Belgie, Německo, Polsko i vnitrostátní linky. Leo Express ohlásil velkou expanzi z Česka a Slovenska
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LE
Dopravce plánuje i 19 hodin dlouhé spojení mezi Bratislavou a Oostende či z Košic do Kielu.
Pravda pravdoucí. Udělali by LEO dobře, kdyby ujednali rozumné spoje Praha – Wrocław, nejlépe pak navazující na spoje Wrocław – Poznaň – Bydgoszcz – Tczew – Gdaňsk – Gdynia Gl.
Časová poloha páru Praha – Varšava – Praha je s prominutím totální nesmysl, neboť v 1 v noci už ve Varšavě krom pár nočnich autobusů nejede veřejná doprava. A jak se ve Varšavě vypravit na vlak s odjezdem ráno ve 3 dtto.
A pokud trasa: Do Varšavy přes Krakov? To snad nemyslí LEO vážně. A kudy vlastně z Bohumína do Krakova? Přes Petrovice z K. – Czechowice-Dziedzice – Trzebinia? Nebo přes Katowice? A z Krakova do Varšavy jak? Přes Kielce – Radom? Nebo z Krakova na „Centranou Magistralu Kolejowou /CMK?
No tak oni jsou hotely kolem nádraží kam se dá dojít pěšky…
Ještě prý Tatrapomu v Praze na Petřín od srpna, ale nemám to nikomu vykecat, je to prý hlavní želízko v ohni.
Pohádky ovčí babičky. Tohle jsme během let četli již mnohokrát. 🙂
Řekni to písničkou… https://www.youtube.com/watch?v=QEA0VAsYj_c
Nic ve zlém tedy, třeba tentokrát něco z toho fakt vyjede. Někdy. Třeba. 😉
Tak nový vlak Leoexpresu nebo nový Nexák s návěsy či kontejnery? Obojí nepůjde.
Když je spřáhne ideálně s již jezdícími vlaky, proč ne. SŽ už navíc dávno mohla přidat kolej alespoň od Libice přes Hradec do Chocně, jenže to ne, stát musí přidat nejdřív pruhy asfaltu, ještě by chtěl někdo přejít z auta do vlaku. 🙂
Slyšel jsem, že od letošní zimy budou provozovat monorail na Mount Everest a páternoster do Mariánského příkopu.
Může mi to někdo prosím potvrdit? Děkuji.
To nevím, ale Elonovi už zase vybouchla raketa. Co natom, že to byl první (≠ už zase) testovací let a šlo o řízený odstřel (≠ samovolný výbuch).
Duležíté je si dokázat, že ani nikdo jiný nic nedokázal.
Za to by měly padat pokuty pro dopravce, co mají ambiciózní plány, pokud ta linka nebude v termínu zprovozněna a bude zažádáno a bude akorát blokovat dopravní cestu, když nic nevyjede. Nehledě na odliv cestujících z dotovaných spojů státem /krajem by to chtělo mít striktní pravidla, aby se to nedublovalo.
Áno, dopravce je potřeba likvidovat, jen tak se dráha zachrání!
O trasu může obratem zažádat někdo jiný, případně správa zvýšit kapacitu tratí (někde alespoň druhou kolejí, jinde třeba pomocí výkonnějšího zabezpečení). Otázkou je, zda zrovna ty dotované spoje zejí prázdnotou, respektive proč na ně nelze přidat vozy, když je zájem.
Není těch linek málo Antone Pavloviči
Chybi zásadní trasa Praha – Madrid (Barcelona). Kontrolní linka na kontrolu investice… či opačné, management jede na centrálu…🤤
To bych náhodou bral 😆
Přímé spojení do Frankfurtu super. Ale celkově to budou mít pěknej setkat každých 20 min. Ráno na Hlaváku odjezd jeden vlak
Tramvajová linka Praha – Warszawa
Jo, noční linka.
Jen se koukněte, kolik těch tramvají provozují ČD.. Jenže Stadlery jsou oproti Škodovkám naprosto bezproblémové.
Pořád nechápu, že i když mají ČD u škodováckých vozů (obecně) tolik nevyřešených problémů a reklamací, že je neustále a tvrdošíjně nakupují….
Viděl bych za tím nějaký lobbing, ale pššt
Konkurence je „bordel“? To jsou mi věci…
A ne snad? Vždyť přináší čím dál větší komplikace… kvalita jde pomalu do kytek, protože se soutěží jen na prachy, jízdenky jsou čím dál dražší, zvlášť v exponované časy,… jdeme bohužel celkem spolehlivě britskou cestou; moc dobře to tam nedopadlo, že?
Cožpak sama o sobě možná bordelem není, leč v sou(ne)činnosti státu to dopadá, jak to dopadá.
Tak hlavně všechno nacpat mezi Poříčany a Kolín.
To jejich věčné ohlašování je už legendární.
Očekávám pro příští rok ohlášení linek do Pchjongjangu, Luxoru a Narviku. Ať to má grády.
Všude do ciziny přijedeš v noci, což nevidím jako super počin. Celkově si však myslím, že jde jen o velké oči.
Přitom by stačilo odjezd i příjezd posunout tak o 8 hodin dopředu. Vyjížděl by v 17 hodin z Olomouce a v Oostende by byl v 9:30 ráno. To samé se spojem zpět. Pak by to trochu smysl dávalo, samozřejmě lůžkovými vozy
Šotouši obsadili LeoExpress…
Nerozumiem tejto stratégii mať niekoľko random liniek jazdiacich raz za deň. Ako to akože má ekonomicky dávať zmysel?
Čo naopak pri LE kvitujem je že idú po večerných časoch – napr. to večerné spojenie Praha – Bratislava by bolo luxus a dnes veľmi chýba. Samozrejme tušíme že reálne sa to nespustí.
Moze to byt podobna strategia ako maju nizkonakladovi letecki dopravci, ktori lietaju hoci raz tyzdenne na miesta, kam nikto priamo nelieta, s tym, ze flexibilna cielova skupina (dovolenkari ci gastarbeiteri) si vyberie prave ich, pretoze je flexibilna a okrem nizkej ceny preferuje priamy spoj. Okrem toho, treba sa na tie linky pozerat v kontexte ostatnych: Nemecke linky, okrem dvoch, jazdia vsetky Praha-Berlin, kde je dokopy 9 parov vlakov; obidve polske su len predlzenim existujuceho Praha-Ostrava-Krakow; Praha-Ostrava-Kosice uz jazdia a Praha-Prerov-Bratislava v tej trase uz ziadali niekolko rokov dozadu, takze ani to, ak to naozaj zrealizuju, by v casti trasy nebol… Číst vice »
A kolik ještě jezdí busu na trase Praha – Dresden – někam dal v Německu… Zajem je
A stejně, když jedu někam rychlovlakem, tak startuji auto a nechám si jej v Dresden na sídlišti a trasa na západ. Odjezd Praha 6.15 od dveří bez problému stihnu ICE v Dresden v 8.12 ( musím zaparkovat´ dojít…)
Raz denne je pro takovyhle linky uplne dostacujici.
Leoš měl včera svátek, tak si dal dárek, no.
Z Olomouce vyjede cca v 9 hodin ráno, v Bruselu bude zhruba o půlnoci, v Oostende v půl druhé ráno. Kdyby to byl noční vlak tak by to smysl mělo, ale takhle to proti letadlu nemá šanci.
Tak ono sa zrejme nepredpokladá že pôjdeš celú trasu.
Ono se ani neoředpokládá, že to vůbec pojede 🙂
RegioJet tuším skončil na tom že musí mít do každé země posádku znalou místního jazyka. LeoExpress zřejmě dostane stejné podmínky.
Leo Express už si zajezdil na svojí licenci se svou posádkou v Německu, takže asi ví co dělají. V Polsku a na Slovensku už to znají taky.
Do Španělska, nebo aspoň na jih Francie by něco nebylo? Hned to beru.
Jakože rozinky? Neměl by radši jezdit Mladotice-Rakovník?
To se vylučuje? Víkendové spojení od Prahy ke Střele (ovšem po upgrade trati 120 SŽ) by též nebylo od věci, objížďka přes Plzeň už je moc, to už snad raději se dotáhnout ‚krtkem‘ na pole u Zličína a vydržet hodinu a půl v polodálkovém polomístním autobuse – když raději zlepšili silnici. Když jsme u těch pro většinu jen občasných cílů. 🙂
Plánů na expanzi linek jsme už ze strany LE v minulosti četli kolik? A kde jsou?
Ale to bylo před majetkovým vstupem Renfe. Tak, sice se zdráhám tomu moc věřit, ale zcela to nevylučuji.
A teď tu o Karkulce.
https://youtu.be/INTeeIHbj5Y
Díky za příspěvek, moc pěkný.
„Jen letos plánujeme investovat do rozvoje až 100 milionů korun“.Není to trochu málo ?
Tuší někdo jestli už alespoň něco investovali? Já jen že už je půl roku pryč. Tak aby to stihli.🤷♂️
Na co to u nich vůbec může být – rekonstrukce osobních vozů? Jinak asi nic, nebo? Flirty leasujou, a jinak nemají asi nic do čeho by šlo investovat 100 mega…
Na dva osobní vozy akorát:-)
Anebo na odkoupení těch pokladu, co jsou odstavené v Německu, to by mohla byt cela souprava
Stači pro začátek umýt všechny soupravy,aby lidi viděli ven z vlaku.
Ultra ranní z Prahy do Berlína by byl fajn, protože PRG je k ničemu. Moc ale těmhle plánům nevěřím
Pohádky od Leoška
To je teda novinka s těmi klasikami do německých destinací 😀 viz článek z roku 2017. https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/leo-express-chce-jezdit-za-dotace-do-mnichova-drahy-dostanou-kratsi-smlouvu-1330296
Mě spíš zaujaly ty žádosti od ostatních dopravců u ÚPDI. Třeba Praha – Čop v UIC- Y 🙂
o relacích z Prahy do Mukačeva už taky bylo pohádek.
Ah, uz je zase sezona fantazmagorii…
Spojení Prahy s druhým a prvním největším městem v Polsku je fajn! Stejně jako Krakov je i Varšava pro Leo express důležitá.
Nemluvě o tom, že trasa Kraków – Warszawa je ze všech tras v Polsku nejdůležitější. 😉
Ano, to je pravda. Kraków je druhe nejdulezitejsi mesto v Polsku, je zde po Varsave nejvyssi PKB, je zde nejvice turistu z celeho Polska. Kraków je v Polsku fenomen.
Jenže v časové poloze mezi Krakovem a Varšavou, jak navrhuje LEO? To je nepoužitelné. Krakov ano…z Krakova je frekvence velká, tam mají IC,. EIC i Pendolina Krakov – CMK (Centralna Magistrala Molejowa) Varšavské stanice – Iława – Gdaňsk – Sopoty – Gdynia Gł’owna. CMK má mezi Zawierciem a Skierniewicami úseky 200 km/h, a předělavájí už nově na 250 km/h
To na trati Praha – Děčín už nebude jezdit nic jiného než Leo express, ne? 😀
Tipoval bych, že k nám zavítají zelené vlaky… Bylo by zajímavé sledovat, co by udělal s trhem tento ultra-low cost. (100 míst ve starém reko voze bez klimy nebo mix toho, co bylo zrovna k mání.)
To popisujete nyní situaci na Svitavě? 😛 😀
Taky tipuju spíš Flixtrainy než nějakej rádoby podnikatel, který svoje hračky musel prodat RENFE. Už vidím, jak se kapacitně vejde na Brno – Dresden.
No 6.25-7.00-7.25 Lahvak = Bad Schandau v 8-9 ráno, nadšeni DB netz nezná limitu
Jel jsem flixtrainem nekolikrat a nikdy nejela jednotka bez klimy
Jednotka?
Jako, dobrý … každoroční expanzní folklór musí být 🙂
Tak nevím jak přes Havl.Brod, ale přes Pardubice a Třebovou určitě smysl má další konkurence. Škoda, že aspoň některé vlaky nejedou přes Hradec , bohužel ta trať je historická ..
Další konkurence přes Pardubice? Kam to tam ještě chcete rvát? Bohužel trať přes Hradec je bez ohledu na stáří hlavně pořád (!) jednokolejná, a změna se reálně pokud vím zatím příliš nechystá. To ale vyřeší spíše státní dopravní politika než bezhlavé tlačení dalších krátkých vlaků na ucpané tratě.
A ta linka Bratislava – Ostende bude s jakou soupravou ? Že by to jezdili furt tím S-bahnem ? 😂
Co si rozkliknout ten formulář? Vectron + 7 vozů.
Neslo mi to z mobilu rozkliknout, proto jsem se ptal.. Tak to je velmi pěkné 👍
Tak s 480 to logicky jezdit nemůže, když umí jen 3 kV DC a nemá PZB a LZB (vybavení ETCS je zasmluvněno).
Všechny plány (kromě Polska) jsou lokomotiva + vozy.
Ta linka Košice – Kiel je dobrá, teď se musí pořád nesmyslně přistupovat v Praze.
Mohu vědět kolik lidí tak denně cestuje z Košic do Kielu, že je děsně obtěžuje nutný přestup v Praze?
Předpokládám, že to byla ironie 🙂
Aby to nebyla spíše taková imploze. 😀
Tam jim závodní lékař asi předepsal nový prášky….
A tohle je furt ten stejny kaspar, co tohle vytruboval uz davno v minulosti, nebo podobne blbne uz Renfe?
Hlavne linka Praha Brno a rezervace kapacity na zasvihanem koridoru, to mi hlava nebere. Zvlast kdyz absolutne neni patrno, cim tohle hodlaji vse odvozit…
Řekl bych že to je naopak potřeba. Jak z pohledu kapacity, tak i co se týče konkurence. Někdo musí tlačit na České Dráhy a RegioJet aby se více zaměřili na zvýšení kvality a komfortu. A jelikož chtějí tyto linky zavést až od prosince 2024, tak o rok později na trati přes H.B. České Dráhy jezdit nebudou (pokud nezačnou jezdit na vlastní síly)
Jenže tohle naopak zazdí kapacitu tratí. Bylo by lepší přidat nejprve výkon a vozy stávajícím vlakům, než sice možná pohodlněji, zato častěji čekat v polích na volnou trať. Proč v tomto nefunguje už stávající konkurence? Vyřeší něco podstatného přidání pár ‚tramvají‘? Kapacitu kolejí by pak na mnoha trasách měl řešit stát přes svou Správu železnic.
Pokud si rozkliknu linku do Berlína, tak vidím jiné časy odjezdu z Berlína: 1.00, 7.00, 13.00, 16.00 a 19.00 (z hlavního) – nikoliv 5.31, 12.01, 15.01, 18.01 a 20.01, jak je v článku.
1.00 po koncertu či večerním fotbale ideální. Jen jestli pojede
V čem jako vidíte ten bordel? je snad bordel v letecké dopravě kde mezi dvěma letišti létá víc dopravců? a že takových případů je.. osobně to sice nevidím moc pravděpodobně že to Leo spustí a vnímám to spíše jako „co kdyby náhodou“, ale pokud to opravdu spustí tak jako proč ne, aj bych tomu fandil..
Ja osobne vidím problém vo vyhladávacích a rezervačných systémoch. Zatiaľ čo v leteckej doprave existujú rôzne vyhľadávače, ktoré umožňujú aj nákup leteniek s prestupmi medzi rôznymi leteckými asociámi a taktiež umožňujú rezervácie miest a iných doplnkových služieb, takto komplexný portál žiaľ v železničnej doprave neexistuje. Samozrejme, že s príchodom liberalizácie železničnej dopravy asi vznikne nejaký systém, no začiatky budú ťažké.
Idos?
Chcel by som vidieť ako si cez idos kúpite lístok na napr. SNCF, Renfe… a o výbere miesta už ani nehovorím. Treba sa na železničnú dopravu pozerať v rámci Európy ako celku, nie len v ČR.
Jakákoliv kapacita do zahraničí je fajn. Nesmí ale zůstat u megalomanských plánů. Doufám, že se někdy svezu.
Takže konečně moderní vlaky na Ústí a Drážďany? Hurááá
To bude dřív konec světa, počítám
Ano, do dvou let tam mají jezdit komplet ComfortJety, takže se dočkáte.
Linka Praha – Pardubice – Brno má skutečně úsek Ústí nad Orlicí – Svitavy za 10 minut? Rovnou se mi na tom něco nezdá…
Kdo nevěří, nechť rozklikne přílohu ze článku.
Sú tam chyby. Bratislava – Malacky za 7 min 🙂
To mají být sekundy – teleport 😉
U těch delších linek mě překvapují časy odjezdu a příjezdu. V zahraniči destinaci je vždy uprostřed noci, odjezd u nás je v pohodě a příjezd zas uprostřed noci…..
Čekal bych opak….
Tak co se týká Varšavy, tam podle mne ani jiná možnost není, než ty noční časy.
Ta kapacita už je teď za hranou. Příští rok má přestavba Linii średnicowej postoupit do další fáze, kdy už nádraží Warszawa Gdańska nebude schopna pobrat víc a dost vlaků bude končit na „Západní“, kde ale na nějaké manipulace vůbec není místo…
Což je použitelné tak pro místní Poláky anebo k přestupu na něco dalšího, co odjede do (půl)hodiny a ráno dojede opět někam do civilizace. Leda by hotely ubytovávaly i v noci.
To opravdu není vždy uprostřed noci. To se týká jen spoje do Kielu a jednoho spoje do Berlína.
Další plevelení koridoru, další zpomalení expresní vrstvy a odstranění dalších slotů pro nákladní dopravu.
A todle v návrhu snad není expresní vrstva?
Tak to bude vzájemné zpomalení, no…
Tak to ale všeobecně není problém dopravců, že není kapacita. 😀 Jen ať si to tam namalujou a případně rozjezdí. Plánování do budoucna by se nemělo stavět na současném žalostném stavu a ani na tom, komu zrovna uberu kapacitu. Třeba pak bude SŽ dotlačena k opravdovému navyšování kapacity stávajících tratí a ne že bude v rámci rekonstrukcí pouze dělit úseky odbočkami, a prsit se, jak se to perfektně vymyslelo. 😀
Jen tak mimochodem… Dva roky rozvratu dopravy na koridoru, a i přesto expresy a rychlíky mezi Kolínem a Poříčany nadále poskakují na blok za S1. #inovace
A peníze na to si natrhá na stromě.
Když přestanou plýtvat a začnou dělat efektivně
Jako stát a jeho investiční priority? Pak snad, ano. Správa jen plní (psané i nepsané) zadání.
To je tak chabej argument. Vždyť většina staveb na koridorech je hrazena z velké části z fondů EU. Se podivejte na Poláky, ti ty dotace a granty dojí ve velkym a opravili/zkapacitnili/rekonstruovali většinu železniční sítě. 😐 A je to k smíchu se ohánět nedostatkem peněz, když se cpou peníze do lokálek (500 mega sem, miliarda tam) a zábradlí (😂), ale na přetížených koridorech se šetří každá koruna. Navíc pro stát by měly být investice do infrastruktury prioritou.
Většinu železniční sítě? Myslíte té „ideálně ořezané“? I místní dráhy je třeba udržovat, pokud nechcete další procenta přeprav na silnicích. Ovšem, pokud chybí vize, jak je učinit opět použitelnými, je to trochu marné, to máte pravdu. Nicméně rušením části sítě se snad ještě nikde k vyššímu podílu nepropracovali.
Jo, ale i přesto je to pořád mnohem větší síť (19 191 km – 2012, teď to bude o trochu víc) než ta naše (9 355km – 2022), a hlavní tratě mají zpravidla v lepším stavu než my. A jo, chybí tu vize. Já neřikám, že máme lokálky úplně ořezat, ale nejdřív zkapacitnit hlavní tahy by měla být priorita, protože bez nich pak svozy z lokálek postrádají smysl, když pak není kudy je dopravit dál. 😀
Tak vidíte, že tlačení na Správu nefunguje. Muselo by se něco pohnout v dopravní politice, což ovšem za současné konstelace ještě dlouho nebude reálné – a pak už bude beztak možná vše na silnici nebo ve vzduchu… Nebo mrtvé.
Minimálně u těch německých bych se nedivil, pokud by souprava byla v barvách Flixtrain. Do jejich strategie by to zapadalo.
Řada 480 je schválená na 190 km/h, to by na té lince do Varšavy konečně mohla i využít.
V Polsku je (zatím) schválená na 130 km/h. Kvůli tomu, že není přizpůsobena provozu se dvěma strojvedoucími, což je v Polsku bez ETCS nutné.
jako ze neni na stanovisti sedadlo pro 2. firu se nesmi 190?
Ono to není jen o sedadle… Každopádně v Polsku je prostě momentálně schválená pouze na 130 km/h. Takto to má v papírech a dokud to někdo nepřeschválí (s ETCS?), tak to tak bude.
Kde jsou 2 páry Praha-Děčín a dva páry Praha-Dresden, které byly už zaneseny v jízdním řádu tuším 2019/20 ( samozřejmě ode dne vyhlášení )
Pro dobro dopravců, kteří (skutečně) jezdí přes Bad Schandau, kde se bojuje o každou volnou trasu, doufám, že tohle zůstane pouze na papíře jako mokrý šotosen.
Doufám že jednou provždy zůstanou „pouze na papíře jako mokrý šotosen“ plány SŽ, že pro kapacitní spojení na západ i po roce 2030 bude stačit leštit jednokolejky ve stávájících stopách.
Protože evidentně „se to vyjezdí“ se mění na „se to nevyjezdí“ po zavedení pár komerčních linek… Jak chcete dostat na dráhu cokoliv většího potom? Osobka se zakáže nebo co?
Na to se musí změnit státní dopravní politika. Té současné naopak další odliv přeprav z kolejí na silnice (při současném neustálém růstu přepravních výkonů ovšem), zdá se, zcela vyhovuje. Stávající stopy ovšem nerušit tam, kde obsluhují místní vazby; tam je naopak jen doplnit, pro tranzit případně v nové stopě, ale nemíjet větší zdroje a cíle a nenutit je k přestupům, natož překládkám navíc.
Přesně tak.. ještě bude chtít Žlutý jezdit na Berlín, potom Arrriva a třeba taky ČD a DB 😀
Škoda, že přes Havlíčkův Brod nezastaví i v Kutné Hoře, jezdí tam dost turistů a velikostně je stejně velká jako Ždár.
Na velikost už se dneska nehraje…
no , s tim zacali planovaci vrt . nadrazi u obce s 5tisici lidmi umistene v polich . ostatni dojedou autem .
Máte pravdu , trasa přes Havl.Brod je vyloženě výletní, klidně by ba trase mohli víc stavět .. Vzhledem k počtu vlaků přes Pardubice od 4.7. stejně celou trasa Praha- Brno přes Vysočinu asi využije minimum cestujících
Vzdálenost Kutná Hora hl.n. – Vlašský dvůr je 3,4 km. Bez navazující dopravy do centra turisticky ztracené. Rodina s dětmi nepůjde 7 km jen z/na nádraží. K tomu chození po městě… Pokud na to naváže vlak do KH-město nebo bus do centra, pak je to jiná.
Tak od doby, co je KH v PIDu, tak se z centra na nádraží dá dostat docela často. Je tam fajn proklad busů i vlaků, jen něco jezdí úplně do prázdna. 😀 Dokonce se dá každé dvě hodiny dostat na Kačinu (na některé LE by to časově navazovalo – například v sobotu v 9 na Kačinu a 13:45 zpátky do Hory). Ale LE asi má důvod k pouhému průjezdu. 🙂
Ten už toho nakecal… Dokud neuvidím, neuvěřím.
Kdo on? To už není One man show. Majoritu ve firmě mají RENFE. A jestli chtějí rozbít skoromonopol DB, tak jim držme palce.
Myslím tím samozřejmě v Německu, protože většina avizovaných linek je minimálně přes Německo.
Bych spíš uvítal, kdyby Renfe spustily Barcelona – Zurich, Frankfurt, Milano, aby se z prostoru střední Evropy dalo do Španělska líp dojet vlakem.
Oni ti špaňelové v zádech už jsou jiný kafe. A ti to nekupivali pro to, aby vozili 5 Flirtama lidi do Ostravy a Košic. Lokomotivy jdou půjčit a vagony asi někde seženou, pokud budou chtít. Nemyslím, že klapne všechno, to je asi nástřel toho co by šlo a podle toho co se jim povede sehnat na odježdění se pak část zrealizuje.