egoe-plus
Automobily Silnice

Během nouzového stavu vzrostla závažnost nehod, zemřelo 76 lidí

Nehoda na D10 u Příšovic. Foto: HZS Středočeského kraje
Nehoda na D10 u Příšovic. Foto: HZS Středočeského kraje

Centrum dopravního výzkumu (CDV) přineslo první čísla o nehodovosti během nouzového stavu. Ten byl vyhlášen ve čtvrtek 12. března 2020 od 14 hodin a ukončen v neděli 17. května 2020. Počet nehod sice klesl, častěji ale měly fatální následky. Někteří řidiči tak volnější silnice brali jako povel k riskantnější jízdě.

CDV srovnávalo léta od roku 2010. „V případě těžce a lehce zraněných osob byly v letošním roce evidovány nejnižší počty. Méně osob než v letošním roce bylo usmrceno jen v roce 2017, a to celkem 72,“ uvedla Veronika Valentová, ředitelka Divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií Centra dopravního výzkumu.

Tím ale optimistické výstupy končí. Zatímco nehodovost jako taková poklesla meziročně o 30 procent, zabitých ubylo jen o 15 procent. Přibližně o čtvrtinu nižší byl evidován počet zraněných osob.

Během nouzového stavu bylo usmrceno v důsledku dopravních nehod 76 osob, tedy o 13 méně než ve stejném období loňského roku. Závažnost nehod meziročně vzrostla. Jde o ukazatel, který eviduje počet usmrcených na 1 000 nehod. Zatímco loni byla v uvedeném období evidovaná závažnost nehod 4,6 usmrcených na 1 000 nehod, letos je to 5,6 osob na 1 000 nehod. Závažnost nehod v období vyhlášeného nouzového stavu je tak meziročně o 22 procent vyšší.

Nejvíce lidí (5) zemřelo na silnicích během nouzového stavu 28. dubna 2020.

Nehody a jejich následky během nouzového stavu. Pramen: CDV
Nehody a jejich následky během nouzového stavu. Pramen: CDV
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimir

No to jsou mi zase statistiky. Zase záleží jak se na to kdo kouká. Nehodovost klesla a závažnost stoupla? Nebude to třeba tím, že se snížil provoz hlavně ve městech a přilehlých obcích, protože se kvůli korona nedojíždělo tolik do práce (práce z domu apod.). Takže bylo mnohem méně menších ťukanců v nižších rychlostech, zatímco ti co dojíždějí větší vzdálenosti a nic jiného jim nezbývá , tak jezdí dále a stále stejně?

No je to jenom můj názor, ale media a statistiky jsou dneska velice špatně vykládána.

Jan Sova

Zajisté k té nehodovosti přispěly čáry na silnici I/34 a I/35 u obcí Vendolín a Opatovec, které musely nákladem 7000,- Kč správci komunikací (ŘSD) odstranit, aby nenapáchaly ještě větší škody….
zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/hranice-policie-morava-cesko.A200519_134936_pardubice-zpravy_mvo

Laik

Lidi jezdí velmi agresivně. Policie by se na to měla jednoznačně více zaměřit.

Honsa

Dnes Strakonicka 1hodina zpozdeni. Na 8km celkem 4 autohavarie. Pritom jezdi pomalu a s rozestupy ze tam pristane rusky SS20 bez problemu. LAHOVICE Orech na 10km 3 autohavarie v jeden Moment. Je tohle normalni? A to jezdi pomalulejc nez Baca s hnojem

Honsa

Jizni Spojka Praha 3 pruhy 80kmh. Pravy prazdny, prostredni jedou S U K L a dalsi podivini CCA 60kmh. Levy pruh 70km. A k tomu prazdna silnice stavena na 100kmh. Slusnoridici je plebs.. S navyky z KSC..

Tady na Moravě

Dalsii dukaz toho, ze zavazne nehody maji vetsinou na svedomi patologicti autickari, tedy ti, co si vozi sve pozadi v aute denne a sve navyky ani behem epidemie nemeni. Agresivni jedinci, co se se snizenym provozem akorat utrhli ze retezu.
Ridicak by nemel byt pravo, ale vysada. Agresivita za volantem by mela byt tvrde trestana odebranim ridicskeho opravneni, tj. predjizdeni na plne, predjizdeni v krizovatce, prekroceni max. rychlosti o 30 km/h a vice, vybrzdovani, jizda na cervenou, ohrozeni dalsich ucastniku provozu, atd.

SaulGoodman

Ano, agresivita by se měla tvrdě trestat. S tím jediným souhlasím. Zbytek vašeho příspěvku je ale s prominutím nesmysl. Že si někdo „denně vozí pozadí“ (určitě je to nějaký fuj fuj buržoust) ještě neznamená, že řídí jako idiot. Oproti tomu sváteční řidič nemusí jezdit jako svatoušek. Rizikové jednání typu předjíždění na křižovatce a přes plnou může stejně dobře udělat v 60 km/h vesnický kluk, co si vyjel ve svém favoritu na nedělní výlet k příbuzným. Oproti tomu každodenní řidič, který se třeba i dopouští strašného pirátství a na prázdné dálnici nedodržuje rychlost, může být mnohem zodpovědnější a slušnější účastník provozu,… Číst vice »

J.D.

Z mého subjektivního pozorování bych řekl, že i charakter se promítá do typu aut, co lidé řídí :-).

Honsa

25 let stara Octavia a v ni nafetovana Ceska matka nebo geront

Pe.tr

Za mě jsou na stejné úrovni ohrožující provoz piráti , co porušují zákony permanentně a z principu výsady a absolutně nevyzpytatelné matky , jedoucí ideálně v multivanu mající plnou pusu keců o bezpečnosti , ale svým stylem jízdy dokáží rozhodit i kliďase. Ještě jsem zapoměl na domácí mistry . To jsou ti , co se jednou za rok s vypětím všech sil dojedou vykoupat do Chorvatska a zbytek odjedou cestou z a do rachoty , případně obchodu nebo chaty a byť jezdí pravidelně tak přesto dementně . Přijal bych systém kontrol z německa. Za mě nejlepší a nejrovnější . Ze… Číst vice »

Honsa

Pirat = pomalu jedouci vlevo blb v ruce Telefon a soudici druhe jak jezdi. Vetsina cechu jsou infantilni deti. A rYchli soferi to nejsou.

Pe.tr

Na tento veliký poddruh jsem zapomněl. Volím levici tak jezdím levým pruhem jak ovce za bačovym psem

Honsa

Agresivni jedinec=pomalu jedouci skoro psychopath s Telefonem v ruce s rozestupy 300m a v soubezne jizde. Rychlost neni problem. Jen Ceska nevzdelanost hloupost a bezohlednost.