Bavorsko vypsalo soutěže na provoz vlaků v pohraničí, zajímají i České dráhy
Železniční stanice v bavorském Marktredwitzu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Do budoucna by se východní část Bavorska měla zcela zbavit dieselů, spolková země počítá s bateriovými vozidly.
Vhodným vozidlem by byla řada 844. V západních Čechách jsou k dispozici.
Ta je na baterie? 🙂
Že jich je v ČR přebytek, náhrada Regionovou se koná jen ve výjimečných případech, kdy 4 z 18 turnusovaných vozidel stojí pro nehody zaviněné třetí osobou a 3 záložní stroje tak nedokáží pokrýt výpadek.
Akorát řazení vlaků nějak nevede ty slíbené Regiosharky na Kladno: https://www.zelpage.cz/razeni/22/cr/trate/120/
pripomina mi to jeden stary vtip typu „otazky pro radio jerevan“:
– muze ve svycarsku zvitezit socialismus?
– muze, ale byla by to skoda.
Mimochodem, snad by německým občanům nevadilo, když by to vyhrály ČD a tím pádem by „vyváděly zisky z Německa směrem na české území“, tzn. jako některým českým občanům vadí (údajný) pohyb zisků opačným směrem v případě Arrivy. 🙂
Hlavně jsou podle modrých odborníků kouzelníci. Soutěží za dumpingové ceny a horentní zisky vyvádí matce do Německa 🙂
Ze zdejších diskusí si vybavuji i několik příspěvků na téma „odtékající kapitál z ČR“ (ve skutečnosti sem ten její kapitál tzv. přitéká). 🙂
A také mají platit daně ze zisku, ikdyž jsou určitě ve ztrátě.
Doma přichází o práci, tak to zkusí v Německu? Pravda sukofonu 810 je dost…to budou Bavoráci valit bulvy.🙂🙂🙂
Kdyby Češi platili tolik, co Němci, tak tu šukafony už dávno nejezdí. To není žádné specifikum ČD, to je prostě o tom, co je ochotný objednavatel zaplatit.
Takže, DB (Arriva) nám budou jezdit v Česku a ČD v Německu :D. No je to aspoň vtipný a snad se zbavíme zázraku 810, jo počkat, tohle nikde nechtějí…
1) standard bude nizkopodlažnost
2) pokud přes leasing seženou vhodné jednotky můžete být finančně zajímavé. Strojvedoucí přeberou v Německu od stávajícího dopravce a část z ČR si může udělat licenci pro Německo.
3) vlakvedoucí a další personál mohou vzít z ČR, když bude dostatečně jazykově vybaven.
4) větší opravy mohou také dělat ve svých depech
A co se na tom v podání ČD vyplatí. Nové vlaky stojí pro všechny podobně jak koupí tak pronájmem, strojvedoucí za míň dělat nebudou a vozit vlaky štreku do Čech kde stojí díly stejně jako v Německu se vyplatí snad až na větší opravy. A ostatní personál, kdyby chtěl, tak už by tam dávno dělal a za mzdy podobné místním platům.
Hele, ano. To je holt globální svět. Kdo by si to před čvrt stoletím pomyslel, že se v Evropě budou dopravci točit jako na kolotoči ?
Šukafon se do Bavorska těžko podívá, to by tamní svaz neocenil, ale regínàm svítá naděje. Jenom aby zvládli tamní jízdní doby ?! Ale mohla by je tahat bardotka … 😁
Šukafon ještě před cca 8 (možná i o něco méně) lety jezdil do Furthu im Wald.
Nasazovaná vozidla musejí být „vratnými“ soupravami, protože v některých koncových stanicích by nebylo možné objíždět, protože jde o „vyoptimalizované jednokolejné koncové zastávky“ (Grafenau, Bodenmais, Waldmünchen).
Bardotka na jednom čele a push pull jízda by byla dokonalá záležitost 😃
No řekl bych, že by po vzoru západních státních dopravců měli založit nejdříve dceřinou firmu s jiným názvem, ať se můžou tvářit jako soukromý dopravce a nedráždí místní. Zní to na hlavu, ale zavedená praxe (Abelio, Arriva, Keolis, Die Länderbahn…) to nebude jen tak z rozmaru.
ano, toho dusevniho giganta, ktery zalozil firmu s nazvem „koleje czeskie“ bych taky rad potkal 🙂
Já snad ani raději ne 😃
Bavorský les o 15 % – že by konečně 1h takt na trati do Grafenau? Jo, tolik let „se o tom mluví“ a furt ne a ne provést kýžené (znovu)vybudování druhé staniční koleje ve Spiegelau + zrychlení úseku Zwiesel – Spiegelau tak, aby se dala stíhat příslušná kombinace křižování.
Skokové zvýšení výkonů i na Obepfalzbahn = že by do Waldmünchenu jezdilo víc než jedno vozidlo = zřízení výhybny někde uprostřed?
A do Lamu že by 1h takt celodenně (= konečně zrychlení dosud „padesátkového“ úseku Cham – Bad Kötzting)?
Odpovědi na odstavce:
1) Ano. Spiegelau by se mělo stát stanicí letos nebo příští rok.
2) Ne. Nepočítá se s tím ani výhledově.
3) Ne. Resp. výhledově ano, ale ani od 12/2025 nebude úsek Cham – BK zrychlen, aby se to stíhalo.
Díky za odpovědi.
Hm, je zajímavé, jaký skluz (mj. i nad rámec eventuálního přání objednatele) může v „zemi, kde by se něco takového určitě nestalo“ mít úprava infrastruktury umožňující vůbec zavedení přesného 1h taktu. 🙂
Překvapuje mě Schwandorf-Furth v dýzlu až do roku 2037. Tak proč páchat opičárny s tratí na 200 km/h do Stoda a elektrizací do Domažlic.
… zatímco navrhujeme Brno-Přerov odložit o dalších 10 let:-(
Protože jsme v ČR, takže je vhodnější jít do „opičárny“ hned. Kout železo, dokud je žhavé. Dřív, než se škodiči opět odvolají, vymění se pár obličejů ve vedení i úřadech a odloží se pár projektů, které později budou stát i několilanásobně víc.
diesel neni jediny pruser, jsou tam na mnichov navic dve uvrate.
a ano, pokud usetrite tricet minut mezi plzni a domazlicemi, tak to prispeje k pouzitelnosti streky…
Taky pravda. Umite si predstavit ten prusvih kdybysme – nedej boze – dokoncili rekonstrukci ceskyho useku par let pred dokoncenim na nemecke strane? To nemuzeme riskovat. Bude lepsi proste sedet na zadku a stourat se v nose.
Drtiva vetsina trati z Prahy az po Nemeckou hranici stoji za starou backoru. Myslite, ze to dame do roku 2037 dokupy? Ja myslim, ze nemame sanci.
Že by se slézali supi na případný vyřazený hardware?
Těžko. A kdyby čisté teoreticky, tak zrovna Regioshuttle Waldbahn má uspořádání 2+3. To bez rekonstrukce interiéru dnes neobstojí.
Rekonstruovat interiér je o dost menší problém než shánět adekvátní vozidlo jinak.
Interiér je ten nejmenší problém…
Zaprvé současné Regioshuttly splňují podmínky výběrka na Waldbahn, takže tam nejspíš do roku 2030 zůstanou. A kolik jim pak bude let, to není těžké dopočítat.
(pořád je potřeba si uvědomit, že k nám taháme ze západu vozidla stará 15-20 let, těmto Regioshuttlům bude v té době přes 30)
Za mě jsou to motoráky v pohodě…
tak reginy tam asi neudaji…a smlouva na 5 let či se zcela nejasným rozsahem…osobně bych se na to vykašlal…
ale nejspíš tomu akorát nerozumím…proč expandovat když doma prohrávám výkony…
„ale nejspíš tomu akorát nerozumím…proč expandovat když doma prohrávám výkony…“
Právě pro to? 🤔
ok, zamestnam (možná) lidí. ale stejně nejspíš by museli mít německé platy…takže vlastně k ničemu, problém to neřeší.
gros administrativního aparátu v CR tím taky moc nevytizim
stávající vozidla nepouziju
zda umí CD dělat větší údržbu na modernejsich jednotkách i doma…ok, to je možné…
nevím čím by tohle pomohlo, ale rád si to nechám vysvetlit
Když jim dáš německé platy, je dost pravděpodobné, že budeš jezdit za německé ceny.
ano, a jakou mám pak výhodu proti německým dopravcum?
fakt nevím, čekám, že mi to někdo objasní…
když v Německu je taková konkurence, že občas nějaký ten dopravce i zkrachuje…kvůli cenám…
S vaší logikou by to měli zabalit i doma…
Třeba levnější servis u nás? Nebo jakou výhodu má německý dopravce A proti německému dopravci B, že se tam vůbec hlásí?
No… reálně na údržbě v ČR ušetříte jenom za lidi (neboť naprostá většina dodavatelů dílů je stejně pro západní vozidla ze západu). Jenže na druhou stranu na to nepoužijete depa ve Zwieselu a ve Viechtachu, která máte na předmětných tratích, ale budete to tahat někam do Plzně… Takže co ušetříte na lidech, to utopíte v provozně komplikovaném řešení.
Jistě. Ale pokud náklady na cestu do ČR a zpět budou nižší než rozdíl v ceně práce v Německu a v ČR, tak se něco ušetřit dá.
Kdyby tomu tak bylo, tak si Wadbahn už dávno nechává vozidla servisovat v ČR.
Pokud mám vlastní kapacity, tak mě ta práce de facto nic nestojí. Pokud si nechám opravu udělat u někoho, budu za ni platit.
V čem by to pomohlo? Co třeba – že by to vydělávalo?
Tak to bych chtěl v německé konkurenci a se stávajícím přístupem vidět. Hlavně aby na to udělali dceru a nemuseli jsme to doplácet z daní .
to nahodou neni blba poznamka, kdyz si vzpomeneme na cez albanie a cez bulharsko…
a kdo tyhle hovadiny asi zaplatil…
Z toho jsem vycházel. A co si budeme říkat , i ten ČEZ je někde jinde než ČD, které sice nemá až tak spokojené zákazníky, ale je to snad jediná firma , za kterou se zaměstnanci bijí jak za vlastní. Kdyby s takovou vervou pracovali tak zvláště od mistrů výše a ideálně v omezeném množství tak by to fungovat mohlo ke spokojenosti všech. Jak šotohlavy od drah začnou přemýšlet o bussinesu tak mě mrazí , kolik to bude stát domazávat. Jediná firma , kde si pletou odborníka s odborářem 🙂
„Tak to bych chtěl v německé konkurenci vidět“
Tak se podívejte na nákladního dopravce ČD Cargo. Jezdí v Německu, Rakousku,Polsku, a dalších zemích.
Ano , Cargo už relativně funguje. Komplex služeb většinou pro místního zákazníka a jízda v zahraničí na vlastní licenci , ale to nemá s tímto kromě matky a kolejí nic společného
Za prvé: cena za kterou se jezdí v Bavorsku, potažmo v Německu, je o dost vyšší než u nás. Tedy je tam velmi slušná marže. Za druhé: ČD mají co nabídnout. Historii dopravce. Zaměstnance mohou také najít bez problémů. Mohou převzít stávající zaměstnance, kteří jsou u současného dopravce. Což se běžně, při změně dopravce, děje. Popřípadě použít vlastní, jež mají povolení na Německo. Ať už ty s osobky nebo i dočasně s Carga. A samozřejmě si vyškolit nový vlastní personál. Za třetí: Technika která jezdí u nás v ČR je v Německu víceméně nepoužitelná. Jde o Německý základní vlakový zabezpečovač… Číst vice »
To, že je v Německu (obecně) vyšší kompenzace na km, neznamená automaticky, že je tam i vyšší marže.
Jedno s druhým se nevylučuje. 🙂
Záleží na dopravci co vysoutěží a jak s tím bude hospodařit.
V článku se píše, že vozidla nemusejí být nová, podmínkou je nízkopodlažnost. Tak proč by to nesplnila Regína? 😆
Dost možná by nestíhala jízdní doby.
Zejména tam, kde je traťová rychlost nad 80 km/h.
No tak vyjedou o malinko dřív 🙂
Protože nemá PZB (Německý vlakový zabezpečovač).
Jasně, já si to jen tak živě představil. 😆
No to já taky.
Při představě jak se RegioNoha dovalí k perónu v Regensburg Hbf a tam dav vykulenejch Němců, tak mě málem jeblo. 🙂
Přesně. Takovej si odloží na parkovišti BMW a pak k perónu dorazí něco, za co se údajně vůbec nemusíme stydět 😃
To dává logiku. Zbavit se spalovacích motorů. A energie do baterií se vezme kde?
To je stejný nesmysl jako tvrzení Merklovky, že budou vyrábět jen zelenou energii a přitom 30 – 40% energie kupují z ČR. A jako bonus nám z EU chtějí zakázat uhlí a jádro.
Vždyť to nedává smysl. Tohle je jen výkrmnice pro čtenáře.
za prvé…30-40% německé spotřeby ani nevyrabime, natož abychom ji mohli exportovat
za druhé…vyrábíme ročně 80-90 TWh, z toho vyvážíme cca 15 TWh.
že Energiewende je zhovadilost ve způsobu provedení a i dopadu na okolní země, které o něco podobné nestojí a vůbec to nechtěli…je jiná věc.
ale za to nemůže Merkel…nýbrž naší pani politici
Realita a podání lidem, to jsou celkem odlišná fakta.
Postoj Merklové k jádru a následná dohra je myslím zcela jasná.
Ve své podstatě mi to připomíná i Turów. ČR důl nechce, ale na druhé straně ho potřebuje a podporuje. Jen tedy se to „bé“ neříká.
ale merkel nemůže za to, že jsme si sami zrušili tendr na dostavbu temelína…nebo za ten chliv s dukovanami teď…nebo solární tunel…
ani za to, že nemáme výjimku že společného energetického trhu
Ale Temelín a Dukovany jsou stále ve hře. Zde jde o postoj k jádru EU a i Německa, které moralizuje, ale nakupuje od nás.
Ono by to taky mohlo dopadnout jako s cukrovary, nové fabriky a nástup EU a co bylo navíc, šlo k zemi.
když už hypotézy…kdybychom začali stavět další bloky temelína před 5 lety…tak nám ty blbiny s taxonomii můžou být jedno. nezačali jsme. naše chyba.
cukrovary jsou jiný smutný příběh…např. i způsobu jejich privatizace. protože je mnohdy koupil někdo, komu se vyplatilo vzít prachy za vrácení cukerne kvóty a jit…
Cukrovary nejsou smutný příběh. Jsou jen logické vyústění. V roce 1998 nám v jednom tehdy i dnes českém cukrovaru vyprávěli o kolik vzrostla produkční kapacita, a že stále roste. A říkali, že to tak je u všech cukrovarů. Vzápětí dodali, že to není dlouhodobě udržitelné, a že budou muset být uzavřeny další cukrovary. Že se to stalo řízeně je ta lepší varianta. Neřízeně by byla ta horší. Dnes je cukrovar Vrbátky jediný na okrese Prostějov. Kolem roku 2000 byl zavřen cukrovar v Němčicích. V osmdesátkách v Bedihošti, v sedmdesátkách v Čelechovicích. Ty cukrovary se zavíraly díky vyšší efektivitě už za… Číst vice »
S cukrovary to bylo dost složitější. V roce 2004 jsme vstoupili do EU a tím pádem i přijali legislativu ohledně cukernými kvót. Zatímco na západě takto fungovaly již 50 let, tak u nás si cukrovarníci na tuto skutečnost museli zvykat. Mezinárodní konsorcium Eastern Sugar (Francie, V.Británie a Nizozemsko), zde byla čínná od privatizace. Do cukrovarů průběžně investovala a modernizovala je. Vlastnili a provozovali cukrovary Hrochův Týnec, Němčice nad Hanou a Kojetín. Brodek u Přerova byl prodán ještě za činnosti dříve. Když příšlo z EU do ČR možnost navýšení kvóty, tak Min. Zemědělství navýšila kvótu všem výrobcům cukru, kromě Eastern Sugar.… Číst vice »
Asi jsem rád, že energetice a cukru nerozumím.
V 80tých letech tehdy 50 až 55 cukrovarů v ČR vyrábělo průměrně 550 000 tun cukru ročně. Nyní 7 cukrovarů vyrábí ročně kolem 550 000 tun cukru. Např v sezoně 2017/18 bylo v ČR vyrobeno 636 000t cukru. Vlastní spotřeba ČR je cca 350 000 tun cukru.
V roce 2018 bylo v ČR vyrobeno 88TWh el. energie, dovoz činil 11TWh, spotřeba cca 74TWh a vývoz 25TWh. Spotřeba Německa je cca 560TWh, kdyby Německo mělo nakoupit z ČR 35% své spotřeby, musela by výroba v ČR stoupnout o cca 230%.
Temelín měl hlavně už dávno mít nové bloky v provozu. To by bylo i s ogled na ceny energie v této době přínos.
Jenže zelení jsou proti. Donedávna uváděli jako veliké vítezství to, že v Temelíně prosadili jenom 2 bloky namísto 4. Aby se pálilo více uhlí nebo co…
jaci zeleni? ta strana fakticky neexistuje…
K cemu ho ČR potřebuje?