LOT 3a leaderboard

Bavorskem se řítil neřízený německý vlak, cestu začal v Chebu

Železniční stanice v bavorském Marktredwitz. Ilustrační foto: Jan SůraŽelezniční stanice v bavorském Marktredwitz. Ilustrační foto: Jan Sůra

Po bavorské železnici se minulý týden podle německých médií řítil nákladní vlak, který nikdo neřídil. Po zhruba sto kilometrech nebezpečné

Po bavorské železnici se minulý týden podle německých médií řítil nákladní vlak, který nikdo neřídil. Po zhruba sto kilometrech nebezpečné jízdy se zastavil u města Schwarzenfeld, které leží asi 50 kilometrů západně od Domažlic. Kontrole strojvůdců německé soukromé společnosti se přitom vymknul už na nádraží v Chebu. O případu dnes informoval server listu Münchner Merkur.

Nákladní vlak se dřevem, který patřil soukromé německé firmě K-Rail a měl namířeno do hornofalckého městečka Wiesau, stál minulý čtvrtek odpoledne v Chebu. Před vagóny byly zapojeny dvě dieselové lokomotivy – Siemens ER20 a Vossloh G 1700. Při spojování obou lokomotiv zřejmě jeden ze strojvůdců udělal chybu, po které se vlak rozjel. Oba strojvůdci byli přitom po celou dobu na přední z obou lokomotiv, vlak ale nedokázali zastavit. Na železničním úseku z Chebu do Schirndingu, který vede z kopce, se přitom jízda soupravy zrychlila.

Neovládaný vlak projel rychlostí 100 kilometrů za hodinu několika nádražími včetně těch v Marktredwitzu a Weidenu a zastavil až mezi Nabburgem a Schwarzenfeldem, tedy asi po sto kilometrech jízdy. Podle správy německých drah se podařilo tragédii zabránit jen díky včasné reakci železničářů, kteří umožnili průjezd vlaku a zabránili v jízdě protijedoucím soupravám.

Jednatel společnosti K-Rail Günther Pitterka uvedl, že událost byla výsledkem „chybného postupu dvou strojvůdců“, kteří nedbali předpisů. Technickou příčinu incidentu, který se obešel bez tragických následků, vyloučil. Lokomotivy jsou opět v provozu, oba zaměstnanci firmy jsou ale mimo službu.

Případem se začala zabývat německá policie i drážní inspekce, která ovšem už rozhodla, že nezahájí formální vyšetřování. Podle jejího mluvčího Gerda Münnicha je to proto, že nedošlo k vážné nehodě. „Nutná preventivní a nápravná opatření“ musí podle něj přijmout firma K-Rail. Česká Drážní inspekce nemá o této události žádnou informaci, řekl dnes ČTK její mluvčí Martin Drápal.

(ČTK)

Tagy jízda bez strojvedoucího K-Rail
71 komentářů