Baltic Express vyjede včas, opravy trati po povodních mají Poláci do prosince stihnout

Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Díky modernizaci trati dojde k výraznému zrychlení úseku z česko-polských hranic do Vratislavi.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan z lesa

Budou brát kola?

Michal82

Nevíte někdo proč na těch nočních není nějaký lehátkový /lůžkový vůz?

Jan Soukup

Já bych s tím řazením zatím počkal. Sice si taky nemyslím, že tam nějaký ubytovací vůz bude, ale například vůz první třídy nakonec řazen bude, i když to v tuto chvíli není nikde uvedeno. A pokud pojedete posledním vlakem směrem do Polska, ve Vratislavi můžete přestoupit na polské vnitro TLK, které do Gdynie ubytovací vozy veze.

Erik85

Počítá se s lůžkem během letní sezony, pokud jej PKP udou mít k dispozici.

Pavel

jen aby nebylo jen vnitrostatní .. ve 22 hod. Wroclaw a rano okolo páté v Gdyni… ve Wroclawi je pres 20 min. pauza na připojení vagónů

praktik

Slušná cestovní rychlost (přes 100 km/h), z Prahy rychlejší než
třeba do Bratislavy či Vídně – to jsem docela zvědav, jak budou ten jízdní řád dodržovat.

luzkovyvagon

Spíš nebudou.. = jednokolejky 😀

Pavel

ono jak kde .. z Lichkova do Klodzska to vychazi cca na prumer lehce nad 60 km/h .. to by měli stíhat.

Herold

Dálkový vlak bez první třídy není hoden existence.

Michal M

Dálkový vlak bez špajzáku není hoden existence. 😀

Pavel

souhlasím … u dennich spojů, ale u toho nočního to nedává smysl.

Pavel

myslím ten jidelní vůz …

SpitiPater

Já třeba nejraději do špajzu v noci…

Pavel

pokud jsou řazené, v noci větsinou bývaji stejně zavřené 🙁 viz IC Przemyslanin z Przemysle do Swinoustie, kde je řazený jidelní vůz, ale s omezenou otevírací dobou.

Slepý blázen

No, jsem na to zvědav, protože zrovna vlak EC 264 použiju 22. prosince do Gdaňsku, tak jsem na to hodně zvědav a jsem hodně zvědav na řazení toho vlaku.

tarten

Pak referujte! 🙂

Erik85

V prvním roce to bude Amnouz (PKP)+Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD). Od GVD 2026 pak Amnouz (PKP)+A(B)Rmpee829 (ČD)+ Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD) a nakonec od 2028 to bude jezdit Apee (ČD)+ A(B)Rmpee829 (ČD)+Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD)

Pavel

Amnouz ? nekde není v JŘ psana jednička … z jakého zdroje to máte ?

Erik85

Z materiálů ČD, které ČD prezentovaly zástupcům pardubického kraje.

libcha

Závidím vám takhle ostrý obraz v křišťálové kouli, máte zřejmě kvalitní model.

Michal82

Tohle je další trasa, kde by se hodily Interjety. Stejne jako na Mnichov. Škoda , že jich ČD nekoupily více.

Martin

Proboha ne, další operační sály na dlouhé trasy ne… Aspoň že do Hamburku se to bude dát objet přes Norimberk bez ComfortJetů.

Michal82

k Interjetu se dá připojit jedno Bmz pro kupátkáře.

ruzian1

Troufam si rict, ze by se IJ hodily na vozbu drtive vetsiny rychliku v zemi, jen mirne upravene (napr. s oddilem pro minibar).

Michal M

Troufám si říct, že v porovnání s jednotkami je IJ dost pitomost…

platamond

On tam je, ale povaluje se v něm vlakvedoucí. Mrkněte na maďarské jedničky, kde je podobně velký oddíl – pár chlaďáků, kávovar, trouba a funguje to.

Dfg

Na mnichov dat IJ je kravina, je to linka kde na stavajici infrastrukture je to zbytecny luxus

Johnny

Nevíte někdo, od kdy asi bude možné na tento spoj koupit jízdenky?

Jan Soukup

U ČD s šedesátidenním předstihem. Na letošní prosinec bude prodej spuštěn každým dnem.

Slepý blázen

No jsem zvědavej kdy se to začne prodávat všechno, hlavně jsem zvědavý kvůli datum O návaznostech některých linek v rámci některých uzlu a hlavně týkající se řazení mnoha vlaků tak jsem zvědavý kdy už ty data půjdou konečně ven pro příští zvířat, když už okolní infrastruktury je dávají ven.

Pavel

to asi neplatí při změně JŘ, 60 už bylo, ale koupit nejdou.

Jan Soukup

Jistě, proto píšu, že na letošní prosinec bude prodej zahájen každým dnem.

Jan

Když ho nebude v jednokolejné části trati sabotovat náhradní autobusová doprava mohlo by to být celkem snesitelné spojení, ale hojněji využívané asi pouze v letní turistické sezóně. Velkou konkurenci je už dnes slušně rozvinutá dálniční síť v Polsku…

Martas

….nebo letadlo

Jan Soukup

Letadlo pouze dvakrát týdně. A cestující z Pardubic do Vratislavi, budete překvapen, ani jednou.

Twix

To je pravda, ale zároveň Poláci slušně modernizují i železnici – z Vratislavi do Gdyně ten vlak jede 5 hodin, to po dálnici asi tak rychle nedám i kdybych jel bez pauzy. Jižně od Vratislavi je to slabší, ale to i ta silnice, kde jedu přes obce v proudu kamionů.

marcel.stancl

Konečně jedna dobrá zpráva jestli to fakt bude jezdit. Krásné přímé spojení z Prahy až na Balt.

Dfg

Jeste by to chtelo návaznost s R19

Jan

Mapy.cz se momentálně tváří že mezi Klodzkem a českou hranicí žádná trať neexistuje…

Jira.h

Tak jsem na to koukal a Mapy.cz se momentálně tváří že tam ta trať je. Nevím kam jste koukal.

Jan

Teď už ano, ale před pár dny byly mezistaniční úseky jakoby vygumované, prostě proběhla aktualizace…

M19

V aplikaci trať je, ve webové verzi se trať od Lichkova až po Klodzko tváří jako neexistující.

Hoermalmeister

Kámen úrazu je v tom, že data ze zahraničí berou mapy.cz z osm, a v osm trať v rekonstrukci, na které je momentálně zastavený provoz, správně označíte jako ve výstavbě. Což mapy.cz interpretují taky správně, ale musíte trochu víc zoomnout, pač tratě ve výstavbě nejsou tak důležité, když na nich stejně nic nejezdí

M19

Na webové verzi se trať neobjevuje ani při zvětšení. Respektive se tváří spíše jako plánovaná trasa. 😉

Jan

Mapový klíč říká této značce „ve výstavbě“…

M19

Což ukazuje i u mnoha plánovaných silnic, kde se ještě nekoplo do země. Číst mapu se musí umět. 😉

libcha

Mapy.cz v zahraničí přebírají data OpenStreetMap a renderují je podle nějak nastavených pravidel. Pokud měly tratě v OSM třeba nastaven příznak „in construction“ nebo „non functional“, mohly se v daném renderu nezobrazovat, nebo třeba jen ve velkém přiblížení a jinou barvou.

marcel.stancl

Jak to bude s vlakovými náležitostmi? Bude se přepřahat nebo pojede 1 mašina skrz?

Dfg

To by mě taky zajímalo, nicméně doufám že přepřahy zavádět nebudou, je to přežitek

marcel.stancl

Expres Praha – Amstrodam může jet 1 mašinou přes 4 systémy a tady to pod 1 systémem možná nebude….

Twix

Tak tomu European Sleeperu nic moc jiného nezbývá, je to singulární spoj který do oběhů lokomotiv na projížděných tratích není nijak zapojen. Tady bych čekal že ve Vratislavi se bude souprava posilovat a pak už ten přepřah moc nevadí.

Martin

Dle návrhu jízdní doby a pobytu ve stanicích to vypadá na jízdu bez přepřahů. Za 1-3 minuty pobytu ve stanici lokomotivu nikdo nevymění. Otázkou je, zda to taky bude jezdit z Polska včas…

Pavel

ve Wrovlawi je pauza cca 20 min.

Pavel

Wroclawi