Bavorsko má potíže s železničními dopravci, cestující mají dostat odškodnění
Jednotka Integral společnosti BOB na trati do Füssenu. Foto: BOB
Cestující na železnici v Bavorsku čelí v posledních týdnech výpadkům dvou železničních dopravců. Problémy mají delší dobu Die Länderbahn a
Já bych doufal, že za tohle se DLB dostane na blacklist a už o žádnou další veřejnou zakázku ani nezavadí.
o Bavoří bych se nebál, tam fungují tržní mechanismy, to u nás funguje populistická + provolební + destruktivní dopravní politika jedné strany
že by i v Bavorsku měli odborníky jako má Ústecký kraj svého radního Komínka?
Není to tak dávno co jste ve vášnivé diskuzi uváděl jedno bavorské nádraží jako příklad. Tři dopravci zde operují a vše šlape jako švýcarské hodinky. Co ten náhlý obrat? Ono je to v lidech a technice a když to selže, je jedno jakou to má barvu. Takže pokud má někdo pocit, jak to bez alternativních dopravců nepůjde, zde má krásný příklad.
A krásný příklad, jak to nepůjde s jediným správným socialistickým molochem má na Slovensku. Bavorsko i Slovensko jsou naše sousední země a dá se tedy porovnávat…
A Rakousko je co? Vzduch?
A co Polsko? To je taky vzduch? Tam jediné správné PKP železnice prakticky zlikvidovali.
Taky to tam dle toho vypadá (neoganizovaný tarifní mrdník).
Tak je to Polsko, takže si dvě divize PKP navzájem neuznávají jízdenky, ale kdyby ČD vytvořili ČD-regionální převozy a ČD-IC a ty si navzájem neuznávali lístky, bylo by to jistě v pořádku.l
Ani s tím neuznáváním jízdenek to není pravda. Nově existuje nabídka Wspólny Bilet. Dá se to zatím zakoupit pouze na pokladnách, ale existuje to.
https://www.intercity.pl/pl/wspolny-bilet/
Ve skupině PKP je jediný osobní dopravce, takže není pravda, že si dvě divize PKP vzájemně neuznávají jízdenky.
Nemáte pravdu, když pominu, že jedna ze dvou hlavních osobních divizí PKP Převozy Regionalne skončila poněkud neslavě (a 20 let si s PKP IC neuznávala lístky), tak kromě dálkového dopravce PKP IC je součástí skupiny ještě osobní dopravce PKP SKM (Szybka kolej mietska).
Na stránkách bilkom.pl si můžete vyzkoušet koupit jízdenku na více dopravců v PL. Sice to neumí lůžkové vozy, ale nabídne to jednu jízdenku na více dopravců i s !!!akčními jizdenkami!!!.
Rakousko není vzduch, ale odpůrcům „jediného správného molochu“ se tzv. nehodí do krámu 😉
A ke Slovensku se zase zapomínají vyjádřit modré gumy, no jo je to nepohodlné…
Mezi Českem, Slovenskem a Rakouskem je přímá úměra v tom, jak je který stát ochoten financovat dopravu, Slovensko, který má koridorizovaných tratí v délce Česka v roce 1995 je na tom prostě špatně.
Stačí že se ke všemu vyjadřuje nějakej Tronda. A kdyby se ten článek týkal Tuktuků v Thajsku, vy to šmahem vobrátíte proti ČD. To je asi nějaká nemoc co?
Ne v Rakousku mají a je to velmi zajímavé úplně jiný názor. A tak od 15.12.2019 dávají dálkovinu svému dočervena národnímu. Fuj že se nestyděj. EU na ně!
Stejně jako na Slovensku, kde ve finále odřeknou rychlík jižním tahem pro nedostatek provozuschopných lokomotiv a můžete čekat půl dne na další někde v Jesenským.
Myslíte, že na Slovensku odřekli více vlaků, než v Bavorsku? Už jen tím, kolikrát do Plzně jede autobus, bych řekl, že vlak nejel častěji v Bavorsku, než na dopravně mnohem větším Slovensku.
Ilona, Kirschner
Tak u Rakouského červeného státního, by se mohly ČD nebo ZSSK učit, jak se to má dělat.
Pokud by naše národní molochy fungovaly jako ÖBB, tak nemáme o čem trollit. 😉
Ale jelikož modré gumy hledají cestu do zadnice politiků, místo aby je utloukly argumenty a bylo to obráceně. Tak se zde lámem smíchy, co zas u národního dopravce i správce dejeba…y.
vše je jen o penězích. ceny vozidel jsou stejné ale platby objednavatelů a ceny jízdnek jsou výrazně vyšší. Je to tedy o tom, kolik toho objednatelé dosypou. V letech 1990-2003 do železnice tento stát nasypal je takovou částku, aby bylo na energie a na mzdy.
A kvůli čemu jsme se to měli lámat smíchy „dejeba…y.?“
Podle odjezdové tabule v Domažlicích už mnichováky jezdí durch. (14:01 oba bez poznámek a zpoždění).
„Bavorsko patří k průkopníkům soutěží v závazkové dopravě“
Ano a také to tam podle toho bohužel vypadá… Ale v některých krajích nám něco takového zřejmě schází a tak musíme „lepší“ západ za každou cenu následovat. :/
To je pořád nic proti tomu, jak nefunguje železniční doprava na Slovensku, nabagrovaná v souladu s odbory jediným správným ŽSSK.
Přesně tak.
To, zda železnice funguje, nebo ne, zpravidla ani nezáleží na tom, zda se jedná o státního nebo o soukromého dopravce. Často to bývá o konkrétních lidech.
Ne je to závislé na penězích, které je do toho objednavatel ochoten nasypat. Ona nejlevnější nabídka v delším časovém horizontu může vést k tomu, že dopravce nemá na údržbu obnovu vozidlového parku dostatek prostředků- Případně nemá na mzdy. Viz problém v linkové autobusové dopravě.
Problém se mzdami v linkové osobní dopravě s tím nesouvisí. Ten byl způsobený zásahem státu (zákonné zvýšení minimální mzdy řidičů), který nebylo možno ze strany objednatelů vysoutěženým dopravcům legální cestou kompenzovat.
ano zásah státu byla systémová chyba. Ale uvažoval jste o tom, co by následovalo bez zásahu státu?? Stávka řidičů a výpovědi uzavřených smluv ze strany dopravců. Což ostatně nyní probíhá.
Osobně si myslím, že by k žádné stávce řidičů nedošlo a pokud by dávali dopravci výpovědi, tak leda na základě svého špatného business plánu. To je pravda trochu rozdíl proti státnímu molochu, tam k tomuhle stavu nemůže dojít, protože tomu když dojdou peníze stačí nastavit ruku a erár hned dosype.
Státní moloch ale žádné peníze bokem nedostává. Nevím proč se zde stále objevuje tento nesmysl. U úhrady prokazatelné ztráty nebo objednaného rozsahu dopravy od krajů a MD není rozhodující kdo je vlastníkem dopravce. ČD jsou akciová společnost a platí pro ně občanský zákoník. Žádné peníze bokem rozhodně nedostávají. naopak jsou v nevýhodě proti ostatním díky zákonu o veřejných zakázkách.
Jojo, žádný dosyp za koleje, nádražní budovy, první nástupiště, druhá nástupiště, boudičky WC, pozemky pod nimy se nekonal a nekoná…
To byl standardní prodej majetku akciové společnosti, čo nelze jinak. Leda vyvlastněním ze strany státu. A ani zdaleka to nevykrylo částku, kterou stát ČD dluží za roky 1990-2003
Tento majetek se především neměl vůbec do majetku ČD dostat, stát si tento majetek koupil dávno předtím při postátnění tehdy soukromých železnic za náhradu.
Stát za roky 1990-2003 ČD nic nedluží. Nebo snad máte k dispozici smlouvu ze které takové plnění vyplývá a které stát neuhradil?
ČD byly státní podnik jako je dnes SŽDC. Má SŽDC nějakou smlouvu na výstavku a úsržbu dopravní cesty??
Při dělení měl tento majetek rozvnou připadnout SŽDC, tak jako např. na Slovensku majetek připadl ŽSR – správci infrastruktury. Proč by měl jeden z dopravců na trhu vlastnit infrastrukturu a ne správce infrastruktury, který k tomu byl zákonem zřízen.
A při vzniku akciové společnosti ČD, měly České dráhy dostat uhrazené vynaložené náklady na stavbu a údržbu dopravní cesty včetně úroků z půjčky na stavbu prvního koridoru, řízení provozu a úhradu ztráty z osobní přepravy. za roky 1990-2003. A ne že se toto účetně odepsalo ze základního jmění a ještě ČD přišli o budovu dnešního MD.
A to je několikanásobně vyšší částka než byla částka z prodeje nádraží.
To vysvětlíte všem ne však Trondovi. 😜
Já jezdįm každý týden do Dunajské Středy a slyším,jak si místní stěžují na toho českého k.ok.ta,že tam jezdí.
Pokud by Slováci tuto trať zmodernizovaly (dvoukolejka, elektrifikace, nová nástupiště a čekárny, p+r parkoviště, eliminace úrovňových přejezdů a zbytek jen se závorami), a prodloužily kontrakt, tak Český žlutý kokot nakoupí nebo pronajme patrové Stadlery.
Ale to by bylo pro ministerské úředníky privela roboty. Tak to tam radši budou lepit jak vlaštovka hnízdo, který smete první auto na přejezdu.
A že jich tam jezdí čím dál víc, čim to je? To je stejný, jak venkovani nadávající na Pražáky (a přitom se do Prahy hrnou horem dolem) nebo čeští fanoušci Putina (ale do Ruska se nikdo z nich nepřestěhuje).
Třeba, že se rapidně zvýšil počet vlaků, vesnice na předměstí se i ztrojnásobily novými obyvateli, kteří dojíždí do práce do Bratislavy a volí mezi indickým cestováním ve třicetiletým motoráku, který je pořád lepší, než jet v zácpě po dnes a denně kolabující dopravě v blavě?
Slovenská národní vlastnost je nadávat na každého, kdo něco dělá, vždy a všude. Rapidně rostoucí čísla cestujících vypovídají kupodivu o opaku.
Až to získá zpět ŽSSK, tak budou na Jančuru ještě vzpomínat s láskou.
Ale zase si na twitteru přečtou, že vlak je odrieknutý z prevádzkových dovodov o tom se jim za Jančury ani nezdá. 🙂
Jestli někdo zůstane na nástupišti proto, že je vlak odřeknut, nebo je obvykle zdvojený motorák pro nedostatek záloh jen jeden a tak si do něj pro přeplněnost nemůže nastoupit, tak to myslím vnímá úplně stejně.
Ono vůbec ohledně trati do Füssen zřejmě BEG nemyslel. S ohledem na množství cestujících, kteří navštěvují zámek Neuschwanstein je kapacita spojů značně poddimenzována. Do prosince zde jezdily DB s patrovými soupravami, které bývaly plné po střechu. Jak jsou na tom ostatní tratě nevím, tuto trať ale znám a osobně využívám a z hovorů cestujících jsou velmi často slyšet kritika nad náhradou DB soukromým dopravcem. Snad se to zlepší.
Do Fussenu byly plné dva vlaky ráno o víkendu a večer zpět, zbytek vozil vzduch.
Tak to máme zřejmě oba na mysli trochu jiný Füssen. Asiatům na výletě do Evropy je totiž celkem u …. zda je víkend nebo středa
Taky si myslím, že Tronda opět trollí.
Odjížděl jsem z Mnichova až po snídani. Spíš před obědem. Abych byl ve Füssenu v pohodě na check-in. A vlak byl narvanej až na půdu. Po cestě se to trochu prostřídalo ale místo k sezení se tak tak našlo.
BEG ve svém plánu úspor patrně přestává používat mozek.
Nejspíš nastoupila generace mladých manažerů, bez reálné praxe, za to s několika diplomy.
Ne, fakt. Spousta prvků z dopravy, by se dala od Němců učit. U jiných lze nalézat neuvěřitelnou paralelu.
A znovu připomínám, že Bavorsko vždy bylo a je ve svém egocentrismu, celoněmeckou zvláštností.
Jediný, kdo tu trolí, je nějaký X1 (možná Standa z vedlejší diskuze), měl bys kolegům z DB doporučit stávčičku a zablokování přejezdů.
Troníku. Kolegů, nejen u DB je už tak málo, že by zablokovali sotva pár přejezdů na regionální trati. 🙂 V jiných spolkových zemích se ruší spoje kvůli chřipce. A to napříč dopravci. Ne nejsem žádný Standa a s mnoha tvejma názorama se dá souhlasit. DB je stejnej skostnatělej moloch, jako každý jiný státní dopravce. Trochu výjímku vidím v ÖBB. Ale nejsou soukromníci jako soukromníci. Ve většině má podíl nějaký státní dopravce. Takový Abellio, evb nebo Metronom jsou celkem v poho. Ale National express, transdev, go-ahead, Netinera apod. To jsou prázdné šlupky, které drhnou náklady na dřeň. Patrně aby lokální manažer… Číst vice »
Á panáček je velký znalec všehokolem. Zkuste si při projíždění prstem po mapě opravdu najít Füssen. Taky popřemýšlet co všechno je kolem k vidění a jen neplácat blbosti.