obrazok-zdopravy

Bez kolejí a pražců, jen se spodkem. První trať prochází proměnou na cyklostezku podle nových pravidel

Odstranění kolejí z trati Loket předměstí - Horní Slavkov. Foto: Jan Scharsmid / FB Sokolovská dopravníOdstranění kolejí z trati Loket předměstí - Horní Slavkov. Foto: Jan Scharsmid / FB Sokolovská dopravní

Nový způsob konzervace dráhy umožnila novela zákona.

Odebírat
Upozornit na
guest
220 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter Wolf

To není pravda. První plnehodnotna trať je na jižní Moravě mezi Kyjovem a Mutěnicemi, tzv. Mutěnka

Petr Herbrik

To je rychlost, když jde o trhání kolejí, ale když se chce obnova (a to i v případě, že to nic nestojí), tak TO NEJDE.

stan

cyklisté jezdí všude, jezdili by i po kolejích, ale kdo by likvidoval trávu a křoviny? Vyřeší to vrstva asfaltu. Čím více asfaltu, tím méně problémů s přírodou a zemědělstvím.

Náhodný

Pokud vím, je tam několik kamenných viaduktů a tunelů. Kdo je bude udržovat? Kraj, nebo obce? Předpokládám, že Správa železnic ne.

mpi

Tohle je takové řešení teoretické. Zůstane drážní těleso s požadovanými parametry (sklon, zatáčky) a hlavně zůstane katastrální mapa a pokud možno jeden majitel. Obnova trati totiž nejvíc ze všeho naráží na majetkové poměry – nutnost vykupovat velké množství pozemků. A hlavně pokud jsou zastavěné. Jinak ale obnova trati v dané stopě je opravdu jen teoretická – už proto, že za desítky let budou úplně jiné požadavky a trať by se steně asi stavěla v jiné stopě. Likvidace kolejí a pražců tak moc nevadí, případné zprovoznění dnes by stejně vyžadovalo obnovit celý svršek. A to píšu jako železniční fanda, kterého potěší… Číst vice »

Martin

Cili proste zruseni trate… nevim proc se to zakonem jmenuje jinak…

Libor

Aby šoto společnost byla víc v klidu a nevyšla do ulic nebo na psychiatrii… 😁

Chronosphere

Je vidět, že nemáte ani potuchy,v čem spočívá zrušení tratě.

Happy

V. Špidla: „Zdroje jsou.“

MilanSima

Tady se řeší důsledek. Ale neměla by se řešit i příčina? Jak je možné, že provozovatel dráhy si určitou trať hodí alibisticky do výluky a skoro po 30 letech zjistí, že by rekonstrukce z finančního hlediska nedávala smysl. No ještě aby dávala, když se na tu trať za tu dobu vůbec nešáhlo. A jak dopadne Radejčín? Ministr slíbil rekonstrukci. Ale slibem nezarmoutíš. Tak můžeme průběžně sledovat.

Roman

Proč opravovat trať která nemá budoucnost? Jako cyklostezka přinese regionu mnohem větší užitek.

MilanSima

Ano, tohle nerozporuju. Ale ptám se, jak je možné, že trať si dá provozovatel dráhy do výluky, dlouhodobě nic s ní nedělá a ještě si je schopen vykázat neexistující náklady.

Roman

Pokud máte podezření na trestný čin, vaší povinností je všechny podklady předat PČR. Tady to určitě nikdo nevyřeší

El Barto

Taková povinnost u nás není, snad z výjimkou vraždy a pár dalších závažných trestných činů. Je to dost často opakovaný mýtus.

Roman

Pán tady obviňuje SŽ s dost závažného trestného činu. Takže by všechny důkazy měl předat odpovědným orgánům

MilanSima

Jaké obvinění😃 vždyť ta tabulka nákladů SŽ na jednotlivé tratě zde tehdy byla k nahlédnutí. Mě by jen zajímalo, jaké konkrétní náklady na té trati byly. Administrativa, údržba, energie? Byla tam jen celková suma. A to že tam byla 30 let výluka a trať se nechala chátrat je veřejně známý fakt, to není přece obvinění. 😃

Gwann

Precti si trestni zakonik a povinne oznamovane t.č.

A az pak mudruj

Jirka

Jak víte, že nemá budoucnost? Možná teď, ale co se stane za nějaký čas?

Bisik

Do výluky to hodila státní organizace České dráhy

Marky

A před třiceti lety ta rekonstrukce z finančního hlediska smysl dávala?

MilanSima

A kdo to určí? Provozovatel dráhy? Ten dopravu neobjednává. Ze zákona ji má udržovat provozuschopnou. To, jestli ten zákon je dobře nebo špatně napsán, je věc druhá.

Marky

Má ji udržovat provozuschopnou ve veřejném zájmu. Tak to stojí v předmětu činnosti správy železnic. Ano, zásadní je, kdo určí předmět veřejného zájmu. A rozhodně to není věc druhá, ale klíčová.

Marky

Mimochodem případů, kdy Správa železnic investovala dle svých povinností do udržování provozuschopnosti a následně na těch tratích nebyla objednána doprava není úplně málo. Je logické, že se pak občané ptají na rentabilitu takto utracených (jejich!) peněz.

MilanSima

Přesně tak, máte pravdu. Kdo určí ten veřejný zájem. V tomto případě je (možná) nešťastné, že o tom rozhoduje kraj, v jehož vedení se teoreticky mohou střídat odlišné politické reprezentace, kde jedna bude mít zájem tyto lokální tratě provozovat, a ta druhá nikoliv.

Pavel

Před 30 lety dokonce měli České dráhy na to určebé státní peníze, ale vykašlali se na to je použít.

Zoffrey

Před 30 lety byl tehdejší provozovatel ČD s.p. na hranici bankrotu a na nějaké rekonstrukce lokálek nebyly peníze ani náhodou.

Zoffrey

V podstatě se na tu trať nešáhlo od jejího vzniku a byla v totálním bordelu, ke konci už byla v celém úseku od Krásného Jezu až do Loktu traťová rychlost jen 20 km/h.

Karl vB.

Provozovatelem železnice byla a je pověřená státní firma. Stát v resortu dopravy zastupuje ministr dopravy. Od roku 1993 dodnes, tedy za 32 let jsme měli 20! ministrů, z nichž za hvězdy (co do trvanlivosti) jsou Stráský, Šimonovský, Ťok a Kupka (vydrželi ve funkci poměrně dlouho). To ostatní byl, slušně řečeno, více či méně „rychlý průlet“. https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ministr%C5%AF_dopravy_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky Za takové situace bude asi těžko někdo bazírovat na udržení zrovna takové „strategické“ trati v provozním stavu. Navíc v 90. letech neměly ČD prachy ani na důležitější věci, než je toto a o záměru oddělení infra (vznik SŽDC) se už pár let vědělo, takže… Číst vice »

Petr Šimral

Jenže ono to bylo o dost jinak. Do roku 1997 ČD jako provozovatel drah pouze vyhlašoval, kde co zavře, ale bez snahy o řešení. To se v roce 1997 a 1998 změnila, nicméně pak zase zaniklo. V oblasti šlo o dvě tratě (Sokolov – Kraslice a Krásný Jez – Loket – Nové Sedlo). Obě byly solidně (Kraslická velmi nadprůměrně) obsazené jak osobní, tak nákladní dopravou. Když začalo jednání o předání tratě Sokolov – Kraslice, byli jsme přímo vyzváni, zda nechceme i trať Krásný Jez – Nové Sedlo. A tak jsme zasedli, počítali, dělali průzkumy a vyšlo nám, že by to… Číst vice »

Tbcko@centrum.cz

Mnozí víme, že pointa je jinde. Obce nechtějí těžbu a tak logicky ani trať. Tim pádem zbyde silnice a nikde se nepíše, že nebude těžba. Což může v tento okamžik být na škodu. Město se navíc připravilo o přímé spojení s jednotkou BMU třeba do KV..

Kubrt

Takovou souvislost nevidím. Pořád tu ještě je funkční cancour z Krásného Jezu, který by se pro (dle mého názoru čistě hypotetickou) těžbu/odvoz lithné slídy dal využít.

Bisik

Ten se taky neruší a schválená EIA s touto vozbou počítá

Petr Šimral

Nicméně pokud se seznámíme s parametry tratě KV horní – Krásný Jez – Mariánské Lázně, tak je to ekonomická blbost.
Na druhou stranu z Kounice přes Loket do Nového Sedla je to 12 km, z toho 10 km na klesání.
A bavíme se o pěti miliónech tunách lithiového písku.

Bisik

Tak ono se hlavně ještě nevytěžilo ani kilo 🙂

Petr Šimral

V Horním Slavkově to je již dávno vytěžené a leží to na výsypce 🙂

Bisik

mimochodem nevím proč by se to mělo vozit do Mariánských Lázní když se čeká na zpracovatelský závod někde na Teplicku

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-lithium-u-horniho-slavkova-se-ma-tezit-az-bude-zavod-na-zpracovani-40443528

Petr Šimral

a) není jistota, zda to majitelé zboží budou zpracovávat právě v Prunéřově.
b) na takových „prdelních“ jednokolejkách bývá poměrně mnoho výluk

VRTjecesta

Tak tuhle diskuzi si nechám na večer místo filmu. To bude dobrá komedie.
#nostalgie #šotouši #810 #kýblnafty #potenciál #lokálky #bohnice

Flek

Jak lepe sdělit že jsem pseudo hustej milenialni stařec zamrzlej v roce 2011, než řadou pseudo vtipných hastagu.

David

Ted ti co by si do ty 810 brali o vikendu kolo na nem budou muset jezdit 🙁

Jan Sova

Do šukafonu kolo tlačit není žádné terno. Úzké dveře a vysoké stupátko jsou toho příčinou. A na háky se taky zvysoka s….

David

Nejen elektrifikace a i zastoupeni dvou a vicekolejnych trati!

VRTjecesta

Budou to muset přepočítat!

Josef Pešek

O 0,1 nebo 0,2%.

Josef Pešek

Adeptem na cyklostezku by mohla být i Heřmanův Městec – Chrudim. V seriálu Zaniklé tratě už se objevila.

Kubrt

Tam se říkalo, že nesouhlasí armáda – kvůli skladu paliv v Kostelci u HM (alternativní železniční trasa). Nevím, jestli je to pravda a pokud ano, jak moc je to relevantní, když ta trať je stejně nepoužitelná. Kdyby se nepříteli podařilo vyřadit z provozu trať Přelouč – Kostelec, jistě by zvládl zlikvidovat i vlastní sklad nebo trať HM – CR.

Jan Horák

Ano armáda to chce ponechat jako zálohu.I když je momentálně trať nesjizdná, například zaasfaltované komplet koleje na přejezdu tak prý ji stačí když se to bude moci za 30 dnů uvést do sjizdného stavu.

Josef Pešek

Do sjízdného stavu se dá uvést i cyklostezka, pokud by to mimořádná situace vyžadovala. Nehledě na to, že cyklostezka by udržovala pláň čistou.

Ladislav

Nedá stálo by to milióny.Když nebylo na údržbu těžko bude na stavbu tratě.

Jan Sova

Obnovení tratě se započítá do objemu 5,0% HDP výdajů na obranu.

jan táborský

Platit to bude kdo ? SŽ ? tak to je na trestní oznámení

Josef Pešek

Spíš na lampárnu na Hbf.

MartinS.

Stát určil postup, jak se má trať konzervovat, stát to prostřednictvím své státní organizace realizuje. Pozemky stále zůstanou ve vlastnictví ČR ve správě Správy železnic.

jan táborský

Stát neurčil vůbec nic když tak mi pošlete výnos zákon usnesení , né blábol Kupky z novin

MartinS.

Co si přečíst Zákon o drahách 266/1994 Sb. v platném znění?

Kubrt

K jakému trestnému činu by případně mělo dojít?

Jindřich

To byl zase jen výkřik proti cyklistům.

Flek

Tak pro těch pár důchodců se to zase tolik nevyužije, neznám nebo nevidel jsem jednoho, který by byl narozen v tomto století.

jan táborský

Porušování povinnosti při správě cizího majetku

jan táborský

Předmět činnosti
• Hospodaření s majetkem vymezeným v § 20 zákona č. 77/2002 Sb., jmenovitě: zajišťování provozování železniční dopravní cesty a její provozuschopnosti
• zajišťování údržby a opravy železniční dopravní cesty
• zajišťování rozvoje a modernizace železniční dopravní cesty
• hospodaření s vymezenými závazky a pohledávkami Českých drah s.o., existujícími ke dni vznikuČeských drah, a.s.
• příprava podkladů pro sjednávání závazků veřejné služby
• kontrola užívání železniční dopravní cesty, provozu a provozuschopnosti dráhy, kde tam máte stavbu cyklostezky

Kubrt

Hm, tak dejte vědět, jak jste dopadl.

Marky

Když jste u předmětu činnosti, tak bych začal bodem č.1:
„Organizace provozuje železniční dopravní cestu ve veřejném zájmu“
Je veřejným zájmem provozovat železniční dopravní cestu z Lokte do Horního Slavkova? Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď jak ukazuje i tato diskuze a mimochodem tato diskuze se kloní spíš k názoru, že takový veřejný zájem není.

old

A on vám někdo brání ho podat?

Kubrt

To by to musel umět.

jan táborský

ne také podám

Chronosphere

😂

Sáček

chtěl bych připomenout nedávný článek: Rakousko začíná šetřit na železnici, mluví se o ukončení provozu na lokálkách (Rakousko bylo chváleno jako rozumné)

Mynic

Jak čtu tady ty příspěvky, tak mi to připomíná zrušení pravidelného provozu na trati Opava – Jakartovice. Trampové vřískáli, že lidi přichází o vlaky na výlety etc. a kdykoli přijedu na nějaký 🔥, tak jsem tam za exota, který přijel VHD. Z auta vyleze „tramp“, z kufru vytahne usarnu, židličku, basu piva a dofuní par metrů k ohni. A ti lidé, co zde křičí že se trať ruší, jsou úplně stejní.

Sáček

Přesně podoba dnešního trampa (taky takového znám). „Svoboda“ se změnila v to, že si můžou kamkoli (doslova) přijet vlastním autem.

petrp

Já jsem totéž zažil s rybáři. Bylo mi vysvětleno, že bez velkého kufru s vercajkem, bivaku (u rybářů je bivakem rozumněn velký stan bez podlážky), kempingového nábytku, případně agregátu kvůli ledničce, se ryby dneska chtytat nedají. Takže se bez auta k řece přijet nedá.

Jan

Já furt jezdím na čundr vlakem, ale dostat se veřejnou dopravou na některý místa jde fakt blbě. Pokud se nechci jen ozrat v první hospodě a spat u ní, ale to se nebavime pak o cundracich, ale alkoholicich s batohem….třeba v pátek se nejde z Prahy dostat do Toulovcovych Mastali po 16h, tak holt bereme auto. S dětma už 12 km nedojdeme kam chceme…jo ale viděl jsem potlach plný důchodců a aut, to jsme utekli…

Libor

No, jdu si pro popcorn. Tady bude dneska veselo 😁😁😁

Tbcko@centrum.cz

Hlavně se uklidni a zkus jinou písničku

Jindrich

Je to škoda,zrovna ta Slavkovská trať je moc hezká.A u nás do Mladotic tam už je normálně les Mistama už není ani tu bývalou trať poznat.

Bisik

vidíte a teď se budete moc krásně kochat ze sedla bicyklu!

Petr

Pokud by tam byla přírodní lesní cesta z udusané hlíny, max. ze šotoliny tak snad, ale na další zabetonované cestě není co ke kochání.

Bisik

Kochtat se výhledem do krajiny. Na železnici se taky nekocháte pohledem na pražce, předpokládám.

Sáček

Kolikrát jste se od 1997 projel tratí, kochajíc.

David

A na kole si to neuzijete? navic si muzete kdykoliv zastavit a kochat se/fotit … tratovka se taky prakticky nezmeni

libor

železnice tu není pro nějaké kochání. To je dopravní systém, už v době svého vzniku byl a nyní taky je. Pokud se chcete kochat, je mnoho míst, kde můžete jít nebo jet na kole a u toho se kochat. NA toto opravdu nepotřebujeme železnici. hotovo.

Jan Cermak

Článek ukazuje naší naprosto neuvěřitelnou byrokracii. Znemožňuje normální fungování země. V diskusi žádnou reakci na toto nevidím. Proč? Vám to nevadí? Fakticky. Naše prostředky nejsou neomezené. Musíme investovat racionálně. Všechny ty lokálky z předminulého století jsou neudržitelné, investovat do nich je nonsens.

Paterson

Kontrolní otázka, kolik peněz šlo do této tratě za posledních 30let, když je to tak strašlivě neekonomické? Zatím utrácíme jen za zbytecné silnice, proto navrhuji jejich výstavbu omezit, abychom investovali racionálně.

Libor

Jenže po těch silnicích toho dost jezdí narozdíl od těchto druhů tratí, kde projede vlak jednou za dvě hodiny/směr, o víkendu po 4hod. A to ten kraj objednat MUSÍ, protože je minimum vlaků, jinak by jim to SŽ rovnou zavřela.

Jaaa

“ Jenže po těch silnicích toho dost jezdí narozdíl od těchto druhů tratí”

Jakože po každé lesní okresce spojující jednu díru s druhou? To rozhodně ne.

libor

jenže i tyto malé silnice slouží třeba pro rozvoz pošty, balíků, zemědělská technika, lesní technika, IZS atd…, ale taky třeba lidem na kole či pěším, v neposlední řadě i třeba NAD při výlukové činnosti na dráze a pracovníkům SŽ, co jedou autem 😉 Je jasné, že jsou místa, kde je provoz malý (často rozhraní okresů a krajů), ale taková místa často nedostávají takovou péči.

Jaaa

“ …, ale taková místa často nedostávají takovou péči.”

Zábavné, jak stejný argument u železnic neobstojí, ale u silnic si ho vesele použijete. 😀

Leon

Hasiči, záchranka atd. po kolejích opravdu nejezdí..

MartinS.

Vy si fakt nechcete uvědomit, že i ta poslední okreska mezi kraji může být důležitější a využívanější než lokálka, po které projede 90x za týden šukafon s 0-5 cestujícími a za který kraj zaplatí třeba 5-10 milionů ročně, jenom proto aby jezdil? Protože na tu lokálku jiné druhy dopravy nedostanete. Po té okresce určitě projede víc než 90 vozidel za týden, i kdyby to měli být cyklisti, lesáci, zemědělci, vodohospodáři, plynaři, energetici, pošta, kurýrní služby, hasiči, záchranka, policie… pro všechny tyto je ta okreska důležitější než ta lokálka, protože ta je jim pro jejich činnost úplně k ničemu. Nemluvě o… Číst vice »

N.N.

Poznáte je podle značky „Silnice se v zimě neudržuje“

Dusanh

Dost často ani v létě 😉

Josef Pešek

Tak to dopadne časem s Luby a Hranicemi v Čechách.

Martin

Ano, musíme investovat racionálně, proto máme v EU největší počet úředníků na počet obyvatel. Investice do tratí je jen kapkou ve srovnání s tím, co stojí přebujelé úřednictvo a jeho generování dalších formulářů a předpisů, které dále ztěžují fungování občanů a firem. A to nemluvím o byrokratickém aparátu EU a jeho výplodech.

Jan Cermak

Jakákoli investice, která nepřináší profit nedává smysl . Jednoduše by to šlo vyresit tak, aby si to daný subjekt hradil že sveho. Ono vyhazovat cizí peníze je velmi jednoduché. Jinak máte pravdu. Úředníků máme moc. Ale to není nejhorší. Nejhorší je, že nejsou schopni úřadovat. Alibismus. Vláda musí rozhodnout o lokalce. Podle našich zákonů. Máme rozumné zákony?

Gwann

Zase blabol. Jestli je nekde moc uredniku, tak jsou to obce

petrp

S těmi úředníky je to zajímavá informace. Byl by k tomu zdroj abych to mohl používat v jiné diskusi? Bez zdroje bych byl za pitomce.

původní_gp

Jenže provoz na trati začíná tím, že na každém konci zřídíte kancelář výpravčího úředníka v červené čepici, vybavíte ho telefonem, spoustou lejster, záznamníků, razítek, perem, červeným a černým inkoustem, a teprve pak se může začít jezdit. Bodejť bychom neměli nejvíc úředníků na počet obyvatel, když taky máme nejhustší železniční síť, která má u každého semafóru jak kozu na pastvě přivázaného byrokrata.

Flek

Vsechny lokálky z před minulého století jsou neudrzitelne, ale ty z minulého udržitelné?

David Peca

Na první dobrou mi tento způsob zachování části stavby přijde rozumný. Vyvstává poute otázka,kdo bude udržovat mosty a odstraňovat např spadlé stromy.To,že zůstane v mapě majitel a v územním plánování původní účel s teoretickou možností obnovy je skvělé.

Jaaa

Správa cyklostezek.

Princ Krason

Dobra zprava 😆

Karl vB.

Já si myslím, že by to pověření váš zaměstnavatel klidně vzal, mohl by pro to vytvořit novou sekci, která by musela mít nějaké vedení, poradce, koordinátory….
Důležitost a nepostradatelnost úřadu by tím dále vzrostla.

MartinS.

Vlastník pozemku? A tím zůstane Česká republika. A pokud určí, že se o tondál bude starat Správa železnic, státní organizace, tak se o to SŽ bude starat.
SŽ není soukromá firma, která si může rozhodovat, co chce dělat a co ne. SŽ je organizace zřízená státem, aby spravovala a udržovala určený státní majetek.

Leinad

Teoreticky. Kam ale Spržel tricet let dávala částky vykazované na údržbu té trati, a proč to vypadá že tam posledních dvacet let neprojela ani muvka s traťovákem?

koriandr

Jen tak dál…. Takových tratí je…….

Miloslav

Jan Bureš to dokázal……zařazuje se mezi největší škůdce veřejné dopravy vůbec

Gwann

Jan Bures, pokud myslite toho modroptaka, je skudce i v oblasti ochrany krajiny

Nikdo

Za mě to je jenom záminka jak zrušit trať .Snad tahle nedopadnou i další dráhy.

Frank

NIKDO OD ROKU1997 TRAŤ NEPOUŽIL OPAKUJI NIKDO.
A hle Nikdo plká o zámince 😎

Paterson

Protože dřív se jim to nepodařilo kvůli odporu veřejnosti zlikvidovat.

Aaabbb

Nepoužil, protože nebylo ji možno použít, když tam byla zavedena dlouhodobá výluka.

Frantisek X

Nepoužil, protože použít nemohl, neb se o ni správce nestaral. Tak si nechte plky o plkání a frajerské úsměšky. Chápu, že někomu se více líbí náklaďáky na krajských silnicích, proto ale ještě nemusí překrucovat argumenty.

frank

Spojil jsem si odpor s cyklostezkou a vy s náklaďáky , zajímavé, kolik náklaďáků asi jezdí z Lokte do Horního Slavkova ? Zato je tam obvyklá česká silnice , tedy s krajnicemi namalovanými do trávy, po které jet na kole není žádná výhra . Pokud místo nevyužívané spojnice s příznivějším profilem pro cyklisty vznikne spojnice využívaná, tak to dává větší smysl, než se zabývat tím, kolik projede mezi Loktem a Horním Slavkovem náklaďáků které by mohly být nahrazeny dnes již bývalou tratí,..

Flek

V Horním Slavkově je jedno z největších nalezišť lithia a kobalt, kde se plánuje těžba, tak bych řekl že ve směru na Cheb a Plzeň by těch vlaku a ještě více náklaďáku něco najezdilo.. Ten cykloturismus je taky směšný, neznám ani jednoho člověka narozeném v tomto století, který by ho praktikoval. Je to jak výstavba vesnických tartanovych hřišť, kde jsou jen 3 děti. Ukázat se na stavbě občanského vybavení, na které jsou dotace, ale které skoro nikdo nepoužíva, to jen tolik k neekonomictnosti lokálek..

Kubrt

Kobaltu je tam minimum a s jeho separací se nepočítá. Jisté zásoby lithné slídy tam jsou, zůstává otázka na ekonomickou konkurenceschopnost jejího využití jako zdroje lithia vzhledem k jiným technologiím, založeným na jiných, snadněji zpracovatelných, nerostech. A nakonec – zdroje lithia v ČR jsou, vzhledem k velikosti země, poměrně velké, ale z globálního hlediska se jedná asi o 1 %.

Frank

Znám takových desítky , dokonce vím o mladých kteří se ze studií ve Skotsku vrátili domu na kole..

MartinS.

A jak by ta lokálka mezi poli a lesy vyřešila náklaďáky na krajských silnicích? Jako, že by se ten např. štěrk naložil v lomu na náklaďák, odvezl na nádraží, přeložil na vagón, projel se na jiné nádraží, zpravidla delší trasou protože koleje nevedou všude, přeložil na náklaďák a odvezl na stavbu? Není jednodušší, když ten náklaďák odveze ten štěrk na stavbu rovnou a mezi lomem a stavbou se otočí za den třeba 2x nebo 4x, než aby jednou za 2-3 dny někam hektor dotlačil jeden nebo 2 vagóny se štěrkem, který se bude 2x překládat?

Flek

Štěrk ne, ale vzhledem o tomu, že je tam jedno z největších nalezišť lithia v Evropě a kobalt, proti kterému obce v okolí protestují že se jich má velmi dotknout, tak vysoký počet náklaďáku očekávám..

MartinS.

No a proto se celá trať neruší, ale konzervuje. A pokud by se někdo za 20 let rozhodl, že je potřebná, bude možné jí obnovit. Nebo využít její část. Dřív to asi nebude a nemá smysl, aby to tam ještě 20 let dál jen chátralo.

Flek

Trapně se z toho snažíte vyhrabat, i kdyby ta trať 20 let chátrala, tak ji bude levnější zprovoznit, než když se tak bude muset odfrezovat asfalt znovu natahat koleje. Ta těžba tam navíc nezacne až za 20 let, zákaz spalovaku a potřeba vlády najít nový prijem před dalším a dalším zadlužování prijde mnohem dříve.

Kubrt

Na to stačí ten sjízdný úsek do Krásného Jezu.

Paterson

Jak lze jezdit po nesjízdné trati? Nejdřív to znepoužitelní a pak chucpe vřískáte jak to nikdo nevyužívá.

frank

chucpe nechucpe otázkou je jak vzniklo to nepoužívání a jak často se jezdilo předtím ? Obecně vzato a nejenom na zdopravy.cz platí jednoduchý fakt , že jakmile se objeví možná cyklostezka tak se vříská a z mnohých lidiček, kteří vlakem nejeli čtvrt století se stanou div ne šotouši 🙂 Jezdím vlakem skoro každý den, na kole také skoro každý den, ale nestačím se divit, kolik obhájců vlakové dopravy se vyrojí když slyší slovo cyklista…

55p

A jakmile se má třeba 10 metrů kolejí zrušit, tak vřískají že nikdy, že nelze, že tam je #potenciál…

už jen chybí, aby se přivázali na řetěz ke kolejím, než je bagr vytrhne 😀

Jaaa

“ jak vzniklo to nepoužívání”
Řízenou neúdržbou, kolikrát to ještě chcete zopakovat?

MartinS.

A proč by měl někdo udržovat trať, kterou nikdo nepotřebuje a neobjedná si na ní dopravu alespoň v takovém množství, aby se tu trať vyplatilo provozovat a udržovat. A 6 šukafonů denně a 2 manipuláky se 2 vagóny za týden rozhodně nejsou něco, co se nedá jednoduše a mnohem levněji nahradit jinými druhy dopravy.

Petr

Nj. Jenže za použití tratě se platí za cyklistickou stezku nikoliv (krom toho že ji cyklisté používat nebudou, tak jako jinde) ovšem údržba cyklostezky se samozřejmě bude platit dál. Raději zrušit a rozprodat pozemky.

Frank

A co by ba takových pozemcích mohlo být nádherných staveb , což?

Gwann

Trolle, prectete si vyse od pana Simrala prispevek. Ten o tomto pripadu a zavedeni trvale vyluky narozdil od vas vi

Miloslav

Protože ji stát nechal zchátrat a neudržoval ze zákona jak bylo jeho povinností

55p

Protože údržba byla nerentabilní, když cestující nejezdili a nákladní doprava trať nepotřebovala.

Paterson

Ale kdyby nákladní dopravce chtěl trať použít, tak se mu řeklo, sorry je to nesjízdné, jedte po silnici. Zatímco silnice se opravují, i když tam jezdí jen důchodci na kole.

Libor

A kdo ji tam chtěl používat? Konkrétně

55p

Jj, proto se obnovil kus do Kounic, kde dokázali ten #potenciál pojmenovat. Kolik že tam toho jezdí?

Karl vB.

„Ale kdyby…“
…Kdyby – ryby – rybníky!

MartinS.

Po které silnici jezdí jen důchodci na kole? Když u té silnice budete bydlet a vichřice tam shodí vedení, budete rád, že po té silnici může přijet výjezd energetiků a to vedení za půl dne opravit. Po té lokálce, i kdyby byla sjízdná, nikdy nepřijedou.

Jan Tichavský

Ta proměna na cyklostezku je rentabilní? Stojí to několik milionů a podívejte se jak rychle to jde, narozdíl od té údržby. Jasně že když se zanedbává, tak je to pak dražší.

55p

Jak může SŽ někde koleje vytrhat, tak to jde vždycky překvapivě rychle 😉

RS Zero

Byla to nejvytíženější lokálka v KV kraji a jezdilo tam kolem 1500 lidí za den. Trať se tehdy pokusil zprivatizovat viamont, ale bylo jim v tom zabráněno podmínkou investice v několikanásobku skutečné ceny opravy trati.

Jaaa

No ano, protože byla protiprávně v dezolátním stavu s vytrhanými kolejemi.

Takže ty vaše nepostavené dálnice OD NIKDY NIKDO NEPOUŽIL, OPAKUJI NIKDO.

Gwann

Jak ji mohl uzit, kdyz byla v trvale vyluce?

Paterson

Zatímco v Polsku a Německu regionální tratě obnovují, u nás prošel konečně zákon, který obchází odpor obyvatel a umožní snazší trhání kolejí. No, uvidíme jestli zrušená trať urychlí VRT. 10km kolejí v lesích, je přece ten pravý důvod, pročneustále odkládáme výstavbu VRT.

noerf

Jenže v Polsku obnovují tratě, které jsou podobné trati typu Horažďovice – Klatovy. U nás řešíme rušení trati typu Březnice – Rožmitál pod Třemšínem, kde je potenciál i využitelnost řádově menší.

Kubrt

Ani ten Rožmitál nikdo neruší, jezdí tam nákladní vlaky 😉
Myslím, že kdyby se trať do Horního Skavkova rozpadla (rozpadala) dnes, byla by opravena. Jen měla historickou smůlu, že se tím kolapsem trefila zrovna do ’90.

Josef Pešek

Kolikrát týdně? Jednou? Dvakrát? Asi jako Netolice nebo Týn?

Kubrt

To nedokážu říct, ale nějaký vagony se dřevem se tam hejbou.

Paterson

A ten špatný potenciál nadiktují rušiči od stolu nebo jak? Železnice byla motorem rozvoje a je i dnes. Zajímavé, že obnova již postavenýchtrati se nevyplatí, ale desítky kilometrů nových monstrdálnic za miliardy jsou i se všema externalitama čistě ekonomické. Je to uměle vytvořený exces, co ohyýbá realitu.

vladki

Protože rušené (neprovozované) lokálky vedou po trase kterou moc lidí nepotřebuje, zatímco nové silnice/dálnice vedou potřebným směrem.

Například Tovačov. Co v Kojetíně? Kdyby ta trať vedla do Olomouce tak by se možná pořád jezdilo.

Nebo Ždánice. Zkuste si na původní trati představit cestu do Brna, nebo aspoň Kyjova.

Marek

V Kojetíně je distribuční centrum Amazon, což je největší zaměstnavatel v místě.. Jednu dobu se v souvislosti s jeho otevřením údajně uvažovalo o reaktivaci trati na Tovačov, taky tam někteří viděli ten „potenciál“. Jenže Amazon má svozovou dopravu busem do všech směrů , tím pádem i na Olomouc, jak přes Tovačov, tak Pv, která je k dispozici pár kroků od východu z firmy, kdežto na nádraží to je ca. 20 min. chůze. Svozovku využívají přespolní, zhruba 70%, zbytek používá vlastní dopravu, i formou spolujízdy.

Dusanh

Vy nevíte, jaký potenciál se ukrývá v Trojanech u Mladotic? 😀

Karl vB.

Ale víme…
Trať je kandidátem na vznik naučné stezky o symbióze pozůstatků civilizace a přírody.
Vůbec bych se nedivil, kdyby v pruhu bývalé železniční trati žila společenstva chráněných žívočichů a rostlin.
Neformálně se tam dlouhodobě uplatňuje bezzásahový režim, něco na způsob mezi 2. a 1. zónou ochrany na Šumavě.
Předpokládám, že pokud by to někdo chtěl zprovoznit pro potřeby železnice, nemuselo by to úspěšně projít přes EIA. 🙂
https://medium.seznam.cz/clanek/jakub-vlach-zanedbana-trat-mladotice-kralovice-sprava-zeleznic-a-30-let-ignorace-46091

55p

A ten dobrý potenciál nadiktují šotouši z Prahy, kterým jezdí MHD co 5 minut všemi směry nebo jak?

Paterson

Ano, pokud mi místní zastupitelé, kraj a stát nebudou házet klacky pod nohy. Často využívám železnici hlavně pro osobní, částecně i pro nákladní dopravu. Je to dost ekonomické bohužel mi to narusuje skutecnost, že se na některých místech ruší osobní doprava, koleje, vlecky a nakládací místa. Děkuji za radu, ale JHMD js spíš technická památka než komerční nemovitost. Hrady a zámky taky potřebují mohutné investice a nikdo je neruší.

Jan Tichavský

Zrovna ta osobní doprava moc ekonomická není. Ano, dotované jízdné pro koncového uživatele je levné, ale celkové náklady jsou astronomické, bohužel.

Josef Pešek

Můžete mi vysvětlit, k čemu například v Řevnicích je nakládková kolej, skladiště a nádražní budova, když by místo nich mohlo stát kapacitní P+R?

Ivan

„Zajímavé, že….“
To může být zajímavé jen pro někoho, kdo nechápe základní principy efektivního fungování společnosti. Pro ostatní to není zajímavé, protože je to naprosto normální.

Karl vB.

1. Traťové těleso bude po dlouhých letech chátrání opět sloužit. Cyklisti budou mít samostatnou komunikaci a nebudou se motat mezi auty po úzké silnici. To ocení jak řidiči tak i kolaři. Navíc se nejedná o děj nevratný.
Pokud by z nějakého důvodu byl zájem státu trať obnovit (teoreticky třeba z důvodu obnovení těžby), tak to bude možné.
2. Nezaznamenal jsem, že by mezi Loktem a H. Slavkovem byly nějaké plány stavět „monstrdálnici“.

Petr

Tomu nevěříte. Viz Ústí nad Labem podél Labe cyklostezka až neuvěřitelně pěkná. A cyklisti jedou po silnici. To prostě nepochopíte, přitom je na této silnici dost velký provoz.

55p

Jo, další kec, co se tradičně opakuje u takových článků, pravidelně jako východ a západ slunce 🙂

El Barto

Snad jste nečekal, že by Halásek pro jednou nelhal a nešířil demagogické bludy. Už po přečtení titulku mi bylo jasné, že tady zase vysolí X komentářů podobných srágor, jako je tato.

Josef Pešek

Jmenujte mi alespoň jednu trať v Bavorsku, kterou za posledních 15 let zprovoznili. Spíš se podívejte na seznam tratí, které před 30ti lety zavřeli.

Twix

To je tady oblíbená písnička, jak se všude obnovuje a u nás ruší. Podívejte se na německou stranu Krušných hor, tam těch zrušených tratí najdete o hodně více, a některé padly teprve nedávno (Adorf – Zwotental, Marienberg).

petrp

A na kolik zrušených tratí člověk narazí v Horní Lužici.

emil.hala25

Nemohu si pomoci, mně tohle přijde jako špatně. Na rozdíl od procesu rušení dráhy o tom nebyla žádná zmínka na úřední desce Drážního úřadu nebo Ministerstva dopravy, prostě si Správa železnic potichu zlegalizuje to, že tam už pár let (nebo pár desítek let) má „výluku“, a co si budeme povídat, takovou trať už prostě nikdo nikdy neobnoví. A pokud opravdu vytrhali i zastávku/nákladiště Loket předměstí, jak se píše v článku, kam se ještě nedávno jezdilo, aby náhodou po změně politického vedení města/kraje tam někdo nedejbože nechtěl něco objednat, tak to opravdu je na pováženou.

Jaaa

Nezbývá než podat žalobu, pokud doložíte, že vás tohle rozhodnutí poškodilo.

Protože i když je něco “v zákoně”, automaticky to neznamená, že lze poškozovat něčí práva. Viz šotosny o plundrování lesů v okolí dráhy.

Motýl Emanuel

Konečně se krajina zbaví starého nepoužívaného železa a začne se rozvíjet cykloturistika i tam kam patří!

Paterson

Z logiky věci, s ohledem na vsakování vody a možnost celorocního provozu vlaků a možnost přepravy nákladů je vaše zdůvodnění poněkud směšné a reflektuje zcela vaše nepochopení funkce dopravní infrastruktury.

Frank

Ohledy na vsakovani vody , tak to tu ještě asi v souvislosti s přeměnou déle než čtvrt století nepoužívané tratě na cyklostezku nebylo…

Karl vB.

Promiňte, nepochopil jsem vaší myšlenku.
Jak napomáhá železnice vsakování vody?

Motýl Emanuel

Železo přitahuje vodu a ta lépe vsakuje. 🤣

Karl vB.

Když já tenkrát ve škole chyběl. 🙁

Motýl Emanuel

A podle vaší šotologiky to měla SŽ namísto likvidace elektrifikovat ne? 🤦🏼‍♀️🤣🤣🤣

Frantisek X

Jo? Že by trať opravili pro těžší dopravu a cyklisté mohli zase na vedlejší silnici?

Paterson

To je logický argument, škoda že logika jiz není ve správě dopravní infra dost cool. Dnes frčí pseudologické populistické kecy, co se neřídí fyzikálními zákony.

Motýl Emanuel

Co a odkud a kam tudy tou těžkou dopravou budete vozit a kdo to bude platit? 🤦🏼‍♀️🤣🤣🤣

Miloslav

Už vidím ty davy cyklistů jak stoupají z Lokte do Slavkova, aby se podívaly, kde chcípl pes

frank

a kolik „davů lidí “ tam před rokem 1997 používalo dráhu , dráhu na kterou již 28 roků nic nevyjelo ?

55p

a ty tuny nákladů, které se tam mohou vozit…

Motýl Emanuel

A proto tam necháme trať zarostlou lebedou a blokací pozemků že? 🤦🏼‍♀️🤣

Karl vB.

Výškový rozdíl H.Slavkov – Loket je 190 m na 8 km. Pokud si někdo naplánuje výlet vlakem a na kole, třeba návštěvou svatého Maura na zámku v Bečově nad Teplou a Lokte, tak to od Horního Slavkova může být pěkná projížďka lesem, mimo autoprovoz a jen „z kopce“. Z Lokte pak může na kole dál pokračovat podél řeky až do Karlových Varů. Je to necelých 30 km a převážně „z kopce“ – viz výškový profil trasy.
https://mapy.com/cs/zakladni?planovani-trasy&rc=9d-qxxXvjIb7oxYJyc16sxY1EE9dXoDxYgVD&rs=pubt&rs=base&rs=ward&rs=coor&ri=15698660&ri=2180327&ri=5993&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&x=12.8349117&y=50.1644279&z=12

Kamil Maršálek

Tak se ten dobytek konečně dočkal. Sice ten úsek postavili naši předci kvalitně, ale to se přece nedělá, aby nějaká lokálka měla tolik mostů a tunelů a musel se o to po 100 letech někdo poprvé starat. Když jsem viděl, jak se šplhá 810 z údolí Teplé ke Slavkovu tak si říkám, co to bylo za borce táhnout to navzdory všemu úbočím do takového krpálu, ten vlak fakt jede 15 min mezi zastávkami a pořád do kopce 😀 Bohužel, sotva se rozjede už hlásí, že v příští stanici končí.😀 Jsem fakt zvědav, jestli 810 do Kounic vymění za něco, co… Číst vice »

Paterson

Přesně, je to totální paskvil. Ukončit koleje za hrani cí Horního Slavkova, místo v centru je naschvál od SŽ. A pak budou vřískat, že tím nikdo nejezdí, protože železnice má zastávku mimo město a slepý cancour kolejí, který není napojen z obou stran taky cestující nijak neoslní. Hnusná sabotáž dopravy.

Bisik

Ten cancour se obnovoval kvůli nákladní dopravě, společnosti Legios a výrobě železničních podvozků. Ne pro víkendovou 810 a to jen přes léto.
No a kde je té nákladní dopravě dnes konec si lze zjistit snadno. A takový to byl #potenciál !

Kubrt

Upřesním, že to nebylo kvůli podvozkům, ale kvůli kotlům pro nákladní vozy. Jak dlouho to tam jezdilo?

Bisik

To nevím, obnovilo se to 2013 a už v roce 2014 to bylo divoký …. 2019 to bylo zavřeno definitivně.

https://www.idnes.cz/usti/zpravy/legios-muze-dal-vyrabet.A140717_2082824_usti-zpravy_hrk

Kamil Maršálek

Ten úsek se obnovil, protože byl předtím ve výluce stejně jako zbytek úseku do Lokte a nějak zapomněli, že z něj odbočuje vlečka, to je jedna věc. Že fabrika stihla mezitím zkrachovat je druhá věc. To, co tady s kolegou řešíme a co vy jste zřejmě nepochopil je skutečnost, že se obnovila trať i do blízké stanice Ležnice, která se záhy přejmenovala na Horní Slavkov – Kounice, protože to v papírech lépe vypadá. Jinak je to pořád stejné hnusné letité nástupiště jako předtím. Tak buď se měla obnovit pouze vlečka do Legiosu a nebo, když už se obnovila i část… Číst vice »

Bisik

No a to vůbec jde, obnovit a provozovat trať jenom někde do bodu mezi dvěma stanicema?
Od zaúštění vlečky je to do Ležnice cca 500 metrů po rovině. Do Slavkova je to další kilák a půl přes tunel a dva kamenné a jeden ocelový viadukt.

Kamil Maršálek

Nejde, ale mohla to být celé pouze vlečka do Legiosu. Pokud jsou vyhozené peníze obnovit trať až do Horního Slavkova, kde by to možná aspoň trochu mělo nějaký smysl, když to má sloužit pro osobní dopravu, tak říkám, že byly vyhozené peníze i obnovovat těch 500 m. Ty motoráky v létě jezdí prázdné, protože to vlastně nejezdí nikam. U té ubytovny, kde to končí, nechcete z vlaku vystupovat ani jednou a všude je to daleko.

Karl vB.

Myslím, že jen tak od sebe z dlouhé chvíle si ČD/ SŽ tu dopravnu nepřejmenovaly, musel o to někdo zažádat a muselo to projít nějakým projednáním s dotčenými obcemi, schvalovacím kolečkem a DÚ (nebo nějaký tehdejší ekvivalent) musel rozhodnout.
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=34943

Kamil Maršálek

Já bych tomu dopravna neříkal, je to jedna končící kolej u letitého nástupiště.

Díky za odkaz, kouknu. Změna názvu proběhla přesně v době, kdy se trať obnovovala, do té doby to byla zastávka Ležnice. Viděl jsem pak několik zavádějících článků vč. ČT, kde byla obnova prezentována jako obnova trati do HS.

Sáček

Z Němců jsou teď Předci, krása 🙂 Nadávání na cizince a západ pomalu končí. Z Čechů zemští vlastenci po letech.

Klemovak

V roce 1979 zrušili trať do Židlochovic a po 40 letech v roce 2019 obnovili. Na silnice se všichni nevlezou. Ovšem ministr pro železnici dělá málo. Ruší se nakládkové koleje, vlečky .

Frantisek X

A stavějí silnice a parkoviště. Maluje se VRT, ale v nepříliš atraktivní podobě, někdy s předělávkou stávajících tratí pro potřeby VRV, bez ohledu na další segmenty. Po 150 letech jsme se často nepřestali zastávkami vyhýbat sídlům, i když víme, co umí přestup navíc a reálný nepřipoj. Dělá málo? Spíše ji udržuje stále spíše bokem. Programem strany není kolejová doprava.

Karl vB.

Ony se ty vlečky i nově stavěj! A v některých případech dopadnou asi jako tato do jedné průmyslové zóny:
https://mapy.com/cs/letecka?source=traf&id=82728035&pid=77053240&newest=1&yaw=1.873&fov=1.257&pitch=0.179&x=14.9471593&y=48.7732284&ds=1&z=19&ovl=8
Takže by se spíš dalo říct, že asi není zájem firem.
Zkuste se v nějaké firmě, která měla/ má vlečku zeptat, jaká je okolo udržení prozuschopné vlečky administrativa, kolik to firmu stojí peněz a jaké jí to přinese výhody.

Sáček

Židlochovice na ose Brno-Bratislava/Vídeň, u hlavního žel. koridoru, mezi D2 a D52 je rozdíl proti Hornímu Slavkovu.

Dusanh

Kolik lidí dojíždí do Brna ze Židlochovic a kolik lidí dojíždí tady? Jaký je potenciál?

Flek

Do Židlochovic se za stovky milionů dratovalo, i když to šlo vyjezdit baterkou.

Kubrt

V roce 2018 byla na trhu nějaká BEMU jednotka?

Dusanh

To by pak byl hodně blbý příklad použití BEMU – 90% pod trolejí vozím zbytečnou zátěž…

Iss

Chce se mi zvracet….

Josef Pešek

Tak hlavně ne na tu cyklostezku, ale někam vedle do lesa.

Josef Pešek

Koukal jsem na mapy.cz. Už je to bezkolejové.

Honza

Proč Broumov – Otovice? Však tam jsou nějaké plány na propojení do Polska.

Frantisek X

Před zamýšlenou obnovou do Heřmanic také vytrhali letité koleje. Obdobně z Haidmühle. Kdykoli hrozilo, že by se mohly vrátit vlaky… Tramvaje v Jablonci zrušili ovšem i po rekonstrukci. Když se nechce, tak není. Ale někde jsem tu četl, že Otovice ze žádosti už vyňali, snad aspoň tak.

Josef Pešek

A co by asi tak do Haidmühle jezdilo? Trať do Freyungu totálně živoří: 4 páry o víkendech od dubna do října. Něco na způsob Koziny.

Karl vB.

Provoz osobních vlaků mezi Haidmühle a Waldkirchenem byl zastaven už v roce 1963 a celá trať byla oficiálně zrušena v roce 2001. Bavoráci udělali z lokálky pěknou cyklostezku.
https://www.ostbayern-tourismus.de/touren/adalbert-stifter-weg-24e64b310b
Z naší strany jezdí do Nového Údolí vlak pořád, takže s tou likvidací železnice u nás to nebude zas až tak žhavé.

Josef Pešek

A zrovna na Zelený čtvrtek jsem chtěl se nechat přepravit do Nového Údolí. Nepřepravil. Proč? Protože vlak jel až na Velký pátek.

MartinS.

Asi si ten vlak nikdo neobjednal a nezaplatil. Mohl jste. Jenom by to asi nebylo za 60 Kč, jako když ten vlak objedná a zaplatí někdo jiný:)

Karl vB.

Zkuste auto, to jezdí i v sobotě a nejen o žních. 🙂

frank

co si pamatuji, tak do toho hodili vidle místní, kteří mají vedle trati novou výstavbu a obnovu provozu nechtějí …

Petr

To jim ta výluka ale trvala, tak to se máme na co těšit, takhle dopadnou i ostatni

Rejpal

Už aby to bylo.

Jaaa

Taky můžeme zrušit všechny tratě a byl by pokoj. Pantátové by museli jít po reálné práci.

Ondřej Wagner

No a ta konzervace dráhy zůstane na věčnost, nebo třeba bude možné ji po 20 letech nepoužívani navrhnout ke zrušení a trvalé vedení jako cyklostezka, bude možno ji prodat do soukromých rukou a třeba tam i něco postavit?

Libor

Ona je otázka proč dopravní infrastrukturu prodávat do soukromých rukou. Lepší je to po státem/krajem/obcí…

Ondřej Wagner

Pokud dopravní infrastruktura má smysl, tak samozřejmě se nemá prodávat do soukromých rukou. Nicméně vedle může být kvalitní silniční síť, vhodná pro cykloprovoz, popř. cyklostezka nebude využívána, protože vede turistický i dopravně nezajímavým terénem. Někde může být souběh cyklostezek, popř určité území včetně části konzervovane dráhy bude určeno pro bytovou nebo komerční výstavbu, kde dopravní komunikace budou jinak navrženy.

Frantisek X

Postavíme další domy, ale zrušíme možnost kapacitnější a šetrnější dopravy. Kola pak naženeme vedle dalších aut, to dává smysl… Že vy chcete někde na bývalém tělese rozšířit chatu o dům, ne?

MartinS.

K čemu je Vám možnost kapacitnější dopravy, když o ní v daném směru nemá nikdo zájem?