Bavoři přidali peníze do provozu vlaků Mnichov – Praha, ubylo zpoždění
Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com

Záložní lokomotiva pomáhá zkracovat zpoždění při obratu v Mnichově.
Zrovna nedavno som sa konecne tymto vlacikom previezol zo Schwandorfu do Prahy a spät. Piatok, exponovany den, na prijazde do Schwandorfu plus 10 minut, uvrat (nastastie tam caka dalsia masinka Alex, ktora sa pripoji smer CZ a druha sa odpoji). K hranici dalsich plus 5 minut a uz to bolo cele zle, do Plzne sme trikrat cakali na vykrizovanie, takze v Plzni plus 30 a v Prahe celkovych plus 40 minut. Ja som si jazdu uzival spolu s dalsimi znacne uz napitymi Nemcami smerujucimi sa rozlucit zo slobodou 😀 ale lutujem tych, co isli celu cestu z Mnichova cez 6… Číst vice »
Dokladnejsie som si prestudoval mapu bavorskych zeleznic a bohuzial uvrate su tak ci tak nutne 2 (Regensburg a Schwandorf) a z Regensburgu sa Schwandorfu smerom na Furth i.W. vyhnut neda. Takze ak casova uspora uspora, tak zrusenim preprahu iba v Plzni a zrusenim tych regionalnych zastavok, co by mohlo spravit tak minus ca. 20-25 minut.
https://bahnausbau-nordbayern.deutschebahn.com/aktuelle-meldungen/grenzueberschreitende-zusammenarbeit-db-und-szcz-im-austausch-zur-metropolenbahn.html
A co řidící vuz? Nevyšlo by to levněji než další lokomotiva?
A jsou na to dělané ty vložené vozy? A šlo by to i při takové rychlosti a délce soupravy? Jak složité by pak bylo prepřahavání v Plzni?
Jo a nezapomeňte, že lokomotiva stačí jedna, řidičáků by bylo potřeba ~10
Objíždění souprav na hlavovém nádraží je dokonalý přežitek a blbost.
Co myslí tím jasným signálem České republice? Jako že teď máme zase něco zlepšit my nebo že začali konečně něco dělat oni?
A nebylo by jednodušší prodloužit zastávku v Mnichově, aby to lokomotiva stačila „objet“a odzkoušet vše potřebné ??
Na to je mnichovské hlavní nádraží moc vytížené.
Je tam obrat asi 1,5 hodiny. To neobjíždění je pro vytížené hlavové stanice mnohem lepší. Krom toho, ty vlaky zapadají mezi další vlaky v obou zemích, značný kus trasy je jednokolejka, s tím se moc hýbat nedá.
Není prostor. I V Zurrichu, to takto dělají. Přijede IR a hned najíždí z druhé strany lokomotiva.
Prodloužit obrat v Mnichově by při stejném rozsahu provozu tedy znamenalo, že k té dodatečné lokomotivě budeme potřebovat i dodatečnou soupravu 🙂
To % přesnosti se bere jako zpoždění do 5 minut? Pokud ano, tak i ty zlepšené hodnoty jsou pořád dost bídné. (Ano, vím, stavební práce kolem Berounky).
A taky mi není jasné, jestli se srovnávají data za poslední prosinec až březen s celoročním průměrem 2024 nebo se stejným obdobím o rok dříve. Letní sezóna bývá bohatší na výluky.
Stavební práce kolem Berounky jsou v aktuální podobě čajíček proti hraničním kontrolám a výlukám na německé jednokolejce.
Ty kontroly už taky nejsou taková tragédie jako rok dozadu – grenčáci naskočí ve Furthu, svezou se s vlakem a vyzvedne je Streife v Chamu a hodí zpátky.