Barrandovský most do konce prázdnin opravený nebude, řeší se vyztužení
Začala třetí fáze rekonstrukce Barrandovského mostu. Foto: Pavel Švestka s. r. o.
Problém silničáři objevili při zahájení betonáže speciálním vysokopevnostním betonem.
To nejsou konzole, ale konzoly. Hřibovi to asi vysvětloval nějaky Ostravák, co to skloňuje podle vzoru kobzole…
A ty kanálky nejsou prolezlé, ale prorezlé.
UHPC beton, výborná věc, ale….bohužel smysl užití na takové rekonstrukce není dobrý. Není potřeba se divit, technologie, ukládka, řešení nevyzkoušené….jen politicky posvěcené.
Nechte to ně těch, co tomu rozumí, protože vy evidentně netušíte vůbec o čem hovořite.
Ideální délka rekonstrukce je do další rekonstrukce.
Ideální je, když se při stavbě nerozkrade moc cementu, aby ten beton byl aspoň trochu k něčemu.
Nedělal jste předtím u SŽ?
Doufám, že na chodníkovou stranu severního mostu dají lepší povrch, než je na jižní straně.
Je to vedené jako cyklostezka, ale ten povrch je pomsta všem cyklistům. Opravdu nemám páru, proč je tam hrubý ručně napříč cestou zdrsněný beton. Původní asfalt snad nemohl chodcům v ničem vadit…
V dnešní době se standardně na římsy dle VL4 asfalt nepokládá. Nechá se prostě jen pochozí železobetonová římsa.
Ta příčná striáž tam je pro zdrsnění povrchu, jinak by to klouzalo i za sucha.
To je překvapení… Projektant i zhotovitel říkali, že je to nereálné, jen TSK mělo politické zadání, že se to musí stihnout.
Takže se jen ukázala realita.
Pokud projektant a zhotovitel měli informace o tom, že konzoly mají nižší nosnost, měli to TSK sdělit. Pokud ty informace neměli, prodloužil by se i ten původní delší harmonogram stavby.
No dobře, konfrontace s něčím nečekaným, ale to obětování (hotového) nájezdu ze Strakonické přináší peklo celému jihu, větší, než se čekalo (modely totiž podcenily jednu „drobnost“). To by se protahovat nemělo.
Přitom to stačí vzít horem přes Barrandov
Jen aby to nespadlo jako v Janově.
psát umíte, tak snad i číst, přečtěte si tedy důkladně článek a pak třeba tady
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ponte_Morandi#Zhroucen%C3%AD
Takže je pravděpodobné, že oprava jižní části severního mostu se bude provádět až příští rok, jak bylo v původním harmonogramu.
A pak že se v Praze nedaří koordinovat dopravní stavby, srpen 2025 by mohl platit pro most Dvorecký i Barrandovský 😉