Bariérou proti parkování na chodníku. Praha 6 staví zábrany za statisíce

Žulové kostky znemožňující parkování aut na chodníku. Foto: MČ Praha 6Žulové kostky znemožňující parkování aut na chodníku. Foto: MČ Praha 6

Omezují chodce, poškozují chodníky. V boji s bezohlednými řidiči pomůže žula i ocel.

198 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Problém je, že Pražákům se prostě nezavděčíte. Když MP neodtahuje, je to špatně. Když odtahuje, jak když Baťa seká cvičky, jako u mě před barákem (taky P6), tak je to zase špatně, páč odtahovka dělá kravál. Fakt, u nás v baráku si na obojí stěžují ti samí lidé. Dle toho, jak to zrovna daný den vychází.

Mikulik

Nevidím na té fotce, chodníku širokém 4 metry DAVY lidí. 1, 5 metrů místo pro auto je hodně? 2,5 metrů na chodník je také málo?

Traman

Skvely napad, drzim palce. Auta na chodniku nemaji co delat. Kezby se to dostalo i do Brna.

pražan chodec

Stejně jako Praha 6 má postupovat celá Praha a zejména v centru. Skupina řidičů, často profesionálních, parkuje na chodníku. Chodník = chodit, nikoliv jezdit! Pokuta za porušení je nízká, morálka řidičů nulová, policajtů málo. Např. v Londýně, kde nejsou aleje cedulí instruující řidiče, si auto na chodníku nedovolí zaparkovat nikdo.

Černohorský K.

A ono když tam auto stojí tak jede jo? 🙂

Miloš Kariera

Správně. Potom ještě napříč závory, aby se tam necourali chodci a budeme se z okna dívat na krásné pusté chodníky a jak si chodci hrají kličkovanou s auty

MaT

Jaké závory proti chodcům? Co to melete za kraviny?

PavelX

Pan radní OMH je opravdu speciál. Tak místo, aby se na těch leckdy grandiózních chodnících sem tam vybudoval malý záliv s krátkodobým parkováním typu K+R nejen pro zásobování a služby, které na P6 (ale i jinde v Praze) často nemají jinou možnost kde zastavit, tak jim naházíme další klacky pod nohy. Skvělé řešení.

Jaaa

Leckdy grandiózní chodník je to na fotce? Nebo jaký?

tarten

Netuším co myslel. Zrovna teď jsem šel, teda pokoušel jsem se jít po chodníku, který byl v plné šířce zabraný parkujícím autem. Ne nějaké zásobování, opuštěné zhasnuté auto.

Pavel

Které za deset minut mohlo být už pryč .

ušatá

A ty poškozené povrchy chodníku, na kterých si chodec často zlomí nohu či ruku bude platit a celkově hradit kdo? Prostě chodník je na chození, ne ježdění!!!!!!!

Nemel

A můžu si pro změnu já na těch deset minut dát doprostřed jízdního pruhu pohovku a vypít si kávu? Taky nemůžu…trochu fifty-fifty přístupu by Vám, milý Pavle, nezaškodilo.

pražan chodec

chodník je od slova chodec, chápete? auto si můžete zaparkovat jinde, místa je dost, jen pak musíte jít 50 metrů pěšky co? 🙂

PavelX

Skvělý argument. A ty betonové kameny, to jsou taky chodci? A když to není auto, tak to nezabírá žádný prostor, viďte?

Asi se po Praze ve skutečnosti moc nepohybujete, protože místo v běžný pracovní den prakticky není. A tak musí veškeré během dne jezdící zásobování, kurýři apod. parkovat, kde se jen dá. Krom zamindrákovaných jedinců jako OMH popř. arogantních existencí co hledají problém ve všem co není po jejich, jsem si nevšiml, že by s tím měl kdokoliv problém.

MP22

Místo není protože všechny zásobovací místa zabírají hovada v osobáku co si to tam postaví „na chvilku“ z které je celý den. Mešťáci to neřeší a tak ti co zásobují rozjíždějí chodníky… Vážně je cesta budovat více zálivů aby to dopadlo stejně? No možná ne. V první řadě je důležité toto opatření, je to milionkrát účinnější než policajt. A s tím donutit ty měšťáky vyhánět ze zásobování ty co tam nemají co dělat. A různí wolťáci to postaví buď tam, nebo na těch 30 vteřin předávky to nechají v silnici, kam auta patří, přinejhorším zaparkují na prvním možném místě a… Číst vice »

ušatá

Ano, asi se moc po Praze na chodnících a pěšky nepohybujete. Chodníky jsou zasekané auty, povrchy jsou rozryté a nedá se po nich chodit. Zejména když jsou mokré, zablácené, zasněžené. Opravdu lahůdka. Na spadnutí jak dělané a někdy i s velkou pozorností se to nedaří dobře projít. Ještě by ti řidiči měli všem platit zdravotní ošetření a veškeré související náklady. Neexistuje an i nemůže být žádná povinnost umožnit automobilstům dělat si co chtějí a škodit jak chtějí.

Pavel

Naprostý souhlas .

M1M2

Praha je v řadě věcí svérázná, ale Praha 6 ve svéráznosti a aroganci jednoznačně vede. Viz například splašený nápad u okruhu, kdy by se P6 opevnila jak vojáci na frontě závorami a za závoru by směl jen místní. Cizáku, jedině pěšky nebo veřejnou dopravou. A světe div se recipročně ne. Pražák smrdět autem smí po celém světě. Tomu říkám pražská logika. Jsem striktně proto, aby se parkovalo – i krátkodobě – tak jak je to dovoleno. Jenže co chtít po národu, který se ani před Lidlem netrefí často do parkovacího místa, které je širší, než bývalo. Domyslel ten pražský inovátor,… Číst vice »

Michal Bartoníček

Na každém rohu policajt. A to jen proto, že banda plechovkářů nemá pevnou vůli na to dodržovat zákon. Pak si budeme zase stěžovat na policejní stát. Kolik zákazů běžný točvolant potřebuje, aby je začal respektovat?

Škrpál

To jen tak nevyjde. Policie říká, že jen v Praze jí chybí asi tisíc dopravních policistů.

David

U nás máme na Břevnově firmu AMTrans, která nejen že využívá skuliny v pravidlech a udělala si z místní rezidentní zóny firmení parkoviště (neb sanitky platit nemusí), tak ještě jezdí po chodnících aby mohli jejich saniťáci vyskakovat přímo před provozovnou. Aby auta na chodník nezajížděla (navíc po trávě, kterou tím zcela devastují), tak je tam instalováno takové nízké zábradlí. No a světe div se, to zábradlí vždy někdo odřízne jen pár dní potom co ho tam město nainstaluje. Jednou tam zasadili strom, ten také moc dlouho nevydržel. Bohužel, jsme pak jako občané proti takové firmě parazitující na veřejném prostoru dost… Číst vice »

Miloš Kariera

pár zakopaných trnů „ježků“ udělá své, až si ti experti párkrát píchnou

Jaaa

Holt je potřeba přitvrdit a postavit tam něco z litého betonu s desetimetrovými piloty.

MP22

Vzal bych kudlu a „udělal“ bych jim všechny gumy na těch převozkách. Za dva měsíce bych jim nalil hnůj do nasávání a tak dále. Jak se do lesa volá…. Ale pokud nechcete riskovat podmínku, volejte městskou policii klidně 30x denně na ty sanitky na chodníku.

Granja

Za mě říkám perfektní. Každý na svém. Když chci pokecat s kamarádem, také si nejdeme stoupnout na silnici.

Miloš Kariera

Od čeho je hospoda nebo mobil

Pavel

Nejdříve umožněte lidem legálně parkovat,postavte parkovací domy.Pak řešte kraviny.Proboha lidi vzpamatujte se a přestaňte volit ty zelený mozky ….Motorista není terorista!!!

Michal Bartoníček

A tím, že není kde legálně parkovat, vzdorujete tím, že to auto zaparkujete někam, kde se to nesmí? To myslíte opravdu vážně??
Proč prostě nezaparkujete jinde? Co vám v tom brání?

Granja

Co by bránilo… Je to jen a jen arogance a z hlediska poškozování toho chodníku neúcta k práci těch, kteří ho postavili..

ušatá

Nebo někde dál a dojde to pěšky. jenže jít třeba 300 metrů je přeci nemožné a udělalo by to dotyčnému značné zdravotní problémy.

Radek

To je furt někdo s nataženou rukou křičící ať erár za něj vyřeší jeho nároky. Paroubek v nejlepších letech by se styděl. Vždyť lidé mají kde legálně parkovat. Že je těch míst nedostatek? Samozřejmě – protože dotujeme jeho cenu, čímž bortíme rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou. Zrušme regulovanou cenu parkování a bude ho dostatek pro každého, kdo si jej bude ochoten zaplatit. Jinak se můžeme snažit poručit větru, dešti – výsledky budou podobné.

Hala D

Proč si parkovací domy autíčkáři nepostaví za svý peníze? Ahá, ono je to drahé a lepší je využít erární prostor, že?
No, tak to je přesně ten důvod proč tuto skupinu arogantních plechovkářů označit za automobilové teroristy. Jako jeden, co do mě najížděl, když jsem šel v klidu po chodníku.

Hýkus se fíbe

Motorista v Praze bohužel je!
Ať si založí sdružení autoholiků a ti ať za svý staví parkovací domy. Nevidím důvod proč by město mělo platit 1 milion za parkovací místo.

Škrpál

Motoristé teroristy bezesporu jsou. Vraždí nevinné jedy z výfuků, vraždí nevinné při nehodách a domáhají se naprosto nezasloužených privilegií. Založte si družstvo nebo co a postavte si sklad svých penilních protéz za své! Tohle je jako kdyby majitelé sekaček řvali na starostu, aby jim postavil obecní sklad na sekačky.

Pavel

To jste tak blbej,nebo vás za to někdo platí ?!

ušatá

A u vás je to to jak?

ušatá

Ale skoro to vypadá, že je.

Low cost

To je ta městská část, co je proti autům a podporuje VHD tím, že už 30 let blokuje modernizaci Buštěhradky?

ušatá

To jsou ty paradoxy!

Levák Bob

Praha 6? Není to náhodou ta městská část, kde se neustále rozšiřují chodníky ad absurdum, i když po nich žádné velké davy nechodí? Chodníku na fotce šířkou moc nechybí třeba k tomu na Václavském náměstí, ale něco mi říká, že vyfotit na něm víc než ty 3 lidi by stálo dost čekání. I bez té skládky kamení je to dost smutné využití veřejného prostoru.

Pavel S.

Podobně se můžeme podívat na počet jízdních pruhů – dva jsou tady úplně zbytečné, kapacitně nejsou potřeba, jeden z nich stejně končí na úrovni Eliášovy ulice, že by tady někdy stála auta jsem nezažil. Za mě teda ideálně jeden zrušit, udělat z něj parkování pro zásobování a klidně vedle cyklopruh, ať je zase nějaké vzrušení v diskusích, že cyklisté berou autům pruhy 🙂 Ale vážně – dva pruhy tady nemají opodstatnění. Vlastně v celé Čs. armády, s výjimkou úseku Eliášova – Terronská (směr ke Kulaťáku), kde se proudy rozdělují a zároveň je tam SSZ, tak by to tam asi nestíhalo… Číst vice »

Pavel S.

A mimochodem jestli na chodníku jsou 3 lidé, tak na silnici není auto ani jedno. Tak nevím jestli je to pravé ořechové podle jedné fotky dělat úsudky 😀

Levák Bob

Článek začíná: „Radnice Prahy 6 zvolila razantní postup proti rozšířenému parkování na chodnících, které se dlouhodobě nedaří trestat. Na zablokované ulice si stěžuje řada chodců.“

Tak mi právě při pohledu na šířku chodníku a pěší provoz na něm není jasné, o čem radnice mluví. Podélné parkování ten chodník opravdu nezablokuje a šikmé se mezi ty kameny vejde, takže se tam zřejmě nepraktikovalo, jinak by dali kameny blíž k sobě.

Co mají jízdní pruhy a počet aut na silnici společného s tématem parkování na chodníku?

Jaaa

Ale zablokuje.

Nemel

Má to souvislost s tím, že Vy pro svou argumentaci využíváte pohled na fotku evidentně focenou brzo ráno a možná i o víkendu. Pro představu, chodník vede mezi úřadem MČ Praha6, školou, rezidenční čtvrtí a náměstím, na kterém je veškerá MHD. Zkuste se tam projít ve všední den ve dvě odpoledne. D1, D5 či D11 jsou v šest ráno také prázdné, ale všichni víme, jak to na nich vypadá ve špičce.

Frantík

„Za mě teda ideálně jeden zrušit, udělat z něj parkování pro zásobování “

On vlastně tak funguje, pokud tam nejsou další zákazové značky. Zásobování zastaví a ti za ním ať jedou do levého.

medvěd

Někdo povolil přístupovou cestu k podnikání! Ale až bude potřeba sanitka, hasiči – budou mít radlici ? To že policie nepokutuje auta stojící na chodníku je věc města, že na to netlačí…

Radek

Není to náhodou i věc těch řidičů, kteří nejsou schopni dodržovat pravidla? Václav Klaus má pravdu, my jsme fakt nároková společnost bez osobní zodpovědnosti.

Low cost

Jsme, viz vedlejší diskuze, kde se někteří vztekaj, že musí mít při nástupu do MHD platnou jízdenku.

Michal M

Zato Václav Klaus je etalon osobní zodpovědnosti, počínaje tím dát si hadr na hubu…

ksz

A nebyly by levně ke koupi obří betonové květináče, Praze 5 jich prý hodně přebývá 🙂

Koro

Díky 😉

Fr_von_Dr

Kdyby tam chodil strážník, který by měl přehled a místní znalosti, tak by tam nemuseli dávát žádný vopičárny. Kdo by tam zastavil na pár minut (vyložil – naložil), tak by to nikdo neřešil. Kdyby ale strážník narazil na vozidlo, které tam stojí 10 minut a více, tak by ho nechal odtáhnout jako překážku v provozu. Ale to by se muselo myslet a něco vymyslet…

tarten

Naopak, kamení za pár set tisíc je levnější než strážník navíc.

Levák Bob

Těch strážníků navíc už má Praha spousty. Taky bych byl pro jich aspoň půlku propustit a nahradit kamením…

Nemel

MP Praha má kolem 2400 zaměstnanců. Ovšem v terénu jich je denně jen kolem 500. To na jeden a čtvrt milionu obyvatel není nijak závratné číslo.

Pavel S.

Dokážete vyčíslit, kolik by takových strážníků bylo potřeba? Mně se celkově nelíbí ten posun myšlení, že za parkování na chodníku může údajná nečinnost městské policie. Doma si taky nenecháváte otevřené nezamčené dveře v očekávání, že přece když někdo potřebuje jen na záchod, tak to nevadí, ale když přijde zloděj, tak půjde okolo policista, který ho požádá, aby odešel…

Matěj

🙂 a zase absurdní přirovnání od antiautomobilisty, který nevnímá realitu. Policie za to může samozřejmě z části, protože ty přestupky ignoruje a tím dává najevo lidem, že je to vlastně v pořádku, primární příčina jsou parkovací zóny a jejich diskriminační nastavení. Pokud by policista zloděje požádal ať odejde, tak to není policista nebo dle vás jsou jen na ozdobu? Beztak je ta vaše pohádka úplně mimo mísu.

Pavel S.

Na chodníku se neparkuje, tam to podle mě celé začíná a končí. Nějaké nálepkování a obecné řeči o nevnímání reality považuji za zbytečný argumentační faul. Ač můžu mít k nastavení parkovacích zón řadu výhrad, tak v dané lokalitě umožňují zaparkovat komukoliv. A že jsou obsazené? To je akorát znamení toho, že jejich cena není tržní (primárně z důvodu ochrany rezidentů). Jejich zrušení není řešením, které by vygenerovalo volná místa, jak si mnozí malují.

Matěj

Ano a proto říkám policisto konej, je to tvoje povinnost zasáhnout při protizákonném jednání a né že půjde a spíše projede kolem jako by se nechumelilo. Neříkám že zrušení vygeneruje volná místa, ty vytvoří jen opravdový dohled nad dodržováním nastavených pravidel (fyzické konání ne projíždění kolem s foťákem na kolech) a odtahu. Dále zpoplatnění pro všechny stejně a ne vyčlenění 90% pouze pro rezidenty za v podstatě 0 cenu bez omezení.

Pavel S.

Tak v tom souhlasím, policista má konat. Ale to je až druhý krok – v prvním kroku má konat řidič tak, aby neporušoval zákony/nařízení. V tom je to, co se mi nelíbí, že za primární viníky parkování na chodníku jsou mnohými považováni policisté – ale prvotně je ten problém jinde. A pak tedy nutně přicházejí tato řešení.

Matěj

Bylo první vejce nebo slepice? Dřív se toto chováni také vyskytovalo (fakt měl někdo urgentní věc jako nevolnost apod. případně to byli lidé kterým je ale úplně všechno jedno a nejde to úplně eliminovat), ale v menší únosné míře. Jenže postupem času, kdy lidé viděli že porušování pravidel prochází a nikdo nekoná a také rozšířením zón z P1 v podstatě na celou Prahu se z toho stala „běžná věc“ bohužel. Proto si myslím, že je na čase to opět řešit odtahy a pokutami na místě, případně občané mohou sami ústně upozornit řidiče, že tam nemá parkovat, ale to je proti… Číst vice »

Pavel S.

První existovala určitě vejce, protože ptáci jsou evolučně výrazně mladší než jakýkoliv ještěr, krokodýl, dinosaur 😉 Za mě kvádříky pomohou, nevyřeší zcela. Ale nic není 100%, ani dohled policie by nikdy nebyl. Tím bych to uzavřel, protože to tady také nevyřešíme.

Matěj

Ale tady by se nic řešit nemuselo, kdyby policie dělala svoji práci, pokud dostanete pokutu každý den nebo pokutu a k tomu odtah vozidla, tak uvidíte, že to brzy ty řidiče přejde a nebude muset v každé ulici stát policista na hlídce, jak si tu někteří představují i když vzhledem k jejich počtu by mohli 🙂 Lidi nejsou hloupý, ale přizpůsobiví a když vidí, že parkování na chodníku funguje a přitom jsou uměle omezené jiné možnosti, tak je to jako nabalující se sněhová koule. To je právě ta otázka, jestli „pomohou“ a stojí to za 400tis. já právě myslím, že… Číst vice »

Radek

Co znamená že jsou uměle omezené jiné možnosti?

Matěj

Že jsou všude převážně modré zóny, když už zóny tak jedna, kde budou všichni moci zaparkovat a zaplatí stejnou cenu.

Granja

Když řidič koná protiprávně, má policie zasáhnout a nikoli dělat, že to nevidí. Od toho je policie zřízena, aby konala. A když si neplní své povinnosti a nestřeží veřejný pořádek, je kritizována zcela právem.

Jaaa

Samoregulační funkce společnosti pro zpětnou vazbu nutně potřebuje regulační složku. Bez toho společnost nefunguje.

Pokud má mít stát monopol na násilí, musí svoje povinnosti uplatňovat. Bez toho dříve či později začnou lidé brát věci do svých rukou a pápá civilizace.

Jan T.

Akorát že ty odtahy aktuálně vycházejí město dráž něž kolik stojí pokuty, takže ty by se musely ještě dost zvýšit.

PetrH

A když někdo zastaví „na pár minut“, tak chodník neničí? Nemluvě o bezpečnosti, u nás se takhle jezdí po chodníku třeba 100 metrů a víc k baráku a docela se divím, že se ještě nic nestalo, asi jsou chodci vycvičení… sám jsem takhle v noci uskakoval před autem, které jelo na můj vkus na chodníku při sněžení pěkně rychle.

Karel

Blázníte, o by nemohli měřit a vydělávat tím peníze Praze 6 a taky by nemohli chrupkat zašitý někde za větrem.

ušatá

Jenže na chodníku žádné auto nemá co dělat. Poškozuje ho a pak jsou chodníky trvale poškozené a neschůdné. A platit to bude kdo? Nebo budeme stavět chodníky na zatížení nákladními auty? A zase, kdo to bude platit? Automobilisti?

pony

Akorat pokud to neni prisroubovane, tak neni vetsi problem takovy kvadr snadno odsunout. (Inspirace mozna na ulici Zitomirska napriklad.)

pony

Nemluve o tom, ze se kroutici volantem naucili proste najet na chodnik uz u krizovatky a klidne se po nem projizdet stovky metru, takze proti dedikovanym kretenum si timhle taky nepomuzeme. Nahrada pro praci mestske policie proste snadno neexistuje.

Hýkus se fíbe

Kdyby Praha 6 udělala architektonickou soutěž na podobu bariér, tak mohla mít místo hnusných betonových krychlý například sedátka, která by současně fungovala jako bariéra.

Zbynek

Cyklostojan, takove to obracene U, funguje taky a nevypada spatne. Pripadne se k nim da privazat i psa, zatimco pan jde do kseftu.

Ten Onen

Jako ze nekdo bude umistovat do verejneho prostoru svuj soukromy majetek a jeste se mu k tomu bude financovat zarizeni. Neco mi rika, ze to je prece spatne a ted se proti tomu hodne bojuje. Rikal to tu nedavno namestek Hrib😂

Granja

Říká se tomu mobiliář a taková lavička umístěná na ulici opravdu není soukromým majetkem.

KIV

Vždy bylo mým snem sednout si a odpočívat na samém okraji chodníku u čtyřproudé komunikace.

Nemel

Teda se divím, že jste nenapsal baryéra.

doom

A až tam bude potřebovat zastavit sanitka, tak to bude super 😀
Kretenismus politiků nezná mezí. Ale věřím, že zábrany dodá strejdova nebo bráchancova firma.

Pája

Záchranka na majácích může při záchraně stát v podstatě kdekoliv kromě železničních přejezdů.

Matěj

A ta další záchranka, co pojede pro někoho jiného, tu kolonu za první sanitkou obejde jak?

Jan T.

Vedlejším pruhem, klidně v protisměru. Ale to se může stát už dnes v ulici s úzkým chodníkem, tak proč vymýšlet takové hypotetické situace.

Matěj

Jsou i jednosměrné ulice a jestli pro Vás někdy jela ve městě záchranka, tak musíte dobře vědět, že vždy parkuje co nejblíž u vchodu na chodníku

Pat

Jako záchranář: těch pár kroků je fakt jedno. Naopak budu mít radši manévrovací prostor před budovou a jistotu že se tam dostanu.

Matěj

Přes ty žulové kvádříky?

Granja

No proč? Protože Češi jsou obecně známí tím, že vždy se musí vymýšlet, proč to či ono nejde.

Pavel

Přesně tak .

Pavel

Máte naprostou pravdu .

V. F.

To je opravdu skvělý nápad!!
Přijde mi to i dost nebezpečné.. až na to někdo spadne a praští se do hlavy, tak jsem zvědavý, kdo za to přijme zodpovědnost. Hlavně, že se všude odstraňuje to červenobílé zábradlí, které podle mě k Praze patřilo a tento problém řešilo dokonale.
Místo aby je odtahovali a měli z toho peníze, vymýšlejí takové nevzhledné nesmysly.

s J.

Bohužel v zákoně je díra a tak jsou odtahy prodělečné, kdo ví jak, z pokuty se „vykroutí“.

DavidS

Až na to někdo spadne a praští se do hlavy? 😀 😀 😀 To je asi, řekněme, nejvtipnější argument, co jsem si tu přečetl a to teda má velkou konkurenci. Červenobílým zábradlím na každém chodníku už to jenom vylepšujete.

V. F.

Až bude venku ledovka a půjdeš tou cestou s omezenou hybností, tak už se smát nebudeš.

DavidS

Budu se smát pořád, protože jako důvod je to neskutečná blbost. Na ulici je asi milion věcí, o kterých se můžu zranit při pádu. Jen namátkou na tom obrázku je lampa, obrubník, značka, rantl pod výlohou, samotná zem, parkující auta… a kdybyste tam ještě přidal to zábradlí, tak i zábradlí.

Michal Bartoníček

Pro pána krále 🤣🤣. Tak to abychom odstranili i značky a stromy, ne?? 🤣👎

Granja

Jo, jo, praštit se do hlavy o auto stojící na chodníku je naprosto vyloučeno, protože to je přece auto.

Hala D

Třeba se tomu někomu po tom nárazu v lebce rozsvítí a nebude obtěžovat okolí 1,5 tunovou hromadou plechového šrotu s kolama.

Granja

Pokud by to bylo na takových 12 stehů, pak možná.

Michal M

Praha 6 neprovozuje městskou policii?

Fr_von_Dr

Přesně!!! Kdyby vyhnali strážníky do ulic, tak by si na sebe vydělali. Z jejich úhlu pohledu si na sebe ale vydělají jen seděním u monitorů a rozesíláním pokut zachycených na kamerách. A to chtějí odcházet do důchodu dříve, protože mají namáhavou práci!

PetrH

To si nevydělají, protože vymahatelnost pokut je nízká a jejich administrativa drahá.

Matěj

Protože se na to najala externí firma a rozesílá je automat, navíc těch platících subjektů je tolik, že nemá cenu se snažit vymáhat ty nezaplacené, je to prostě levnější a celkově výnosnější. Kdyby vás zastavil strážník tak je to jiné a věřte mi jako řidiči, že nejvíce by pomohl hrozící odtah již třeba po pár minutách jako tomu bylo dřív, kdy MP v podstatě číhali na řidiče za rohem u nejvytíženějších míst. To, že mi někam zmizí auto a budu pro něj muset tramvají je noční můra 🙂

s J.

Provozuje, ale bude potřeba aktualizovat nařízení magistrátu 2/2013 aby odtah nebyl za hubičku a dále bude potřeba aktualizace zákona o provozu na pozemních komunikacích tak, aby strážník/policista mohl nařídit odtah u špatně zaparkovaného vozidla i když netvoří překážku provozu.

Pak se něco změní, teď se kdejaký přestupce tahá o oprávněnost odtahu skrze definici překážky (tedy snaží se uhrát, že překážku netvořil).

Low cost

A co to naopak změkčit, jako se požaduje u černých pasažérů v metru?

Granja

Že jo, například profackovat někoho bez postihu by také bylo společenským přínosem.

David

Nikdo nepožaduje nic změkčit proti černým pasažérům. Kdyby řidiči platili stejné pokuty jako černí pasážeři, tedy 1000 Kč za to že překročí povolenou dobu a 2min, tak to by byl fičák.

Michal M

To jsem nevěděl, a určitě, lidi v terénu potřebujou legislativní podporu.

Granja

Ono už je zvláštní, že překážku netvoří na chodníku, kdy mamina ho musí s kočárem objet po silnici. Ten člověk se nám z toho procesu nějak vytratil…

Low cost

A když to udělal Dopravní podnik s revizory, tak je to zase špatně.

looking4bucho

O zasobovani strach nemam – v dohledne dobe jiste prijdou s resenim jak tohle „vochcat“. No a osobnich aut jsem v klidu uplne – jiz od pohledu je preci jasne ze se de facto jedna o „chlivky“ pro vymezena parkovaci stani zejmena pro ridice SUV kteri zde dokonce mohou parkovat na sirku a zabrat chodnik kompletne.

LK

OMH projednou udělal něco užitečného👍

Matěj

Vyhodit 400tis z okna? Asi máme každý jiné představy jak být užitečný..

Pat

400 tisíc je levnější než ekvivalentní opravy chodníků už jen v prvním roce.

Matěj

Viz moje připomínka o dvě vlákna níže „odsunutí, zničení nebo zmizení.. „

Granja

Prostě ne a ne a ne. Já ty hračky z postýlky budu vyhazovat furt!

Robin Hostivař

400 000 Kč za šutry na chodníku… Dobrá to investice XD

Pavel S.

Ano, další externí náklad, který s sebou nese IAD, ale platí se z eráru.

Kebab

Spíš další tunel. Skoro půl milionu za tohle, to se není čemu divit, že “nejsou” peníze na důležité věci.

Hala D

Nojo, škody po autíčkářích jsou taky drahý.

mic

-položení kamene na chodník je blbuvzdorné a laciné řešení. Žulový kvádr např. 25x25x50 je k mání za 315.40Kč. Jenže řeší problém parkování. Problém zásobování pouze přesouvá do vozovky. Podle mého názoru by město mělo být schopno vymyslet kultivované řešení, aby na chodníku auta nestála, ale zastavení by bylo možné. Zrovna to knihkupectví na snímku bych z nějaké větší dálky zásobovat nechtěl…

Matěj

Bohužel není, ze zkušenosti vždy časem dojde k jeho odsunutí, zničení nebo zmizení.. Dále je to alespoň z mého subjektivního pohledu neestetické (hromadí se u toho bordel, čůrají na to nejen pejsci, sedí na tom různé existence apod.) a jsme opravdu již tak bezzubá společnost, že nejde dodržovat a neumíme vymáhat platné zákony? A musíme na všechno ještě dělat další opatření? K čemu tedy ty zákony a policie je

tomas-6273

Ad1) Není to moc pozitivní, ale opravdu jsme takto primitivní společnost, že nejen, že zákony neumíme dodržovat, ale ani ty dopravní nechceme efektivně vymáhat. Před 5-6 lety jsem ještě také byl v tom optimistickém vidění, že musí existovat i nějaká sebereflexe. Ne, neexistuje, problém se jen zhoršuje. Ad2) bohužel musíme, v kombinaci s odtahy je to preventivní, levnější a rychlejší řešení Ad3) zákony a policie tu jsou od toho, aby se neřeklo, že se s tím nic nedělá. V jiných oblastech funguje třeba o něco lépe a v nouzi umí zasáhnout. Bohužel dopravní kriminalita tvoří v ČR 70% veškeré evidované… Číst vice »

Matěj

To místo je v podstatě přímo před radnicí P6, jestli MP není schopná s tím nic dělat, tak ať jí zruší, to ranní řízení provozu na přechodech před ZŠ za ty náklady nestojí. Kdyby místo těch kvádříků zkusili měsíc pendlovat MP a rozdávat pokuty jak mají, tak tam nikdo nezastaví ani kdyby měl zrovna infarkt. Já stále věřím, že naše společnost je většinově správná a jen protože se tyhle excesy začaly tolerovat, tak i normálně slušní lidé když vidí, že jsou jediní, kdo hledá a čeká na místo někde daleko ve fialové/oranžové zóně, za které ještě musí platit, tak se… Číst vice »

tomas-6273

Úplně stejnou frustraci z fungování MP ve svém městě mám i já a to žiju daleko od Prahy. Stojící strážnici nejen, že nedají ani pokutu, oni přímo u školy stojí a neřeknou řidiči vůbec nic i když zaparkuje na zákazu stání, na chodníku nebo na trávě. Když si na zastupitelstvo dorazí náměstek pro dopravu autem a zaparkuje v obytné zóně mimo parkovací místo, navíc za značkou zákaz stání, kde si to ještě Veolia ztrojnásobí nápisem NEPARKOVAT a 4 strážnici čumí v autě a nic neudělají, tak se není čemu divit. MP je nefunkční model pro dohled nad pravidly silničního provozu.… Číst vice »

Granja

Když jsem z podobných důvodů navrhoval zrušení MP, koukali na mě jak joja. Po slibech, že se to zlepší je výsledek ten, že strážníků je víc, jsou na ně větší náklady z rozpočtu města a bordel ve městě je naopak ještě větší.

Michal Bartoníček

U nás v ulici je to to samé. Lidi špatně parkují a nikoho to netrápí tak, aby to začal řešit. Můžu se toho ujmout, ale to bych musel viset na 156 minimálně 4 hodiny a ještě by mě ocejchovali jako bonzáka. 🙁 Je to takové schizofrenní – nelíbí se mi, jak se parkuje, ale zároveň kvůli ostatním nebudu mít klidné spaní.

Matěj

Bohužel dnes strážníci bez podnětu nekonají a podle toho to pak vypadá, ale chápu taky mi neustále někdo stojí ve vjezdu do garáže ale „udávání“ je mi proti srsti , tak se dohaduji s řidičem sám, pokud ho najdu 🙂

Michal Bartoníček

Jenže jak neudávat a přitom mít pořádek? Kdyby to šlo nějak vyfotit a poslat policii na WhatsApp nebo něco takového. Nebo jim mám zasypat e-mailovou schránku?

Matěj

Nevím, zaregistroval sem pouze někde zprávu, že policejní ředitelství apeluje na občany ať jim nic neposílají, protože je zahlcují údajně anonymními emaily s nahrávky z palubních kamer a že s tím nemůžou nic dělat, jelikož nejde prokázat řidiče, není to schválené záznamové zařízení apod. Máme nejvíc policistů na obyvatele snad v celé Evropě, ale funguje to takto a budeme teď mít asi i nejvíce žulových kvádříku na obyvatele 🙂

Michal Bartoníček

Pak tady ale nemůžeme mít pořádek, protože sami řidiči se za nos nechytnou a jen tak nepřestanou. 🙁

Matěj

Ano bohužel a ti slušní jsou pak házeni do jednoho pytle a nechápou proč jim někdo vypustí či propíchne pneumatiky.

Jaaa

Upozorňuji, že podle nového zákona nemusí ani strážník dávat jakoukoli pokutu.

Nemel

Ta zdůvodnění jsou marná. Psi očůrají, co se dá, takže proč ne krychle. A divné existence, pokud tam nebude ta krychle, si sednou rovnou na parapet toho obchodu, obzvlášť, pokud je tam někde večerka. Kdybyste tam dal sedátka, jak někdo navrhoval výše, tak na to zase budou čůrat pejsci a sedět různé existence. Nezapomínejte navíc, že ti pejsci venku čůrají na pokyn svých páníčků nebo paniček a když už jsme u těch paniček, tak i mnoho oněch divných existencí je na ulici vinou těch paniček 🙂

Ares

Je to jednoduché, knihkupectví zavře a přesune se někam do obchodního centra, tak jak to bývá. Ulice, kde se najednou začne přehnaně regulovat a nebo zcela znemožní parkování se obchodně částečně vylidní. Tak to prostě je. Nehledě na ceny nájmů, zas takové terno to tam nebude.

Martin

Běžně jezdíte do knihkupectví automobilem?

Matěj

Proč ne, taky Vám neříkám, že nesmíte jet na kole do restaurace a pak tam smrdět potem

mic

Jistě, zásobování tam tu paletu běžně vozí automobilem.

Granja

Zásobující dodávka v zahraničí také kdekoli nesmí před obchod. Zboží dovezou na vozíku. Jenže to je zahraničí a odvoláváme se na něj jen tehdy, kdy se nám to hodí.

panda

Kamerové autíčko musí projet 2x s určitým časovým odstupem, aby mohlo něco dokazovat. A musí se mu za to platit.
Městapo projde/projede jednou a hned je zdokumentovaný přestupek. A je to v rámci jedné vejplaty.
Nemělo by se celé město sloučit do jedné čtvrti Praha 0-Kocourkov?

Matěj

Přesně tak, je to taky „anonymní a bezkonfliktní“ když pošlete 500kč na účet nebo to za vás dokonce hradí zaměstnavatel. Ale když Vás na ulici bude pokutovat přímo policista ať už státní nebo městský, je to přeci jen trochu divadlo pro kolemjdoucí a pro normální lidi důvod se zastydět a zamyslet nad svým chováním pro příště.

Ondra

Koupí se jedno cyklostupátko, přijede štáb primy aby dělal šokující reportáž. Tohle stojí desetkrát víc a…..nic

Matěj

Jezdím Bucharovou na kole do práce, ale to stupátko jek fakt jedna z největších ptákovin, co jsem kdy viděl. Pro bulvár je to lepší téma než kvádříky na chodníku, ale třeba se pletu a přijde to dnes večer do zpráv:)

Jaaa

No, a co Praha 4? V ulici nám tady parkující auta devastují veřejnou zeleň, ale všem je to fuk. Vždycky to zase osejí a auta to zase hned rozryjí.

Hnus, humus, bahno všude. A takhle si tu žijeme…

Matěj

Chyba MP má dělat svoji práci, ale pro město a její zaměstnance je jednoduší dát to soukromé firmě a jen vybírat pár procent z toho co lidé zaplatí těm autíčkům s kamerami.

Jaaa

Policie nikdy.nikoho nepokutuje, městská už vůbec ne. S novým zákonem navíc už ani na chodnících nemusí.

Ostatně to je důsledek toho, proč se dělají opatření popsaná v článku. Městskou policii v Praze by mohli rovnou zrušit, nedělá nic, jen vysává peníze z rozpočtu.

Matěj

A vy myslíte, že betonové kvádříky, jsou to správné řešení? Stačí současné zákony vymáhat a to nejde od stolu za PC.

Granja

Jenže tady selhalo úplně všechno, a ten kvádr je řešení vynucené a snad i trvalé.

Matěj

Tak uvidíme za rok 🙂

Granja

Palec nahoru!

Jan Novák

Praha 4 dlouhodobě nemá žádnou koncepci ať se to týká čehokoliv. Tandem ODS ÁNO má občany až na posledním místě.

Jaaa

Já taky nechápu, kdo je může volit, ale zjevně mnoha lidem tento stav vyhovuje a tak je tady máme.

Honza

Kterak obchodníkům ztížit podnikání. Kolik ty opičárny asi stály peněz?

Jaaa

Jj, možnost postavit si auto na chodník v rozporu s předpisy je podpora podnikání.

Duševní pochody některých lidí jsou neuvěřitelné.

Granja

Však podle zprávy před několika dny naše vzdělanost opět klesla.

Ondra

A kolik peněz pak stojí oprava těch chodníků, poničených od aut.

mic

I chodník může být založen tak, aby byl pojezdný…

Fr_von_Dr

Proč by měl bejt chodník pojezdný?! Chodník je od CHODIT.

mic

Třeba já jsem si chodník po zahradě taky založil jako pojezdný. I když po něm z 90% jen CHODÍM. Ale ono se občas vyplatí nešetřit na blbém místě. Mimochodem rozdíl v ceně byl v podstatě zanedbatelný…

Granja

To jste si založil na svém. Tzv. „káescéčka“ se dávají do chodníků tam, kde je to potřeba a nikoli tam, kde to potřeba není. A víte proč? Protože to dražší řešení jde opět z kapes daňových poplatníků. (Vím, kapsa daňového poplatníka je bezedná.)

Jan T.

Dobře, pokud to bude ten provozovatel podniku sponzorovat.

Zbyněk

Jak by jste si představoval „neztížené podnikání“ třeba v oblasti nakládání s vnitřními orgány?

Hala D

Podnikání ve stání autem na chodníku? A kolik za to berou, že je to tak zlé?

Kamil

Skvele – takze zasobovani bude namisto kousku chodniku blokovat cely jizdni pruh ….

Jaaa

A tak je to taky správně.

Matěj

V zákoně je, že při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3m pro oba směry jízdy a to sice na fotce z Čs.armády možné je, ale to je v Praze spíš výjimka

Jaaa

A dál? Je v zákoně taky napsáno, že lze dočasně zrušit chodník?

Matěj

Jako že ho vybagruje a zastaví tam autem nebo jak ho zruší? Vám se líbí dodržovat jen zákony, které se vám hodí..

Granja

Ne, zruší se možnost průchodu s kočárkem, zejména pro dvojčata. Ta matka je taky člověk a občan.

Hala D

A? Silnice je určená pro auta, chodníky pro chodce. Něco na tom nechápete?

Zbyněk

Silnice je určena pro jakýkoli způsob dopravy.

Radek

Už konečně deregulujme veřejné parkování, zaveďme tržní ceny ať každý, kdo potřebuje má kde zaparkovat, jinak se z tohohle nevyhrabeme. A pak teda důsledně vymáhejme přečiny (odtahy, neslučování pokut).

Ondra

Hřib o tom psal a snesla se na něj celá skupina autohysterek

Jaaa

Ono by stačilo naplnit bod dvě vašeho příspěvku.

Radek

Jasně, ale tím by se nevyřešilo, že spousta lidí opravdu nemá kde zaparkovat i když v ten moment opravdu potřebuje. A nemůže s tou situaci v tu chvíli nic dělat. Možnost zaplatit těžní cenu by tohle řešilo, zkrátka čím akutnější je vaše potřeba zaparkovat, tím vyšší cenu jste ochoten v daný okamžik zaplatit. Ten současný systém zkrátka vede k ohromným neefektivnostem a je frustrující pro všechny zúčastněné.

L.

Už konečně deregulujme cylostezky, zaveďme tržní ceny za jejich využívání, ať každý, kdo je bude potřebovat bude mít tu možnost, jinak se z neustálých požadavků cykloaktivistů na „lepší infrastrukturu“ nevyhrabeme.

Radek

1) Zjistěte si prosím, jak funguje tržní rovnováha mezi nabídkou a poptávkou, třeba Vás to probere z toho socialistického snění, že lze poptávku uspokojit rozdáváním komodit úplně zdarma nebo výrazně pod cenou.
2) Zjistěte si prosím, co to jsou argumentační fauly a proč je dobré se jich ve slušné diskuzi vyvarovat. Třeba zde: https://bezfaulu.net/argumentacni-fauly/manipulativni-obsah/falesna-stopa/

Děkuji, přeji pěkný den a hodně zdaru do studia.

Pája

Nejsem si úplně jistý, jestli jste to myslel vážně a v jakém rozpoložení jste ten příspěvek psal. Ale zajímalo by mně, kde na světě cyklista za použití cyklostezky platí. Fakt to nevím, ale třeba je to jen moje neznalost…..

PetrM

když ON CHCE jezdit a stát s autem kde ON CHCE, a cokoliv je proti jeho zájmu, tak je buzerace a musí to být zregulováno

Matěj

Chce pouze aby všichni měli stejnou možnost jet po veřejné komunikaci bez ohledu na místo bydliště a i tam dle platných pravidel pro všechny za stejných podmínek parkovat. Jak by se Vám líbilo kdyby všichni Pražáci měli MHD v Praze zdarma, ale ostatní občané by to museli platit a dokonce třebas Petřínskou lanovku byste jako nerezident nemohl využít vůbec?

PetrM

tady tě vůbec nepotěším, v mém vidění světa a věcí veřejných by MHD měla být zdarma, a nejen pro pražáky

Matěj

Naopak, mě to přijde také lepší varianta jak motivovat lidi k MHD místo neustálému házení klacků pod nohy a špíny na řidiče. A když „zdarma“ tak pro všechny, když zpoplatnit, tak pro všechny stejně.

watslaw

Tak doufám, že v souladu s vaším viděním světa se také hlásíte, že tu MHD taky budete zdarma řídit, budete do ní zdarma dodávat naftu nebo elektřinu, darujete ji vozidla a tramvajím budete opravovat koleje.

Granja

A tam, kde tu MHD zdarma měli tohle vše dělali?

watslaw

Tam ji neměli zdarma, ale platili ji daňoví poplatníci.

Vít Jůza

Ono to tak skoro je …. pro Pražáky prakticky za 10Kč denně, pro občasné návštěvníky za velké prachy.

Matěj

Jenže tu roční lítačku si může koupit kdokoli není vázána na trvalé bydliště.

Zbynek

400 000 kc jsou vynosy z modrych zon na MC Praha 6 za jak dlouho?

Radek

Samozřejmě, že to jsou další peníze na IAD, které se zaplatí z peněz všech daňových poplatníků.

Kozor24

Tak ty občané co jsi stěžují určitě přestanou objednávat rohlík dpd a pod. A při stěhování taky budou tahat věci daleko od vchodu a v případě že sousedka je stará paní co jse blbě pohybuje a objedná si taxi k doktorovi určitě velmi ocení že se projde.
Prostě za neschopnost policie pokutovat řidiče co jsou jen líný to odnesou všichni

ušatá

To myslíte vážně? Demagogie. Vše se dá dělat zcela normálně a bez poškozování. Naopak by měly konečně na taková jednání být uzákoněny nekompromisně velmi tvrdé pokuty a povinné odpracování mnoha hodin na různých veřejných věcech. To by pomohlo i bez žulových bariér. Na chodnících, v zeleni nemá auto co dělat. Vždy je dost místa ve vozovce, pokud se chce a chce se dělat kloudná dopravní koncepce, která nebude založena jen na bezuzdné silniční dopravě.

Kuba2

No právě že se poslední dobou dělá všechno pro to, aby nebylo to místo ani ve vozovce, viz balisety úplně všude, zužování pruhů atd..
Fakt bych vám přál se stěhovat z/do bytu v takhle zmršené ulici a nakládat dodávku stojící na blikačkách v jízdním pruhu.

Kozor24

Přesně tak

Hala D

Jasně, denně vozíte těhotnou babičku s dvěma klavíry k doktorovi na vyšetření prostaty. To už tu bylo mockrát.

Kozor24

Já už babičku nemám ale u nás v baráku bydlí dvě starší paní a jeden pán s choditkem a velmi často jezdí taxíkem po doktorech a ten vždy zastaví na chodníku protože jinde blízko není kde a teď otázka za milion pokutovat taxikáře že stojí cca 5 min na chodníku a nebo ať se stary lidi cca 400 m na roh projdou?

DavidS

400 metrů na roh? Co to máte za blok domů? A co řešení v podobě brzkého čekání na taxík. Taxík přijede otevřu dveře, nastoupím a jedu. Takhle to dělám já. Žádný taxík kvůli mě nezastavoval na chodníku. Uznávám menší zdržení, kvůli menší pohyblivosti těch lidí, ale stále lepší, než parkovat na chodníku.

DavidS

A ještě jste zapomněl na babičky, co stěhují denně klavír. Nebo jsou možná jen na Újezdě?