Baltic Express vyjede včas, opravy trati po povodních mají Poláci do prosince stihnout
Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Díky modernizaci trati dojde k výraznému zrychlení úseku z česko-polských hranic do Vratislavi.
Dálkový vlak bez první třídy není hoden existence.
No, jsem na to zvědav, protože zrovna vlak EC 264 použiju 22. prosince do Gdaňsku, tak jsem na to hodně zvědav a jsem hodně zvědav na řazení toho vlaku.
Pak referujte! 🙂
V prvním roce to bude Amnouz (PKP)+Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD). Od GVD 2026 pak Amnouz (PKP)+A(B)Rmpee829 (ČD)+ Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD) a nakonec od 2028 to bude jezdit Apee (ČD)+ A(B)Rmpee829 (ČD)+Bbdgmee (ČD)+2xBdmpee (ČD)
Amnouz ? nekde není v JŘ psana jednička … z jakého zdroje to máte ?
Závidím vám takhle ostrý obraz v křišťálové kouli, máte zřejmě kvalitní model.
Tohle je další trasa, kde by se hodily Interjety. Stejne jako na Mnichov. Škoda , že jich ČD nekoupily více.
Proboha ne, další operační sály na dlouhé trasy ne… Aspoň že do Hamburku se to bude dát objet přes Norimberk bez ComfortJetů.
k Interjetu se dá připojit jedno Bmz pro kupátkáře.
Troufam si rict, ze by se IJ hodily na vozbu drtive vetsiny rychliku v zemi, jen mirne upravene (napr. s oddilem pro minibar).
Nevíte někdo, od kdy asi bude možné na tento spoj koupit jízdenky?
U ČD s šedesátidenním předstihem. Na letošní prosinec bude prodej spuštěn každým dnem.
No jsem zvědavej kdy se to začne prodávat všechno, hlavně jsem zvědavý kvůli datum O návaznostech některých linek v rámci některých uzlu a hlavně týkající se řazení mnoha vlaků tak jsem zvědavý kdy už ty data půjdou konečně ven pro příští zvířat, když už okolní infrastruktury je dávají ven.
to asi neplatí při změně JŘ, 60 už bylo, ale koupit nejdou.
Jistě, proto píšu, že na letošní prosinec bude prodej zahájen každým dnem.
Když ho nebude v jednokolejné části trati sabotovat náhradní autobusová doprava mohlo by to být celkem snesitelné spojení, ale hojněji využívané asi pouze v letní turistické sezóně. Velkou konkurenci je už dnes slušně rozvinutá dálniční síť v Polsku…
….nebo letadlo
Letadlo pouze dvakrát týdně. A cestující z Pardubic do Vratislavi, budete překvapen, ani jednou.
To je pravda, ale zároveň Poláci slušně modernizují i železnici – z Vratislavi do Gdyně ten vlak jede 5 hodin, to po dálnici asi tak rychle nedám i kdybych jel bez pauzy. Jižně od Vratislavi je to slabší, ale to i ta silnice, kde jedu přes obce v proudu kamionů.
Konečně jedna dobrá zpráva jestli to fakt bude jezdit. Krásné přímé spojení z Prahy až na Balt.
Mapy.cz se momentálně tváří že mezi Klodzkem a českou hranicí žádná trať neexistuje…
Tak jsem na to koukal a Mapy.cz se momentálně tváří že tam ta trať je. Nevím kam jste koukal.
Teď už ano, ale před pár dny byly mezistaniční úseky jakoby vygumované, prostě proběhla aktualizace…
V aplikaci trať je, ve webové verzi se trať od Lichkova až po Klodzko tváří jako neexistující.
Kámen úrazu je v tom, že data ze zahraničí berou mapy.cz z osm, a v osm trať v rekonstrukci, na které je momentálně zastavený provoz, správně označíte jako ve výstavbě. Což mapy.cz interpretují taky správně, ale musíte trochu víc zoomnout, pač tratě ve výstavbě nejsou tak důležité, když na nich stejně nic nejezdí
Na webové verzi se trať neobjevuje ani při zvětšení. Respektive se tváří spíše jako plánovaná trasa. 😉
Mapový klíč říká této značce „ve výstavbě“…
Což ukazuje i u mnoha plánovaných silnic, kde se ještě nekoplo do země. Číst mapu se musí umět. 😉
Mapy.cz v zahraničí přebírají data OpenStreetMap a renderují je podle nějak nastavených pravidel. Pokud měly tratě v OSM třeba nastaven příznak „in construction“ nebo „non functional“, mohly se v daném renderu nezobrazovat, nebo třeba jen ve velkém přiblížení a jinou barvou.
Jak to bude s vlakovými náležitostmi? Bude se přepřahat nebo pojede 1 mašina skrz?
To by mě taky zajímalo, nicméně doufám že přepřahy zavádět nebudou, je to přežitek
Expres Praha – Amstrodam může jet 1 mašinou přes 4 systémy a tady to pod 1 systémem možná nebude….
Dle návrhu jízdní doby a pobytu ve stanicích to vypadá na jízdu bez přepřahů. Za 1-3 minuty pobytu ve stanici lokomotivu nikdo nevymění. Otázkou je, zda to taky bude jezdit z Polska včas…
ve Wrovlawi je pauza cca 20 min.
Wroclawi