Musí spolu dopravci na obou stranách spolupracovat? Nehrozí tohle dočasným rozlomením a přestupováním v Domažlicích nebo Furtu?
Dejf
2 hodin
tak co, zmáčkne se škodovka a dočaruje do BEDMU ještě 15kV/16,7Hz? jako vzhledem k tomu, že by se tam asi uživila i 6-8 vozová souprava, tak by se tam někam to větší trafo asi nacpat dalo. už tomu sice bude chybět jenom vodík a ozubnice, ale zase by to tuhle šílenost vyřešilo bez účasti zcela neschopných provozovatelů infrastruktury na obou stranách hranice.
Možná by stačilo odstranit stejnosměr. Ten úsek z Berouna do Prahy by to dalo na baterku nebo diesel. V Praze by byla třeba ještě odstavna kolej se střídavinou a bylo by to.
To je velmi dobrý nápad. Stejnosměrný úsek je krátký, postupem času půjde už jen o úsek Radotín – Praha.
A rychlost 200 km/h bude někdy Praha – Beroun, Plzeň – Holýšov a Blížejov – Domažlice, tedy nic, co by se přežít v rychlosti 160 km/h nedalo.
Umožnilo by to úplně jinou konstrukci meziobvodu na cca 1000 V a hlavně vyhozením stejnosměru by bylo k dispozici více výrobců než jen jeden.
je pravda, že z berouna do prahy je to sklonově nenáročný úsek s nízkou rychlostí (nízký aerodynamický odpor) a na tu baterku by to odkroutit mohlo. na to že to může jezdit na baterku i v praze jsem nějak zapomněl. a kdyby to náhodou nevyšlo, tak to nikde stát nezůstane, nafta to vyřeší.
Střídavina by se dala hypoteticky protáhnout z Berouna přes Smíchov – Vršovice až na Tábor, při zachování stejnosměru. Buď by byly jednotlivé koleje s napájecími soustavami souběžné, nebo by se to dalo řešit úsekovým sekvenčním přepojovaním, kdy by měl každý vlak určený v daném úseku oddělený napájecí pohybující se ostrov, takže bez vlaku závislé trakce na dopravní cestě by byla trolej bez napětí.
Myslím, že střídavá propojka Plzeňské, Budějovické a nějaké vyvedení střídaviny první tři nástupiště na hlavák by mohla mít smysl.
V maximalnich pozadavcich bylo 200kmh, a to panter neumí. To by škodovka musela upravit trakci těch nových jednotek pro Arrivu a nebo by zadavatelum muselo stačit 160kmh pod dráty se střídavinou.
Do tohohle podle mně žlutý nepůjde. Přepřah, motorová trakce (v ČR ani nikdo motorové lokomtivy s vlakovým topením kromě ČD v potřebném množství nemá). Podle mně bude pokračování současného stavu. Do toho předchozího výběrka se taky přihlásilo pouze kombo ČD+DLB.
Pokud by Regiojet přišel o R8, tak by to byla možná alternativa, jinak nemá vozy na provoz po dobu tří let. Zajímavější bude soutěž na 15 let, kde díky novým jednotkám od Škody vznikla zajímavá alternativa k soupravám lokomotiva + vagóny.
Musí spolu dopravci na obou stranách spolupracovat? Nehrozí tohle dočasným rozlomením a přestupováním v Domažlicích nebo Furtu?
tak co, zmáčkne se škodovka a dočaruje do BEDMU ještě 15kV/16,7Hz? jako vzhledem k tomu, že by se tam asi uživila i 6-8 vozová souprava, tak by se tam někam to větší trafo asi nacpat dalo. už tomu sice bude chybět jenom vodík a ozubnice, ale zase by to tuhle šílenost vyřešilo bez účasti zcela neschopných provozovatelů infrastruktury na obou stranách hranice.
Možná by stačilo odstranit stejnosměr. Ten úsek z Berouna do Prahy by to dalo na baterku nebo diesel. V Praze by byla třeba ještě odstavna kolej se střídavinou a bylo by to.
To je velmi dobrý nápad. Stejnosměrný úsek je krátký, postupem času půjde už jen o úsek Radotín – Praha.
A rychlost 200 km/h bude někdy Praha – Beroun, Plzeň – Holýšov a Blížejov – Domažlice, tedy nic, co by se přežít v rychlosti 160 km/h nedalo.
Umožnilo by to úplně jinou konstrukci meziobvodu na cca 1000 V a hlavně vyhozením stejnosměru by bylo k dispozici více výrobců než jen jeden.
je pravda, že z berouna do prahy je to sklonově nenáročný úsek s nízkou rychlostí (nízký aerodynamický odpor) a na tu baterku by to odkroutit mohlo. na to že to může jezdit na baterku i v praze jsem nějak zapomněl. a kdyby to náhodou nevyšlo, tak to nikde stát nezůstane, nafta to vyřeší.
Střídavina by se dala hypoteticky protáhnout z Berouna přes Smíchov – Vršovice až na Tábor, při zachování stejnosměru. Buď by byly jednotlivé koleje s napájecími soustavami souběžné, nebo by se to dalo řešit úsekovým sekvenčním přepojovaním, kdy by měl každý vlak určený v daném úseku oddělený napájecí pohybující se ostrov, takže bez vlaku závislé trakce na dopravní cestě by byla trolej bez napětí.
Myslím, že střídavá propojka Plzeňské, Budějovické a nějaké vyvedení střídaviny první tři nástupiště na hlavák by mohla mít smysl.
A teď jste se probudil a vyndal ruku z nočníku, že?
Technicky jde vše. Provozně a ekonomicky rozhodně ne.
V maximalnich pozadavcich bylo 200kmh, a to panter neumí. To by škodovka musela upravit trakci těch nových jednotek pro Arrivu a nebo by zadavatelum muselo stačit 160kmh pod dráty se střídavinou.
Tak žlutý a nebo modrý?
Do tohohle podle mně žlutý nepůjde. Přepřah, motorová trakce (v ČR ani nikdo motorové lokomtivy s vlakovým topením kromě ČD v potřebném množství nemá). Podle mně bude pokračování současného stavu. Do toho předchozího výběrka se taky přihlásilo pouze kombo ČD+DLB.
Pokud by Regiojet přišel o R8, tak by to byla možná alternativa, jinak nemá vozy na provoz po dobu tří let. Zajímavější bude soutěž na 15 let, kde díky novým jednotkám od Škody vznikla zajímavá alternativa k soupravám lokomotiva + vagóny.
Záleží asi jak by to bylo lukrativní. RegioJet by dost možná mohl přijít s Railjety taženými duálními Vektrony.
Lukrativní to asi moc nebude, když se soutěží na cenu a první tendr museli zrušit.