Betonování v noci a s chlazením. V Praze roste první opěra nového Dvoreckého mostu
Betonáž první opěry nového Dvoreckého mostu. Foto: Metrostav TGB
Na masivní konstrukci bylo potřeba přes 400 metrů krychlových bílého betonu.
Jen poznámka ke Žlutým lázním. Už nejsou žluté, ale šedé. Jmenovaly se podle žlutého nátěru plotu, který nějaké vemeno v poslední době nechalo přetřít na šedo. Takže nově by se měly přejmenovat na Šedé lázně, jak se v době šedého moru sluší.
Uz aby to bylo. Zaroven sem zvedav jak se to rozlouskne v Braniku kde to zrejme prinese podstatne zhorseni prestupu tram/bus v zastavce Pristaviste a 3 zastavky na 600m. Ale lip/bezpecne to tam asi nejde. No a pak taky jak to jestli se zkapacitni najezd na Barrandak z Modranske ve smeru z centra – BUS pruh uz nebude potreba, tak predpokladam ze se to rozsiri…
Rozlouskne se to novým přestupním bodem.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/27742169/P%C5%99%C3%ADloha%20smlouvy%20%C4%8D.%201_Podrobn%C3%A1%20specifikace%20p%C5%99edm%C4%9Btu%20pln%C4%9Bn%C3%AD.pdf
Tak ten odkaz je na zastavku Hodkovicky ktera je planovana o 3 zastavky dal nez to u cem pisu… Osobne doufam ze se to vyresi povolenim vjezdu autobusu na tramvajovy pas v zastavce Dvorce, ale nikde jsme k tomu jeste nic nevidel.
Hodkovičky nahradí přestupní vazby bus / tram v Braníku (nebo Pobřežní cestě) ve směru z Modřan. Co se týče Dvorců, to popravdě nevím. Ropid má na to studie, ale tenhle detail si nepamatuji.
Má-li se most jmenovat po nějaké ženě, měla by to být žena afrického původu. Což takhle Most Rosy Parksové?
Obávám se, že toto je podobně překombinovaná stavba jako tunel Pohůrka u Budějovic. Je to nejvíc poznat na tom, že několik měsíců se tam nic zásadního neděje. Na straně dvorecké stále chybí dobetononat východní pilíř mostu.
A cim je to prekombinovane jako tunel v zvodnenem podlozi podchazejici potok?
Tim, ze je to v Cechach a je nekde kolem nejaky vodni tok? A je to z betonu?
Rad se poucim, cim se prekombinovava betonovy most pres tok na miste kde je potreba.
Tak snad to urbanisticky zvládnou líp než Holešovickou lávku. Tam se těm jelitům podařilo netrefit ani jednu osu. O jednotlivých detailech radši ani nemluvím.
Tohle je prostě ostuda. Za to by si měli Tej s Blankem nacpat kapsy šutrama a skočit do Vltavy. https://imgur.com/a/gPj2Kfk
Jo, to vyusteni je naprd. Ale nejde spis za IPR a mestem/MC nez autory navrhu lavky?
Jezdím každý den přez Lihovar a fascinuje mně ta komplikovaná stavba bednění… jako nic proti architekutře, ale nesplnilo by požadavky na most klasická trámová konstrukce za půlku nákladů? Čím to bude tak strašně zajímavý?
bude to kubisticky. 🙂
a i na hnus typu barrandak by bylo ultra slozity bedneni, na to vemte jed…
Jestli to bude kubistický tak to by mohli konečně strhnout Libeňák a postavit něco co vydrží 100 let
Nač secesni fasádu, omlatit a brizolit na to.
Dtto nač stavět hezky, stačí panelák…
„Sloupy a obklady z mramoru.“
„Copak žijeme za Napoleona III.? Udělejte je z umakartu – je to vkusné a modrerní.“
(Film Veselé Velikonoce)
unimobuňky.
Tak jasně, klidně se tam mohla jebnout nějaká ta Baileyho konstrukce, beztak toho má SSHR eště hromady vod UNRRA a jen se jim to zbytečně někde válí.
Hlavně chybí most z Chuchle do Modřan!!! Nejbližší most Zbraslav
no jasneee! v praze bude 50 mostu. nebo co tu vltavu zatrubnit?
Šmankote, to neříkejte moc nahlas, ještě se toho chytne nějaký Jouda a budeme se divit … 🤣
Jo chybí a to velmi. Barrandovský a pak je až Závodu míru a tam to v pátek odpoledne ze směru z Modřan stojí už v Komořanech a stalo se že už u cukrovaru.
v patek odpoledne to stoji vsude.
Divím se, že místí autobijci neprotestují proti tomu, že se materiál na most vozí autem a ne na kole, protože všecko se dá vozit na kole.
Ještě by mohli ten betonmix zablokovat a zavolat na něj policajty. Každý měl přece mít právo požadovat po řidiči vysvětlení proč nejede na kole. A když se mu to vysvětlení nelíbí, tak požadovat asistenci policie. No ne? 😛
To se nedivte. To je tím, že ti vaši autobijci existují jenom ve vaší hlavě, v reálném světě nikdo takový není.
No, tak s tímto tvrzením bych byl přece jen poněkud opatrný. Oni nejenže jsou, ale někteří jsou dokonce i velmi militantní. Bohužel několik takových jsem měl možnost ve svém profesním životě poznat. A věřte mi, prosím, že to byl vždy masakr.
Jako ve finále proč ne, jsou taci, kteří
Si objednávají zboží z eshopu podle toho jestli to doveze DHL na cargo kole, být obchodník umožním mu to…když na to má.
Ano to chápu, i opni patří do názorového spektra. Ale jakákoliv diskuse s nimi je opravdu očistec na zemi.
Potrefená husa se ozvala!
Tak nám ukažte, kde jsem psal, že se dá všechno vozit na kole nebo že se materiál na stavbu mostu má vozit na kole. Hodně štěstí.
Vytvořil si slameneho panaka
Autem? Kolik Fabií nebo BMW muselo přivézt všechen ten kov a beton?
Neznám žádného „autobijce“ jež by byl proti jakékoliv stavební (zemědělské atd.) technice. Je rozdíl mezi domíchávačem a SUV co stojí v centru města na chodníku.
Copak vy byste nevozil beton na stavbu v SUV?
V přehledu budoucích mostních staveb nevidím podbabský most, jehož stavba byla v plánu už za první republiky. Nebýt války, určitě by už dávno stál a fungoval. Po revoluci se plány na stavbu Podbabského mostu obnovily, pro dopravní spojení Severního města, vystavěného až po válce, by byl dneska ještě mnohem víc potřebný než za první republiky. A teď je zase ticho po pěšině? Že by příčinou bylo Hřibovo nesmyslné fantazírování okolo lanovky?! Jasně, pokud by do Bohnic jezdila tramvaj, nikdo se tomu divit nebude, když tam Hřib postaví lanovku jako v Alpách, zapíše se do dějin a bude se o něm… Číst vice »
Okruh s mostem přes Vltavu řeší ŘSD, to s lanovkou nesouvisí. Most přes řeku jako městskou komunikaci nikdo nechce stavět dřív než most ŘSD, protože jsou obavy že by se tam přesunulo výrazná část zátěže z ulice v Holešovičkách.
Rovněž lanovka je nápad ještě Dolínka a Krnáčové, Hřib naopak dal za úkol zjistit, jestli opravdu může vzniknout o tolik rychleji než tramvaj, aby se to vyplatilo. Ona ta tramvaj z Troje nahoru do Bohnic bude technický oříšek…
A ten most má směřovat vrchem přes čističku a ZOO?
Co je konkrétně na lanovce špatně krom toho, že se to tak nikdy nedělalo a že si myslíte, že ji vymyslel Hřib?
Nechci si stěžovat, je dobře že se Praha vyvíjí a jsem za to rád.
Ale mě trochu fascinuje to, že je momentálně v Praze několik mostů, které div nespadnou a místo toho, aby byla absolutní priorita je opravit, se staví vedle další nové mosty.
Postavit nový most je jednodušší, než opravit za provozu existující.
Především se za provozu dost blbě mění mostovka…
Podle některých se přeci dá měnit za provozu v pauzách mezi jednotlivými vlaky…
Probiha oprava Barrandaku, chysta se Libenak a pokud vim i Hlavkuv…
libenak neco jako bezi, ale jak to dopadne se jeste uvidi. kazdopadne to bude pomnicek mostniho sotouska adamka scheinherra…
Vy jste šotoušek. Že se za jeho úřadu začaly mosty opravovat, je nejen jeho zásluha, ale i spadlé lávky za vlády Dolínka a Krndy.
Pokud je most na spadnutí, tak jeho oprava znamená uzavírku mostu. Pak se přijde vhod mít ještě jeden most navíc.
Už aby to bylo. Spojení širšího okolí Budějovické se Smíchovem bude o dost rychlejší a spolehlivější. Už se těšíme.
Spojení Budějovická – Smíchov tak leda busem. S ohledem na fakt jak jsou aktuálně karty loženy, tak projekt tramvaje Jeremenkovou je neprůchodný. I pro bus bude nepochybně řada omezení…
ano, po moste pojede 118 a usetri se tim pomerne dost casu. projekt tramvaje jeremenkovou je jiny pribeh…
Naprosto zbytečná stavba když nebude alespoň pro osobní automobily! Neuvěřitelná arogance.
Aby se most zasekal a byly kolony u tam… Naopak je dobře, že tam auta nepustí.
Arogance řidičů, kteří se musí prostě nacpat všude.
nebo možná ironie.
Když se předčasně otevřel most v Blansku, tak cyklisté volali po zákazu vjezdu i pro IDSJMK, když oni sami tam od prosince do března nebudou moct, tak nikdo.
Podotákým že to byli cyklisté ze 100 km vzdáleného kraje, kteří by tam museli jet několik hodin, aby se vůbec dostali k problému, že nelze projet, aby našli možnost průchodu necelých 600 m daleko.
A to má s tímhle proboha společného?
Arogantní jste tady jedině vy se svým zaostalým necivilizovaným myšlením nehodným 21. století. Jedině arogantní blbec chce jezdit autem po celém městě, inteligentní, vzdělaný a civilizovaný člověk jezdí jedině hromadnou dopravou, která tady v Praze patří mezi nejlepší na světě (i podle mezinárodních hodnocení). Nebýt toho, že ji mnohde blokují zbytečně a nesmyslně po městě jezdící auta, fungovala by úplně bez chyby.
Je ale nutno podotknout, že to pořadí pražské MHD dost zvýhodňuje ekonomická stránka věci (nejlevnější jízdné pro rezidenty široko daleko, kvůli nejvyšším dotacím), samotná kvalita ne. Nedávno někdo argumentoval, že v Praze je kvalitnější MHD než v Londýně nebo v Paříži, s odkazem na žebříček.
No, stačilo 30 vteřin na podrobnější kritéria – kvalita je v Praze samozřejmě horší, ceny lístků (v poměru k příjmům) lepší, ergo kladívko celkově je Praha předběhla.
Ať už chceme tyhle různé žebříčky vymýšlet z jakéhokoliv důvodu, určitě se cena jízdného tak výrazně projevila v hodnocení kvality? Jinak co přesně znamená že v Paříži je MHD kvalitnější? Autobus jede rychlostí chůze mezi auty a do metra mě musí zřízenec natlačit, abych mohl jet.
Zastávka metra myslím do 500 metrů od jakéhokoli místa v Paříži, metro tvoří síť, která je opravdu síť, kde existují alternativní trasy, ne tři linky do hvězdy, kde když se stane průšvih v přestupní stanici, vyřadí to půlku města.
Funkční systém příměstských vlaků RER.
Jo, i pařížská MHD má spousty nedostatků, ale upřímně bych ji za tu pražskou vyměnil. Mým potřebám vyhovovala líp.
dobrý trolling.
Neuvěřitelná arogance autickare
Ať už pojmenují most po komkoli, už navždy to bude most Dvorecký, Stejně jako Nuselský, Barrandovský, Zbraslavský, Libeňský, Trojský atd.
Už aby to bylo. Docela se těším. Škoda, že se to ještě takhle protáhne… Ale tohle každopádně dopravě dost pomůže – jen podotýkám pro některé autofily a ažbudeokruhisty – doprava nejsou jen auta. A jo, ten most pokud vím mohl být i pro auta, ale NIMBYsté z Jeremenkovy se báli většího provozu IAD, stejně jako se bojí tramvají a úbytku parkovacích míst. To je obecně na Praze 4 dost problém. Je to ale celkem paradox, asi si těch svých aut budou moci více užívat když budou zaparkovaná, než když by s nimi jezdili třeba po novém mostě. Ale asi je… Číst vice »
Diskuze se vedla o přímé napojení okruhu. Obava, že by se po něm jezdilo zkratkou na Pankrác a Brumlovku je zcela oprávněná
Jeste, ze pro auta nebude. Navigace by tam auta posilaly pri prvnim naznaku zpomaleni na Barrandaku, coz by okamzite zasekalo krizovatky s nabrezimi a zablokovalo MHD. Ten most by s IAD fungoval daleko, daleko hur.
Nepřetržité plýtvání a pražsky okruh, dokočení nikdy.
Ten most je potřeba, plýtvání to není
K čemu je potřeba když nebude pro auta?
Máte to napsané v článku, ale chápu, že e pro některé jedince může byt složité pochopit psaný text.
Co si takhle přečíst článek?
Bude pro lidi. Město má být pro lidi, ne pro auta.
… a tak saeřval řidiče zásobování ze mu zabírá prostor před obchodem. Vešel dovnitř a začal řvát na prodavačku, jakto ještě nepřijelo zboží.
To se doopravdy stalo, inu lepší člověk, ten řvoun.
Pokud nekdo chce nebo musi jezdit po Praze autem a dokaze aspon trosku premyslet, mel by chtit co nejlepsi infrastrukturu pro ostatni druhy dopravy, kterou auta nebudou blokovat. Protoze kazdej, kdo pojede jinak nez autem, mu nebude delat kolonu pred nim.
Mesta staveny ciste pro auta nefungujou pro nikoho, ani pro ty v autech. Mesta staveny predevsim pro ostatni druhy dopravy nakonec fungujou o poznani lip i pro ty v autech…
Zaostalý auto fanatik Honza si nedá a nedá pokoj! Zalezte si o sto let zpátky zpátky hluboko do minulého století a nekibicujte v moderní době, které vůbec nerozumíte.
Negrelliho viadukt pro auta není. Takže není potřeba? Naštěstí Vy neurčujete, co potřeba je nebo není.
Nepřetržité plýtvání písmenky a myšlenka, dokončení nikdy.
S tou vaší mizernou interpunkcí není zcela jasné, co přesně kritizujete, asi ten pražský okruh je plýtvání 🙂
Ta cyklostezka povede metr od tramvajových kolejí ?
Povede podobně jako např. na Smetanově nábřeží
Asi dle pořekadla čím víc cyklistů, tím míň cyklistů 🙂
A jak velký odstup od tramvaje je teda bezpečný? Počítáme cyklistu, který za jízdy nepadá z kola, ani nekličkuje ožralý.
Jenomže dnešní cyklista/ka/ko(é/ky/ka) čumí do telefonu, jezdí po dvou vedle sebe. Chodci/kyně/co lezou kamkoli s myšlenkou, že když se pohybuji pomalu, je to bezpečné a všichni se mi vyhnou! Šíře mostu bude sotva stačit pěším, koloběžkám, kolistům – tam bude nehod…
tak tady to uz nezachranime, ale predejte aspon do dalsi generace, ze dusevni hygiena, to je vam decka sakramentsky dulezita vec…
To je dobra otazka. Podle nekterych cyklofanatiku je to metr a pul. Podarilo se jim to prece prolobbovat i do zakona.
PS: Ovsem srandovni maluvky na vozovce to muzou hravne snizit. Jakmile jsou obrazky, cyklista je v bezpeci i s tramvaji centimetr od riditek.