestavěná, opravdu na úrovni 21. stol.? Tedy proč na té nejlepší trati jezdí zastaralé vlaky, vagony. Navíc často přeplněné, s lidmi nucenými stát v uličce u kupéček.
jak někdo poznamenal, můžeme doufat že se po nástupu nových ComfortJetů atd. přesunou na Jih lepší vagony z jiných tratí. A kvůli Etcs jde na Jih víc Zátopků
Třeba vagóny z R16
takže comfortjety přicházejí 2025/26, nová smlouva na Jihu platí od konce 2025. A vy jste objevil R16, kde čd končí na konci 2028. Gratulace, velký výkon mozku (akorát že vůbec).
Zátopka cestující stojící v uličce za rachotu otevřeného okna v Ypsilónu určitě ocení…
Ten v té uličce jsem většinou já a je to moje volba 🙂
6 let, to není kdovíjaká výhra
Tonoucí se stébla chytá.
Teď bude soutěž na delší období po těch 6 letech?
Měla by být
Uvítal bych kdyby linka České Budějovice -Plzeň byla prodloužena do Karlových Varů
nene, tam jezdí vláčky od Prahy! 😉
Když se požádá a v Plzni mají možnost tak to přistaví hrana-hrana
A uvítalo by to dalších aspoň 1000 cestujících denně? Aby ty vlaky nejezdily prázdné…
Mezi Vary a Plzní jezdí přímým vlakem (Sp) poměrně dost lidí.
Mezi K.V. a Č.B. jezdily přímé osobní zastávkové vlaky. Těmi fakt jet dálkově nešlo…
A rychlíky Vídeň – ČV – ČB – Plzeň – ML – Cheb/KV skončily koncem monarchie.
Podobně chtěli kdysi Rakušáci po této trati přímé spojení Wien – Karlovy Vary, ale vzhledem k tehdejším jízdním dobám a rekonstrukcím nějakých úseků z toho sešlo.
Raději do Vídně. 😉
Takže dalších 6 let budu jezdit do Prahy autem. 🙁 škoda, těšil jsem se že se budu moct vrátit do vlaku.
Tyhle řeči, to je vždycky takový výkřik zoufalství. Ještě to pochopím, když někdo, kdo má režijní jízdné nechce platit, ale obráceně, jen trapnost. Buď jste nejezdil a nikdy jezdit nebudete, nebo jen trapný vtip.
To je dobrá zptráva. Tak proč nemohou jezdit do Chebu,, když tam mají nové vozy? Zde stát škodí sám sobě.,
Protože ČD neuspěly v soutěži na vlaky do Chebu, to je prosté. Zatímco zde ani nebyl jiný zájemce a bude to pravděpodobně pro stát dražší, než kdyby se o tuto linku ucházelo víc zájemců.
Dobrá zpráva, že 2mld vyletí luftem? Kde platíte daně?…
To je král j který zde byl už vícekrát vyhozen.
Počet jeho mínusů zde bude v součtu nejspíš rekordní.
Možná je ale těžce postižený.
Ptejte se toho, kdo to výběrko vypsal. Na šest let se zahájením provozu za rok nikdo nemůže reagovat kromě toho, kdo už tam jezdí. Notabene ještě s výhradním provozem ETCS od příštího roku. Pro někoho jiného to znamená najmout X lokomotiv MS minimálně CZ, AT, takže reálně středoevropskou variantu s ETCS, koupit X vozů od DB a zrekonstruovat jim CZE na kompletní RIC, to vše za rok a s vidinou pouhých šesti let, kdy navíc ví, že pak MD vyleze s požadavkem na nová vozidla na 200 km/h, nedejbože na 230 km/h kvůli Salzburským vidinám a do toho ještě budeme… Číst vice »
Prosím laický dotaz do řad profesionálů: Proč trvá přepřah lokomotiv ve Veselí tak dlouho? Pokud to není kvůli přepřahu, proč přímé vlaky Praha – Velenice stojí ve Veselí více než 20 min? Děkuji.
není to kvůli předaní na rakousko ?
Nikoliv, ptám se na Veselí, ne Velenice.
Vyvěsit objet zavěsit brzda .. no pod 20 minut to udělám ale ..SZ dělá jízdní řád ..je tam 20 minut na přepřah ..tak je.
Ve Veselí se ale neobjíždí, mění se elektrická loko za diesel.
Jo pardon..já už tam dlouho nebyl.tak v tom případě je diesel asi nachystaný a jen čeká až odstoupí elektrika.
Jedna lokomotiva se odpojí a druhá už čeká nastartovaná kousek vepředu na připojení k vlaku.
Ve Velenicích, se to trvá 12 minut..
V Klatovech i jen 7 minut, ale…
Aby byla možnost prestupu od Hradce na Velenice a od Tábora na Budějce.
Těch ~20 minut vidím jen u jednoho odpoledního, ne? A na ten pak (jako jediný) vychází křižování s R v Třeboni – tak asi aby nestál 10 ve Veselí a pak dalších 10 tam?
Přijede vlak od Třeboně. Brejlovec odstoupí od vlaku, dojede na zhlaví, přestaví se k depu. Elektrika najede na vlak. Udělá se ZB a jede se…
Od Prahy opačný postup.
Osobne se divim kompenzaci 220kc/km za expres z Budejovic do Prahy protoze ten je koliktrat vyprodany i mimo spicku, tam se mi zda ta cena velmi ale velmi vysoka, pokud zo tedy neni naprimerovano s trasou do Brna, protoze i ty rychliky do Plzne byvaji slusne obsazeny.
Dovedu si představit, že pokud by to MD soutěžilo včas každé zvlášť, dostalo by na Budějovice/Praha více, než jednu nabídku a za nižší kompenzaci. Na Plzeň Brno by to ale asi byl pořád stejný vývar.
Přitom by Ex linky měly být bez dotací, autobusy na dálnici taky nikdo nedotuje, tak proč má mít vlak nějaké privilegium?
Protože zase autobus neplatí tolik za použití dálnice jako vlak za použití kolejí.
Tak ať vlak neplatí přemrštěné a absurdní poplatky 🙂 ať si železnice jezdí za své 🙂
Axeli, že tě to furt baví.🤦
Naopak se ukazuje, že cena není vše… Bohužel pak trpí hlavně cestující ….
az prevezme Arriva vlaky do Chebu a do Klatov tak cestuji teprve zacnou trpet
No zatím tam, kde Arriva vystřídala ČD nikdo nějak netrpí. Naopak došlo ke zlepšení kvality.
Projeďte se z Budějc do Prahy přes Beroun hned poznáte tu zvýšenou kvalitu. Zpoždění je pravidlo i bez výluk, motoráky pomáhaly Hitlerovi dobývat Leningrad.
Naprosto stejná katastrofa jako u ČD co se týká dochvilnosti, Arriva je aspoň pohodlnější.
Ty zpoždění jsou fakt otravný a nedá se kvůli tomu na ty spoje spolehnout.
Zlepšení kvality..u arrivy to je vtip. Mají ojeté stroje jen přetřené barvou.co chvíli jim to na Bylnicke zdechne
A co ty 845 Arrivy nahradily od CD? Rakve, Katry? Diky za Arrivu!!
No přeci šukafony a jejich reinkarnace
Možnost nevětrat je k nezaplacení
A kde? 😀 jejich 845 je velký krom vzad
A kde 845 nahradila něco předtím výrazně lepší, že je to takový velký krok vzad?
Jízda „rychlíkovou soupravou“ na trati Pardubice-Liberec utrpení opravdu je.
Do Chebu a Klatov musí podle smlouvy nasadit nové vlaky. To jistě víte, když se vyjadřujete.
V Plzni už jedny vláčky převzali a utrpení žádný. Stejný vlaky, jiný personál.
Pokud do roku 2031 dojde k modernizaci a elektrizaci tratě mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, tak by bylo vhodné projednat s rakouskou stranou také spojení Praha – České Velenice – Wien FJB. Pravděpodobně by na této trati musel být použity nějaké trisystemove elektrické jednotky nejspíše v dvouhodinovém intervalu. A asi by muselo být dohodnuto, kdo je bude provozovat, popř kde se vyrobí, popř. jaké budou parametry výběroveho řízení.
Rychlíky Silva Nortica už po téhle trase jezdí. Kapacitně téměř railjet (tedy výrazně víc než Pendolino), nasazení modernější techniky, zvýšení rychlosti a odstranění přepřahu by ovšem jistě neuškodilo.
Dvouhodinový takt tam už dneska je. A přestupem V Českých Velenicích se nikomu žíly nezkrátí.
Ale pro obě strany, rakouskou i českou, lépe řečeno pro cestující z obou zemí by bylo výhodnější, kdyby rakouské vlaky s dvouhodinovým intervalem byly z Českých Velenic potažený až do Prahy. To ale může být až po modernizaci a elektrizaci tratě z Veselí do Velenic a samozřejmě ty jednotky musí zvládnout všechny tři trakční systémy. Zvýšilo by to zájem rakouských cestujících okolo této tratě, samozřejmě kromě Vídeňaku o cestování do Česka a zejména by to zlepšilo ekonomiku úseku mezi Veselím a Velenicemi.
Kromě rekonstrukce trati 226 to taky byl jeden z důvodů, kvůli kterému se standardní výběrové řízení posunulo a je tam ten šestiletý „vložák“.
Rakouský strana bude ráda spolupracovat, ale za standardních podmínek, tedy ne nějaké uspěchané zahájení provozu za 2-3 roky od uzavření smlouvy.
Možná by se tam dalo poslat Pendolino, až ho po dodání Comfortjetů z tras do Ostravy vystrnadí Railjety. Kapacitně by to asi stačilo, a aspoň by se na té klikaté trati v Rakousku mohlo trochu procvičit to jeho kývání.
Pendolino je na to nevhodné z několika důvodů. Je malé, 2. třída má mizernou ekonomiku, pro interregio nedokáže vozit moc kol, trochu pomalé rozjezdy na pouhý rychlík, nulová nízkopodlažnost (srovnej s rakouskými railjety 2. a 3. generace)…
Rychlik na Viden ma zcela jinoj cilovku nez klienty co jedou celou trasu z konecne na konecnou, vozy jsou sice pohodlne ale oproti railjetu co jezdi pres Brno je to regionalka, jizdni doba je mozna jeste delsi a konci ve Vidni na FJB ktere nema ani pohodlny prestup na U-bahn, oproti Maidlingu ci Hbf i kdyz i tam je to pochodove cviceni, odkud by se dalo relativne normalne pokracovat dal. Kdyby chteli CD provozovat tento spoj po cele trase jednotkou (soupravou) pod draty tak by ho trasovali na Budejovice a Velenice pres Borovany. Potkat na takove trase treba Pendolino by… Číst vice »
Když tchyni řeknu bez přestupu, tak je ochotná jet vlakem, jakmile přestup, tak je vlak no go.
Přesně tak, ani do Luhačovic z Brna už s přestupem nechtějí jezdit.
Zkrátí. Hlavně když se přestup rozpadne.
Jezdím takhle Vídeň – Plzeň, přestup ve Velenicích v poho, horší je ten retro vlak Budějice Plzeň. To je takový kvalitativní skok zpět.
Jančura měl kdysi chutě jezdit do Budějovic. Už jej to přešlo?
Asi jo.
Rozhodně žádné mlaskání není slyšet.
Tak si aspoň utřete tu mastnou pusu.
Ten už toho nazvanil
Jaká je obsazenost mezi Rybníkem a Linzem? (Nerýpu, ptám se, nikdy jsem tam nejel).
V Rakousku je soldní vnitro obsazenost.
Prosím Lincem ne Linzem. Město se jmenuje Linec, nikoli Linez.
Město se jmenuje Linz.
Ale český překlad je Linec… A není to ve výsledku jedno?
Naštěstí to žádný český překlad není (jako třeby Nový Jork), ale exonymum. Dost živé, takže by se přinejmenším v beletrii mělo vždy používat. Na dopravním serveru je to ovšem jiné, domácí názvy mají podstatně větší sílu. A v (českých) jízdních řádech se domácí názvy naprosto správně používají důsledně – Linz, Graz, Villach.
Nejsou ale v těch jízdních řádech názvy stanic a ne měst? ve smyslu „jedu do Vídně“ vs. „jedu na Wien Hbf.“ …
To je pravda.
Ok. Takže příště tedy mezi Brnem a Wínem, nikoli Vídní.
A požrat u toho wínr šnicl, nikoliv řízek.
A linzské cukroví nebo wursta s kremsskou hořčicí.
Wienem!
Přes hranice mimo sezónu třeba 20 lidí, v sezóně klidně 80 (léto a pak adventní víkendy). V Rakousku se to ale počínaje Freistadtem začíná plnit, takže salvy je to fakt přes hranice, mimo sezónu i u nás teda.
Koukám, že držitelé určitých kartiček asi dnes neudrží propisku…. Ale +2 mld, to dává smysl. Asi v muzeu zdražily výpůjčky.
Upal se.
Zase v klidu joo..
Typicky české závist.
Pro mě jako cestujícího raději + 2 mld a jízdu vlaky typu Confortjet, jako se jezdí dnes např. na Cheb, či od prosince výrazně lepšími vagony z počátku tohoto století na R20 (Děčín), než sice ušetřit 2mld a jezdit něčím takovým, jako jezdí Ariva Liberec. Konkurence velice přispěla k tomu, že ČD mohutně mění vlaky a dnes na mnoha linkách mnohem pohodlnějšími než má jejich konkurence. A pro ty, kteří si stěžují na stále staré vlaky, typu 810, B, honeckerů atd., koukněte se na mapu české železnice, kolik tisíců km provozujeme, kolik, to potřebuje vozidel, kolik stojí. Máme spolu se… Číst vice »
Z textu:
„…ministerstvo nemělo fakticky žádné požadavky na vylepšení současného vozového parku. Devadesátiprocentní váhu měla cena, zbytek vybavení vozidel wifi a držáky na kola. Rychlost stačí 160 km/h, i když IV. koridor umožňuje i rychlejší jízdu.“
Závěr:
Je velmi nepravděpodobné, že za výše uvedených podmínek by tam vítězný dopravce nasadil ty vaše „vlaky typu Confortjet“, když ty 2 mld. Kč shrábne i za to, co tam jezdí doposud.
zlatá Arriva oproti skřípajícím „Béčkům“..možná se běžte podívat na těch výkonech jezdí..
Milý Antoníne, kdyby obměna vozů probíhala plynule, tak jsme nemuseli dnes šturmovat. Ale ono se od 90 do nástupu Jančury nekoupilo skoro nic a to je potom problém.
Tak ono stejně, pokud tam od 2031 budou chtít nové vlaky, měla by se nová soutěž seriózně řešit už třeba příští rok. Takže si stejně opět brzy o tomto souboru linek zase budeme číst.
A budou do té doby dráty Veselí – Velenice, ČB – Krumlov a Zastávka – Jihlava? Nebo MD linky rozláme, aby se ne-ČD dopravci nemuseli zabývat přepřahy (pouze linka R11 by byla řešitelná 25 kV dualVectronem)?
A jak to mam vědět? 😀
Již brzy tam bude úplně všecičko!
O realističnosti zveřejněného termínu elektrizace 2028 je těžké něco říct.
…nicméně těch pár let rezervy šanci docela zvyšuje.
Ono by to chtělo chystat i tendry na Ex2,R8 a R18. Tady smlouva končí 2027.
Na R8 bych taky očekával zatím něco překlenovacího, protože další dvě stavby by měly umožnit vyhodit z oběhu jednu soupravu.
Aby to nedopadlo jako vždy. Čtyři roky před plánovaným startem se o tom začne mluvit, další rok se budou řešit parametry, pak rok tržní konzultace, aby se vypsala soutěž dva roky před startem s nereálným požadavkem na nové vlaky.
Text z 3.7.2023:
„Dle notifikace předpokládáme zahájení provozu na linkách Ex7, R17 a R31 ke dni 14. prosince 2025″
https://zdopravy.cz/dalsi-velke-sousto-pro-dopravce-stat-da-letos-na-trh-balicek-jih-zahrne-jizni-expresy-i-rychliky-167007/
Možná, že rakouská strana poslala naše MD k šípku a překvapila ho požadavkem, že mezi podepsanou smlouvou a začátkem výkonu je „zdravá doba“ 5 let, aby vítěz stihl obstarat si patřičná vozidla.
Proto to nakonec vyústilo do kontaktu na 6 let, na pozadí kterého se (snad) bude připravovat soutěž na těch 15 let.
Tohle je prostě opačný extrém oproti Západním expresům. Taky to není dobře a podle toho vypadá i cenovka. – Prostě tohle se má soutěžit. – Pro cestujícího ale má existovat jednotný celosíťový tarif, který nebude předražený (relační jízdné, kontingety levných jízdenek, včasné jízdenky) ale bude obsahovat jak dostatečné služby (místenka zdarma, storno nebo přerezervování zdarma, nákup online i u pokladen) tak i celosíťovost (smlouvy a relační jízdné do zahraničí, časové a celosíťové jízdenky). – Pro cestujícího musí existovat garance náhradní autobusové dopravy nebo náhradní soupravy. Ne že je vlak odřeknut bez náhrady. Tohle vše je pro dopravu VHD místo dopravy… Číst vice »
ono vypsat to podobně jako ty západní, to by prostě bylo moc. Nová smlouva, nová vozidla, stejná doba. Takto dostanou „prodloužení“ a snad po 6ti letech bude nová smlouva (vypsaná aspoň 4roky předem), aby se i případná konkurence mohla zúčastnit a nabídnout.
Jenže ty západní jsou taky špatně, ale z opačného extrému. :-/
chápu správně, že nebude muset být zaručený přípoj mezi R11 a R31? Chápu, že výluky budou, ale toho propojení je škoda
Ano, díky tomu se cestujícího ze Strakonic do Plzně nedotkne spadlý strom někde u Náměšti nad Oslavou. Za mě jednoznačné plus. Ta linka je dnes jednou z nejméně spolehlivých v síti.
SZ to má mít vyřezané.
To jo, jenže milovníci průmyslových smrkových monokultur a plevelných náletových dřevin to někdy špatně tráví. Nechápou, že tam patří keře.
To se dá prezentovat jako zeleň za zeleň. Co ale lobby majitelů lesů, kteří by přišli o tolik prostoru pro dřevo.
Vždyť to kůrovec kolem Jihlavy sežral, tam už může padat jen sníh.
..je to jedině dobře, ta linka ve své délce není spolehlivá, takto je šance na jízdu v úseku CBE – PLZ včas ,bez vlivu dlouhého úseku z Brna. Je na denním pořádku,že pak přípoje v Plzni ujíždí kvůli problémům někde u Jihlavy.. (a opačně samozřejmě)
Hm, ten usek by mel jit v uvedene dobe do kompletni reko, takze NAD to jisti.
A je to způsobeno skutečně délkou, nebo jenom šlompáctvím SŽ?
Chudáci lidi, kteří chtěli z Jihlavy do Plzně a mají fobii z Prahy
Kdo má fobii z Prahy nesmí mít fobii z přestupu. Přestup není sprosté slovo.
Jen komplikuje cestování, a vlaky na sebe nerady čekají
Sorry jako, ale z Brna na Plzeň tímhle vlakem cestovalo vždycky, když jsem tím jel, několik rodin a starších lidí, kteří prostě nebudou přestupovat a kór ne v blbé přelidněné Praze.
Tyhle vaše opakované silácké řečičky jsou přesně to nabubřelé čecháčkovství, které vyhání lidi z veřejné dopravy. Má to být služba a ne výchova podle Jabloneckého. Jestli jste si neráčil všimnout, tak dospělé lidi tímhle způsobem opravdu nepřevychováte. Škodíte jenom sobě.
Nechápu, pro koho MD objednává ten Ex do Krumlova. Pro jednodenní návštěvy není vhodný (příjezd z Prahy moc pozdě, odjezd zpět brzo) a pro vícedenní návštěvníky také ne (tam naopak přijíždí moc brzo a odjíždí zpět pozdě). Tady by byly potřeba alespoň dva páry, jeden ráno a druhý večer.
Na vyfocení brejlovce dobrý 🙂
A o to nám jde v dopravě především.
..pokud tam dojede…
Když na zhlaví Rožnov strojvůdce odříká „Óm mani padmé húm – návěstník, námezník, náběžník“, bude to v cajku.
Třeba to není po pražáky.
… a až do Nového údolí. Bývávalo, vpředu Brejloun a jednička s klima, okolo studené Vltavy …
A světe div se, v celé trase slušná obsazenost.
Ale objednal si to kraj.
No jo, když vyhraje Arriva, stát ušetří 5 miliard, když vyhraje ČD, stát přeplatí 2 miliardy.
Předplatí vůči čemu? Nikdo jiný nabídku nepodal. Pouze jsme zjistili, že to bude opět dražší, což je kvůli inflaci logické.
tak ono podat nabídku, když je to tak na 100 vagónů. Vypsáno 05/2024 zahájení provozu 12/2026 (to je dost krkolomné)
Já si myslím, že i to by konkurence pořídila, co je myslím hlavní důvod, proč je tam jen ČD, je ta potřeba dieselu a to na dvou místech. Sehnat dieslovou mašinu je dneska problém téměř neřešitelný….
Tak jak je možný, že když ČD vyhráli provoz Ibalginů na Jižní Moravě, tak se oproti předpokladu výrazně ušetřilo?
Záleží na tom předpokladu. Tam zřejmě udělali soudruzi chybu.
A na západní expresy taky podali levnější nabídku, než MD původně předpokládalo, byť vyhrála Arriva, která to ještě víc podstřelila.
ČD vyhrály.. ach ta čeština..
Náš ústav se vám, pane Dispečer, mými ústy co nejsrdečněji omlouvá za toto politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let! 🙂 🙂 🙂
Pokud by k tomu docházelo maximálně jednou za deset let, tak nikdo neřekne ani Fň.
Amatérská ekvilibristika s měkkým i a tvrdým y je tady skoro denně. Bohužel.
To jsou.pocty
tak co, spokojenost? zakázka ušitá přesně na míru pro ČD! A na západ od prosince zhoršení kvality ….
Tady je modrošedý svět ještě v pořádku…
určitě, hlavně tam platí ty správné kartičky
Spodek, trylek, manekýn, eso.
trilex
Kdyby pseudodopravci poskytovali svym stalým zakazníkům slevy, tak by takový řev nebyl, ale pseudodopravci jde jen o to dostat se ke státní zakazce a pak se všemi vydrbat
Oni jim poskytují tak levné jízdné, že slevy netřeba.
Ten Salzburg by byl nicméně fajn, pokud by na takový spoj OeBB přistoupilo a pokud to není nějaké snění české strany…
Proč Salzburg? Z Lince jsou luxusní přípoje doslova každou chvíli. Nemyslím si, že si na přeplněný Westbahn budou pouštět další EC vrstvu, to je zas nějaký český šotosen.
Přeplněný, že by se tam jednou za 4 hodiny nevešel ještě jeden vlak?
Vlak 1x za 4h je dost nesystémový a tak rozbíjí jakékoli takty.
Třeba by nahradil jeden ze stávajících spojů, resp., každé 4 hodiny doplnil takt?
Hlavní přepravní proud je Wien – Salzburg – München, nějaké vložené spoje z Lince tam nikoho moc nevytrhnou.
Je to stávající takt z ČB do Lince. Nesystémového na tom nic není.
Z Lince sice jede něco do Salcburku každou půlhodinu, ale samozřejmě přímý spoj je atraktivnější. Jako cíl cesty je Salcburk atraktivnější než Linec a i naopak, poptávka do Prahy bude asi víc ze Salcburku než z Lince. Dále by to znamenalo snížení počtu přestupů směr Zell am See, Badgastein, Schladming, Solná komora.
To že Rakušani chtějí všechno pokud možno směřovat na Vídeň je samozřejmě logické, ale na trati probíhají modernizace se zkapacitněním, tak kdyby v tom viděli i oni přínos, mohlo by se tam něco vejít.
Třeba je zájem propojit bez přestupu dva turisticky atraktivní cíle.
Samozřejmě je to snění. ÖBB a Westbahn tam mají jasné koncepce jednotlivých vrstev a jako náhradu za něco to rozhodně dávat nebudou (hlavní směr poptávky je výrazně jinde) a na přidávání vlaků jen tak na tento krátký úsek není důvod.
Westbahn má koncepci jednotlivých vrstev? A to jakých jako? 😀
Souhlas, za mě lepší, kdyby to pustili směr na jih, na Villavh a Ljublanu.
A čo tak ich predĺžiť smerom na juh na Seltzhal, Leoben a Graz. S tým by nemuseli mať OeBB až taký problém…
To nemusely, ale v takové lince by ani ČD ani ÖBB neviděly moc velký přínos.
Na https://www.openrailwaymap.org/ si fandí, tam mají traťovou rychlost 170-185 v kolem Soběslavi. Asi stavebně připraveno, zatím bez ECTS neaktuální.
Tady by 200 km dávalo větší smysl než Praha-Cheb, kde je max 140 km/h krom tunelu.
Je to samozřejmě bullshit a taky to porušuje pravidla Openstreetmap, že tam má být uveden faktický stav (co se dá ověřit na místě, tedy rychlost, jakou je skutečně může jezdit), a ne jak si přejeme, aby to bylo.
Na letošek se zvažuje na jih pendolino,testy na 200 proběhly.
Měl jsem za to, že se to nezvažuje, ale je to už jisté. Jelikož letos nám „ČD doručí rychlost 200 km/h“, jak řekl generál.
??? Vše připraveno, ETCS v provozu, 185/200 tam nic nebrání a dokonce je to pro letošek v plánu pro Pendo.
Připraveno není nic, když zvyšování nad 160 km/h připadá v úvahu pouze při výhradním provozu ETCS, který zde bude až za dva roky.
Kde se prosím bere informace, že vyšší rychlost je podmíněna výhradním provozem ETCS? To přeci není pravda, a ani to nedává smysl.
Nutná pouze je supervize ETCS pro vlaky jedoucí nad 160 km/h.
Jak se pak řeší, aby nedošlo ke kolizi vlaku jedoucího pod dohledem ETCS s pomalejším, například nákladním vlakem, jehož lokomotiva ještě není ETCS vybavena?
ETCS si bere info o obsazenosti úseků/oddílů ze SZZ/TZZ, které funguje nezávisle na vlakovém zabezpečovači.
V úsecích nad 160 musí být všechny vlaky vybavené ETCS – i ty co tam 160 nejezdí – čili de facto jde o zavedení výhradního provozu – je to dané legislativně.
Mlčeti zlato. Rychlost nad 160 není podmíněna výhradním provozem.
ETCS je již aktivní a ta 170-185 km/h kolem Soběslavi už se dá fyzicky dneska pod ETCS jezdit.
Nějaký mapper se zkušeností s železnicí by toto měl opravit. Stejně tak je úsek u Soběslavi tagován jako VRT, což není správně.
Systematicky to opravuju a systematicky to někdo přehazuje zpátky. Tak třeba se tentokrát zadaří.
Tak alespoň díky výhře arrivy na západ se dočkáme na jich interJetů
Vy už víte, že ty 3 interjety půjdou na jih jo?
Tahle šestiletá smlouva vyprší pomalu dřív nez začne kontrakt Arrivy.
Když prohrály ČD soutěž v ústí tak na zbytek kontraktu už tak taky přestaly posílat „lepší soupravy“, tak proč by měly kvalitní soupravy interJet plýtvat na Ex6 když už to mají prakticky definitivně prohraný vzhledem k tomu, že nejsou ani druhý v pořadí, když můžou pozvednout úroveň na jiných atraktivních linkách.
Pokud máte na nějaké lince zasmluvněna vozidla, např. InterJety, měl byste je tam nasazovat po dobu platnosti celého kontraktu, kdy si jej objednavatel platí. Ačkoli rozumím názoru „dejme to na atraktivnější linky“, stále by se jednalo o neplnění smlouvy ze strany dopravce a je to takové braní cestujících jako rukojmí, kteří po zhoršení kvality se tím spíš budou těšit na odchod ČD.
a má nyní smluvně na EX6 taková vozidla?
ano v dodatku jsou, byly až zpětně zasmluvněny
Není pravda, že by to bylo na zbytek kontraktu. Českým dráhám v Ústí skončila původní smlouva dřív, než začne nová s RJ a kraj tak potřeboval zajistit dopravu v období, než začne jezdit RJ, takže s ČD uzavřel novou smlouvu na přechodné období. Takže holt kraj byl ten, kdo tahá za kratší konec a pro ČD je výdělečnější přesunout pantery do pardubic ještě před koncem přechodné smlouvy.
Protože vozí lidi/turisty do lázní, tak to má naši zem taky trochu reprezentovat. Ach jo
Co to ma jako znamenat? Budou alespoň nové soupravy?
Bude kuřinec. Buďme rádi za špajzák.
Stačí si ten článek přečíst. Nic nového nebude, soutěž byla jen formální, vzhledem k zadání se nedalo čekat, že by se přihlásil někdo jiný než ČD.
Tak ještě aby i ty novější vagóny foukaly teple nebo studeně, dle nastavení v kupé. A ne podle modifikované sinusovky jak to vytváří aktuální nabídka na expresech.
Pokud je opravdu ve smlouvě požadavek na vozy s min rychlostí 160 km/h tak to bude alespoň trochu posun. Jak už tady někdo v komentářích píše bude to znamenat eliminaci vozů typu B, A, AB a podobných hrůz které se v poslední době obzvlášť na R17 objevují.
Druhá věc je jak moc bude ministerstvo toto kontrolovat a vyžadovat. V tomhle ohledu mají bohužel docela laxní přístup.
Myslím, že už dříve byl poadavek má Ex7 200km/h a R17 160/h. Aktuálni smlouvu jsem nečetl, ale přijde mi divné, že by šli s požadavky níže. Na R11/R31 je požadavek vmax v podstatě irelevantní.
Řekl bych, že je to požadavek i dnes a přesto se tam objevují A a B…
Bohužel i na mezistátních vlacích, B209 jakožto bývalá jednička bez klimatizace, zásuvek, infosystému, hlášení…
Jenže tyto vozy se tam objevit mohou, protože vlaky mají sestaven TJŘ pro rychlost pouze 140 km/h. Pak se tam mohou objevovat vozy B209 a pod, vlak může být veden lokomotivou řady 362 a pod..
Technicky se tam objevit mohou, ale pokud vím jde pořád o neplnění smlouvy s objednatelem.
můžou se tam objevit i netechnicky, jen by jel vlak pomaleji ( stává se tak skoro běžně u spoju, když třeba vzdechne 162 a nahradí se 163)
Ale nejde to plánovat turnusově, protože je za to sankce.
Zaplaťpambu za vagón bez hlášení, aspoň někde se dá v klidu vyspat.
Možná se mi to jen zdá, ale přijde mi, že na Jižních expresech se v poslední době vozy B už neobjevují tak často jako třeba před rokem. Objevuje se teď ale velmi často souprava bez jediného místa na kolo (bez Bbdgmee). V zimě to asi tolik nevadí, v sezóně si to ale neumím představit, jak budou řešit na nástupišti 10 cyklistů s rezervací.
Ex7 už je docela stabilní (občas chybí jednička), R17 zatím sem-tam A nebo B jede.
Občas je denně, aspoň na jednom obratu, bohužel pro IC/EC.
že by čas pro horneckery?
(bohužel)
Jaká hrůza? Pořád jsou to vozy který chodí na pravidelnou údržbu PO, PM, TK jsou to pořád plnohodnotný vozy, který již nejsou zaturnusovaný, ale jsou záložní místo moderen který chodí na různý typy oprav dopravní, tlaková UTZ, PO, PV, PM atd. Když se logicky sejde u moderen více oprav a u různých vozů ve stejný časový období tak se polepí a místo toho se nasadí záložní starý vozy. Co jako furt na tom nechápete to platí všude na všech linkách R16, R17, R11 atd. Nehledě na to že dílny pracujou pomalu nejsou lidi, díly, nejsou věčně kola, cze kdyz se… Číst vice »
„jděte to vy cvocí hned okamžitě nahlásit na MD že nedodržujeme řazení a škodit, díky těmhle hnidopichům a chytrolínům co kde všechno píšou a stěžují si, to pak promrdáváme“
Jojo, proč vůbec dodržovat podmínky smlouvy, kterou jsem sám podepsal, že? To je na stejné úrovni jako přestat platit účty či nesplácet hypotéku a divit se, že to bude mít následky.
„na rychlíkovou dálkovou dopravu měly být vozy a né jednotky“
Proč?
A nakonec ještě jeden dotaz: Co ta čeština?
No…, možná než přízemní poukazování na češtinu, zvláště s přihlédnutí k technickému zaměření webu a obecně horší orientaci technicky zaměřených lidí v humanitním prostoru, zde navíc zjevně vyplývající ze sociálního postavení kolegy pohybující se v servisní sféře, slyším záchvat smutku a bezmoci. Problém cítím a opravdu velký v hrubém narušení přiměřené sociální stratifikace, kdy v užším smyslu dochází u hierarchického uspořádání lidí (dle zjednodušeného vnímání distribuční nerovnosti ve společnosti na tři oblasti – materiální zdroje /majetek a příjmy/), moc a prestiž, k jejímu citelnému rozkolísání. Průšvih je, že je to celospolečenský fenomén, jenž nelze řešit špičkováním a ponižováním (zde již… Číst vice »
Njn, ČD záložní souprava, Arriva žádná souprava. Co je lepší?
Samozřejmě je lepší nějaká, než žádná souprava. Proto by podle mě měly být smlouvy nastaveny tak, aby se vyplatilo nějakou, byť třeba neplnohodnotnou, zálohu držet.
Pokud se nemýlím, tak by šel jako pozitivní příklad použít Regiojet v ÚK, kde součástí vysoutěžené objednávky je určitý počet záložních souprav.
Když na to požadovaný dopravce nemá, tak proč se hlásí do soutěže ? Vše je jen o penězích, když se zaplatí je všechno. Nelze myslet na to jak jen vydělávat, je třeba i někde pustit chlup. Asi vedení má velké oči a skutek utek.
Přestaň se vymlouvat a fňukat. Představ si že už žijeme v r. 2025.
Ne to si nepředstavuju, já žiju jako moucha v zářivce.
zase tvoje fňukání
Vyberka prinaseji lepsi vozy ale kdy a se smesnymi pokutami.Dokud nebude sazba za napr.nedodane nove vozy apod sazba v radu tisicu a ne statisicu,tak to bude k nicemu.
Čtvrtý koridor umožňuje jízdu nad 160 km/h pouze teoreticky, je to jen v krátkých úsecích, takže i při provozu pod ETCS to bude dobré maximálně jen ke krácení zpoždění. Ale jsem rád, že je požadována rychlost 160 km/h, tím se automaticky vyloučí z provozu vrakoviště s vozidly A, B, AB a BDs :-).
Budu tomu rád, kdyby se tyto vagony vyřadili. Bohužel na linkách R11 a R16 jsou stále k vidění i ve standardní vozbě.
Jinak tato soutěž asi dopadnout ani nemohla, při nutném sehnání zhruba stovky vagonů během roku a poptávce po dieslových vagonech v některých úsecích (Brno – Jihlava, České Velenice – Veselí nad Lužnicí).
Ve „standardní vozbě“ naštěstí už ne, v pravidelném řazení jsou novější vozy, avšak realita je taková, že z 5ti vozového rychlíku jsou i 3 vozy stále typu Y
Požadavkem na rychlost 160 km/h nepřichází v úvahu provoz těchto linek s řadou 362 a není už možné do vlaku řadit vozy Y. Současné požadavky umožňují, aby se v TJŘ vyskytla maximální rychlost 140 km/h, pro kterou je pro tyto vlaky TJŘ sestaven. Po změně požadavků objednatele už to už od GVD 2026 možné nebude. Mohu si jen domýšlet, že za tím stojí dokončení dodávky Comfortjetů, kdy ČD počítají s tím, že budou mít vozidel dostatek. A pak tu máme Západní expresy, kde i kdyby je přes nějaká odvolání nakonec neprovozovala Arriva, tak zde je požadavek na nová vozidla, což… Číst vice »
Tak 380 by teď měl být dostatek když už bez ETCS nemůžou do Budapešti.
za 2 roky má byt etcs i v budějovicích
Nabídkové řízení po česku: „Tak co, budete už schopní jezdit do Rakouska bez Béček?“
„Jo, asi už jo, tak tam ten požadavek na 160 km/h už můžete napsat.“
Teď je v módě nahrazovat bistrovozy Áčky. Nebo to bylo před měsícem? 🙂
No, podle rezervačního systému ČD jsou na R11 ve standardním řazení 1-2 B209
Ne nebudou se vyřazovat starý vozy už kvůli takovým jako jste vy polepím všechny moderny a zařadím místo nich jen Ypsilony. Já jsem tam od toho co kam pojede ne vy tady na Sůra vebu.
Co tím chtěl básník říci?
Že je důležitej.
Proč vůbec leze do diskuse a čte to (protože to chce, dopředu připraven nadávat, dělá mu dobře)
Ještě že je spousta volných Honeckrů, které jsou taky na 160 km/h😅