Berlín schválil speciální zákon ochraňující chodce
Berlín, chodci. Foto: Flo Karr, Unsplash
Mezi úpravami je například delší zelené světlo na semaforech pro chodce či bezpečnější chodníky.
Mezi úpravami je například delší zelené světlo na semaforech pro chodce či bezpečnější chodníky.
Sklopené obrubníky 😂
Rád bych se zeptal, když je dnes hlavním cílem podpořit místní ekonomiku investicemi (ale stále máme nejnižší nezaměstnanost v EU), proč se v zakázkách nepreferují silnice z místního betonu s minimálně desetiletou zárukou, ale naopak dostáváme od zhotovitelů čím dál nekvalitnější asfaltky nebezpečně děravé už po pár letech.
Recepty na sfalty se dělají takové, aby vydrželi záruční dobu a také takové, aby vyhověli normám. Takže stačí aby investoři požadovali delší dobu záruky a tím se to vyřeší. Obalovna musí být tak do 45 min jízdy od místa pokládky, takže u asfaltu nepochybuji že bude vyroben v okolí. U novostaveb na zelené louce většinou problém nebývá. Problémy jsou u oprav, kdy nejsou peníze, tak se udělá jen kryt. Jenže podloží nemá často na současnou zátěž dostatečnou únosnost, tak se ty díry udělají. Zase problém na straně investora. Beton dává smysl pouze na komunikacích s vysokou zátěží, takže na dálnicích.… Číst vice »
Je to pekelně drahý. Tak, že to nedělají ani Němci.
Docela by mne zajimal preklad zakona z nemciny (ne, google translate neberu, to je fuj) alespon do anglictiny.
Nektera opatreni asi v poho (odstranovani nelegal parkovani) a bezbarierovost, ale stavet to na roven mistniho zakona… co to kurna? Tak si ma projekty ohlidat zadavatel, ne?
Odlišný právní systém. A přísnější vyžadování zákonů po cyklistech je taky v pořádku. Navíc celé je to podané že se nebudou násilně omezovat auta, ale k tomu dojde preferencí jiných.
Německo je federace států, které mají v mnoha oblastech vlastní legislativu a pravomoci. Třeba ve školství. Také policisté, které vidíte na ulicích nejsou příslušníci Bundespolizei, to je starost Landespolizei. Ani uniformy nemají stejné. A Berlín je spolková země (Bundesland). Tamní městské zastupitelstvo je parlamentem spolkové země a tak to, co schvaluje, jsou zemské zákony.
Neznášam keď sú radiče CSS naprogramované tak, že vedome „uväznia“ chodcov na úzkom ostrovčeku (podľa normy min. 1,7 metra) širokej šesťprúdovej komunikácie. Ľudia tam potom stoja dlhé desiatky sekúnd, spredu aj zozadu ich tesne míňajú autá idúce rozhodne viac než povolenou rýchlosťou 50 km/h. Predstavte si, že takto bývajú pravidelne uväznené skupiny detí, ktoré sa pohybujú od zastávky autobusu/trolejbusu do školy na opačnej strane cesty. Osobne by som vydal zákaz programovať radiče CSS tak, aby dochádzalo k takýmto veciam. Samozrejme, počítať to na chodca idúceho min. 3 km/h. Ak sa niekto moc šuchce, tak si bude musieť postáť.
A to do vas najizdeji auta ze dvou stran, i kdyz mate zelenou 🙁
Zelení. Všude stejní melouni.
Delší zelená pro chodce – jako proč?
Zvážil bych akorát vyklízení (detekovat pomalého chodce po začátku červené třeba kamerou, než auta dostanou volno)
Sklopené obrubníky souhlas, to se ještě smí v Německu stavět překážky?
Odstranění ploch pro nelegální parkování je jako co? Kdo tam parkuje, toho pokutovat. (Pokud samozřejmě to nejde legalizovat)
To co se děje u nás, pokud někde stávají auta, fláknou se tam betonový květináče, postaví zábradlí a nebo nějaká obdobná překážka…
U nás se ovšem přitom povolují naopak i likvidace dosud existujících parčíků ve prospěch nově zadlážděných ploch, z nichž se ve výsledku následně stanou právě ta (nelegální) parkoviště (například v tomto případě pro hotelové taxi a hosty) = viz třeba: https://c1.primacdn.cz/sites/default/files/styles/scale_large/public/f/ff/4758741-anensky_trojuhelnik.jpg
Zrovna ten váš příklad je jen oplocený trávník, ne park.
Květináče bych bral, kdyby byl důvod hezčí město. Ale pokud je důvod „překážet autosedům a občas i sanitce“ tak jsem proti.
Staší důvod zajištění rozhledu v křižovatce a zmizí dobrá část nelegálních parkovacích míst.
Betonové květináče jsou průhledné, křoví na nich je průhledné i v létě?
Kdo zaparkuje u křižovatky tomu dát pokutu.
Která pak nejvíc překáží chodcům…
Pokud ji nějaký ramboidní automobilista posune na chodník tak, aby tam přesto mohl parkovat, tak samozřejmě ano (překáží chodcům)
Asi proto, aby stihli prejit a nezustali trcet uprostred silnice na ostruvku…
Tedy během vyklízení ukazovat zelenou ve směru ostrůvek -> chodník, aby tam nikdo nevešel(nezůstal) tak ve směru chodník -> ostrůvek už bude červená 🙂
Dá se něco takového návěstit i nevidomým?