Doufám, že v té soutěži jsou specifikovány požadavky na první třídu. Kupé druhé třídy přeznačené na jedničku na vlaku, který je u nás propagován jako EuroCity a jede přes šest hodin, je výsměch
Jakub
1 měsíc
Sorry, ale na lince z Mnichova do Hofu není uz davon dopravce Alex, ale DB Regio. Nebylo by spatne zjistil aktualni stav.
Tak to teda good luck. S takovou nemají na R8 vůbec šanci. Umíte si vůbec představit ty odpisy zánovních InterJetů nebo vůbec nevíte, co slovo „odpisy“ znamená?
Karel
1 měsíc
By me zajimalo, jestli pan ministr nekdy jel vlakem z Prahy do Mnichova a jestli si fakt mysli, ze nove vozy pritahnou dalsi cestujici, pokud bude stale jizdni doba pres 5 hodin….usek Praha – Domazlice super, ale zbytek je fakt loterie a pri planovani prestupu v Mnichove, Regensbugu nebo Schwandorfu pri ceste z Prahy chce pocitat s dostatecnou rezervou, tedy prodlouzeni cesty vetsinou o dalsi hodinu, protoze spolehnout se na 15 min na prestup fakt nejde a ne kazdy zrovna potrebuje jet zrovna ze a do stanice, kterou obsluhuje dany spoj. Coz mi pripomina cestovani ve Francii, kde zrovna nejake… Číst vice »
Haha. Já se divím, že ani po víc než deseti letech dělá spoustě lidí problém pochopit, že vyhrává nejnižší cena. Ty soupravy ještě zdaleka nejsou odepsané.
Caprad
1 měsíc
Musí spolu dopravci na obou stranách spolupracovat? Nehrozí tohle dočasným rozlomením a přestupováním v Domažlicích nebo Furtu?
Ono by to vzhledem ke zpožděním z Německa bylo nejlepší řešení. V pohraničním úseku je vlak zpravidla poloprázdný, za to mezi Prahou a Plzní přeplněný. Pro pár lidí to bude znamenat nepříjemnost, ale pokud už má někdo odvahu jet vlakem po Německu, tak s tím musí počítat a ta většina cestujících z Plzně (Domažlic) pojede na čas.
tak co, zmáčkne se škodovka a dočaruje do BEDMU ještě 15kV/16,7Hz? jako vzhledem k tomu, že by se tam asi uživila i 6-8 vozová souprava, tak by se tam někam to větší trafo asi nacpat dalo. už tomu sice bude chybět jenom vodík a ozubnice, ale zase by to tuhle šílenost vyřešilo bez účasti zcela neschopných provozovatelů infrastruktury na obou stranách hranice.
Možná by stačilo odstranit stejnosměr. Ten úsek z Berouna do Prahy by to dalo na baterku nebo diesel. V Praze by byla třeba ještě odstavna kolej se střídavinou a bylo by to.
To je velmi dobrý nápad. Stejnosměrný úsek je krátký, postupem času půjde už jen o úsek Radotín – Praha.
A rychlost 200 km/h bude někdy Praha – Beroun, Plzeň – Holýšov a Blížejov – Domažlice, tedy nic, co by se přežít v rychlosti 160 km/h nedalo.
Umožnilo by to úplně jinou konstrukci meziobvodu na cca 1000 V a hlavně vyhozením stejnosměru by bylo k dispozici více výrobců než jen jeden.
je pravda, že z berouna do prahy je to sklonově nenáročný úsek s nízkou rychlostí (nízký aerodynamický odpor) a na tu baterku by to odkroutit mohlo. na to že to může jezdit na baterku i v praze jsem nějak zapomněl. a kdyby to náhodou nevyšlo, tak to nikde stát nezůstane, nafta to vyřeší.
Střídavina by se dala hypoteticky protáhnout z Berouna přes Smíchov – Vršovice až na Tábor, při zachování stejnosměru. Buď by byly jednotlivé koleje s napájecími soustavami souběžné, nebo by se to dalo řešit úsekovým sekvenčním přepojovaním, kdy by měl každý vlak určený v daném úseku oddělený napájecí pohybující se ostrov, takže bez vlaku závislé trakce na dopravní cestě by byla trolej bez napětí.
Myslím, že střídavá propojka Plzeňské, Budějovické a nějaké vyvedení střídaviny první tři nástupiště na hlavák by mohla mít smysl.
Koukám, že jste se dal taky na urážky oponentů. Ale hlt whisky to určitě spraví. Spíš jste měl říct, že plán konverze 25kV je totální kravina a určitě to vydržíme s 3kV do konce století.
Tak už si živě představuju, jak podle vašeho systému střídavý expres dojíždí elefanta a v nějaké stanici ho předjíždí. Stahovačka málem u každého pátého sloupu? 😀
Provozní hell. Spíš by dávalo smysl co nejrychleji to přepnout alespoň to Beroun – Radotín – Krč – Tábor. Přepínat Radotín – Smíchov – Vršovice – Zahrada dřív než bude přepnutý Wilson nedává smysl, akorát by to znamenalo mít stahovačku v tunelech nebo těsně před nimi, což fakt nechcete
Ano, odstranit stejnosmer znamená ten vlak dost zjednodušit a zlevnit. Přidat 15 kV je jen o trafu. Otázkou je, za Škodovka půjde do takového dobrodružství, když má za sebou NIM.
Ale jsou i jiní….
V maximalnich pozadavcich bylo 200kmh, a to panter neumí. To by škodovka musela upravit trakci těch nových jednotek pro Arrivu a nebo by zadavatelum muselo stačit 160kmh pod dráty se střídavinou.
Tak jasně že s těmi novými soupravami a ne s panterem. Ale další problém je omezená délka soupravy kvůli bavorské trati. Bylo by fajn, kdyby se to na ty střechy poskládalo tak, aby se do jednotky vešly i nějaké patrové články.
Do tohohle podle mně žlutý nepůjde. Přepřah, motorová trakce (v ČR ani nikdo motorové lokomtivy s vlakovým topením kromě ČD v potřebném množství nemá). Podle mně bude pokračování současného stavu. Do toho předchozího výběrka se taky přihlásilo pouze kombo ČD+DLB.
Pokud by Regiojet přišel o R8, tak by to byla možná alternativa, jinak nemá vozy na provoz po dobu tří let. Zajímavější bude soutěž na 15 let, kde díky novým jednotkám od Škody vznikla zajímavá alternativa k soupravám lokomotiva + vagóny.
Pokud v roce 2031 vyhraje například Regiojet, tak může jezdit na obou stranách hranice na svou licenci. A schválení je dnes přes ERA, kde má DB Netz omezené možnosti, aby do toho mohla hodit vidle.
Doufám, že v té soutěži jsou specifikovány požadavky na první třídu. Kupé druhé třídy přeznačené na jedničku na vlaku, který je u nás propagován jako EuroCity a jede přes šest hodin, je výsměch
Sorry, ale na lince z Mnichova do Hofu není uz davon dopravce Alex, ale DB Regio. Nebylo by spatne zjistil aktualni stav.
Jo a z Regensburgu jezdí s BR218, což je šoto!
Ne tak úplně. Pořád má Alex jeden pár vlaků s přenocováním v Hofu jako linku RE23. DB to provozuje jako linku RE2 na ostatních spojích.
ČD mohou nasadit Interjety, případně i s jídelním/bistro vozem.
Myslím, že v té době akorát budou končit na Západních Expresech do Chebu.
Aby to nedopadlo jako na R23., kde nabídly něco, co je cenově úplně mimo. Ale třeba se už poučily a pochopily, jak má taková cenová nabídka vypadat.
Interjety pevně doufám že skončí na R8. Na bavorskou regionálku je jich škoda.
Tak to teda good luck. S takovou nemají na R8 vůbec šanci. Umíte si vůbec představit ty odpisy zánovních InterJetů nebo vůbec nevíte, co slovo „odpisy“ znamená?
By me zajimalo, jestli pan ministr nekdy jel vlakem z Prahy do Mnichova a jestli si fakt mysli, ze nove vozy pritahnou dalsi cestujici, pokud bude stale jizdni doba pres 5 hodin….usek Praha – Domazlice super, ale zbytek je fakt loterie a pri planovani prestupu v Mnichove, Regensbugu nebo Schwandorfu pri ceste z Prahy chce pocitat s dostatecnou rezervou, tedy prodlouzeni cesty vetsinou o dalsi hodinu, protoze spolehnout se na 15 min na prestup fakt nejde a ne kazdy zrovna potrebuje jet zrovna ze a do stanice, kterou obsluhuje dany spoj. Coz mi pripomina cestovani ve Francii, kde zrovna nejake… Číst vice »
Kupka to má za pár a nový ministr dopravy Martin Kolovratník se tušímže svezl.
A už Kolovratníka schválil Faltýnek?
No a i s tou nespolehlivostí a dlouhou jízdní dobou běžně v létě o víkendech zůstávají lidé na nástupišti. Takže minimálně kapacita navíc je potřeba.
Pokud na to dá CD současné railjety z Rakouského ramene (kde půjdou ComforJety), tak to má v kapse
Haha. Já se divím, že ani po víc než deseti letech dělá spoustě lidí problém pochopit, že vyhrává nejnižší cena. Ty soupravy ještě zdaleka nejsou odepsané.
Musí spolu dopravci na obou stranách spolupracovat? Nehrozí tohle dočasným rozlomením a přestupováním v Domažlicích nebo Furtu?
Ono by to vzhledem ke zpožděním z Německa bylo nejlepší řešení. V pohraničním úseku je vlak zpravidla poloprázdný, za to mezi Prahou a Plzní přeplněný. Pro pár lidí to bude znamenat nepříjemnost, ale pokud už má někdo odvahu jet vlakem po Německu, tak s tím musí počítat a ta většina cestujících z Plzně (Domažlic) pojede na čas.
Měli by. Od výběru dopravce na německé straně se odvíjí i provozování u nás, tj. zda bude ochoten a schopen půjčovat mašiny až do Plzně.
Ani jedno. Vyhraje to Česká Kubice 😂😂
tak co, zmáčkne se škodovka a dočaruje do BEDMU ještě 15kV/16,7Hz? jako vzhledem k tomu, že by se tam asi uživila i 6-8 vozová souprava, tak by se tam někam to větší trafo asi nacpat dalo. už tomu sice bude chybět jenom vodík a ozubnice, ale zase by to tuhle šílenost vyřešilo bez účasti zcela neschopných provozovatelů infrastruktury na obou stranách hranice.
Možná by stačilo odstranit stejnosměr. Ten úsek z Berouna do Prahy by to dalo na baterku nebo diesel. V Praze by byla třeba ještě odstavna kolej se střídavinou a bylo by to.
To je velmi dobrý nápad. Stejnosměrný úsek je krátký, postupem času půjde už jen o úsek Radotín – Praha.
A rychlost 200 km/h bude někdy Praha – Beroun, Plzeň – Holýšov a Blížejov – Domažlice, tedy nic, co by se přežít v rychlosti 160 km/h nedalo.
Umožnilo by to úplně jinou konstrukci meziobvodu na cca 1000 V a hlavně vyhozením stejnosměru by bylo k dispozici více výrobců než jen jeden.
je pravda, že z berouna do prahy je to sklonově nenáročný úsek s nízkou rychlostí (nízký aerodynamický odpor) a na tu baterku by to odkroutit mohlo. na to že to může jezdit na baterku i v praze jsem nějak zapomněl. a kdyby to náhodou nevyšlo, tak to nikde stát nezůstane, nafta to vyřeší.
Střídavina by se dala hypoteticky protáhnout z Berouna přes Smíchov – Vršovice až na Tábor, při zachování stejnosměru. Buď by byly jednotlivé koleje s napájecími soustavami souběžné, nebo by se to dalo řešit úsekovým sekvenčním přepojovaním, kdy by měl každý vlak určený v daném úseku oddělený napájecí pohybující se ostrov, takže bez vlaku závislé trakce na dopravní cestě by byla trolej bez napětí.
Myslím, že střídavá propojka Plzeňské, Budějovické a nějaké vyvedení střídaviny první tři nástupiště na hlavák by mohla mít smysl.
A teď jste se probudil a vyndal ruku z nočníku, že?
Technicky jde vše. Provozně a ekonomicky rozhodně ne.
Koukám, že jste se dal taky na urážky oponentů. Ale hlt whisky to určitě spraví. Spíš jste měl říct, že plán konverze 25kV je totální kravina a určitě to vydržíme s 3kV do konce století.
Oponentem pana Šimrala může být pouze někdo, kdo o problematice něco ví. Je to tento případ?
Tak už si živě představuju, jak podle vašeho systému střídavý expres dojíždí elefanta a v nějaké stanici ho předjíždí. Stahovačka málem u každého pátého sloupu? 😀
Provozní hell. Spíš by dávalo smysl co nejrychleji to přepnout alespoň to Beroun – Radotín – Krč – Tábor. Přepínat Radotín – Smíchov – Vršovice – Zahrada dřív než bude přepnutý Wilson nedává smysl, akorát by to znamenalo mít stahovačku v tunelech nebo těsně před nimi, což fakt nechcete
Ne tak rychle, na S9 se nadále počítá s elefanty i po roce 2030, takže střídavina do Benešova až o hodně, hodně později.
Ale když jednou bude Berounský tunel na 25 kV, tak dojet ten kousek na baterky už fakt nebude žádný problém.
Stejnosměr pro elefanty možná z Hlaváku jen po Radotín, Říčany atd, ale určitě nejméně do 2044.
Stejně by ale v Praze musela být AC nabíječka. Sourava má velkou spotřebu i když nejede. To by jedině musel být ostrý obrat zpět do Mnichova.
Ano, odstranit stejnosmer znamená ten vlak dost zjednodušit a zlevnit. Přidat 15 kV je jen o trafu. Otázkou je, za Škodovka půjde do takového dobrodružství, když má za sebou NIM.
Ale jsou i jiní….
V maximalnich pozadavcich bylo 200kmh, a to panter neumí. To by škodovka musela upravit trakci těch nových jednotek pro Arrivu a nebo by zadavatelum muselo stačit 160kmh pod dráty se střídavinou.
Tak jasně že s těmi novými soupravami a ne s panterem. Ale další problém je omezená délka soupravy kvůli bavorské trati. Bylo by fajn, kdyby se to na ty střechy poskládalo tak, aby se do jednotky vešly i nějaké patrové články.
Jestli na to objednateli stačí i starší vozy, tak nikdo soudný nenabídne novou jednotku.
A kdo se jako pustí do schvalovacího procesu v Německu? Jedině cvok. Navíc zde hraje roli nekompatibilita výšky nástupišť tam a tady.
Tak žlutý a nebo modrý?
Nebo Arriva
Do tohohle podle mně žlutý nepůjde. Přepřah, motorová trakce (v ČR ani nikdo motorové lokomtivy s vlakovým topením kromě ČD v potřebném množství nemá). Podle mně bude pokračování současného stavu. Do toho předchozího výběrka se taky přihlásilo pouze kombo ČD+DLB.
Motorové lokomotivy na tyto vlaky už léta zajišťuje „německý“ dopravce.
Pokud by Regiojet přišel o R8, tak by to byla možná alternativa, jinak nemá vozy na provoz po dobu tří let. Zajímavější bude soutěž na 15 let, kde díky novým jednotkám od Škody vznikla zajímavá alternativa k soupravám lokomotiva + vagóny.
Otázka je, jestli si tam zase budou chtít Němci Škodu pustit.
Pokud v roce 2031 vyhraje například Regiojet, tak může jezdit na obou stranách hranice na svou licenci. A schválení je dnes přes ERA, kde má DB Netz omezené možnosti, aby do toho mohla hodit vidle.
Záleží asi jak by to bylo lukrativní. RegioJet by dost možná mohl přijít s Railjety taženými duálními Vektrony.
Lukrativní to asi moc nebude, když se soutěží na cenu a první tendr museli zrušit.
Tam to ale především souviselo s tím, že si BEG a MDČR vymysleli vlak, jaký svět neviděl.
A tak byl v ceně za kompenzaci započten i kompletní vývoj nového vozidla u Siemensu, což hodně zvedlo cenovku.
Ale žádný vývoj tam nebyl… jen 2x Vectron dual na kazdem vlaku. Proto ta cenová raketa.
Spíš to zvedlo cenu. Cenovka je ten papírek, na kterém je cena uvedená. Že by to zvedalo papírek si nemyslím. Je to cena. Cena.
Ty moc rychlé nejsou. Má to jet 7 hodin nebo kolik?