Berounský tunel bude mít vlastní hasičský vlak. Hluboko pod zemí vznikne záchranné místo
Hasičský vlak sloužící v Gotthardském tunelu. Zdroj: SŽ
Projektanti 25 kilometrů dlouhého tunelu vysvětlili, jak budou probíhat záchranné operace v případě mimořádných událostí.
Ještě možná 10 let nekopnou do země, z obou stran mají napojení na koleje, ale už ví, že budou vozit bordel 570 tis. kamiony. To budou mít v Tachlovicích a okolí jistě radost.
Nemá se na ty velké a extra velké náklady používat právě ta železniční doprava?
Všechno je řešitelné. Například maximum rubaniny transportovat ze Slivence přímo na Požáry, případně tam obnovit starou cestu: https://mapy.cz/s/lanazemedo
Jestli už je dneska chráněn jako NPP, tak to nevidím moc reálně.
A hlavně: v Tachlovicích velmi blízko budoucí šachty vede vlečka lomů Mořina. Strašení vozením kaminů přes vesnice je dost předčasné.
U SŽ umí kouzlit?🤣 nebo chystají otevřít nějaký výnosný důl?
Stačí se podívat na jejich mapu a člověk si vzpomene na pohádky tisíce a jedné noci a to ještě tam nejsou víceméně hlavní tratě, co se po nich rychlíky harcují 60/h.
Jestli strategie je odrazem toho jakým stylem u nás letos byla modernizovaná stanice, tak už se ničemu nedivím.
„Přestože budou v některých místech instalovány ventilátory známé třeba z automobilových tunelů, tunel technologicky větraný nebude.“
Takže předpokládám, že tam bude zákaz vjezdu dieselových vlaků, že?
Zajímavý článek, díky za něj. Ale při jeho čtení mě napadala spousta dalších otázek. Hned první co mě napadlo – v článku je zmíněno, že schody tou šachtou nahoru nebudou, kvůli případným imobilním pasažérům. To je sice hezké, že na ně společnost takto myslí, ale jí si stejně říkám – no, zachránil by se po nich třeba aspoň někdo, takhle by tam pak mohli zařvat všichni… Ale už se to tu v jiném vlákně řešilo, že jde také o komínový efekt, že 80 metrů není málo, etc. Tyhle argumenty jsou určitě validní také. Někdo imobilní se dá také vynést, ale… Číst vice »
Ten hasičský vlak bude mít pohotovostní místo v záchranném objektu Tachlovice, nebo budou dva s umístěním v Berouně (asi na ranžíru) a v Praze?
Kde asi bude za 50 let berounský ranžír? Tam, co Bubny, Společné, odstavné koleje na Masardě, vršovický ranžír,……….
No však píšu na ranžíru, ta základna zabere dost místa pro odstavení a také budovu mužstva a sklady. Na ten ranžír už stejně nezbyde moc místa, zvlášť jestli tam bude vjezd do pokračování VRT k Plzni, když původně uvažovaný rozplet před sjezdem do Berounského uzlu zřejmě nebude.
Budou tam moci dieselové, vodíkové, baterkové vlaky a vozy s naftovým topením ? (Chápu, že pára se čekat nedá.)
To jsou zas peníze za plánování vyhozený z komína. U dobré správy je reálně úspěch když vymění hnědý kameny pod tratí za světlý.
Dostal jste spoustu červených, ale máte naprostou pravdu.
Kam zase zmizel komentář, na který jsem reagoval???
Nikam. Spíše bych se zaměřil na funkčnost toho mezičlánku mezi klávesnicí a židlí.
Do toho. Zaměřte se.
Zaplaťpánbu, že zodpovědné osoby konečně přestaly malovat vzdušné zámky a stouply si nohama na zem. 200 km/h je rychlost rozumná; pro jakoukoliv vyšší by bylo potřeba zvětšovat vnitřní plochu tunelu.
Na Semmering Base Tunelu (SBT) i Gothardskem v podzemí stanici Sedrun mají svislé evakuační šachty z nouzových stanic výtahy. Takže toto řešení se používá a vymlouvat se na imobilní je jen výmluva. SBT má 27 km a má se stavět přes 15 let. U nás 7 let 24 km? Jsem rád že zde není jen nekritické tleskání tomuto projektu. Zobrazí SŽ takovéto podklady i k tunelu z Chocně do Ústí který je násobně víc potřeba? Jistě to mají již všechno zpracované a jaký je tam plán v získání povolení? Berounský tunel by byl hezký kdyby byl součástí stabilizovane trasy Vrt… Číst vice »
Přes letiště se VRT (projekt dle Hosp. komory), trasovat nikdy nebude, neboť jejich projekt počítal pouze s výhradním provozem vysokorychlostních vlaků. To však nevychází ekonomicky.
Bez nákladní dopravy nevychází ekonomicky naprostá většina dlouhých tunelů v Evropě.
Nevím kde jste přišel na to že tunel u Chocně je důležitější. Výhledově se velká část dálkové osobní dopravy převede na VRT Praha-Brno a zde i v optimistickém výhledu zůstanou max 4 dálkové vlaky do hodiny.
Já jsem se té několikanásobné větší potřebě s chutí zasmál.
a kdy ze se tam ma poprve realne kopnout do zeme?
Již brzy!
(pro jistotu dodávám: sarkasmus na stejnojmenný cintát od SprŽel)
Od roku 2019 se plánuje zahájení na 2028 a zatím se to neposunula, takže úspěch. Ještě zbývá pět let tak jsem zvědavej.
Jen je ještě brzo, posouvat se začíná obvykle tři roky předem.
Jen jste ještě zapomněli dodat, v jakým století. Protože v tomhle se na to peníze rozhodně neseženou. Nemluvě o tom, že je to jedině dobře, protože je to zbytečná megalomanská stavba.
🤣🤣🤣 A teď ten o policajtovi a Karkulce, prosím.
To je právě obdoba té pohádky o tomhle megalomanském megatunelu. Nebo máš tip na nějakej diamantovej důl nebo naftový prameny, z kterých se to zaplatí?
A naprosto vyčerpanou kapacitu železniční trati z Berouna na Prahu, kde zkapacitnění v úzkém údolí řeky Berounky je nemožné, by jste bez tunelu vyřešil jak?
Zdvojkolejněním tratě přes Rudnou. Sice přes ten hrb bude muset stát platit postrky a pojede to středem obytné zástavby, obce s tím souhlasit nebudou… Ale trolej přes Rudnou všecko zachrání.
Tak asi tak.
Nic proti,ale asi nevíte o čem píšete.
Ale vím. O urputné snaze zabránit stavbě tunelu, protože někdo si hýčká nápad, který je podle něj všespásný a řeší všechny problémy. Peníze na tunel by se pak mohl rozdat na prémiích za vymyšlenou úsporu.
Ušetřené peníze bych spíš dal do psychologické medikace Kocourkům podobným..
Jsem jediný, co pochopil tu Kocourkovu ironii?
Nebojte, je nás víc. Ale místní profláklí myslitelé klasicky nezklamali, co?
A Prokopským údolím tu dvoukolejku chcete protáhnout jak?
Místama by se to zdvojkolejnit dalo (a myslím, že by se i hodilo včetně elektrizace), ale souvisle, o tom pochybuji. Občas nějakou zkratku, třeba z Jinočan do Nučic.
Jinak příspěvek od Kocourka chápu jako ironii.
Nejdřív počkat, jestli to přece jen nezlepší autoblok, protože doteď tam byly jen hradla (samozřejmě pokud se zároveň uberou vedlejší koleje ve stanicích, tak nezlepší). Taky by nebylo na škodu tam dát čtyřznaký autoblok, na který se u nás po devětaosmdesátém bohužel zanevřelo. Pokud nic z toho nepomůže, tak buď bez legrace druhá větev přes Rudnou, nebo se to prostě bude muset vyřešit vybouráním nějakých domů a skal a následným přidáním kolejí. Na tunel prachy neseženem. Sami to nezaplatíme ani omylem, a Brusel, zejména pokud nepřestane lít prachy do černé díry jmének Ukrajina, bude rád, když bude mít peníze na… Číst vice »
Říkal jsem si, kdo může mlít takové kraviny a vidím, že jste usmolený ruský šváb, takže vše v pořádku.
Opravdu nevím, proč do tohohle taháš politiku. Kromě toho je to pravda. Jestli do té černé díry nepřestanou lít miliardy, tak tady prostě nebudou peníze na nic. Žádný VRT, žádný megatunely, žádný dálnice, nic. A Ukrajina stejně prohraje, kdokoliv kdo má oči to vidí, bez ohledu jestli stojí za ní nebo za Ruskem.
„kdokoliv kdo má oči to vidí“
Naprosto ukázkový argumentační faul.
Autoblok nic zásadně nezlepší. Jsou potřeba fyzicky další koleje. Přes Rudnou je to pomalé a pro nákladní vlaky nepoužitelné, dvě koleje durch všude nepřidatelné.
Jsou dvě věci, který určitýmu typu lidí nevysvětlíte. Že existuje legislativa, která přiznává různá práva i těm, kteří si myslí něco jiného, a pak co znamenaj na mapě ty hnědé čáry jménem vrstevnice.
Tak pokud se seženou peníze na VRT, jakože to vypadá, že jo. Tak bude i na tohle. A je to dobře, protože jednoznačně je potřeba zrychlit železniční napojení na západní Evropu.
Ať nic nevymýšlí a vezmou info ze Švýcarska.
Jeden by z článku pochopil, že se tím Švýcarskem inspirují kde to jde.
Počítá se u podobných staveb s výtěžkem za prodaný vápenec?
Snaží se to razit mimo vápenec, aby se vyhnuli krasovým jevům. Nicméně rubanina by se dala použíit na kterékoliv stavbě vyžadující násypy.
To nevíte, neb její vlastnosti neznáte.
Minimálně při ražbě Ejpovic se od TBM hrnulo spíš takový bahno než něco co by se dalo prodat jako kamenivo. Ale nejsem odborník…
To nijak nesouvisí s horninou v profilu TZT. Zkrátka kdyby razili horninou vhodného složení, mohou vše z ražby strčit do cementárny, nebo vápenky. Jinde zas do porcelánky, do sklárny nebo třeba železárny. A někde se vytěží hornina úplně na prd.
Taky nevíte.
Geologická mapa zná, je to tam různé.
https://mapy.geology.cz/geocr50/?extent=-765457.8623%2C-1061079.8625%2C-751008.0274%2C-1045061.8284%2C102067
Vite co je na ní zobrazeno?
Vize je zajímavá jinak nejsou schopni postavit ani metro na Písnici. Na Pankráci stavějí 1,5 kilometru tunelu 3 roky a ještě to není hotový…
Okdkdy staví Správa železnic metro? To přece nestaví ani stát, ale staví jej Praha. Pokud to nedokážete rozlišit, bude pro vás lepší, když do diskuzí přispívat nebudete, protože už jenom z tohohle blábolu máte z ostudy kabát.
Je to marný, je to marný, je to marný.
Průměrnej místní šotozoufalec se takovými detaily, kdo co staví, nezabývá. Hlavní je, že si může zanadávat, jak je vždycky všechno špatně a jak „voni“ jsou vždycky úplně blbí.
Před 10 lety plánovali Vysokovskou, Milovickou a Boskovickou spojku, Brno-Přerov nebo Choceň-Ústí nad Orlicí. A u tohoto tunelu se zabývají už i požárním vlakem!:-)
No vidíte. Milovická spojka je přejmenována na Všejanskou a předpoklad zahájení stavby je rok 2028. Vysokovská spojka padla, neb do té oblasti se výhledově plánuje VRT a tak není rozumné investovat do spojky před upřesněním trasy VRT a vazeb na ni. Pro úsek Brno – Přerov se intenzivně pracuje na přípravě, u úseku Choceň – Ústí se předpokládá zahájení stavby v roce 2030. Oproti vámi vyjmenovaným stavbám tento tunel způsobuje naprosto minimální konflikty, protože podzemí vlastní stát. Proto je jeho příprava mnohem hladší a rychlejší.
Vysokovská spojka v místě VRT do Polska není. A hodila by se vždy, ne jen při existenci VRT.
Pobavilo: „Pro úsek Brno – Přerov se intenzivně pracuje na přípravě, u úseku Choceň – Ústí se předpokládá zahájení stavby v roce 2030.“
Bez projektu však stavět nejde. Proto se plánuje. Za všechny ty plány budeme v případě příchodu schopných lidí a dostatku financí rádi.
Kdepak. Inteligenti maj bejt nahnaný do výroby!
Pokud bude v době výstavby tunelu žít ještě pan Patrik, tak jim stejně do toho hodí vidle neb tam bude objeven nějaký chráněny druh krtka 😀
Úvodní obrázek je jeden z vlaků SBB, tento konkrétní ale slouží jinde, než v gotthardském tunelu.
https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:LRZ_der_SBB_im_Bahnhof_Frutigen.JPG#
Je hezký vidět reálný návrh na tunel, přemýšlení nad technologickými problémy. Velký pokrok od studií, vizualizací a jiných omalovánek. Snad to zas někdo nezatrhne.
100 %zadrhne
Ty se radši starej o to, aby ses naučil psát jako člověk, tvl.
Úplná blbost. Rychlodráha Praha-Kladno, která vůbec rychlodráhou není, se staví cca 50let. Tohoto se nikdo teď žijící nedožije… Nehledě na to, že je potřeba zkapacitnit většinu tratí pro nákladní dopravu a toto by byly neefektivně doslova vyhozené peníze…
Tak zrovna tento tunel přinese zkapacitnění trati Praha-Beroun pro nákladní dopravu.
jednak tunelem budou moct jezdit i rychlé náklady, ale hlavně tunel dost uleví přetížené trati podél Berounky, kde bude mnohem víc místa pro náklad.
Nebo jak jinak si efektivně představujete větší zkapacitnění tratí pro náklad, než nějaké dobudování dalších kolejí? (drobnosti typu přesmyky, předjízdné koleje apod. prosím nepište – to jsou určitě užitečné věci, ale stále jen dílčí a lze je realizovat nezávisle na takovémto tunelu)
Dobudováním kolejí. Je to levnější a rychlejší
A kam ty koleje chcete položit? Údolí Berounky je tam tak úzké, že se tam třetí kolej prostě nevejde
Položí je hned vedle sebe. Vlaky pojedou pěkně za sebou , jeden po pravé a druhý po levé sadě kolejnic. Kapacita se sice nezvýší ale na SŽ se budou moci plácat po zádech jak s tím pěkně vyje**** 🙂
Jenže další koleje je možné přidávat i v jiné stopě, ne jen těsně vedle těch současných. V tom případě by se nabízelo postavit mezi Radotínem a Karlštejnem dva 4-5 km dlouhé tunely, přičemž z Radotína do Prahy by se ty 4 koleje vedle sebe už vešly. Dalo by se to postavit rychleji a levněji, ale my máme raději ty holuby na střeše. Tunel do Berouna by sice zkrátil dobu jízdy o něco víc, ale bude také mnohonásobně dražší.
Nu však ano! Praha-Beroun potřebuje zkapacitnit vybudovéním kolejí, a tento tunel nabídne koleje dvě.
Co se vám na tom prosím nelíbí? Jakou konkrétní lepší trasu těch kolejí znáte? Konkrétně prosím, ne „to se tam někde narve“.
Spoustě zoufalců typu tady švejdy na tunelu vadí hlavně to, že ho nijak neodserou obce kolem vody. Protože jak se ti lze vcelku začasté dočíst, smyslem výstavby či rekonstrukce jakékoli liniové stavby je pořádně zatočit s těma hajzlama, co si dovolili bydlet kolem. Kolikrát jsme tu už četli např. různá kvičení různých jednobuněčných organismů na téma „projet ty halzly v Černošicích buldozerem“, jéje…..
Chranena krajina oblast a vsude skala odstrely tam nikdo nepovoli ani by to neslo,nebo soupnout koryto berounky taky nesmysl
Počítám, že údolí dolní Berounky jste viděl na globusu, žejo? Rychlejší by to nebylo (důvody vyjmenovávat nebudu, jsou zřejmé a tisíckrát vyřčené) a levnější tím pádem taky ne.
To už se řeší cca 20 let a moc prostoru podél stávající stopy v v údolí a zástavbě není, SŽ je vůbec ráda za možnost modernizace stávajících dvou kolejí.
Okolo Berounky náklady budou jezdit stále jen v noci. Příměstská tam tam kapacity zaplní sama.
A proč by to nemohla být rychlodráha? 🙂
VRT to není a nebude, protože tam není vyšší rychlost jak 200 km/h.
Hezky si to plánují, doufám, že už mají i rozmýšlene občerstvení na stříhání pásky…
To bude mrzení, pokud se to povede realizovat, co?
To fakt nemusí trápit nikoho, kdo se narodil dříve než včera…
Tak pojďme soborově nadávát, že se těch chlebíčků nedožiejeme. A když ne chlebíčky pro nás, tak ani našim dětem, my je taky neměli.
A tímto způsobem se přiblížíme nuzným zemím, kde včera prožrali zítřejší oběd.
Budu nadšený, sice bych radši viděl třeba vlak na letiště a dál na Kladno, rychlejší napojení do Bolky, ale zbytečna ta trať není.
Zatím ale vidím SZ se 40mld rozpočtu jako jednu nejvíc zbytečných organizací, ty peníze tam prostě ve výsledcích nejsou vidět.
Jak jsem si přečetl větu, že evakuační výlezy nebudou, protože by byly nevhodné pro imobilní cestující, tak jsem se vrátil v čase o cca čtvrt století a vybavila se mi vzpomínka na Kaprun. Snad ví, co projektanti dělají.
Předpokládám že ví co dělají, narozdíl od většiny tady z nás. Na jednu stranu by tam asi nějaké použitelné schodiště být mohlo, když už tam ta šachta bude. Na druhou stranu pokud, je vedle druhá tunelová roura, která je oddělitelná, tak je asi jednodušší evakuovat lidi tam, než je hnát 80m po schodech.
Hloubka pod terénem je 60-180 m, takže to skutečně může být fyzicky namáhavé
Rovněž kapacita toho schodiště nebude taková, aby se s tím dalo počítat jako s evakuační trasou (pro družstvo sportovců).
Zajímavé by teprve bylo evakuační schodiště pod tím Gotthardem…
🤣
Ale zase pak ty výhledy a panoramata po výlezu z nouzáku….
Jestli je to v podání SŽ, tak se tomu radši vyhnout obloukem. Jestli přemýšlí polovičatě jako u nás při menší rekonstrukci stanice, no potěš.
Nebyla by šachta se schodištěm, která by vedla vzhůru, právě ten samý problém jako na Kaprunu – že se z ní při požáru stane komín, ve kterém se lidi udusí?
Musela by být přetlaková, určená pro přívod vzduchu dovnitř do tunelu. A sakra dobře zabezepčená, aby byl omyl vyloučen.
Z Kaprunu je poučení:
Od požádu vždy proti směru proudění vzduchu.
Jestli je to 80 m hluboko, tak to znamená 25podlažní dům po schodech. Vyzkoušet lze v libovolném 8podlažním paneláku, dejte si ho 3x za sebou nahoru. To je nezvladatelné i pro člověka o berlích.
K tomu je nutno připočítat paniku* živenou pocitem, že to určitě někdo zdržuje, pro příkaldy ušlapaných lidí davem v případě neštěstí stačí otevřích černou kroniku.
*) že je Borecký nechce pustit ven. Určitě se najde nějaký mamlas, kterého napadne šířit paniku.
až na toho boreckýho máte stoprocentní pravdu. jen si vzpomeňte jak vypadá odchod po představení z kina , divadla , z o2areny… prostě špunt a když bude dav živen panikou , dopadne to špatně. no a pokud by měla být šachta se schody přetlaková tak by proti směru chůze proudil vítr tlačící kouř zpět do tunelu. to se nepůjde úplně snadno. přičtěte srandovní kondici průměrného cestujícího .
Dobré sci-fi. Škoda, že se toho nedožiju.