Letecké společnosti Letectví

Belgie pomůže zachránit Brussels Airlines, půjčí jim 290 milionů eur

Airbus A320 společnost Brussels Airlines. Foto: Alan Wilson from Stilton, Peterborough, Cambs, UK [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)]=
Airbus A320 společnost Brussels Airlines. Foto: Alan Wilson from Stilton, Peterborough, Cambs, UK [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)]=

Belgická vláda se po měsících jednání dohodla s německou Lufthansou na pomoci letecké společnosti Brussels Airlines. Lufthansa, která Brussels Airlines ovládá, do firmy napumpuje 170 milionů eur formou zvýšení kapitálu, belgická vláda poskytne dopravci úvěr 290 milionů eur.

Uzavření takzvaného stabilizačního balíčku oznámily Brussels Airlines v tiskové zprávě. Vláda si od podpory slibuje, že Brusel nadále zůstane jedním z hlavních přestupních bodů skupiny Lufthansa.

Podporu musí ještě schválit Evropská komise. Lufthansa upozornila, že do aerolinek investovala v minulosti už 600 milionů eur.

Podpora Brussels Airlines se vyjednávala nezvykle dlouho. V Belgii je často slyšet kritika postupu Lufthansy, podle kterého spíše roli belgického dopravce upozaďuje. Nová dohoda má zajistit rozvoj aerolinek včetně jejich dálkových linek.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vnější pozorovatel

Dobrá raketa… kvůli chřipce…

amey

vyhozené peníze k ničemu….návratnost nulová.

Pavel

Letecká doprava se hroutí znovu i po nejen Střední Evropě! Dneska mně volala kamarádka, že ze Ženevy dnes letí poslední přímý spoj do Prahy! V půlce prázdnin a na přelomu července a srpna! Volala na švýcarský ženevský Kasťák a off record ji po chvilce sdělili, že nejdříve (možná) v září, pokud ještě někdy vůbec! Hledala si tedy cestičky na příští víkend mezi Ženevou a Prahou, protože hodlala být každý víkend v Praze: 1) Jet vlakem do Zürichu 3 hodiny a přestup na FlugZug do Klotenu a pak SWISSem do Prahy. 2) Letět večer do Vídně, tak přespat (sic!) a ráno… Číst vice »

Janina

Tak do zrušení linky do Ženevy nevidím, ale celá Lufthansa včetně dceřinek masivně propouští. Třeba se Ženevy ujme některá nízkonákladová společnost, třeba Ryanair, ovšem asi ne víc než 2-3 krát týdně a zřejmě v dost ošklivé časy. Podle mě by to bylo pro ně lukrativnější než třeba Košice, co plánují od zimy z Prahy létat. A nebo ČSA s A319 by mohla být velikostí tak akorát.

Pavel

Pamatuji si, že PRG-GVA nebo i Basilej už nějaký lowcost z PRG i létal. A skončilo to i dávno před coronavirem. Teď nonstop PRG-GVA končí uprostřed léta po pouhých 14 dnech pokusu!
Až na konci léta resp. na podzim vzplane 2. vlna koronaviru ještě víc, těžko už se obnoví.
Proto věřím, že nad hrobem jsou už další lety a destinace, když „UN Shuttle“ vydržel jen dva týdny!

Karel

Podle stránek Swiss.com jsou lety stále v provozu?

Anonymus

Svycarsko je blizko Prahy a zapadnim Cecham,tam odsud nikdo v podstate litat nemusi. Autem tam jste taky velice dobre po dalnici. Pokud bydlim v Plzni, urcite nepojedu na letiste do Prahy…

Pavel

Neznám nikoho kdo létá častěji a chtěl by strávit po Evropě celý den cestou tam a celý den cestou zpátky. A ještě si řídit. Navíc, Ženeva je, jak jsem psal, min. další 3 hodiny vlakem z Zürichu. A pokud bydlíte kousek od letiště v Ženevě a v Praze 15 minut z Ruzyně, je to už celé na hlavu.
Pokud se uprostřed léta udržela PRG-GVA byť 2x týdně jen pouhé 2 týdny, je to pro letectví předzvěst konce min. pro většinu Evropy a pro tento rok.

Tomáš Gottschalk

Bodensee je 600 km, to už teda moc blízko není a Ženeva je o další 3 hoďky dál. Žádné použitelné vlakové spojení tím směrem není.

Anonymus

Je ro hloupost. Tolik penez sypat do komercniho letectvi misto toho,aby se radeji v Evrope zlepsila zeleznicni a dalnicni doprava. Komercni doprava neni zadouci. Kdo bude chtit opravdu letet, muze vyuzit soukrome lety sileny takhle umele drzet nad vodou jeden z dopravnich oboru…

L. T.

Socialni media a internet jsou uzasne nastroje. Maji vsak i sva negativa; davaji prostor vselijakym individuim k tomu, aby se verejne vyjadrovala.

Jaroslav

To myslíte sebe? To, že nesouhlasíte s pánem nad vámi z vás nedělá nositele pravdy… 😉

Anonymas

A pak jsou individua, která si myslí, že je normální vyhodit 7,5 miliardy kč z okna

Tomas

jo. a ta mnozstvi lidi bys prepravil vlakem jak? ty trate bys postavil
kde?

to je stejne, jako volani po prevazeni kamionu (ci jejich nakladu) vlaky … na papire to vypada hezky, ale je to technicky nerealizovatelne.

Anonymus

Ja proti cargo letecke doprave nic nemam, ale nechapu, proc se zachranuji komercni aerolinky. Vsimli jste si, ze cargo dopravcu nekrici? Ti zvladaji krizi. Ale dopravci zamereni na turistiku, cestovky a s minimem nakladni dopravy natahuji jen ruce a vykrikuji,ze bez nich to nepujde. Ale pujde.
Co se tyce vystavby,tak mam locit, ze po technicke strance se dnes uz umi stavet cokoli.v Evrope, zejmena severni, pobalti, benelux… ma idealni podminky pro rychlotrate. Vlaky od 350km v hodine by tam mohly byt standardem.

Honza

“Všimli jste si, ze cargo dopravci nekrici” …tohle snad ani nemůžeš myslet vážně. Nebo ses praštil o kolejnici?

Anonymus

Ja si nevsiml, ze by krachovali nebo kriceli letecti cargo dopravci

Honza

Ty seš fakt marnej… nebude to tím že cargo se může vozit normálně zatímco pohyb osob má nějaká omezení? Je mi to FAKT trapný že ti to nedošlo hned…

Jan

A kde jsou teď všichni ty remcálkové a chytrolíni když se dává záruka 7,5 miliardy společnosti srovnatelně velký (38letadel a dvojnásobek zaměstnanců!) se SW kterou nevlastní stát Belgie ale Luftwaffe která má x akcionářů s nejasným původem?! Zalezlí v dírách

Anonymus

Zja jsem od zacatku proti zachrane komercnich aerolinek. Sice chapu,kolik lidi ztrati praci i v navazujicich oborech,ale zatim to na me pusobi tak, ze aerolinky dostavaji penize a nic za to. Kdyby se neco zefektivnilo aspon,ale vypada to,ze se pojede ve starych kolejich.
Navic je absurdni si myslet,ze kazdy stat v Evrope,kazde hlavni mesto potrebuje vlastni aerolinku a mezinarodni letiste.ptakovina.