Belgie, Nizozemsko, Slovinsko či Srbsko. ČD Cargo chystá další mezinárodní expanzi
Lokomotiva TRAXX 3 MS v barvách ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Nejde o boj s národními dopravci, ale plnění potřeb zákazníků, vysvětluje šéf ČD Cargo.
Takto prováděná expanze do zahraničí je dle mne (jako zákazníka ČDC) naprosto v pořádku a je správná. Předávání zásilek na hranicích mezi dopravci je velmi zdlouhavý, neefektivní a přepravu prodražující proces. Nedělají to kamioňáci, nesmí to dělat ani železničáři. Chce-li být železnice konkurenceschopná vůči silnici, musí velcí dopravci fungovat mezinárodně. Druhá otázka je, jak se ČDC chová vůči vnitrostátním zákazníkům. Zde bohužel musím souhlasit s některými zde diskutujícími, že na vnitrostátním poli ČDC naprosto selhává a je to velká škoda. Zde by mohlo ČDC správnými rozhodnutími získat cenné body a vybudovat si mnohem silnější pozici a výdělky. Snad jim to… Číst vice »
Ještě kdyby pana Tótha stejně tak zajímalo a stejně tak řešil, že ubývá výkonu na vnitru, SŽ zakáže nakládku z důvodu, nevyhovující cesty (hlína „ujíždí“ do kolejí), a Cargu to je jedno, místo aby tlačil na vlastníka na zpevnění cesty.
Přišli jsme o pošty, zrušila se manipulace v Pardubicích, a Olomouci, ale to je jedno, budeme volat bravo a budeme tleskat, že mezinárodně se expanduje.
A dalo by se pokračovat.
Stejně jako základní problém u Carga není to, že se osu, ale že to trvá dlouho. Strojvedoucích je docela dost, stačilo by je efektivně využívat, a nemusí se vymýšlet blbosti typu Superstrojvedoucí, když je dost fírů, k čemu mít jednoho co jede skrz republiku, a platit spaní, když může jezdit v rozsahu x km od svého PP. Stejně víc času se prostojí na trati než osováním.
Proboha zamyslete se – kdo v dnešní době ještě používá Poštu??? Naprosto nadbytečnej podnik sloužící jako bezedná díra na miliardy z rozpočtu = bezedná díra na peníze nás všech.
Pošta byl jen jeden příklad, a vzhledem k tomu ,jak bouřlivý nesouhlas vyvolalo omezení počtu poboček, tak bych řekl, že jí využívá ještě dost lidí.
Záleží kdo protestoval. Ten protestují byl částečně že samotné firmy, částečně od vedení obcí, kteří se báli, že zrušením pobočky jejich obec pokesne v nějakém standardu.
Je to podobně jako se zrušením lokálních tratí, pár lidem se zhorší cestování, části zlepší díky využití autobusů, které stavějí jinde a většině to bude jedno, protože to nevyužívá.
Třeba u nás ve městě se rušilo 5 poboček a nejvíc kritiky zaznívalo od obyčejných občanů města.
Tak u lokálek to platí, jak kde. A většina rušení (vyjma případů Mochov, apod…) nastává díky neexistující skutečné dopravní koncepci v daném kraji (tratě přeci není možné rekonstruovat, není možné udělat přeložky, atd…). Ale nejlépe se na tom šetří prachy.
Ale to je na jinou debatu.
Takže když někdo odveze svůj vlak mimo CR, tak je to vyzobavani rozinek? Nedělej ze sebe blbce…
To mi zní jako zde často kritizovaní „vyzobávači rozinek“… 😀
Paráda – moc pěkně se to čte. Jen tak dál!!!
A kdy se už konečně na zahraniční trhy vydá i mateřská osobka ČD???
7% pokles, když jsem to tady ale před týdnem psal, tak se šotoušci mohli umínusovat co že klesá.
Píší o potřebě expandovat na přístavy, přitom by pak s tím Srbskem bylo záhodno ale snad i stimulovat i Černou Horu, doufám že jinak se ale dočkáme i dalších velkých zemí na jihovýchodě Rumunsko, Italie, Turecko musí mít taky zajímavé zakázky a všude se dá jezdit s lokomotivami po ČSD.
Turecko je určitě zajímavý cíl, ale projet s Cargem Srbsko trvá klidně týden a v Rumunsku vám zas místní obyvatelstvo rozkrade zboží, proto se tam všechno vozí kamionem a překládá až na Maďarských hranicích.
Tak teď se v Srbsku hodně staví a zbytek zanedbané tratě, často jednokolejky na 50 km/h, ale i to se během let změní, železnici se dostávají zvláštní dotace i ve státech mimo EU a Bosna, Srbsko a možná i další za to teď staví.
V tom Srbsku Čína zastavila stavbu Novi Sad – Subotica – (Budapest) zatím se neví co bude dál.
To skoro zní, jako by se pan Tóth omlouval za to, že jím vedená firma chce podnikat a vydělávat a být úspěšnější než konkurence – ale to je přece naprosto v pořádku.
V Cechach se uspech neodpousti 😉
Otrávit sousedovi koně, protože potřebujeme zorat a vlastního nemáme. Pak tu bídu svádět na živnostníky, maeirčany, němce a seřezat děcka, že s tím otrávením koně nepomohly.
Beztak měl toho koně od Sorose.
Úspěch nesmí být na úkor pracovních podmínek pro zaměstnance.
Zajímavé je, že zatímco nákladní doprava prošla změnou v tom, že dneska podobně jako kamiony jede jeden vlak s jednou lokomotivou z bodu A do bodu B přes tři státy na licenci a osvědčení jednoho dopravce a strojvedoucími jednoho dopravce. U osobní dopravy tomu až na výjimky není. Zde se většinově uplatňují regionální dopravci se svými posádkami.
Ono je to částečně pravda jen u ucelených vlaků. Směsky a část ucelených vlaků se i nadále předává mezi dopravci na hranicích.
Asi by nebylo zrovna vhodné, kdyby jel maďarský průvodčí až do Prahy a vysvětloval přípoje v Pardubicích někomu z Brna rukama nohama.
Jo, za pár desetiletí, až bude mluvit anglicky každý, to možné bude.
Asi je logické vyměnit četu v Bratislavě, aby jim vyšly směny. Ale lokomotiva a dopravce se měnit nemusí.
Jen aby to pár desetiletí vydrželo. Je to částečně o politickém přehazování (angličtina x ruština, neutrální je esperanto).
Čáatečně o tom, že mít jazyk na základce neznamená umět ho v důchodu – když už tak záleží na učiteli (zůstala v paměti nějaká relevantní fráze, nebo nějaká teoretická gramatická poučka na úrovni přechodníku).
Za pár desetiletí už tu bude populace, která je s Angličtinou v aktivním kontaktu i mimo školu, seriály, hry, zprávy, youtube.
Daily, every single workday.
Ono je potřeba ten jazyk používat, jinak se to zapomene. Kdo chce být v kontaktu s angličtinou, ten může, stačí přístup na internet.
Pak jsou tady velké firmy, kde se s angličtinou potkáte denně, jelikož jsou pobočky v desítkách zemí a ty se musejí nějak domluvit. U Michelinu to bude francouzština, v Microsoftu to bude angličtina. Plus místní jazyk té které pobočky. Jazyků je jen v Indii asi 20.
🤦🏻♂️
Každý gramotný jedinec mluví už dnes alespoň trochu anglicky – to je běžný standart!
Jenže alespoň trochu mluví nestačí do běžného železničního provozu
Těch mezi jazykových strojvedoucích je pořád menšina.
Možná je to zajímavé, ale především to ani zdaleka není pravda.