Bavorsko chystá společnou soutěž s Českem na spojení Praha – Mnichov, podmínkou budou nové vlaky
Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com
Bavorsko nejprve samo hledá dopravce pro provoz na tři roky, společný tendr s českým ministerstvem pokryje provoz od roku 2026.
„Podmínkou budou nové vlaky“! Aha, takže je asi všem dopředu jasné, jak tohle dopadne. 😀
Osobně mám špatnou zkušenost , vlivem zpoždění z ČR vlak ukončil jízdu ve schwandorfu a jeďte si jak chcete, byly sme školní skupina o 25-30 lidech , naštěstí pomohla česká strojvedoucí od DB , čekání , přestup v Regensburgu 1,5 h zpoždění, doufejme že nový dopravce bude zpolehlivějši .. Spojení z ČR vlakem na západ je tragické , doufejme že se někdy dočkáme něčeho lepšího…
Pořád (30 let) se tlachá……..a nic ! Stejně se jezdí po D5. Svoboda volného pohybu v EU skončila, i když prý je očkování nepovinné !!!
A co? Očkovat se nemusíte, ale pak seďte doma.
Tohle nevypadá vůbec špatně. Nové vozy nejsou problém nakoupit pokud se to vysoutěží s dostatečným předstihem. Jen ten úsek bez trolejí by mohl být problém. Přepřahy všechno zdržují. Duální Vectron se svými 2 MW výkonu jak v dieselové tak v elektrické verzi je pro rychlou dopravu nevhodný. Ovšem i na toto existuje řešení Stadler Eurodual. Sice to má šest náprav, ale přechodnost na úrovni čtyřnápravových mašin a dokáže to pod drátama nabídnout až 7 MW a diesel má 2,8 MW.
Nevybrali si jednoduché zadání, ale dalo by se dost ušetřit na přepřazích a úvratích… dvouzdrojový Vectron+railjet?
Mnohem radši bych četl o tom, jak se Česká republika a Německo dohodli na spolupráci při stavbě nové tratě, aspoň z Mnichova do Plzně.
A úplně nejlepší by bylo, kdyby ta nová trať byla hotová a to spojení vůbec rychlejší, prostě aby to mělo úroveň.
Tak snad, možná, jednou, kéž by…
No a tady je chyba, že ČD nemaji vysouteženo více 5 vozových Railjetů. Ted by se hodilo mit vysouteženo a v případe vyhry jen dát do výroby.
zpracoval jste někdy nějaké výběrko? tedy mimo výběrko na míchačku?
Bože – tohle je perla názor… 🙁
tak vysoutěženou rámcovku na vozy/jednotky by mít mohli….
Nechápu vaši reakci. S výběrovými řízeními mám zkušenosti 10 let. Takže z vlastní zkušenosti vím, že je dobré dělat výberko tak, že část výrobků grantuji odebrat a na část mám opci. Nechápu proč se nesoutežilo vetši množství malých Railjetů, když u výběrka na EMU 120 už to dráhy udelaly – garantují odběr 33 a na další desítky je obce bez garance odběru. Tu míchačku jste si mohl odpustit.
Je to trochu smutná realita, že je rok 2021 a tato trať je pořád v tomto stavu. Spojení Mnichov – Praha s Plzní a Regensburgem po trase mělo dávno být rychlé a atraktivní. Při parametrech koridoru s rychlostí 200 km/h se nebojím, že by vytíženost byla na vysokých číslech, nemluvě o nákladní dopravě.
Jo jo, zde naše vlády dlouhodobě selhávají…..holt jiné priority.
Zde bohužel selhávají vlády na obou stranách hranice. Pro začátek by bohatě stačila aspoň dvojkolejka na 120 až 160 všude.
To ano, ale už tak 20 roků po válce.
Na této lince nelze vymyslet nic smysluplného vzhledem k infrastruktuře, po které musí být spojení vedeno. Směrem na Bavorsko a nejen tam je to žalostné i po 30 letech, to je turistická linka a ne vlakové spojení 21. století, je za co se stydět, ještě že existuje alespoň D5.
Do Norimberku jezdí raději DB bus , ostuda jak německého zpravce tak především ČD / SŽDC..
Dal bych tam ropovod šukafonů, to je spolehlivá, roky prověřená varianta.
Vy jste kecka. Co takhle koupit spolu a Bavory nějaké super VR jednotky a provozovat to společně?
Báječný nápad. Na to se totiž ten vzduch vykašle a bude jezdit normálním rychlíkem…
Zbývá vyřešit jak to vysvětlíte německé straně. Mají vůbec 810 certifikaci pro provoz s německým zabezpečením? I když za pár let buxe stejně všude jednotné povinné ETCS
810 zajíždějí do Johanngeorgenstadtu.
Nevím jakou má kdo zkušenost ale já jsem po této trase jel jen jedou a to ještě jako nouzovka a dopadlo to tak že když bude jen trochu jiná alternativa pojedu jinudy. Trasa České Budějovice – Mnichov přes Plzeň a Schwandorf se protáhla na celých 10 a půl hodiny , nejdříve mě vypraskal Flixbus zrušením UNESCO spoje a pak alternativa vlakem přes Plzeň dopadla tak že nás vyhodili ve Schwandorfu a čekali jsme na další spoj který měl ještě hodinu sekeru. (EC 352/350). Mě osobně se po Alexu/CD na této trati stýskat nebude. Myslím že vlak nemá na této trati… Číst vice »
ČD ani DLB za infrastrukturu nemohou.
Bohužel je fakt že současný stav je tristní. Vlakem je to z Prahy 8 hodin a ještě přes Budějovice. Vím že se plánují dělat nějaké úpravy na trati přes Domažlice, otázka je, jestli něco podobného (rozuměj zbavit se obou úvratí) plánují i Němci. Pokud ne, tak je to k ničemu.
přes jaké Budějovice? co to plácáte? to si Váš předřečník vybral špatnou trasu, asi chtěl ušetřit…
Ano, vybral si blbou trasu. Z Budejovic se staci dokodrcat do Lince a dal pokracovat IC(E) od OBB po koridoru.
Kouknete na jízdní řády. Všechno jezdí pres Budejky, sam to nechápu
Já do Mnichova nejraději jezdím přes Železnou Rudu. Někdy se to podaří z Prahy stihnout za šest a čtvrt hodiny, většinou to ale zabere o hodinu více, protože v Železné Rudě je ostrý přestup. Ale trať je to pěkná a vlaky zde nebývají narvané. Alex z Mnichova do Řezna bývá narvaný jako páteční rychlíky z Prahy na Slovensko za rudofašos.
doporučuji zvolit jinou trasu, trasa přes Plzeň je nesmyslná zajížďka, přes AT 5,5 hod…..
A další zbytečný hraniční voser v nefunkčním schengenu navíc.
Dost by mne zajímalo, jak si tohle na MD představují….dát výkony na trati Domažlice-Praha komusi, koho vyberou Bavoři. To se MD zavázalo, že zaplatí cokoliv, co budou v Bavorsku chtít?
Nové vozy by byly hezké a asi i odůvodněné. Jen to asi diskvalifikuje menší české dopravce.
Plus nevím, jak si to představují s trakcí…ten diesel úsek „přes hranice“ bude ještě po 2026 nepochybně existovat, české diesely nemají přechodnost do Německa, jediný reálný je asi Hercules, ne? Což asi vytváří další komplikace např. pro ČD.
Nemusí to tahat celé jeden dopravce. Předpokládám, že v soutěži uspěje společná nabídka více dopravců v podobném módu jako je to dnes.
No ale to nic nemění na tom že ho vyberou němci, ale platit my…. pokud to není vyřešeno jinak
Co vám na tom přijde divného? MD si s Bavory dohodne podmínky a Bavoři udělají otevřené VŘ s cílem najít dopravce SPOLEČNÉ podmínky splňující. To může vadit jen někomu, kdo má „nadstandardní vazby“ na MD, jinak je úplně jedno kdo to pořádá.
takže maximální cena bude součástí podmínek?
?
Zcela jistě bude cena významným, nejspíš i nejvýznamnějším kritériem výběru. Omezení maximální výše může být v podmínkách klidně taky, pokud se na tom zadavatelé dohodnou, ale je dost otázka, jestli to je v tomto případě rozumné.
No to asi rozumné není, aby se předem vědělo k jaké ceně si lze dovolit nabídky směrovat 🙂
MD si dohodne podmínky? mno, já bych spíš řekl, že je jim buď lino vypisovat VR nebo Bavori s naším VR nechtějí mít nic společného… (coz je úplně nejpravděpodobnější)
mne je celkem jedno kdo tam bude jezdit, hodně mne zajima kolik to bude stát…
a podmínky můžou být takové, že tam nebude jezdit ani CD, ani RJ ani Leo…dost snadno je půjde vyoutovat…když se bude chtit
Přesně tak se výběrové řízení dělat nesmí a definitivně to zabijete, pokud se zjistí že bylo napsáno s cílem někoho skrytě odfiltrovat či naopak zvýhodnit.
Prostě definujete vizi JŘ, služeb, vaši představu kvality vozidel a necháte dopravce ať nabízí. A když nejlepší podmínky a vozidla nabídnou ČD, nu proč ne.
tak ano, podmínka na specificky široké dveře asi už dnes neprojde 🙂
tak stačí ona podmínka nové vozy a vlastnit herculesa a máte pro mnohé neřešitelný problém (leo, RJ, prostě to nejspíš neufinancují), dost možná i ČD to ne úplně dá….
mnohý německý dopravce to vzhledem k větší průměrné velikosti dá asi snáz….
prostě se mi principielně nelíbí, že nám západní expres má vybírat Freistaat Bayern. Jakkoliv to možná je z hlediska výsledku mnohem lepší než superministr and his boys.
Nebuďte hysterický. Tohle vyhraje firma s technickým zázemím v Česku. Náklady na pracovní sílu zde jsou oproti Bavorsku třetinové. Nebo myslíte, že Bayerisch Eisenbahn Geselschaft se bude držet jakýchsi primitivněnacoušských lžidejí a zadá zakázku nevýhodnější nabídce jen proto, že bude bavorská?
Škoda, že ČD nemají opci na další mini RailJety… Sem by se docela hodily a hlavně by od Prahy na západ skvěle doplňovaly expresy do Chebu, které budou na mini RailJetech založeny…
Poměrně drahá sranda pro Čechy, na takový lokálkový čtyř vozový expres, co k hranicím jezdí prázdný..
Vozí vlastně vůbec někoho dál než do Plzně?
Když není zrovna epidemie, tak tam bylo vždycky v pátek a pak přes léta a různé svátky vždy plno mladých Němců, kteří jeli za laciným alkoholem do Prahy, ale myslím, že se dokázali ztřískat už ve vlaku, tak pak nevím, co dělali v Praze 🙂
Taky sem tam nějaká asijská mládež z Prahy do Mnichova na letiště, případně v opačném směru. Ale já když jsem letěl z Mnichova dál, tak jsem radši volil do Mnichova letecké spojení.
Většina vlaků prý jednotlivce.
Na ten vláček šumavskými hvozdy by kapacitně stačil Regioswinger, do Furth im Wald z německé strany se klopit smí.
není to ojetý šrot?
To záleží na barvě. Modrý by nebyl.
musím Vás zklamat, skrz šumavské hvozdy toho tyto expresy moc nenajezdí
Možná v té době už budou volní brejlovci z trati Ostrava Frenštát…. =)
Jsem zvědavý, jestli to bude provozní koncept s měnícími se lokomotivami po trase, nebo někdo přijde s duální lokomotivou, alespoň pro systémy 15 +25 kV:
A vzhledem k tomu, že jsou tam 2 úvratě pro Prahu a jedna pro Hof, tak by neškodil řidičák. Nebo rovnou jednotka.
Je toho kolem 14-ti vlakových náležitostí, tj popřemýšlet se nad tím vyplatí.
Jednotka…vyloučeno…451/452 už ve šrotu jsou a 460/560 se tam chystají…
Jak to bude vcházet časově? Bude to vlakem stejně jako autem z centra do centra nebo rychlejší? Pokud budou nové vozy a provozní spolehlivost, pak to má smysl, jinak o ničem.
Za mne by Praha – Mnichov měla být trať na Vmax 250, obsluhovaná německými ICE….ale to jen sním….
Tak tam jde hlavně o propojení dvou spojení v jedno, ten vlak by na naší straně jel stejně po Domažlice a na německé straně po Furt in Wald také takže je logické že se to spojí v jedno spojení.
Proč německými? V provozu by se měli střídat. Bylo to tak i u Vindobony. To že ČSD neměli odpovídající jednotky, byla druhá věc.
Proč nutně střídat? Jako památka na doby, kdy měly železniční společnosti jednotlivých zemí oddělený písečky, navzájem si nekonkurovaly a přeshraniční spojení vlakem tím takřka zabily?
Za mě čím míň bude na vlakovým spojení znát, jestli je to linka uvnitř jedný země nebo spoj přes hranice, tím líp… Kdyby se tam skutečně podařilo tu trať udělat pořádně a jezdily tam adekvátní rychlý jednotky, bylo by většině lidí dost jedno, jestli by nesly barvy DB, ČD nebo ještě někoho jinýho… Bohužel je to sci-fi.
Nikdo neříká, že jim nemůže vzniknout konkurence. Pokud by třeba chtěl tuto trasu jezdit Leoexpres tak proč ne.
No, ja bych do Mnichova vlakem nejel, pokud bych poreboval a nejel na vylet, je to rychlejsi autem i autobusem…
Ano, kdyby existovalo dobre rychle spojeni, bylo by atraktivni, ale to zrejme nikdy existovat nebude, to uz v budoucnu bude rychlejsi jet Praha-Drazdany-Erfurt-Norimberk-Mnichov, vyjde to mozna i rychleji…
Nejhorší možný výsledek Praha–Plzeň–München je cca ~4:15h. Aby to bylo míň, musel by Audiministr trochu chtít.
Já zase jezdím z Mnichova přes Železnou Rudu. Abych viděl jak ten střed letoviska przní pseudomoderní stavby. Do tak malého místa, stavby, které by je tak nespolklo ani velkoměsto. S architekturou a zdravým úsudkem to jde u nás léta jenom z kopce. Hlavně že jsme moderní.😁
důležité je si uvědomit, že ty vlaky vozí cestujících i v jiných relacích, než jen Pha-Mni!
No, ja jsem prosel cestu z Parize pres Mnichov/Norimberk do Prahy, kdyby se par useku zrychlilo a postavilo jako VRT, tak je to paradni spojeni, ale jak rikam, to se nestane… Nemecko vsechno zene ve smeru sever-jih a na vychod do Budapesti z Mnichova pres Viden a do Beneluxu a Francie pres Berlin do Varsavy… Neni vule neco tahnout pres CR… zde uz neni ani tak dulezity pro Nemce ani usek Drazdany-Praha-Viden, … ani CR neni tak uplne prozapadni zemi… je to skoda…
Neblázněte, teprve před 20-ti lety bylo podepsáno memorandum o spolupráci mezi zeměmi na této trati. To se musí pořádně promyslet, než se kopne. 😀
Aby si s tím maximálně za 30 let zatápěli bezdomovci…
Časově?
MV Praha-Paříž sice bude jezdit přes Furth im Wald…ale z Prahy odjíždět přivěšený k R 752…
Když to dobře půjde, tak v roce 2026 do Stodu bude elektrifikovaná dvojkolejka, z Domažlic se má začít dělat příští rok elektrifikace do Německa, tak by mne zajímalo, jak vyřeší úsek do roku 2026 úsek Stod – Domažlice, aby zde mohli jezdit elektrické vlaky.
Jestliže bude celá trať elektrifikována, tak to bude pro některé dopravce možnost k exanzi. LE v zádech s Renfe (LE má licenci na provoz v ČR i Německu). Stejně jako Regiojet nebo Arriva. A němci nechají dopravcům dost času na výrobu nových vagonů, jednotek.
No a když to nepůjde dobře? Btw jak to vychází s elektrifikací za čárou?
tam by chtělo nějaký hybrid. škoda, že třeba Jančura nechce jít jinou než ele trakcí…
Siemens už skutečnou dvouzdrojovou lokomotivu má:
https://zdopravy.cz/trolej-i-diesel-siemens-dostal-povoleni-k-provozu-obojzivelneho-vectronu-65266/
Ideální stroj například na linky Praha – Trutnov nebo Brno – České Budějovice (s řídícím vozem).
Tak na Trutnov asi ani omylem a na ten druhý nápad by se lokomotiva musela trochu předělat. Navíc na slavný vzduchovozič z Brna do Budějovic by se spíš hodila dieselová jednotka.
no když jsem s tím jezdíval, tak to nikdy úplně prázdné nejezdilo, hlavně v létě to bylo plné dost, je pravda, že mezitím přišel busem, ale nevím, jestli to má takový vliv
V sezóně tam jezdí posilový vagón pro kola takže je to plné dost, mimo sezónu je to ale mezi JH a Jihlavou na jeden vagón, ostatní úseky jsou využívány i mimo sezónu.
A šel by Vectron DM udělat jako AC/DC?? S přepínáním Prahy na střídavinu to vypadá spíš na několik dekad. Myslím, že ať bude provozovatelem předmětných vlaků kdokoliv, bude se v Plzni ještě dlouho přeprahat. A pokud to bude vyžadovat jízdní řád, tak spíš cela trasa v dieselu, než nějaké hypotetické hybridní+MS vozidlo.
Praha se bude přepínat do roku 2045.
To je oficiální plán, ale s tím jak se pokračuje, tak v 45 budou možná tak někde u Třebové, když to dobře půjde.
To ano, to klapne určitě…
Nápady desetiletých šotoušků? Kdo bude vyrábět malodérii pro jeden vlak?
Však píšu, že to vidím na diesel, max s preprahem na eso v Plzni.
Vectron DM je pouze na střídavinu + diesel.
Ano. Proto se ptám, zda by tam šel nacpat i MS. Tuším, že ne, ale co kdyby?
A má malý výkon. 2000 kW je na diesel jakžtakž, ale pod trolejí je to málo. On ten dieselagragát něco zabere a něco váží. To je obecně problém jakéhokoliv „obojživelníka“
tak 2kW je jako eso, to by na par vagonku stacilo. ale stejne dobre by stacila ta motorova jednotka… 🙂
2 kW má možná rychlovarná konvice u vás v kuchyni. Eso má výkon 1500x větší.
Tak Eso má při rozjezdu 4 MW(je možné ho na omezenou dobu přetížit).Dízl přetížit nelze,navíc musí svým výkonem pohánět ventilátory,kompresory,topení vlaku …
Brejlovec 754 má motor o výkonu 1470 kW,ale alternátor pro trakci jen 1200 kW.
Tak je to jen jednosystémová a maximální rychlost jen 160 km/h. Když plánujeme jezdit 200 km/h za Plzní, ať tomu taky odpovídá kupovaná technika.
Jančura by chtěl, ale nemá na to, tak to maskuje tím, že nechce. Ostatně v roce už nějaký RJ už ani nemusí existovat. Ostatně s tím bazarem, co mu stačí u nás, by stejně neměl šanci. Zde může uspět jen nějaký veliký a silný národní dopravce. Myslím, že ČD s těmi novými vozy šanci má.
Ony v roce 2026 nemusí existovat ani České dráhy.
Ty budou. Ale v případě RJ stačí, aby nějakému věřiteli, kterých je víc než dost při platební morálce RJ, došla trpělivost a poslal RJ do konkurzu.
Hele nepřipadá ti to po těch 10ti letech už trapný kvokat stále dokola, jak RJ příští týden zbankrotuje? Mmch ČD dluží kam se podívají takovou raketu, že je mnohem větší pravděpodobnost, že nějaký věřitel pošle do konkurzu je.
Trochu rozdíl financovat investi skrz dluh nebo neplatit za provozní věci…
obávám se, že podobnou otázku by jste měl položit také sám sobě, mnohé vaše příspěvky jsou také ……
Hele on už vlastně zbankrotoval, když není schopen včas platit faktury ani poplatky za dopravní cestu.
Vzhledem k tomu, že Bureš momentálně zakázal jeho zákazníkům používat jeho služby, tak je naprosto logické, že se hojí na Burešově organizaci a až dojde k úhradě škody, dostane i tato Burešova organizace své prachy. Nebo ty bys poslal prachy někomu, kdo ti způsobil milionové škody a nemá se k placení?
Když pomineme to, že nikdo nezakázal jeho zákazníkům jeho vlaky používat, tak pravda, je taková, že on ty faktury neplatí již hodně dlouho a za tu dopravní cestu také dluží již za minulý rok. Směřuje prostě k bankrotu. Projevují se u ně naprosto stejné příznaky, jako měl již dříve Leo.
Když pomineme fakt, že lžeš jako svého času rudé právo, tak jeho zákazníkům bylo zakázáno jezdit jeho vlaky tím, že nemohou překročit hranice okresu a vlaky expresní vrstvy jak známo většinou nemají dvě stanice v jednom okresu. No a zbytek je obyčejné modrogumní mlácení prázdné slámy, nevyjede, nepřežije zimu, do švestek je po něm a bla, bla.
no, neřekl bych, že zákazem vyjet z okresu pro jiné než pracovní cesty (a ještě pár vyjímek) jde o naprosto neprůstřelný poukaz na kompenzaci.
obdobně by totiž mohl chtít kompenzace vlastník benzinky protože kvůli omezení pohybu se míň taknkuje. a vlastně by tu kompenzaci mohla proto chtít rafinérie. a taky pivovar, že od něj kvůli zavření hospod neberou hospody pivo….
Ty zatím profitují z majetku, který dostali do správy po roce 1918. A i když spoustu majetku zničili v socialistickém hospodářství, evidentně je zrušit nelze, bohužel.
Ale budou. Ale později už budou samojediné Státní dráhy…
Myslíte nových 50 vozů, určených na úplně jinou linku?
putovní ….
nejsou nahodou vazane nejakym dotacnim programem?
Nejsou spolu financovány z dotací.
Proč by nemohl vzít Traxxe, zapojit za něj astry a jezdit si na mnichov?
Protože jinak by na nábřeží vyhlásili válku, totiž stávku.
protože těch vagónů bude potřeba fakt hafo? a NOVÉ.
což je 50 mio/ks a pokud to bude jezdit 7-8 párů každý den, tak to je minimálně 40+ vagónů a 8+ mašin, čili hezké cca 3mld v technice
Tady problém nebude, je to objednané státem, banky na to peníze půjčí a je asi jedno komu… ČD, Regiojetu, někomu dalšímu….
jako regiojetu určitě ne, za dobu trvání kontraktu to neojedete do nuly. a je na tohle dost malý, obrat cca 2-2,5mld max? to s těmi dluhopisy splatnými před tím, než by uplynul tenhle kontrakt, není dobrá kombinace. dluhopisy by ale upsat mohl, jakkoliv tohle už je pěkná darda.
a nezastírejme si to, i ČD můžou už pomalu mít problém….jsou už tak dost zadlužené….
Spíš Deo gratias!
Myslím ,že v tom májí ČD tak trochu náskok. Nové vozy jsou již ve výrobě.
Byl bych rád, kdyby tam jezdily dráhy s tím, co plánují nasadit do Chebu, pokud ne přímo s celým Railjetem.
Ty jsou na Chebské expresy.
Dalších 180 vozů na Metropolitany se má teprve soutěžit.
Pokud chtějí ČD ovládnout vozební rameno z Mnichova, tak by už měly mít vyhlášeného vítéze na dodávku nových vozů.
To samé by ale v tom případě mělo platit i pro jiné dopravce a to, pokud vím ani RJ ani Leo také nemá. A myslíte, že někdo ano?
Vzhledem k tomu, o kolik jsou jiní dopravci při nákupech pružnější a rychlejší, týká se to opravdu především ČD.
A kteří dopravci nakupují u nás nové vlakové soupravy(kromě 7 souprav Pesa u regiojetu a třech LEO z Číny)?
Nové vozy do Mnichova pro rok 2026 jsou už ve výrobě? Tak to teda tleskám!
Na tuhle linku jsou u ČD ve výrobě nějaké vozy? Nebudou to v roce 2026 již 4-5 let používané vozy na jiné lince?
Udělá se to jako na Frenštát: pušpulka s brejlovcem, no a až se někdy zadaří, tak pak snad i elektrika.
No a co příslušně zkrácený NIM, který bude tahat a tlačit vectron na německé a české straně a přes čáru herkul?
A nestačila by vám v nezávislé trakci kombinace BR 03(01) a 498.1.
a proč by ten 498.1 nemohl až do Muenchen?
Příslušně zkrácený NIM, tedy jen řídící vůz? 😀
Máte asi divoké sny, ojeté vagony s dírou na koleje, vystřídají nějaké nové bez díry. Na pomalé trati, asi těžko někdo dá 2x, 3x větší cenu než za autobus, který je o třetinu rychlejší.
Já bych tam viděl něco na bázi tohoto: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_605
Doplnit to transformátorovým vozem na 15/25 kV, zachovat naklápění.
Já bych je spíš seznamoval s tímhle: https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro#Desiro_ML
Konkrétně v relaci Plzeň – Klatovy – Česká Kubice st. hr.
prosím Vás přes Klatovy nejezdí už ani výluky, jste nějak mimo ne?
jen je to už vše sešrotované vyjma nějakých pokusných souprav
Však já nepsal, že to musí být přesně ty zrovna už vyrobené…
Jako koncept to považuji za smyslné.
jen to poslali do šrotu po 20letech. to mi přijde celkem brzy…to to má tak vysoké servisní náklady, že než pořádnou opravu, tak raději nový vlak?
Z Domažlic na hranice zatím bez drátů, ty se budou dělat až společně s 3. stavbou. Kdo ví, kdy se vůbec kopne za čárou.