cargo

Bavoři chtějí obnovit provoz na jedné z nejstarších tratí, nahlásili to šest let dopředu

Stanice Cronheim na trati Gunzenhausen - Wassertrüdingen. Autor: By Manfred E. Fritsche - mef-presseservice, CC BY-SA 2.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1344106Stanice Cronheim na trati Gunzenhausen - Wassertrüdingen. Autor: By Manfred E. Fritsche - mef-presseservice, CC BY-SA 2.0 de, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1344106

Bavorský objednatel veřejné železniční dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) se rozhodl vrátit pravidelný provoz osobních vlaků na lokálku Gunzenhausen – Nördlingen.

Zpět na článek
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JT

Odpusťte mi faktickou otázku. Nejsem znalý historie rozvoje železniční sítě na území dnešního Německa. Snese tato trať označení „lokálka“? Tedy byla-li vystavěna na základě zákonných úlev a podpory v německé obdobě císařsko-rakouských lokálkových zákonů? Existovali ta v té době vůbec nějaké takové, vlastně o nějaké čtyři desítky let dříve než na našem území? Děkuji! Informace na wiki o tomto mlčí.

Rado

Re. JT První žel. tratě v Bavorsku byly stavěny za státní peníze. Po finančni krizi asi v 1849 toto však bylo upuštěno. Radní v Babmergu však chtěli železnici tak moc, že iniciovali zákon o tzv. Pachtbahn. Tedy jakési koncese jaké známe z C & K Rakouska. Pojem Localbahnen se začal užívat v tehdejším Prusku, v okolí Lipska. Bylo to snad okolo roku 1885. Konzept Localbahnen zahrnoval všechny možné druhy infrastruktury s ohledem na finanční možnosti objednavatele. Kromě klasické normálněrozchodné železnice se objevovali i úzkorozchodky, řepařky nebo i koňky. Zahrnovaly však i dostavníkové, později omnibusové trasy. Pro ilustraci bych rád představil… Číst vice »

K.S.

Jistě se některé „lokálka“ dají změnit v pořádnou dráhu, ale otázka kolik toho u nás je, mnohdy to vzniklo z jednoúčelové uhelné dráhy a podobně, nebo to bylo prostě že někdo chtěl trať ať to stojí co to stojí a pak se vozily kraviny jenom aby se neplatila pokuta. Podle místních je třeba v Lednici na Moravě navezený písek od Jadranu, prý jako hnojivo, když jsem se pak vrtal v historii tak jsem zjistil že na to byla smlouva že se po trati musí za X let provést Y nákladních vozů. Pak ty dvě informace jaksi zapadaly a dávalo smysl… Číst vice »