Baldismus u Trhového Štěpánova. Na Vlašimku někdo pokácel strom
Stromy pokácené na trať u Trhového Štěpánova. Pramen: Railway Capital
Událost připomíná kauzu důchodce Jaromíra Baldy, který v roce 2017 pokácel ve dvou případech strom na trať na Mladoboleslavsku.
Další útok na Šatavu? Předpokládám, že to zase svede na ČD.
Jak zase svede? To není dětské hřiště, že se něco na někoho svádí.
Vždyť to není týden, aby tento člověk nebrečel v médiích, že mu někdo něco provedl. Možná by opravdu měl začít u sebe, pokud dělá něco špatně. Je zajímavé, že nikdo takové potíže nemá, jen on. Co bude příště? Rozdupané bábovky na pískovišti na Jemnici?
Já si myslím, že v Mostě ten zloděj kabelů vůbec neřešil, čí je to vozidlo, prostě z někdo odřezal kabely.
Ať už se jedná o kteréhokoliv dopravce, tohle se zkrátka nedělá.
A že zrovna jeho vůz, když tam stojí lokomotivy a vozy jiných dopravců. Skoro mám pocit, že to hraje na pojišťovnu a dělá si to sám.
Já mám skoro pocit, že si tímhle hraním si na detektiva a tvořením závěrů za každou cenu ze sebe zbytečně děláte hlupáka.
A co má dělat jinak, aby mu nepokáceli stromy na koleje?
Myslíte že Balda by to neudělal, kdyby tam jezdily ČD, nebo jak? Víte vůbec, co to je vydírání?
Pokud ho někdo vydírá, asi k tomu má důvod? Já nevím, je to jediný člověk co každý týden brečí v médiích. Tak asi něco ve firmě je špatné. Třeba nedávno nefunkční vozidla, pak zase nedostatek personálu, dispečer co mu utekl atd. furt něco. Podtrženo sečteno, asi bych měl obavu u něj jezdit – brigádně.
Studenej hadr na hlavu a naučit se diskutovat v roce 2024. Drby si nechte na chudáky do hospody..
Proč se pořád snažíte vyvolat dojem, že je problém v Šatavovi? A za druhé, on ten fíra, co mazal koleje, nebyl zaměstnán u ČD? Kdo co na koho svádí? To jsou zas konspirace jak z pochybných facebookových skupin.
A kde je ten problém? Vozidla za to nemohou. Je to útok ne proti provozu na trati XY, ale evidentně proti firmě nebo majiteli.
Aha, takže je problém s Šatavovi, protože se někdo rozhodl útočit speciálně na jeho firmu a majetek? Ukázkový victim blaming.
Jestli to je Vincent Blaming nevím, ale každopádně nejde o trať na Moldavu, ale o náhodná místa, náhodné soupravy, vše jednoho dopravce. Z čehož plyne? …
Z čehož plyne s jistotou pouze to, co jste napsal, tedy že jde o útoky na jednoho dopravce. Nic víc o motivu pachatele či pachatelů nevíme. Vaše černění Šatavy a jeho firmy se zakládá na jakémsi předpokladu, že je-li někdo opakovaně poškozován na majetku, může si za to sám, protože škodícímu musel určitě dát důvod škodit.
Vážně to nechte na PČR, nebo si myslíte, že jste přišel na něco víc, než vyšetřovatelé? Nebo že v tom jedou i oni a pravda čeká, až bude odhalena samozvaným internetovým detektivem?
Asi není těžké si dát dohromady názory lidí ať už z řad fírů, dispečerů atd. Takže na to konto píšu, že to není normální a vychází mi z toho jedno, jestli chyba nebude přímo na vedení. Je to otázka, nikoliv závěr. A opět otázka vychází z toho, co mi bylo řečeno (zdroj neuvádím).
A to, že máte „skoro pocit, že to hraje na pojišťovnu a dělá si to sám“ je také otázka nebo závěr? Protože to už trochu hraničí s pomluvou.
A to píšu kde? Takže může tvůj názor vzít jako navádění na další stopu. Díky za info. Zajímavé.
Doslova to píšete o pár řádků výš.
Kde konkrétně? Pojišťovnu jsi vytáhl ty, takže to beru jako možný důvod dění. Možná námět pro PČR.
https://zdopravy.cz/baldismus-u-trhoveho-stepanova-na-vlasimku-nekdo-pokacel-strom-211643/#comment-1382005
Poznámka pro redakci: Odkaz na komentář nefunguje, odkazuje na samotný článek.
Jestli měl pachatel u sebe mobil, tak by ho mohli dostat na záznamy z BTSek. Minimálně by mohlo jeho číslo spadnout do okruhu podezřelých. V kombinaci s biologickými nebo mechanoskopickými stopami z místa činu by to mohlo pak ukazovat na konkrétní osobu. Možná se najde i nějaký ten svědek, co někoho zahlídl. Každopádně to bude těžký vyšetřit…
A nakonec poldové odvedou v železech k výslechu bábu Palečkovou, která v kritickou chvíli poblíž houbařila/bylinkařila/sbírala chrastí, ovšem se zapnutým mobilem v zástěře. 😀 To už dnes ví i nejposlednější drban, že s telefonem se „škodit“ nechodí.
Asi tam máte partyzány.
Nebo někdo řezal dříví a zapomněl, že o víkendu jezdí na trase vlaky.
Dřevo se řeže v zimě, v červenci je na takovou práci moc hic.
Pokud potřeboval dřevo nahonem, tak by nevzal syrový listnáč, to nehoří.
Když někdo kácí strom na dřevo, tak po skácení pokračuje a krájí ho na menší
Poslední bod je důležitý: Pravděpodobnost, že zrovna když pokácí druhý, tak pojede vlak, on ho uslyší přes motor pily a zdrhne? Aniž by po něm zbyly stopy po vozíku, kterým by dřevo odvážel?
Nebo teroristy.
To nebyl partyzán, ale d…l.
A zase vlak ve službách RCAS. Zvláštní…
Mmch. zrovna 820.028 ve službách téhož dopravce v létě 2020 utrpěla srážku s autem na jemnické trati https://www.cysnews.cz/ostatni/kraje/u-trebelovic-se-stretl-osobni-vlak-s-osobnim-vozidlem/ a do konce té sezóny už se do provozu nepodívala.
O „kousek“ vedle najel slon do šutrů. A slon nepatří RC.
Profil pachatele: z 50% dezolát a z 50% šotouš.
Případně obojí, sotouš a zaměstnanec CD a zároveň příznivec SPD, Bureše Rajchla či nějakého podobného uskupení.
A provedl to do 48 hodin po požití chleba.
Kdepak chleba. Možná za tím ale stojí dihydrogen monooxid.
Jo, tak nějaký režijkář se kouká na zprávy o feataku v Jihlavě a zkusí tam hodit pár stromů jakože na počasí .. o den později
Tohle byl blbec a kdyby nebyl strom, našel by si něco jiného ale stejně stromy nemají podél tratí vůbec být, ten počet mimořádností je po každých velkých bouřkach enormní, stejně tak škody způsobené na vlaku i trati. Už jen samotná úklidová akce stojí vyšší desítky až nižší stovky tisíc. A neříkejte mi nic o správné péči, takové bouřky co jsou dnes čímdál častější dokážou složit i zdravé stromy raz dva, nárazy jsou rok od roku silnější.
A kostelní věže taky. Dokonce ve Švýcarsku to odfouhlo i vlak. Takže ty taky z tratě a okolí pryč.
Na to, že to je naprosto zbytečná trať bez pravidelné dopravy tak z fotografie vypadá na české poměry velmi luxusně vysekaná.
Třiceti nebo kolikametrový pás jako ve Finsku asi udělat neumíme…
… a pořád zbývá pachateli možnost tam to dřevo dotáhnout. Nebo šutry a vůbec je tam nemusí vozit, stačí je vytahat vedle z lesa nebo z potoka, v kopcích jsou šutry všude.
Doufejme, že ho policie brzo chytí.
Samotný násep je často z šutrů
Jo vím, ale kdosi tady kdysi přišel s tvrzením, že kameny se musí vždycky přivézt …
Baldismus je výborny název
Copak, že by už dotyčného nebavilo mazat koleje a skládat kameny na Moldavě, tak začal kácet stromy na Vlašimce? 😄
Na Moldavské dráze letos někdo poničil dva vagóny, překvapivě patřící stejnému dopravci.
To je hodin! Ser už na to, uklidíme to ráno, stejně tady nic nejezdí….
Že má pořád problámy tato společnost.Nedělá si to sama,aby měla zadarmo reklamu?
Taky mě zaujalo, že je to opět RC. Spíš jestli se někdo nesnaží cíleně škodit této společnosti?
Napadá mne Čajánek. 😉
No zatím to byl zaměstnanec ČD. A jelikož příklady táhnou, co se tak mrknout po nějakém tom mašinfírovi, který sní o dobách mocné modré armády.
Ale proč tady? Tady nikoho nenahradila, bez RC by tam prostě nejezdilo nic.
Děláte chybu v předpokladu, že pachatel uvažuje logicky.
To je teda dost blbý nápad. Nehledě na to, že „nedaleko“ někdo nastražil šutry pod slona ČD.
Honza Šatava je slušnej chlap, za kterým jsou vidět roky tvrdý práce a nadšení pro obor, tak si tu o něj laskavě neotírejte svoji nevymáchanou pusu.
To je sice pravda, ale tváří se u toho jak ublíženej. Za což ale možná nemůže, protože tak se tváří většina lidí od dráhy.
Tak to je skutečná katastrofa, že se tváří, jako kdyby mu vznikla (v tomto případě mohla vzniknout) škoda na majetku. Aha, ono to tak skutečně bylo.
Baldismus. 😀
Baldalismus jak vyšitej
Jestli sekta Óm Tomijó nechtěla ušetřit za sarin…
No co, no. V západní Evropě (a leckde jinde) mají terorismus a v novinách si čtou počty pobodaných a roztrhaných obětí. My máme svůj baldismus a v novinách si přečteme zprávu, že se nikomu nic nestalo. Já to beru.
Strom nemá co stát v ochranném pásmu trati. To není silnice, kde se řidič vyhne.
I když v tomhle případě je spíš zbytečná ta trať. 🙂
Hlavně si zdůvodnit cokoli, že. Jezdí tam i náklady, jezdí tam osobní na objednávku obcí, ale je zbytečná. Copak? Nevede do Prahy? Nepokácel jste ten strom vy sám? 😉
Ve všední dny, což je ZDO, tam nic nejezdí. Kolik tam jezdí nákladky?
Turismus je v téhle oblasti malý a je luxus kvůli němu provozovat trať.
A to jste určil vy? Nebo máte k tomu nějaký směrodatný podklad? 😉
Na ten podklad – náklady – se právě ptám.
Ne, neptáte.
Rovnou jste vyslovil názor „I když v tomhle případě je spíš zbytečná ta trať.“
Zbytečná není ani náhodou. Naopak, do prosince 2021 fungovala velmi dobře a nabízela přímé, rychlejší, častější a spolehlivější spojení do Benešova, než teď.
Ano, fungovala tak skvěle, že na ní byla zrušena objednávka.
A naopak se objednávka cpe tam kde není kapacita. 😀 Zkrátka plzeňské nemáme kupte si vanilkovou zmrzlinu.
Co to je za argument? Ta trať je pomalá a netrefuje moc dobře osídlení, buďt rád, že se jezdí po Vlašim a v hodinovém taktu – vozí to vzduch.
A jestli myslíš svojí ostrovpipnou poznámklou Úvaly, tak to objednává Ropid alias hl.m. Praha.
Objednává to IDSK alias Středočeský kraj, vy odborníku. Stejný subjekt upřednostnil častější takt do Vlašimi na úkor výletů do Štěpánova.
Pokud to o tři příspěvky výše byla narážka na Úvaly, tak ty IDSK neobjednává.
Což je jedině správně. Základní dopravní obslužnost je důležitější než nějaké občasné výlety do nikam.
Vozí to vzduch?? Jel jste tam vůbec někdy?? Právě naopak, od té doby, co se tam jezdí po hodině, se vytíženost vlaků znatelně zvýšila (aneb důkaz toho, že když se spojení udělá atraktivní, bude využíváno). Ráno dokonce jeden vlak do Vlašimi jezdí s vlekem (mimo prázdniny), pravidelně vozí více cestujících, než je obsaditelnost 810. Že je trať pomalá není pravda, jízdní doba BN – Vlašim je 37 minut, což rozhodně není moc a je to zcela srovnatelné s autobusem. A že netrefuje osídlení je také lež, právě naopak, trať dost dobře obsluhuje několik obcí, pro které je téměř jedinou obsluhou… Číst vice »
Pardon, ve výčtu dobře obsluhovaných obcí vlakem měl být Dobříčkov, nikoli Struhařov.
Objednávka se „cpe“ podle poptávky a ne podle kapacity. Kapacita se má přizpůsobit poptávce.
Spíš tam kde máte infrastrukturu.
Takže 60 metrů na obě strany vyholit, čímž lokálka zabere 4x víc lesa než dálnice…
Pitomý nápad.
Vykácet a potom udržovat kolem dráhy stromy v přiměřené výšce. Předešlo by se tak spoustě problémů. Ale to už bych chtěl moc od majitelů pozemků.
Tvůj strom na tvém pozemku nám po pádu poškodil trakční vedení na našem pozemku / způsobil poškození vozidla. Takže škodu vymáháme na tobě. Ono by to šlo, jen chtít. A je jedno jestli od právnické, nebo soukromé osoby. Po pár případech by bylo vykáceno by hned.
Vaše dráha omezuje mé vlastnická práva, takže kompenzace. Lze to vidět i z druhé strany. 😉
Nikoho nenutím, aby kácel kvůli dráze na svém pozemku. Ať tam má stromy třeba třicet metrů vysoké. Ale pak jeho boj, když strom pádem způsobí škodu někomu jinému. Obecně to nemusí být jen dráha. Funguje to tak?
Tak tohle byl úmyslná čin – na tu dráhu mohl pachatel pokácet třeba dřevěný telefonní sloup.
Kdyby jenom ten, kdesi u Berounky spadl sloup trakčního vedení do kolejiště.
Ne, vy to jenom vyždaujete. No, a nikdo nikoho nenutí provozovat dráhu, že. A stejně tak, provoz té dráhy omezuje hospodářskou činnost. Obecně to nemusí být jen dráha, ne? Funguje to tak? 😉
Chápete? Pohled z druhé strany. 😉
Ano, funguje.
a) Vykácet a potom udržovat kolem dráhy stromy v přiměřené výšce.
b) Nikoho nenutím, aby kácel kvůli dráze na svém pozemku.
Tvrzením b) popíráte, že jste řekl a)
Nejen že neznáte zákony, ale navíc lžete.
Slovo názor na věc v nezávazné diskuzi je pro vás viditelně cizím pojmem.
To je ta blbost dnešního práva! Dřív, když jste utrpěl škodu přírodní silou (pád stromu, sesuv svahu , atd..) byl to zásah vyšší moci za který nikdo neodpovídal(leda Bůh) a nikoho ani nenapadlo podávat nějakou žalobu!! Prostě jste měl smůlu že jste byl v daném čase na tom místě. Dneska ňákej blbej prokurátor podá žalobu na majitele nebo správce že zanedbal povinnou údržbu! A proto správci kácejí stoletá stromořadí jen preventivně aby náhodou na někoho nespad strom!!!
A totéž kolem silnic. A chodníků. A polních cest. Všude, kde se pohybují lidi žádné stromy. Vy jste pane hlavička…
Jestli jste to takhle pochopil, tak to svědčí o tom, že jste ještě větší hlavička, než já, pane.
A jak jinak? Dráha je něco extra? Jinde to neplatí? 😉
Pokud vám třeba na silnici zmiňovaný strom nepadne těsně před auto, nebo přímo na něj, tak máte mnohem víc možností jak zabránit srážce, než strojvedoucí. Z důvodu možnosti zastavení před překážkou a svým způsobem také v ohrožení cestujících je dráha něco extra.
To že se železničáři nenaučili používat neadhezní brzdy není chyba stromů kolem trati. Tramvaje s brzděním nemají problém.
Problém není strom, ale Baldista s pilou.
Cedníku, přečti si zákon, než začneš vymáhat, co v něm není.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#p22
(1) Vlastníci nemovitostí nebo investoři staveb a zařízení (zde Správa železnic) jsou povinni provést na svůj náklad nezbytně nutná opatření, kterými jsou nebo budou jejich pozemky, stavby a zařízení zabezpečeny před škodami způsobenými zejména sesuvem půdy, padáním kamenů, pádem stromů nebo jejich částí, přesahem větví a kořenů, zastíněním a lavinami z pozemků určených k plnění funkcí lesa;
Jestli to nějaký pepk na depu vykládá naopak, že je to povinnost vlastíka lesa, tak lže.
Na nikom nic nevymáhám. Kdyby tomu tak bylo napíšu musí vykácet. Prostě názor, vlastní pohled odlišný od zákona, jak tady čtu. Takže stromy budou do dráhy padat dál, protože Správa železnic nemůže v mnoha případech dodržet ustanovení zákona. Nedovedu si představit, jakým způsobem by provedla opatření proti pádům vzrostlých stromů do dráhy bez toho, aniž by byly pokáceny. Jak tady podle palců vidím, většina přispěvovatelů stromy u dráhy kácet nechce, tak jim nejspíš současný stav vyhovuje. Dál už neřeším.
Stačí 20 metrový pás.
Napsal jste: Strom nemá co stát v ochranném pásmu trati.
To není 10 metrů na obě strany. Pro příště si uvědomte, co vlastně píšete.
Se divím, když tam jezdí jen nějaký skanzen vlaky, že tam nemají rovnou páru. Vlastně vín, sucho. Ale já mám třeba takovou mašinku, co jí jde z komínů pára, od Brio, dětem se to docela líbí.
Sucho a taky to stojí asi 5x víc, takový detail, no.
A může vést trať v ochranném pásmu lesa?
Někdy i v lese. Hrůza.
Stát může, nesmí ho však nikdo podříznout.
Ale může, jen musí splnit několik základních podmínek:
a) ohlásí kácení a bude kácet tak, aby strom padal mimo koleje
c) kácí ho traťovka sama