Bavoři soutěží přechodný provoz vlaků mezi Mnichovem a Prahou. Stačí ojeté vozy

Vlak alex Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraVlak alex Praha - Mnichov, München Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Vítěz získá smlouvu do roku 2031.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Caprad

Musí spolu dopravci na obou stranách spolupracovat? Nehrozí tohle dočasným rozlomením a přestupováním v Domažlicích nebo Furtu?

Dejf

tak co, zmáčkne se škodovka a dočaruje do BEDMU ještě 15kV/16,7Hz? jako vzhledem k tomu, že by se tam asi uživila i 6-8 vozová souprava, tak by se tam někam to větší trafo asi nacpat dalo. už tomu sice bude chybět jenom vodík a ozubnice, ale zase by to tuhle šílenost vyřešilo bez účasti zcela neschopných provozovatelů infrastruktury na obou stranách hranice.

Sch

Možná by stačilo odstranit stejnosměr. Ten úsek z Berouna do Prahy by to dalo na baterku nebo diesel. V Praze by byla třeba ještě odstavna kolej se střídavinou a bylo by to.

Petr Šimral

To je velmi dobrý nápad. Stejnosměrný úsek je krátký, postupem času půjde už jen o úsek Radotín – Praha.
A rychlost 200 km/h bude někdy Praha – Beroun, Plzeň – Holýšov a Blížejov – Domažlice, tedy nic, co by se přežít v rychlosti 160 km/h nedalo.
Umožnilo by to úplně jinou konstrukci meziobvodu na cca 1000 V a hlavně vyhozením stejnosměru by bylo k dispozici více výrobců než jen jeden.

Dejf

je pravda, že z berouna do prahy je to sklonově nenáročný úsek s nízkou rychlostí (nízký aerodynamický odpor) a na tu baterku by to odkroutit mohlo. na to že to může jezdit na baterku i v praze jsem nějak zapomněl. a kdyby to náhodou nevyšlo, tak to nikde stát nezůstane, nafta to vyřeší.

Kuzma

Střídavina by se dala hypoteticky protáhnout z Berouna přes Smíchov – Vršovice až na Tábor, při zachování stejnosměru. Buď by byly jednotlivé koleje s napájecími soustavami souběžné, nebo by se to dalo řešit úsekovým sekvenčním přepojovaním, kdy by měl každý vlak určený v daném úseku oddělený napájecí pohybující se ostrov, takže bez vlaku závislé trakce na dopravní cestě by byla trolej bez napětí.

Myslím, že střídavá propojka Plzeňské, Budějovické a nějaké vyvedení střídaviny první tři nástupiště na hlavák by mohla mít smysl.

Petr Šimral

A teď jste se probudil a vyndal ruku z nočníku, že?
Technicky jde vše. Provozně a ekonomicky rozhodně ne.

Sch

V maximalnich pozadavcich bylo 200kmh, a to panter neumí. To by škodovka musela upravit trakci těch nových jednotek pro Arrivu a nebo by zadavatelum muselo stačit 160kmh pod dráty se střídavinou.

Michal82

Tak žlutý a nebo modrý?

Caprad

Do tohohle podle mně žlutý nepůjde. Přepřah, motorová trakce (v ČR ani nikdo motorové lokomtivy s vlakovým topením kromě ČD v potřebném množství nemá). Podle mně bude pokračování současného stavu. Do toho předchozího výběrka se taky přihlásilo pouze kombo ČD+DLB.

noerf

Pokud by Regiojet přišel o R8, tak by to byla možná alternativa, jinak nemá vozy na provoz po dobu tří let. Zajímavější bude soutěž na 15 let, kde díky novým jednotkám od Škody vznikla zajímavá alternativa k soupravám lokomotiva + vagóny.

Kuzma

Záleží asi jak by to bylo lukrativní. RegioJet by dost možná mohl přijít s Railjety taženými duálními Vektrony.

Daniel Jablonecký

Lukrativní to asi moc nebude, když se soutěží na cenu a první tendr museli zrušit.