Barrandov i Baba. Pražská rada schválila rozšíření zón placeného stání v Praze 5 a 6

Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647

V Praze 5 by se zóny měly začátkem příštího roku rozšířit na sídliště Barrandov, Žvahov, Zlíchov a do starých Hlubočep.

Zpět na článek
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mufiklo

A nepřinese zpomalení kvůli hluku více hluku a také emisi??

Rudolf Tuček

Zpomalení sníží hluk pokud někdo nepojede na jedničku s 5000 otáčkámi.

Jan Ernest

jestli mají tyhle modré zóny nějaký smysl v užším centru, tak ve zmíněných kotěhůlkách je to totální nesmysl

ABC

pro některé šoutouše i P+R na Černém mostě vyvolává otázku zda je nutné aby dojíždějící jezdili až tak daleko do města

Jan Ernest

to není otázka šotoušství, spíš primárně iracionální nenávisti k autům…..tímhle to začíná a tímhle
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/berlin-bez-aut-klicove-tema-pred-volbami-referendum-zeleni
to končí

Jakub P.

To je slušnej matroš 🙂

Němci by si měli uvědomit, že smícháním rudé a zelené vznikne hnědá a s tím už jednu historickou zkušenost mají.

Jsem klidně pro nízkoemisní zóny, jsem pro odstavení všech čoudících aut, nebo aut s vykuchanými katalyzátory a filtry (to je ale moc práce). Ale zakazovat lidem svobodu rozhodování na základě svého (minoritního) politického přesvědčení, to už je silný kafe. Radikální rudozelený aktivismus povede k něčemu, co bude, jak říkala Jolanda, velký špatný 🙁

axon

kurvy jedny zlodějský

Jan Sůra

Děkujeme za váš poslední příspěvek. Vaši neschopnost vyjádřit svůj názor slušně si běžte prosím léčit jinam.

Vašek

Lumpárna, zlodějna, buzerace, diskriminace!

PetrN

Platit za parkování a tudíž i za to, že bezohledně a zbytečně jezdíte po městě autem je zlodejna a buzerace? 🤦‍♀️

123

Vy poznáte, že majitel parkujícího vozidla jezdí zbytečně po městě? Fakt jo? A jak to děláte?

Ondřej

A k čemu že to vlastně je pro občany? kromě toho, že musí nově platit za to, že stále nemají jisté parkovací místo a jistotu, že v jiné městské části budou muset platit extra navíc, protože ač je to všechno Praha, tak pořád to není propojené

Novotny

Ty zony postradaji v okrajovych castech smysl. Zavadeni ja akorat tahani penez od ridicu a moc to nevyresi, akorat se problem posune dal. A magistrat do parkovani neinvestuje, akorat vybira a dava pak na jine ucely, aby treva zkvalitnil mhd.

PetrN

Však to je moderní a správná cesta, zvykejte si. Představa, že každý má právo jezdit po městě tbuhdarma autem konci, trend jde jiným směrem, a tím je kvalitní MHD doplněna o sdílená kola/kolobezky a případně auta

ABC

a proto budeme rozšiřovat modré zóny, aby rezidenti mohli jezdit auty do práce a po návratu nemuseli deset minut hledat místo, že

123

No těch děr po granátu na okrajích … Baba promine;-))) … se fakt jezdí vyloženě zbůhdarma. Prostě mám volnou chvilku a chci si ji užít, tak sednu do auta a jedu na Babu nebo do Liboce. Co víc si přát:-))).
Na druhou stranu, pokud tím trendem moderní MHD je uskákaná koza 216 většinou jednou za hoďku, tak je to trend jak cyp:-).

Jakub P.

Tedy jinými slovy, omezení soukromého vlastnictví (vlastní auto je fujky) a podpora těch správných korporátů napojených na magistrát – parkování pro carsharing zdarma (i když zabírá stejný veřejný prostor), dotace půjčoven kol z daní a všude se povalující překážky na chodnících v podobě koloběžek jako bonus. To je super trend!

Leinad

Parkování pro komerční půjčovny zdarma se mi taky nelíbí. Půjčovnám zpoplatnit jako komukoliv jinému

Tommy

Ať už to udělají v celé Praze, vždy problém jen odsunou o kus dál.

On první

To je cílový stav,ale bez mnoha postupných kroků to nejde. Modré zóny neprojdou tam kde není problém s parkováním, proto jen potřeba ten problém vytvořit vytlačením aut ze sousedství.

dejf

No konečně mi to plíživý rozšiřování začalo dávat smysl.

Leinad

Houby vytlačení. Na hodně místech se až namalováním modrých čar vyrobila parkovací místa, kde dříve nebyla (u křižovatek, neponechání 2*3m pruhů)

Odpadlík

Jsem z Hlubocep. Uz aby to tady bylo. Kazdej si poridi 3 auta a mesto, postarej se mi o parkovani.

Jiří Kocurek

Město, postarej se mi o MHD.

Daniel

Simsalabim, postaráno! MHD i ve Vaší Praze již 124 let 🚋
Pardon, nic osobního, jen nešlo odolat.

Jakub P.

Prosím ještě o jedno kouzlo na vykouzlení parkovacích domů po Praze 😉 A třetí přání si nechám do zásoby. Děkuji předem 😀

Daniel

„…a co že jsi to chtěl v té Čečně?“ (vtip o Rusovi co uloví zlatou rybku a nejdřív chce mít v Čečensku a když je to na rybku příliš, tak alespoň zkrásnit ženu).

S parkovacími domy je to obtížné: viděl jsem, jak to funguje v automobilových USA (Columbus, OH), ale tam byl parkovací dům každý desátý. Myslím, že to by v Praze nesnesli ani nejortodoxnější milovníci motorismu 🤷🏻‍♂️

Daniel

*mír

robert

Ta tvoje logika. 😀

ABC

a tím že dostane 3 parkovací karty se něco změní?

Paja

My s váma zatočíme po bolševicku!

ABC

Druhé auto se přepíše na manželku, což ostatně radili sami úředníci. Těch co mají i třetí a všechny parkují na ulici asi zase tolik nebude.

Milan

Třetí se přepíše na plnoleté děti.

Pavel Bláha

Tohle omezení nefunguje, karty se vydávají na osobu a nikoli na domácnost. Takže druhé a další auta se přihlašují na členy rodiny a všechna parkují za základní cenu.

Pavel Bláha

Pochopitelně, zmizí odtud auta dojížděčů, takže zbyde více místa pro rezidenty, což je fajn.

Paja

Určitě. Barrandov je plný dojížděčů. To je totiž sen každýho, prokousat se kolonou na sídliště. Tam bloumat mezi panelákama a pak jet 20 minut do centra.
Tak určitěěěě.

Pavel Bláha

Každá lokalita v Praze poblíž kapacitní příjezdové komunikace a se slušným spojením mhd do centra je v zorném poli dojížděčů z venkova. Právě proti těmto nájezdům rezidenční zóny vznikají.

Milan

Nechápete, že vznikají jen kvůli výběru peněz.

Pavel Bláha

Účel chápu zcela přesně a dle praxe vím, že vesměs staré dieselové popelnice dojížděčů z daných oblastí ze dne na den zmizely, což je fajn;)

123

Jojo, Baba, to je pro dojížděče rád … vyloženě:-). To bych si raději dole v NTK za dvojku (nebo myslím kilo denně) zaplatil flek. Byl bych v klidu a na metro to měl 5 min volným krkem i s prohlídkou studentek:-).

123

ráj … kua drát!

Twix

Kde je v Hlubočepích problém s parkováním, který modré zóny vyřeší? Pokud není myšlen Barrandov který taky patří pod Hlubočepy. Ale tam je problém nechat auto už teď, myslím že skoro nikdo z přespolních tam neparkuje aby jel dál MHD (ta MHD je dobrá ale zaparkovat se u ní nedá).

Jakub P.

Chce-li většina místních voličů a plátců daní, aby se město primárně postaralo o parkování, tak by volení zástupci měli respektovat tuto jejich vůli. Pokud voliči a plátci daní chtěli něco jiného, třeba hřiště a park, tak samozřejmě by měli respektovat toto rozhodnutí. Ví někdo, co tady chtěli místní?

Leinad

Proč by to město dělalo? Navíc skupiny volič a plátce daní se nepřekrývají úplně, existuje plátce daní nevolič a naopak.
Z toho, co chtějí voliči, by stát měl zaplatit nějaký nutný základ, infrastrukturu, a když zbyde tak snížit daně. Poplatky za infrastrukturu účtovat hlavně těm, kdo ji využívají.

Jakub P.

No to by bylo samozřejmě ještě lepší, ale to bych si tady vůbec netroufnul navrhnout. Máte pravdu, že se ty skupiny nepřekrývají, ale bohužel máme rovnost hlasů a voličské právo není omezeno statutem daňového plátce s nějakou minimální uhrazenou částkou.

Bylo by naprosto ideální mít všechno postaveno pouze na základě poptávky, nabídky a přímého hrazení nákladů uživateli bez dotací, odpouštění poplatků a podobných pokřivení trhu. Železniční síť v počátcích také budovaly soukromé společnosti podle poptávky a až následně je znárodnil stát.