Bariéra zmizí, kapacita pro auta zůstane. Projektanti ukázali, jak má vypadat polidštěná magistrála
Vizualizace proměny magistrály v Praze. Zdroj: TSK / Ateliér PROMIKA
Cílem je důstojný veřejný prostor, kde se motorista i Pražan budou cítit dobře, říká projektant.
Pokud budou v některých úsecích jen dva pruhy (podle Městem na kole v úseku Fügnerovo náměstí – Tyršova), pak je kapacita dána a mohou být jen dva rovnou v celém řešeném úseku. Nebo je tam nějaké lokální specifikum, které to vylučuje?
Je to jen obrázek, který nebude dlouho (možná nikdy) realizován. Praha už je nyní prakticky neprůjezdná a další šikanování lidí v autech by znemožnilo už pouhou obsluhu firem a živností. A to nikdo neudělá, protože by to vyhnalo život a peníze z města. Takže nemá cenu to řešit.
Oni nechápou, že snížení kapacity magistrály je výhoda a ne nevýhoda. Já auto nevlastním. Jezdím na kole a hromadnou dopravou.
Bydlím v centru a mám tam byt. Dva teda. Auto mám jedno pro rodinu a používám ho. Vy bydlíte v centru. Vlastně kdo v diskuzi vlastě bydlí s rodinou s dětmi v centru ?
Tak se tak prosím i třeba stěhujte, vozte si tak nábytek když budete potřebovat. Instalatéra si taky volejte pouze toho cyklo, truhláře a elektrikáře taky. Když už chcete město bez aut, tak se vším všudy.
Když tak stojím u magistrály a sleduji auta, tak 90 % z nich jsou instalatéři, truhláři a elektrikáři 🙂
To poznáte jak? Podle obličeje?
Navíc.. asi Vám to nedošlo, ale já poukazoval na to, že i nejzarytější odpůrce aut jej každý den využívá… Mobilita a infrastruktura (i ta automobilová) je prostě věc, kterou každý den využijí i ti, kdo do auta vůbec nenasednou. Ať se Vám to líbí, nebo ne..
Já chodím po Praze rád pěšky… Občas to vezmu třeba z Buďárny na Florenc… A na Magistrále potkávám minimum lidí.. Občas někoho na Nuseláku, ale jinak je tam v podstatě mervo… Tak by mě docela zajímalo, kdo a kam tam bude chodit a jezdit na kole..
Ta magistrála je tak nepřátelská chodcům (hluk, emise, minimum přechodů), že kdo nemusí, zdaleka se jí vyhne. Hodně se přechází u Muzea, o něco méně na I. P. Pavlova, ostatní přechody se využívají málo.
Spousta lidí se totiž pohybuje vedlejší ulicí Ke Karlovu (kdo by měl zapotřebí jít dobrovolně Sokolskou).
No, přesně kvůli magistrále bych tohle cestu radši jel metre, a třeba to vzal z Hlavního nádraží na Florenc oklikou přes žižkov. Kdyby byla magistrála přívětivější, tak tamtudy chodím velmi často
Všímáte si následku a ne příčiny.
Dokud bude magistrála 6proudá hlučná „dálnice“, málokdo bude podél ní chtít chodit pěšky.
Asi můžeme zklidnit vášně, v realu se nepostaví nic.
Dlouhé roky namalovane rekonstrukce Vinohradske, Bělohorske, Seifertove, Revoluční, Malostranského nám. Atd.atd… Už by to chtělo činy místo obrázku?😂
Přesně. Bělohorská – participace před cca 10 lety. A dále velké NIC.
Vinohradská má za sebou první větší rekonstrukci pár let zpátky (mimochodem, počet lidí výrazně narostl, když tam nejezdila auta). Chybí pokračování směrem k rozhlasu, ale aspoň se teď dělá Nám. Jiřího z Poděbrad.
Seifertova má snad začít příští rok. Nádražní je částečně hotová, zbytek bude součástí Terminálu Smíchov, resp. Lihovaru.
Dukelských hrdinů se teď dokončuje, K Výstavišti začíná za pár dní.
N8dražní je částečně hotová a je to změna k lepšímu nebo promarněná příležitost? Dukelských Hrdinů je IMO změna k lepšímu kolem Strossu, od Heřmanovy k Výstavišti ta promarněná příležitost. K Výstavišti nečekám lepší.
Jo Nádražní je dopr…ná hustě.Jak začnou busy po ní jezdit opet i na Smíchovské nádraží tak se sotva vyhnou a nakole to bude o hu..
Je vidět, že na vizualizacích se bujné zeleni, na rozdíl od reálu, opravdu daří – viz porovnávací obr. 1/3.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/474750254_632969735788970_2771951253012418113_n.jpg
Nic zvláštního vizualizace snese vše a i v místě kde by nezůstala zelená ani plastová kytka, je nakreslen deštný prales. 😀
No hlavně, aby se jim nezklidnil Hlávkův most do Vltavy 😁 Jízda po něm, to je zážitek….
Tak nevim, zda jste zazil jizdi po mem pred predlazdenim…:-)
Problem je pak most na vltavske, kyery je v havarijnim stavu, podepreny s dusledme monitorovany…
Most samotný je docela v pohodě, ale památkáři z nějakého nepochopitelného důvodu trvají na kočičích hlavách, které jsou hlučnější a horší.
Pěkný. A ještě by to chtělo pokračovat ulicí 5. května, kde jsou drátěný ploty uprostřed ulice v městský zástavbě.
Ploty v ulicich jsou zlo. Ale ze vsech pripadu, ktere znam, mi na 5. kvetna vadi nejmene. Ale proc jsou v Lodzske nebo na Cimicke,
(odeslano moc brzy) …, coz jsou bezne ulice v sidlisti, to nechapu. A stejne tak nechapu, ze to nikomu nevadi…
Podobně jsou zábradlí nebo dokonce betonové bariéry (např. Nákladové nádraží Žižkov) u zastávkových ostrůvků. To je tak, když je ostrůvek příliš úzký a z něj vyplývající padání lidí do vozovky se řeší tím, že se tam dá tohle (takže pak lidi padají „jen“ před tramvaje). Někde je přechod k ostrůvku jen na jedné straně (např. Vinice na Černokostelecké), takže kdo přichází ze špatné strany, musí buď dojít až na konec, tam přejít a vrátit se zpět, nebo jít mimo přechod do kolejiště a odtamtud na ostrůvek.
protože mezi námi žijí lidé kteří si myslí, že mohou přecházet kde se jim zlíbí a proto je stejný plot třeba i v ulici Freyova u stanice metra Vysočanská. Aby nikoho nenapadlo zde přebíhat silnici…
Jsou frekventovana mista, ktera se resi zabradlim, krovim nebo retezy. A nevypada to zle. Ona mestska ulice s povolenou padesatkou je neco jineho nez dalnice.
Tam vyrazne chybi prechod na opacne strane zastavek… a nejvice iritujici je semafor u vjezdu do garazi a chybejici preference mhd od Harfy az po Jandovu… Jizda jedne zastavky busem tak trva i 10 min., kdyz neni totalni zacpa…
no, bydlet na jedne strane a potrebovat na druhou, ci tam vubec otevrit okna, to musi byt peklo…
Přijet někam autem a stěžovat si na to, že je tam moc aut je projev schizofrenie, zkoušel jste lékaře nebo MHD?
Dejte magistrálu v úseku Pankrác – Hlavák postupně do tunelu a pak si ty povrchové ulice zklidněte. Fungovalo to v Bostonu, Düsseldorfu a bude to fungovat i v Praze.
Toto řešení má několik problémů:
1) pod zemí není místo-jsou tam 2 linky metra a vlakové tunely, v budoucnu přibyde i metro S a metro D
2) cena a náročnost výstavby
3) výstavbou infrastruktury pro auta a jejich podporou narůstá intenzita automobilů a celý problém s nedostatkem místa na silnicích se zacyklí
4) Nuselský most do tunelu nedáte a doprava zde vždy bude muset být nad metrem
5) Automobily jsou ve městech nejméně prostorově efektivní, neekonomické, neekologické a způsobují hluk, emise a jejich infrastruktura podporuje tepelné ostrovy.
6) Automobilové tunely ničí přilehlé parky obludnými stavbami jako jsou rampy, portály a výdechy.
A kam ta auta budou jezdit? Jestli uprostred vyjedou nekde u Muzea, tak se tim nic nevyresi. Jestli to chteji projet skrz, muzou Blankou…
https://www.casopisstavebnictvi.cz/clanky-reseni-dopravy-na-sj-magistrale-v-useku-praha-hlavni-nadrazi-nuselsky-most.html
Tak zrovna toto není dobrý návrh z několika důvodů: Ve vizualizaci přiznávají, že v ulici Sokolská by nebyl ani chodník pro chodce a celou šířku ulice by zabraly pruhy pro auta a sjezd do podzemí (obr. 8). Zeleň ani cyklostezka žádná. Dále ve vizualizaci podbarvují parkovací pruh červenou barvou (obr. 5), což mate a budí dojem cyklopruhu. (na cyklisty se zde samozřejmě vůbec nemyslí) Kromě 2 nových pruhů pod zemí by stejně zůstaly 2 pruhy na povrchu a 2 pruhy parkování. Článek neřeší pěší a cyklistické vazby. Dále citace ze samotného závěru článku: „Tímto článkem bychom také chtěli reagovat na… Číst vice »
Je škoda, že pri vystavbe metra nekdo nepremyslel dopredu. Kdyby udelali tunel metra a nad tim tunel pro auta bylo by to dávno vyřešeno. Škoda.
To by nejdřív nesměl existovat celý ZÁKOS 😉 a to buďme ještě rádi, že se z něj stihlo zrealizovat jen něco.
To je proměna, která by měla nastat na každé ulici ve městě. Krásný!
Tak teda já nevím, ja vidím useknutý pruh, nebo minimálně odbočovací pruhy…
já bych schoval legerovu minimálně kolem I.P.Pavlova a dále sokolovskou v úseku cca od Opery za I.P. Pavlova. POdchody v daných místech zrušil, lidi dal to úrovně ulice, kde by byla pouze lokální doprava
Tím by se oblast sklidnila, kapacita by zůstala, nebo by se zlepšila, protože by auta nebrzdili Tramvaje v úseku I.P.Pavlova – Karlovo Náměstí.
je jasné, že toto nebude zadarmo…
Hmm super plán. Až do té chvíle, kdy se podíváš na mapy.cz. ta červená čára co vede po Legerce není cyklostezka ale metro.
😀 jo jo, tohle mi taky jeden “dopravní expert” tvrdil že by Legerovu zahloubil do tunelu až po Muzeum a tím by se vyřešilo. Teda až právě na to že to technicky nejde protože tam už jeden tunel je a zrovna ne moc hluboko. A dokonce v ní je i stanice metra, která není na náměstí I.P.Pavlova ale v Legerově ulici stavěná kvůli tomu dosti na tehdejší dobu unikání metodou, kdy se prvně vybudoval strop a pak se bagrovalo pod ním do hloubky a nikoliv jako běžně naopak. Jinak požadavek tunelu v Legerce jsem viděl i od místních obyvatel kteří… Číst vice »
Ale tak v zásadě je to správný přístup – ti, co se potřebují dopravovat v tomhle úseku, ať použijí ten tunel, co už tam je. Když s sebou do toho tunelu nebudou tahat auta, je to postupně nějak řešitelné – odlehčit C povrchovou dopravou, ať v tomhle úseku nemusí jezdit lidé, co jedou z Butovic na Pankrác, posílit vlakovou dopravu, případně zkrátit intervaly na C novým zabezpečovačem. A bez těch aut se do toho existujícího tunelu vejdou.
Jako výborný nápad. Myslím, že úrovňový přejezd metra bude světový unikát. Tak snad tam dají aspoň závory, aby tam nebyla jen STOPka s křížem😂
Jeden by byl pod Legerovou a druhý v protisměru pod Mezibranskou.
myslím že úrovňový přejezd metra není zas tak nic neobvyklého. Viděl jsem minimálně jeden v metru v Oslu. V Japonsku jsem viděl na nějaké fotce (metro, napájené třetí kolejnicí) a myslím že i v Helsinském metru taky něco takového existuje.
https://images.app.goo.gl/NwMZh6XNWqULmkdE9
Tak v Oslo se jedná spíše o podpovrchovou tramvaj, nežli metro v pravém slova smyslu.
Hlavně s intervalem pod dvě minuty nebo dokonce 90 s v každém směru by to bylo skvělé. 😀
Pri intervalu 90s by to bylo zajimave… ale mam dojem, ze to krizeni by bylo celkem pod velmi ostrym uhlem… 🙂
Zde je odkaz. Podle Hřiba je to 13% dopravy, která je tranzitní. V tom případě bych to opravdu zúžil na 2+2 pruhy. Dokonce tedy za ne bych tam přidal MHD ( Trolejbus ) a to i přesto že podél je metro, vzhledem k jiné hustotě zastavení. Další faktor k uklidnění dopravy.
Karlov by ten trolejbus potřeboval jak sůl, stávající linka 148 je tragédie.
Drive tam od muzea mezibranskou pres ipak vedla tram. trat… u nuselaku jsou jeste zbytky kolej. trojuhelniku…
Souhlas, linka obsluhující Karlov,
Odkaz chybí, můžete ho prosím napsat znovu?
neumíte si sám dohledat zdroje? Asi jako když tvrdíte, že se sčítání dopravy nedělá záznamem spz z kamer a hle, první firma co dělá dopravní průzkum co se mi objevila na Googlu to dělá pomocí záznamu spz a sledováním trasy vozidla…opravdu mám rád lidi, co pracují s informacemi jak se jim hodí a nebo je ani neumí hledat a nebo tvrdí absolutní nesmysly
Jj, každý den v Praze stojí v každé ulici človíček s kamerou, pak se všichni sejdou v kanceláři a spojí záznamy dohromady 😀 Stabilní kamery pokrývají jen velmi málo míst, nejsou všechny propojené a navíc ani není povolení, že smí všechno spojovat dohromady (byť se na konci data třeba anonymizují). Já mám zase rád, co s informacemi ani nepracují, ale to co se jim hodí předhazují jako nezpochybnitelnou pravdu. Už jsem nějaké dopravní průzkumy objednával a viděl a proto vím, že vykládat je tak, že se přesně ví, kolik vozidel kam jelo, je dost mimo. Průzkumy i v dnešní době… Číst vice »
tady se můžete vzdělat
https://homel.vsb.cz/~dor028/DI_2.pdf
Vš skripta k dopravím průzkumům a jak se vědecky vytváří. Já jsem s těmi odborníky v reálném kontaktu – vy tvrdíte že jste průzkum objednával a že Vám řekli, že se to dělá odhadem 🤣
a mohla by vás zajímat strana 22. Dostal jste ode mě materiál z vysoké školy kde se učí dopravní průzkum a všem tu tvrdíte že to není pravda, že se to tak nedělá atd. Opravdu mám takové typy lidí rád (chtějí důkazy a metodiku a když jí mají, tvrdí že to není pravda) a jinak opravdu doporučuji přečíst ať víte tu vědeckou metodiku dopravního průzkumu a že to není nic odhadem ani vycucané z prstu
a ještě doporučuji stranu 31. To pro experty opravdu není “opravený” asfalt před křižovatkou ale zařízení které sleduje počet aut a když na další křižovatce je počet aut jiný, vyhodnotí to, že nějaké auto odbočilo. A toto jste asi už v Praze před křižovatkou někdo z vás určitě viděl. Tudíž počet aut na nějaké křižovatce není vycucané z prstu nebo odhad 🤣 ale reálná data z tohoto zařízení. Tudíž když toto zařízení napočítá v jednom směru na I.P.Pavlova v Legerově ulici 50 tisíc aut za den, tak prostě tou ulicí tolik aut projelo.
Nejlepsi a ddnrs celkem dostupny model lze ziskat dlouhodobym dledovanim pohybu vozidel pomoci obycejneho monitoringu sim karet…
Tak a teď tedy prosím o ten směrový průzkum ve vztahu k magistrále. Protože se to tak přece dělá, tak se to dělalo i tady. Takže budeme přesně vědět, kolik aut na magistrále jelo do Vinohrad, kolik do Žižkova, kolik na Smíchov atd. A vlastně to budeme vědět dokonce na úroveň ulic! Nebo snad ne? Děkuji předem za odkaz. Protože zatím to bylo vždy na jedné straně teorie a na druhé straně úplně jiné reálné dopravní průzkumy. Protože třeba TSK nebo ŘSD publikuje jen průzkumy intenzity dopravních proudů a složení dopravních proudů.
ano, směrový výzkum se dělá a právě proto se i oficiálně uvádí kolik aut kam z magistrály jede. Já držitelem tohoto výzkumu ani jeho výsledku nejsem. Jen jsem argumentoval jakým způsobem se dělají dopravní průzkumy a že třeba zařízení z foto na straně 31 je na každé křižovatce na magistrále a téměř už na každé křižovatce v Praze (na hlavních tazích) , takže reálně zjistíte počet aut v konkrétní čas a ještě víte jestli a kolik jich kam odbočilo, protože na výjezdech z magistrály jsou ta stejná zařízení. Do toho kamery a samozřejmě i fyzičtí sčítači. Musíte se obrátit na… Číst vice »
Tady je odkaz.
https://zdopravy.cz/azbudeokruhismus-zablokoval-zpoplatneni-vjezdu-do-centra-prahy-hrib-vsak-na-mytu-trva-232826/
Tři pruhy do centra a dva z centra, to fakt fajn nápad. Kde tedy chceme aby se ta doprava kupila? A jelikož to je na přání Prahy 2, tak ten jeden chybějící pruh nahradí Rumunskou na Mírák.
Tak my hlavně chceme, aby tam ta individuální doprava pokud možno nebyla a zůstal jen ten, kdo opravdu nemá nazbyt.
Naopak, chceme tam víc individuální dopravy. Prováděné prostředky odpovídajícími centru velkého historického města, tedy na kolech a pěšky. Doplněno hromadnou dopravou a nutným minimem IAD.
Kdo my, doprava musí být kompromis musí byt všechny, nejen vyjít vstříc pár nátlakovým skupinám.
Mista je malo, takze je treba uprednostnit prostorove usporne zpusoby dopravy s minimem skodlivych externalit. Doprava auty je potreba taky, ale pokud nechcem, aby mesto zlikvidovala, musi byt natolik nelakava,abychom ji volili jen na ty cesty, na ktere je opravdu potreba a nesmi ohrozovat bezpecnost a lakavost tech pro mesto efektivnejsich zpusobu dopravy.
Zkusenosti „paradoxne“ ukazuji, ze takova mesta jsou pak prijemnejsi i pro ty, kdo autem ten den musi. A naopak mesta jako Praha, ktery se zaklinaj „neomezovanim“ jsou na houby i od volantu…
Už aby to bylo a Praha se v dopravě začala řídit i něčím jiným než lobby (M)motoristů.
Proč loby motoristů? když můžu jedu metrem/tramvají, když vezu NTB ,meraky a materiál musím autem ( do batohu a tašky se to nevleze) Co je v tom za loby? Ta MHD už je podle mne fakt preferovaná (svět.
křižovatky, pruhy) a zrychlit by se dala snad jen zrušením zastávek. Ty trochu zdržují. Ale od toho je auto nebo taxi, z místa na místo .
Lobby motoristů proto, že je IAD ta nejnákladnější a nejproblematičtější doprava v Praze, přesto není možné ji žádným způsobem ani maličko omezit. Jak je ostatně vidět i u té magistrály – „polidštit ano, ale jedině v případě, že to nijak neomezí auta“. Stejné je to ve všech ostatních případech. Zavést mýto prakticky v jedné ulici v centru? Sice je v programu současné rady města, ale stejně k tomu nedojde, protože by to omezilo auta. Někde se dělá nějaká proměna veřejného prostoru? Jako první informace se uvádí, že počet parkovacích míst zůstane zachován nebo se zvýší. Vždyť je to vidět i… Číst vice »
Moje řeč
Nemyslím, Vezměte si. Chodci mají chodníky a zatím jim je nikdo nebere. Cykliste. Na původně dvouproudych ulic ích něco vznika i když já potom nejezdím. Když jedu na kole, tak raději po souběžne vedlejší ulici.Jen na těch tzv cyklopruzich připadá jeden cyklista na cca 40-100 aut. Je to ekonomické? Auta omezite ale cyklistu je tam strašně málo. Dává to smysl? MHD. Preferencí má, někde MHD něco zdržuje, třeba zbytečně zrušené nástupní ostrůvky ale není to tak hrozne. Jinde to vypadá že preference není, ale na křižovatce jsou třeba tramvaje z více směru a ještě busy, někdo musí dostat prednost. No… Číst vice »
Chodcům nikdo nebere chodníky? A ta auta parkující na chodnících (ať legálně či nelegálně) je co? Jak daleko dojdete po chodníku, který patří chodcům, než dojdete k silnici? Na původně dvouproudých silnicích vznikají hlavně parkovací místa, která jsou užší než jízdní pruh, takže zbylé místo se někde využije pro cyklopruh. Takovéhle kousíčky navíc nijak nechráněné a neoddělené ale nejsou žádná pořádná infrastruktura pro cyklisty. Preference MHD by vypadala tak, že MHD projede od zastávky k zastávce bez zastavení. To se neděje. MHD je tolerovaná, že nemusí někde čekat tak dlouho jako chodci nebo cyklisté, ale pořád je to tam přizpůsobené… Číst vice »
Vlastně jste si sám (nechtěně) vyvrátil svoji myšlenku. Proč přesně nejezdíte po těch cyklopruzích, ale volíte vedlejší ulice? Není to proto, že jsou nebezpečné, nepříjemné, neoddělené a nekvalitní? Proč myslíte, že na nich připadá 1 cyklista na 40/100 aut? Kdyby tam byla cyklostezka, tak se rázem vše mění a podíl cyklistů výrazně stoupne. Co se týče ekonomičnosti: automobilová doprava je pro město nejvíce finančně zatěžující (ještě více než mhd). Cyklistická a zejména pěší doprava naopak městu ještě generují zisk. (Najděte si prosím na internetu) Chodců je mimimum ze stejného důvodu, proč nejezdíte cyklopruhy-je odpudivé se tam pohybovat jinak než autem.… Číst vice »
A kolik lidí se po magistrále pohybuje s nářadím? Jednotky promile, možná pár procent?
Na magistrále je to přece jedna těhotná babička s klavírem za druhou, která jede z Budějovic do Liberce. To ví každý.
V komunálních? No asi tak stejně jako Motoristi, když se budu držet tvé primitivní šablony. Protože když za udržitelnou dopravu jsou jen zelení, tak za auta jen motoristé, funguje to tak žejo? Nebo jenom když se ti to hodí? Takže výsledek motoristů v komunálkách byl cca 2%, takže pro auta jsou jen 2 % lidí, můžeme tu magistrálu zúžit na 0 pruhů 🥰
Třeba většina voličů STAN, Pirátů a Prahy Sobě. Dohromady tyto strany měly ve volbách v roce 2022 40,23%. SPOLU a ANO měly dohromady 44,06%. Takže se nedá říct, že by voliči stojící o iad měli nějakou jasnou převahu.
Nemluvte za voliče STAN, já je volil , ale s Vaší demagogii nemohu souhlasit. Jsem za uvedeny návrh, přijde mi logicky
Do centra 3pruhy, tam dopravu blokují semafory, z centra stačí 2, pojede to plynuleji.
Dopravu blokují semafory to je nějaký vtip?
Na magistrále do centra ano, někam +- Nuselak dojede auto plynule a pak popojíždí i s tím plynoucí vyšší spotřebou a vyššími emisemi.
Není to vtip.
Mám několik dotazů:
1) Co přesně považujete demagogické na mém příspěvku?
2) Pokud dopravu „blokují semafory“, jak tvrdíte, k čemu bude mít tři pruhy místo dvou?
Ad 1 , klamne mluvíte za všechny voliče STAN.
Ad 2, třeba Plzeňská z centra, když byly 2 pruhy většinou autanjela, pak ji u zastavky Zvonu a Bertramky na jeden pruh a auta popojíždí.
Pokud ve Vašem pojetí slovo většina=všichni, tak se obávám, že budeme mít problém si vůbec porozumět, natož vést smysluplnou debatu.
Souhlasím, jen problém může byt na Vaši straně, kolik voličů s názorem odpovídajícím Vašemu znáte?
Tři? Nicméně je to nerelevantní, protože mínění populace se nedá vytvářet na základě sociálních bublin.
Už samotné volební programy jednotlivých stran napoví, jak se daná strana staví k danému problému. A předpokládám, že volič dá hlas té straně, se kterou sdílí největší shodu, a tudíž předpokládám, že většina (nespleťte si to se slovem všichni) voličů má podobný názor na problematiku jako daná strana. A proto volební výsledky do jisté míry reflektují názor populace na danou otázku.
vizualizace hezké, nevypadá to úplně špatně. Jen si říkám, že to “zklidnění” magistrály je taková mantra. Je dokázáno ( i v článku uvedeno) že těch sto tisíc aut za den není tranzit, ale auta co jedou do centra města nebo z něj – někde jsem četl, že dle sčítání dopravy prý asi 80 procent všech aut na magistrále nejede celou trasu od Holešoviček po Pankrác ale jejich cesta buď začíná nebo končí v centru. A já se ptám proč proboha má tolik lidí (minimálně teda sto tisíc za den) takovou potřebu jezdit do centra města autem? Okruh opravdu nepomůže, protože… Číst vice »
„A já se ptám proč proboha má tolik lidí (minimálně teda sto tisíc za den) takovou potřebu jezdit do centra města autem?“
Mimo jiné proto, že Penta staví na Hlaváku a Masaryčce (tedy místech s nejlepší dostupností MHD) s každým barákem stovky míst v podzemní garáži.
takže za to může Penta? a víte že každý dům musí mít podle zákona určitý počet parkovacích míst? Penta si to nevymyslela. Navíc to že jsou v budově podzemní garáže není objektivní důvod proto, že sto tisíc lidí denně sedne do auta a jede z Pankráce do centra a zase zpět. Ano, snadné parkování může být jeden z faktorů ale evidentně to každodenní stání v kolonách a kličkování v pruzích to tyto lidi nijak neodrazuje od cest do centra autem. To snad jedině mýto a řidiči vozidel určitých značek si to stejně zaplatí. Jen prostě mi tohle nikdy nikdo nevysvětlil… Číst vice »
jasně, pár lidí stojící v koloně na magistrále opravdu do centra jet musí – něco převáží, někoho vezou třeba k lékaři, zásobování, pošta, řemeslníci. Ale těch jsou jednotky procent. Jinak dle dostupných informací je nejvytíženější dálnicí v Německu A3 a denně tam projede v nejvytíženějším úseku 160 000 tisíc aut a to je prosím v Porýní- navíc hlavní trasa z Nizozemska do Rakouska) a ty nejvytíženější místa jsou okolí Frankfurtu nebo Kolína – tudíž obrovské průmyslové aglomerace. A teď porovnejte počet vozidel mezi Pankrácem a ulici V Holešovičkách kde probíhalo poslední sčítání dopravy a výsledek 100 až 120 tisíc aut… Číst vice »
jo a jinak dle dostupných informací ten úsek A3 se 160 tisíci auty denně je prý nejvytíženější dálnicí v Evropě! a pražská magistrála má skoro stejné množství (dvě třetiny)a není to tranzit. Myslím že je to hlavně o aroganci a pohodlnosti jedinců a celkově v jejich mentalitě a to jsem rodilý Pražák a vlastním auto. Ale do města jedu jen fakt když je to extrémně nutné a opravdu velmi nerad (ne že neumím jezdit po Praze, ale nevidím v tom smysl)
A mám to úplně stejně.
Je otázka, jestli je to opravdu takhle jednoduše srovnatelné. Určitě najdeme celou řadu evropských městských komunikací, které budou mít podobně nebo i větší vytížení, o těch amerických nemluvě.
srovnatelné to je, díval jsem se i na nejvytíženější úseky dopravy v Paříži a jiných velkých městech v Evropě co se dá veřejně dohledat a pražská magistrála je opravdu skoro top. Třeba Gran Vía v Madridu má dle dostupných dat asi 80 tisíc aut za den – ale srovnávat Prahu a Madrid snad do počtu obyvatel nemusím
Stačí si trochu oddálit mapu a pochopíte důvod. Jenže u nás aktivistické úderky zavádí jako nadávku termín „ažbudeokruhismus“
Jednoduchým lidem, kteří si myslí, že dopravu mohou posoudit jen podle mapy, je potřeba říkat jednoduchá hesla, aby je pochopili. Třeba ten „ažbudeokruhismus“. Až zvládnete vedle mapy nastudovat také statistiku, podle které tranzit tvoří cca jednu desetinu dopravy na magistrále, pochopíte, že okruhy magistrále opravdu nijak neuleví.
přesně, i kdyby Praha měla tři okruhy, tak nikdo nepojede z Pankráce do Letňan směrem na Průhonice a pak před odbočkou na Říčany! nepojede po D0 kolem Prahy až do Letňan, byť je to téměř na trase okruhu. Tohle ale dost lidem co si myslí že dopravu v centru spasí okruh a co neumí používat mapu nevysvětlíte. Kolonám v Husinecké nebo ve zmiňované ulici Na Florenci (kde ty kolony fakt nechápu, není to průjezdní komunikace, nikam prakticky nevede) fakt okruh nepomůže. Jenže okruh je mantra, ano pro tranzit je potřeba, ale městu nepomůže ani trochu. Tomu pomůže jen mýto v… Číst vice »
Další se statistikou 😀 Tak nám ji prosím ukažte, včetně legendy a metodiky. Předem děkuji
Těch statistik je několik, stačí použít libovolný vyhledávač. Tohle jsou tak základní informace, že je prostě musíte znát, pokud chcete diskutovat o pražské dopravě. Pokud je neznáte, tak si to dostudujte a pak se vraťte. Není možné, aby veřejnou debatu pořád blokovali lidé, kteří se tváří, že neznají základy, a že mají ostatní povinnost jim je vysvětlovat. Na to, abyste se naučil základy, jako že 2+2 jsou čtyři, Země je kulatá nebo že velká většina dopravy uvnitř Prahy i na hlavních tazích není tranzit, máme jiné instituce, třeba základní školy – ne veřejnou debatu. Ostatně vy nemáte žádnou statistiku dokazující, že… Číst vice »
Pokud zpochybňujete výše předloženou statistiku, zkuste najít svojí dokazující Váš názor. Zatím jste jen všechny materiály shodil ze stolu, ale nic jste sám nenavrhl.
Máte na tu statistiku odkaz?
Bohužel je hodně lidí co bydlí v Praze a pohybují se po ní jenom autem. Ono když je se tím autem dá dojet úplně všude a jsou pohodlný, tak prostě tak jezdit budou. A to znám i mladý lidi co to takhle dělají.
Bohužel to v některých případech i chápu. MHD je extrémně nevyrovnaná, v některých směrech fajn, ale hrozí nepříjemná přeplněnost, v jiných směrech strašná bída. Navíc na spoustu cest je hromadná doprava z principu hůř použitelná. A na efektivní možnosti individuální dopravy (kola a chůze) Praha z vysoka kašle a pohodlí lidí v autech upřednostňuje před bezpečností neopancéřovaných účastníků dopravy. Plus tu hromadnou nechává trčet v zácpách IAD. K tomu roztahanost Prahy, která cesty v průměru prodlužuje. Dopravní systémy města prostě fungujou tak, jak jsou navržený, ne tak, jak by si to autoři návrhů vroucně přáli. Viz ulice Na Florenci, to… Číst vice »
ano, někdy se možná “vyplatí” jet autem. Ale dle sčítání dopravy i většina cest začíná a končí v okolí magistrály, není to ani tranzit (asi 13 procent) a ani že by někdo z Kateřinek nebo Kolodějí či Nedvězí jel do práce do Holešovic, takže o nedostupnosti MHD ani nemůže být řeč, protože zrovna ve směru jih sever je dostupnost MHD jedna z nejlepších – metro C (kopíruje prakticky celou magistrálu), bus linky jako 177, 136 a 195,… v opačném směru je největší počet jízd od Václavského náměstí po křižovatku na Střížkově a OC Letňany. Takže opět metro a velmi dobrá… Číst vice »
Proboha, o jakém sčítání mluvíte, kdo s kdy ho prováděl kde jsou dostupné výsledky? Dekuji
Souhlasím. Ulice Na Florenci je sice „nahezcčená“, ale absolutně nefunkční. Auta si z cyklopruhu neustále dělají parkoviště, protože to odflákli a neoddělili ho obrubníkem.
Njn to máte pravdu ale bohužel tam ve stojí samé taxíky ( alternativní i normální) a auta rozvazkovych služeb. A teď, kam se mají postavit?
Nejen to, pravidelně tam blokují cyklopruh popelnice z Florentina připravené k vyvezení, protože architekt prostě zapomněl udělat místo, kam by se daly postavit…
Že auta svévolně zabírají cyklopruh a chovají se bezohledně je chyby cyklopruhu? Ufff.
Je to chyba řidičů (že si to dovolí), policie (že to netrestá), ale i stavebního řešení ulice (že to vůbec je fyzicky možné).
Ano je. Konkrétně ta chyba, že je udělanej jen jako omalovánky na vozovce mezi parkujícími a jedoucími auty. Pořádnej cyklopruh v tak velkoryse předělávaný ulici by byl za místy pro parkování (která by tam byla jen zásobovací a v daleko menším počtu) a stavebně oddělený.
A zkusil jste se v ranní či odpolední špičce projet MHD po Praze? Už takto je ve vytížených místech přeplněná k prasknutí a kapacitu posílit nelze (není na to stavěná infrastruktura, nejsou vozidla, nejsou řidiči). Kam byste tedy chtěl nacpat ty desetitisíce až statisíce lidí z aut? Já myslím, že lidé používající MHD ještě mohou být rádi, že spousta lidí raději trčí v zácpách v autech a nezhoršují již tak úděsnou situaci v MHD.
Já to zkousim několikrát týdně a přijde mi plynulá, pruhy pro busy, přednost MHD na křižovatkách. Osobně mi třeba jízda tramvaje přes centrum přijde rychlejší než třeba před 10,15 lety, natož před 50 lety. V principu bude MHD vždy pomalejší než auto, ale je zase pohodlnější. Mohla by být někde o pár minut rychlejší, ale holt se komunikace upravují tak jak se upravují.
nedávno jsem potřeboval jet z Budějovické na Smíchov. A i já jsem koukal jak je to autobusem rychlé spojení (autem se to nedá stihnout za menší čas). MHD je opravdu někdy velmi plná ale podívejte se na interval třeba linky C a zjistíte, že v Evropě nikde není pomalu kratší. Nebo linka 22 tramvaje, kdy je otázkou jestli je kratší interval ještě možný. Praha je podle mě v tomto fakt trochu zvláštní v intenzitě dopravy. 170 spojů z hodinu v jednom místě opravdu asi nikde na světě nemají a přitom je to pořád málo…
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/je-to-nejzatizenejsi-tramvajova-krizovatka-na-svete-haji-dpp-opravy-v-centru-20181104.html
To je častej omyl.
Už jen to, kdyby ta MHD nevázla v zácpách aut by umožnilo kapacitu přidat. I se stejným počtem řidičů a vozidel. Nemluvě o tom, že by se do MHD samozřejmě dalo investovat výrazně víc, technologickej dluh je v ní stále nemalej. A to včetně platů řidičů, aby to bylo lákavější povolání…
A z druhý strany (pro tu MHD) by výraznej úbytek aut v ulicích tyto výrazně zpříjemnil pro chození pěšky a jízdu na kole. Takže lidi, kteří jedou MHD jen relativně kousek, by mohli přecházet z MHD na kola a chůzi a uvolnili tak místo těm, kdo jedou daleko a přešli by z auta do MHD…
Máte někde studii, jak se dospělo k závěrům o poměru tranzitu a místního provozu? Rád bych si ji přečetl. Zajímalo by mě, jak je tam definován tranzit a jak místní provoz. Když pojedu po magistrále a pak zabočím směr Anděl, jsem tranzit nebo místní provoz? A co když budu pokračovat někam dál, třeba až na Řepy nebo do Hostivice. A proto bych rád znal i metodu, jak zjišťují co tranzit je a co není. Kamery nejsou (naštěstí) na celé silniční síti a ani nejsou oprávněni sledovat provoz jednotlivých vozidel a spojovat záznamy z více míst do nějakého matrixu. Takže pak… Číst vice »
To je docela dobrý dotaz. Sto tisíc aut jsou oba směry, takže fyzicky řekněme 50 000 aut, co se tam odněkud nahrne (i když ne naráz, ale 1/2 ráno mezi 7.-9.).
Kde by to v tom centru jakože mělo parkovat?
studie na to jsou celkem jasné a Vaše dotazy snad ani nelze brát vážně. Rozdíl mezi tranzitní dopravou a místní je snad každému jasný (tranzit = průjezd městem – auto jede přes hranici města po trase kde jeho cesta dále pokračuje za další hranicí města – příklad jedu z Průhonic do Zdib po D1, magistrále a po D8 a nebo místní doprava – jedu z Pankráce po magistrále a svou jízdu ukončím třeba na Andělu nebo v Letňanech, kdekoliv v administrativních hranicích Prahy. Jak se přesně cesty počítají metodicky nevím, vycházím z odborných studiích a oficiálních materiálů.
Právě že na dotaz jak vznikají některé oficiální materiály je třeba od TSK odpověď, že odborným odhadem. To jsou pak čísla dělaná podle toho, jak se odborník vyspí.
Tak stále je lepší odborný odhad než laický odhad. Když nemáme lepší prostředky, jak data získat, tak odborný odhad je asi to nejlepší, co můžeme v danou chvíli udělat.
odhadem fakt ne, dle dostupných informací se dělají pomocí kamerového systému, systému automatického sčítání vozidel se záznamem spz a vyhodnocené je to speciálním programem. Odhad je to v tom, že kamery ani software nesledují úplně všechny vozidla ve stejný čas, což asi není ani reálně možné a tak zprůměrují již naměřené hodnoty a tedy to je ten odhad.
Nebo podle toho, jaké výsledky zadavatel požaduje. Odborné odhady dělám rád, ty výsledky není jak napadnout, za níc neodpovídám.
A pokud jde o tranzit na magistrále a místní dopravu, tak je z vaší odpovědi vidět, jak moc je to nejasné. Ve vztahu k magistrále a různým tvrzením totiž tranzit a místní provoz jsou dost promíchané skupiny. Někteří totiž za místní označují provoz, který začíná nebo končí v centru. Vy naopak považujete za místní provoz i toho, kdo jede z Letňan na Anděl a v centru se ani nezastaví.
myslím že byste neměl komentovat nic o čem vůbec nic nevíte. Co je tranzitní doprava je přesně definované v ČSN 73 6100-2
Tak to řekněte v prvé řadě politikům, hlavně posledním dvěma náměstkům pro dopravu. Z jejich tvrzení plyne něco úplně jiného než z normy ČSN.
https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/dopravni-inzenyrstvi/intenzity-dopravy
Tam jsou jednotlivé body nebo max. krátké úseky a ani u nich není jasné, zda jsou oddělena vozidla projíždějící celý úsek a vozidla, která se někde připojila/odpojila (u těch delších úseků, kde je možné v průběhu odbočit). Nejsou tam statistiky aut, která vjedou do Prahy projedou magistrálu a zase vyjedou z Prahy, nebo naopak těch, které končí v centru.
https://www.edip.cz/sluzby/dopravni-pruzkumy-scitani-dopravy
Průzkum intenzit a rychlostí dopravy
Průzkum křižovatek (záznamem na videokameru)
Průzkum parkování (obsazenost a obrátkovost)
Směrový dopravní průzkum (zjištění tras vozidel záznamem registračních značek)
Průzkum křižovatek z plošiny nebo dronu a automatizované vyhodnocení softwareovým zpracováním videozáznamu
takže asi tak se dělá sčítání dopravy, ano pomocí kamer se sleduje se záznamem SPZ odkud a kam auto jede – směrový dopravní průkaz. Takže než prosím začnete psát nesmyly, zkuste si to prvně zjistit.
Super, konečně něco zajímavého. Takže velký bratr přeci jen existuje a někdo ho používá. Nejsem si jist, že je možné v souladu s GDPR sledovat pohyb jednotlivých vozidel po Praze bez souhlasu řidiče/vlastníka. Tady asi nepřeváží veřejný zájem nad ochranou osobních údajů.
já myslel že to ale víte, když jste tak “chytrý” a tvrdíte že tak se to nedělá a hle, ono dělá. Jen stačilo hledat. Je lepší hledat a pak něco tvrdit a ne tvrdit bez toho aniž byste si něco zjistil. To není nic osobního z mé strany, ale všechno co tu píši je z oficiálních zdrojů, dokonce si díky Vám teď dělám žebříček nejvytíženější ulic v městech EU (ozdrojované) aby bylo jasné, že magistrála je opravdu extrémně vyřízená jako snad v žádném městě nad milion obyvatel. Jak jsem tu psal i nejvytíženější ulice v Madridu má nižší intenzitu dopravy… Číst vice »
Ono se tak ale opravdu nedělá, minimálně v rozsahu celé magistrály. Vyžadovalo by to totiž tak širokou síť měřících bodů, že by to nikdo neudělal a ani nezaplatil. To že někdo nabízí, že něco dokáže zjistit kamerami, ještě neznamená, že k něčemu takovému došlo (ve vztahu k magistrále).
No a na to srovnání vytíženosti ulic v EU se už určitě těší všichni, co čekají na okruh. Bude to pádný argument pro urychlení jeho dostavby. Určitě vám za to poděkují.
znám pár lidí co zrovna dopravní průzkum na magistrále dělali a ano, kromě fyzického sčítají se používají i kamery, kdy pokud je laicky řečeno auto na kameře na Chodově a pak už na kameře v Letňanech není, je to místní doprava (respektive neprokázaný tranzit) když ale to auto je jak na Chodově, tak i na výjezdu na D8, tak zcela jistě stejné vozidlo projelo celou magistrálu. A těch co projedou magistrálu na jeden “zátah” od začátku do konce fakt je asi těch 10 procent. A vzhledem k tomu že z magistrály vlastně ani jiné čistě tranzitní komunikace nevedou (díky bohu… Číst vice »
Jasně takže Ječná, Žitná, Vinohradská, Rohanské nábřeží a další ulice po celé délce magistrály jsou jen takové místní uličky, po kterých nic nejezdí resp. jen jedno až dvě auta za hodinu 😀 Nebo taková Jižní spojka 😀 😀 😀 O tom tu celou dobu hovoříme Mlho! 😀 Změřit auta na Chodově a pak v Letňanech a říct že jen tohle je tranzit, zatímco se napojí a odpojí tisíce aut z jiných sběrných komunikací s úplně jiným směrem. Chtělo by to sundat si klapky z očí a vyndat špunty z uší kolego Mlho. Nebo-li šedá je teorie a zelený je strom… Číst vice »
GDPR se týká osobních údajů. Vozidla nejsou osoby (i když se někteří tváří, že ano, nebo že jsou dokonce něco víc).
Podle Nejvyššího správního soudu není možné přisvědčit argumentu, že se registrační značka vztahuje k vozidlu, a nikoliv k jeho vlastníkovi nebo provozovateli. Z výše zmíněného obsahu registru vozidel zřetelně vyplývá, že v daný okamžik je vozidlo (a tedy registrační značka) spojeno s konkrétním vlastníkem a provozovatelem. Ten je tedy nepřímo identifikovatelný prostřednictvím daného vozidla.
https://www.profipravo.cz/index.php?page=article&id_category=16&id_article=262579&csum=e84b4e67
ale víte že městský kamerový systém třeba na křižovatkách dělá záznam a jsou na něm vidět i SPZ vozidel a nějak jsem si nevšiml že bych dal městu souhlas aby mojí spz evidovalo na kamerovém záznamu protože GDPR 🤣
Pokud je to záznam pro účely přestupku, tak převažuje veřejný zájem. Veřejný zájem ale není v tom případě, kdy by někdo průběžně spojoval záznamy ze všech kamer ve městě a zjišťoval by kudy dané vozidlo jezdí jen aby měl záznam pro statistiku. Tam by veřejný zájem byl např. u vyšetřování nějakého trestného činu. Pokud jde o automatizované systémy které slouží pro sledování hustoty dopravy apod., tak ty zase musejí používat pouze anonymizovaná data, tedy berou vaše auto jako jeden kus, nikoliv jako auto ABC123.
Uberou pruhy a pak tam budou chodit na Hříbky.
Aspoň, že jsou ty cyklostezky fyzicky oddělené. Ale pro zásadní zlepšení by bylo potřeba snížit množství aut, a to se nestane. Stromy a pár přechodů navíc jsou určitě plus, ale je to strašně málo. Největší nepříjemnost, což je v tuto chvíli hluk, se nijak neomezí, pokud tam tedy neplánují zavést 30 km/h, ale to je hádám neprůchozí. Je to takové to typicky české, zbabělé, polovičaté řešení, bez vize a bez nápadů, hlavně, aby se vyhovělo všem.
Ano je to tak, ve všem s vámi souhlasím. Bohužel na ničem odvážnějším nebyla shoda. A to je ještě velký otazník, zda se to doopravdy realizuje, protože to vychází na čas po dalších volbách. A jedna odpískaná humanizace od Krnáčové tu už historicky byla.
A zase ta argumentace hlukem. Zkuste se na pár hodin postavit na Legerovu ulici a zkoumat, kdo a co tam dělá největší hluk. Jednak jsou to vozidla s přednostním právem jízdy. Jak se snaží za každou cenu probojovat kupředu za použití velmi hlasitých amplionů. Dále jsou to řidiči jednostopých vozidel, kteří jsou evidentně do velké míry psychicky narušení a zvukovou kulisu jejich miláčků používají asi místo adrenalinu. A pak to jsou různá těžká nákladní vozidla směřující na všechny ty stavby v širším centru města a stovky autobusů, které obvykle musí dojet až na Florenc (naprosto zbytečně). Až někde na konci… Číst vice »
Naprosto ideální stav by byl, kdyby od hlavního nádraží po Nuselský most byla doprava v tunelu. Tím by došlo k větší plynulosti dopravy….
To je špatný nápad. Ideální stav by byl, kdyby tamtudy jezdilo znatelně méně aut. Ale to samozřejmě nenastane, protože to bude stále atraktivní trasa pro pohyb autem v centru
To by znamenalo za cenu obřích nákladů přivádět do centra ještě víc aut než teď.
Tunel už tam je a dokonce v něm je i provoz
Tunel uz tam je – metro, nejvyhodnejsi dopravni prostredek po meste
To mozna plati pokud jedete z lokality, kde to metro je…
Proto je v dnešní době už lepší vlak – a jsme zas u Nového spojení II.
OK, ale jak přesně to tu bariéu zruší? Bude pohodlnější se pohybovat podél ní, ale ne skrz.
Myslím že to myslí tak, že tam přibudou nové přechody
Není to zde na webu bohužel poprvé, ale je nutné vkládat do článků pouze nafocené slidy z prezentací a bannerů? Mapy nafocené na mobil apod? To slavná TSK (a další podobní) ani nemůže poskytnout kvalitní podklady pro novináře, když už se vypustí do světa něco takového? Kolik stojí ty vizualizace, prezentace a čáry v mapách? To už nikdo nemá čas a zájem udělat to pořádně a poslat do mailu pár obrázků v použitelném rozlišení pro další použití?
Ostatní to mají (třeba mestemnakole)
V době publikace ne.
Oddělená stezka je super, ale stále si myslím, že by mělo dojít k zúžení na 2+2 pruhy. Mít ve 30. letech 21. století dálnici skrz úplné centrum města je přinejmenším ostudné. Nevíte někdo, na koho se obrátit s připomínkami? Také mě zaujalo vyjádření pana projektanta, že se „motorista i Pražan budou cítit dobře“. Tímto ne úplně logickým dělením nechtěně implikuje, že motorista není Pražan, případně že chodec nebo cyklista se nebudou cítit dobře (což asi bude pravda, vzhledem k tomu, že auta stále budou zabírat většinu šířky ulice a budou mít k dispozici až 5 pruhů (3 jízdní a 2… Číst vice »
Motorista se bude cítit dobře, při čekání v kolonách si může koukat na nové stromy, nebo cyklisty, kteří ho po těch cyklostezkách předjedou. Taky mi to přijde jako zvláštní výrok
Tak vzhledem k tomu, že kolony jsou tam i dnes, tak to i tak bude zlepšení.
2+2 by bylo naprosto v pohodě. Část toho zpomalení dneska souvisí i s přesuny mezi pruhy a situacemi, kdy si závodník uvědomí, že vlastně chtěl odbočovat.
Pokud dobře vidím, tak se Ječná u zastávky zuzi zbytečne na jeden pruh. Přitom tam teď jsou pruhy dva a ostrůvek taky. To bude zablokovana doprava až bůhví odkud. A co emisí navíc ty auta vyprodukují při rozjezdech.
Už vidím že to dopadne jako na Plzeňské z centra po jejím zúžení na jeden pruh u nástupních ostrůvků. Tam jsou po rekonstrukci kolony až z Kartouzske/ Radlické a smrad. Před rekonstrukcí tam auta jela relativně plynule a byl i čistší vzduch. A nepište že ne, tak 2x za měsíc jsem chodil z Bertramky ke Zvonu a zpět pěšky.
Snad byste nechtel po zklidnovacich dopravy aby mysleli, ti jsou zaslepeni svou slepou virou, nasledky je nezajimaji.
No a nebo vy dva jste blbci kteří ještě k tomu blbě vidí…
A takto se, přátelé, diskutuje na motoristických serverech.
Jste na omylu, já píší prispevek na web Z dopravy a ten není jen motoristický, nezabloudil jste na webu někam jinam?
V tom případě může zdejší diskuse těm vašim motoristickým serverům jen závidět. Ty dva příspěvky, na které reagujete, jsou možná věcně chybné, ale stále v mezích slušnosti. Nadávání do blbců je až od místního diskusního rezidenta pod nimi. A podívejte se i na zbytek diskuse, jak je tu od odpůrců IAD nablito. Víte, jak je to s tou třískou a trámem v oku?
Ne, jsou věcně chybné a na to se nabaluje nějaká ideologická interpretace.
Že je čistý vzduch ve městech ideologie a že je někdo „zaslepený“.
Podobně jako vy jste ráčil perlit o CO2, vono bůhvíjak to je, žejo. Březen v lednu máme v těchto končinách odjakživa…
V Ječné zůstávají v celé délce zachovány pruhy dva. Koukněte na nadhled, případně vizošky jinde.
Je to líp vidět na tom pohledu z dálky na jedné z vizualizací.
Dekuji
No jelikož její zastávky škola, tak 1 pruh dává smysl…
Pruhy tam budou dva nebojte. Na jiné vizualizaci to je vidět. To by si Praha 2 nedovolila, zlepšovat prostor pro chodce na úkor aut 🙂
Je to na druhej pokus s brejlema. 🙂
Je tam šikmý průjezd křižovatkou, ale dva pruhy jsou průjezdné.
Miluju, když se automobilisti ohánějí „zvýšenými emisemi“ kvůli každému mikroomezení autodopravy. Fakt prostě LOL. Big time.
Docela pokrytecké, že?
Vizualizace se mi líbí o 100% víc, než současný stav, ale hotovo v roce 2030? Zdá se mi to jako klasické slibem nezarmoutíš.
Je to 5 let, rychleji to nejde zase … Na etapy ideální doba
Kde se píše že to bude 2030 ? Já doufám že dřív
Jo už to vidím ,jsem slepejš
Pokud by to opravdu bylo za 5 let, tak je to skvělé. Rok 2030 mi nepřipadá zas tak pozdě.
Pokud by to opravdu bylo za 5 let, tak je to skvělé. Rok 2030 mi nepřipadá zas tak pozdě.
nesnížit kapacitu a nechat si v centru města 3+3 pruhy je absurdita a selhání. v roce 2030, kdy to má být hotové, už bude zastaralost tohohle řešení do nebe volající — akorát že už bude pozdě, a my strávíme další dekády tím, že budem nadávat na „komunisty“, co to kdysi dávno postavili, místo abychom se chytili za hlavu, že to konzervujeme.
Taky mi to přijde příšerný, na druhou stranu asi radši toto postavený do 5 let, než čekat dalších 15
Tohle by bylo fajn jako nestavebni uprava (se zeleni v kvetinacich) do peti tydnu. Chystat to jako stavebni upravu za pet let pote, co ma Praha uz dekadu plan zklidneni magistraly od Jana Gehla (v supliku zamceny registracky na zrusenejch zachodech pod zablokovanym schodistem s napisem Pozor leopard) je vysmech a odvadeni pozornosti od aktualni impotence magistratni koalice.
S tím Gehlovým zklidněním je to jinak, jen se postupuje hodně konservativně a krůček po krůčku.
https://www.youtube.com/watch?v=t2GuN9bDCoQ
od 32:32 min.
To je obvyklý mlžení z IPRu. Relativně nedávno jim to v rozhovoru v některým českým médiu řekl i Jan Gehl sám, že z jeho pohledu si s tou jeho koncepcí Praha v podstatě vytřela. A že když vidí ten „pokrok“, je z něj jasný, že Praha má auta výrazně radši než lidi…
Přesně tak, třeba se v budoucnu najdou odvážnější zastupitelé a situaci zlepší ale zatím to nevypadá
take nechapu, v clanku je mj. receno, ze magistrala zdrojem a nikoli transitem, tedy nedava smysl zdoj neomezit… stacili by 2+2 pruhy + odbocovaci… ubyla by doprava a bylo by to bezpecnejsi… Chapu, ze doprava se hure regiluje, jedinym ucinnym zpusobem ke zpoplatneni centra a omezeni kapacity… Na druhou stranu je take treba rici, ze alternativou je kvalitni mhd, ktera citelne chybi, nebo je nedostatecna, to se musi zmenit… Jako ridic, fakt nemam potrebu jezdit autem do centra, vubec to nedava smysl, paradoxne pouzivam auto tam, kde je tristni vhd a bariery pro pohyb, ktere ovsem nezridkakdy tvori prave silnicni… Číst vice »
Víceméně pod celou magistrálou vede takový menší tunel, kéž by se o něm lidé jedoucí nad ním dozvěděli
Je to tak, ale kapacitnr tak nejak nestavi uz nyni… Nicmene pribude jeste jeden tunylek…
Navrh existuje jeste zanedbana trat od Zbraslavi pres Branik, Krc, Kacerov az na wilsonak… a chybi lepsi alternativa z jihu predmesti Prahy do mesta…
A není to jen jeden tunel, jsou to i inženýrské sítě, některé dost šílení. Zkuste se někdy podívat na natlakovanou vodovodní trubku a představte si, že má v průměru metr…
Tak stačí tam dát 30kmh a bude to ok. Tři pruhy nejsou ve chvíli, kdy se podaří zajistit pohodlné pěší vazby, dobré cyklo a dokonce parkovací místa něco, proč by se měl celý projekt zarazit. Pokud na tom P2 trvá a nejede přes to vlak..:)
Ale vážně, zvlášť ve směru z centra smysl myslím mají – kapacitnější výjezd než vjezd.
souhlas…
Pokud se jen zavede 30 na tříproudovce, nebude ji nikdo dodržovat, protože by si řidiči nepřišli že musí. To by se zároveň musela zúžit.
U tohoto psychologického fenoménu jde primárně o šířku pruhů, ne o šířku komunikace. Ačkoliv to vliv samozřejmě taky má.
Nadávání na „komunisty“ je v pořádku, jen oni se mezitím přesunuli do ODS. „Každému dle jeho IAD potřeb“ je jejich základní krédo.
Dva druhy by stačily s mýtem. Ono dokud je to zadarmo, tak si každý „potřebuje“ vozit prdel.
Jakmile za to začne padat padík sem, padík tam, potřeby zázračně mizí.
Druhá věc je, že je potřeba zlepšit MHD. Včera jsem jel metrem A a byl to dobytčák non plus ultra. Problém že „nejsou“ strojvedoucí má úplně stejnou příčinu jako „moc“ aut na silnicích: špatně nastavená cena.
Vidím to stejně, ale beru to pragmaticky tak, že je lépe začít teď s kompromisem, včetně zeleně, cyklostezek a přechodů. A až zase trochu víc dozrajeme, odrazit se od toho a pokračovat dál.
Wow, zastaralost. A proto mají téměř všechna velká západní města běžně podobné kapacitní komunikace skrz centrum, včetně tunelů i zeleně. Ale v Praze, mezi činžákama s večerkama, kde neexistuje jiná alternativa pro kapacitni obsluhu centra, tam je to hroznej problém, zastaralý, komunistický, dálnice, fuj, to se musí zakázat a vytvořit turistický skanzen a korzo.
K tomu ovšem nutno dodat, že spousta západních měst v uplynulých dvaceti letech přistoupila k menší či větší redukci sběrných komunikací v centru.
Když jsme totiž u opravdu „kapacitní“ dopravy, tak IAD vychází prostorovou efektivitou úplně nejhůř.
ono je to s těmi západními městy složitější. Velká část z nich byla zničena za druhé světové a když ne v ní tak po ní (Brusel, Haag, Stockholm) – dokonce existuje odborný termín bruselizace, kdy se za války nezničená stará zástavba záměrně demolovala aby vznikla v centru sít kapacitních komunikací a magistrál. Ve Stockholmu měl v 50. a 60. letech namále i Gamla Stan a většina okolního města byla srovnána se zemí a vystavena v brutalismu či jiném stylu. A došlo i k úpravě dopravy. Praha má však zachovalé centrum a navíc z neznámého důvodu při stavbě komunikací na okrajích… Číst vice »
Tak ten jeden pruh se dá ukousnout vždycky ne? Stačilo by na to připravit sítě
Chudáci lidi, co v těch okolních domech žijí. Teď tam mají smrad z ropy a hlukový teror zničených tlumičů výfuků. Později snad elektrická auta tyto věci odbourají, ale zase jim před okny vyroste strom, který jim zastíví slunce a budou tam žít ve tmě, jako ve sklepě…
U nás, než zelenou ideologii přeplatil stavební investor a vykácel stromy na opačné straně ulice pro stavbu nového domu, byla tma a topná sezóna 10 měsíců v roce.
Stromy v ulicích nejsou zelená ideologie, jsou užitečnou součástí ulic, protože tlumí hluk, čistí vzduch a poskytují stín na chodnících. Bývaly běžné i v minulosti, než se leckde vykácely kvůli rozšiřování vozovky nebo budování parkovacích míst. Je ale důležité vybrat takové druhy, které se nerozrůstají příliš do šířky, a potom se o ně náležitě starat.
Naopak, lidi to časem ocení. V letních měsících bývá asfalt rozpálený klidně až na 50°C, a přes noc toto teplo sálá pryč – hezky a pěkně do oken a bytů lidí, kteří si pak stěžují, že i přes noc je úmorné vedro. Už je dávno dokázané, že pokud je asfalt nebo jakákoliv podobná vrstva, částečně skryta stromy, je značně chladnější, a tak v noci nedochází k takovému sálání tepla pryč.
Já těm chudákům lidem poradím a nic za to nechci… Ať se odstěhují, když jim vadí žít ve městě, nedej bože mezi stromy.
Tam moc lidí nebydlí – bez jakékoliv kompenzace jim tam stát posílá pod okna 50 000 aut denně, v tom se bydlet moc nedá…
Stát?😂
Čí jsou ty cesty?
Rozhraní mezi ŘSD a Magistrátem je přece někde poblíž rozhraní mezi D1 a Brněnskou, ne?
Sám jsi zelená ekologie. Zkus se ještě jednou zamyslet nad tím, čemu stromy v ulicích pomáhají, kór s nastupujícímiiiiiiiii čím dál většími vedry…
Toto vypadá na dobrý kompromis, situace se zlepší pro cyklisty (dramaticky), chodce (dramaticky) a automobilisté zůstanou víceméně na svém. Určitě to za to stojí a je dobře, že přišel takový návrh. Teď ještě zúžit Žitnou a Anglickou o jeden pruh a v uvolněném prostoru udělat obousměrnou cyklostezku a také tam přidat mnoho zeleně a přechodů řízených semafory. Pro toto by měli být i zarytí automobilisti. Proti magistrále v takové podobě nebude zdaleka takový boj a lidé s tím budou v pohodě.
Obávám se, že v této (první) fázi je právě podoba Žitné a Anglické maximum toho, co lze skutečně prosadit. Řešení jdoucí více ke kořenům byla odmítnuta. Zamrzí akorát, že na Karlově, kde už dálnici ustoupila svým způsobem krásná a dopravně dostupná dětská nemocnice, nadále zůstane jedinou možností pro pěší bariérový podchod, zatímco ten relativně bezbariérový na Fügnerově náměstí podle všeho – namísto skutečného náměstí – nahradí barák pro skladování aut. Přijde mi to takové, no, aby se neřeklo. Pruhy pro kola a stromy ovšem vítám, bude tam o něco příjemněji pro lidi.
technicky ano, souhlasim, nicmene, klidne bych ubral jeste jeden pruh,… pomohlo by to vice…
Já ne, nechal bych to tak a začal bych tam vybírat mýto. Provoz tam nebude tak katastrofální ale zároveň si vytvoříme rezervu na budoucí nárůsty dopravy spojené se zahušťováním širšího centra.
*pro upřesnění, nechat tak je ten nový projekt
Strucne receno, slibujou nemozne a doufaj, ze jim na to skocime…
Ta Praha 2 je vážně zvláštní. Jejich politici brečí jak je dvojka zatížená auty a pak bojují za každý jízdní pruh. A parkovací místa do každé ulice a na každý chodník. Jinak abych jenom nekritizoval, když tam vzniknou cyklostezky a vysadí se stromy tak to bude fajn ale bude to furt možná o něco méně hnusná autostoka. Možná by se měli politici více zamyslet a uvědomit si, že u toho bydlí lidi a být víc odvážní a přidat třeba místo jednoho pruhu více zeleně. To by si tam rezidenti opravdu zasloužili
Chcete-li stromy, odstěhujte se na vesnici a nebydlete v centru Prahy. Stejně z vesnice pravděpodobně jste..
A proč ten cyklopruh musí počkat až do třicátých let, kdy prý bude projekt slavně dokončen?
Vždyť by stačilo přemalovat pruhy a udělat provizorní bariéry jako v Bratislavě. V létě už by šlo jezdit..
V Bratislave nebolo provizórium. Tie bariéry boli trvalé. Akurát to miestami nezodpvoedalo normám, čo sa už upravilo. Problémom nie je ani tak cyklopruh, ako zníženie počtu jazdných pruhov zo štyroch na dva. Proti tomu sa zdvihla obrovská vlna kritiky. A mesto to fakt spravilo v najhoršom možnom termíne, tesne pred voľbami. Ľudia nadávali a poslúžilo to v predvoľebnej kampani. Aj vďaka tomu načasovaniu máme súčasnú vládnu mafiu, ktorá robí medzinárodnú hanbu a pchá sa Putlerovi do zadnice.
Obávám se, že právě automobilisté jsou poměrně významnou skupinou spotřebitelů fosilních paliv, o něž se tu také jedná.
Proč to musí počkat? Protože to „lze“ udělat až bude okruh (či nějaká podobně nesmyslná výmluva od zastánců IAD).
Panebože.. vy jste ale blbec
Přesně toto centru Prahy chybí. Souhlasím s argumenty i s navrženým řešením. Už aby to bylo!