Bagry vyjely na další důležitou stavbu u Prahy. Na čtyřproudé výpadovce na Kolín začal průzkum

Zemní práce na dálničním obchvatu Běchovic, Újezdu nad Lesy a Úval na silnici I/12. Foto: ŘSDZemní práce na dálničním obchvatu Běchovic, Újezdu nad Lesy a Úval na silnici I/12. Foto: ŘSD

Nová silnice bude mít délku 12,6 kilometru, náklady přesáhnou šest miliard.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Kdo z vás si umí představit 36 Václaváků vedle sebe?
Nebo obvod Země a cestu na Měsíc a zpátky, to jsou vždycky takový přirovnání, ze kterých stříkám jak rajče.
60 procent fakt bohatě stačí…

Jiří Urban

1 Václavák = 5,88 fotbalových hřišť. Čili 36 Václaváků je 211 fotbalových hřišť, pokud vám to pomůže.

Tomáš

Jezdí tam ještě více aut, než na barrandovské radiále, který přesekává sídliště na dvě půlky?
A ŘSD ne a ne si vzít tu radlickou radiálu pod sebe, aby Barrandov, Slivenec, Smíchov, Košíře, Radlice byly konečně osbobozeny od tranzitu.

Jiří Kocurek

A chce jim ji Praha pustit? Nedávno si pod sebe vzala kus D1 snad až k Průhonicím.

hroch.obojzivelny

Jsem to psal už včera… Tu radlickou radiálu zjevně nikdo dostavět nechce. Tak kdo chce kam, pomozme mu tam.

Martin

Docela se těším na výsledky archeologického průzkumu. Bydlím relativně blízko a v této oblasti tímto směrem vedly hlavní trasy ze západu na východ už dávno. Poslední dobou asi hlavně v blízkosti současné (císařské) silnice, ale dříve se chodilo a jezdilo hlavně tam, kde to aktuálně zrovna šlo a cesty nebyly pevně ukotvené v krajině jako dnes. Takže i z hlediska historie dopravy by to mohlo být zajímavé. Samozřejmě doufejme, že se stavba nezdrží a už to mělo stát atd., atd., ale to bych opakoval už napsané.

frank

celá tahle lokalita byla pěším koridorem už v dobách českých knížat a dávno přes nimi, tak jako Labe bylo vodní cestou tak dnešní osa Uhříněves, Kralovice ( hradiště Šance) , Hradešín Tismice Brod Kolín a nebo Dubeč, Sibřina Škvorec , Brod, Kolín byly dvě větvě zemských cest ….

Tomáš

Nějak doufám, že po téhle stavbě se začne přesouvat tranzitní nákladní doprava z I/2…

Luk

Po I/2 moc tranzitní dopravy nejezdí. A proti tomu zbytku by pomohlo zpoplatnění, aby to nebyla levnější varianta proti I/12.

JiP

….a vedle clanek o progresu stavby VRT. Jaky nekonecny rozdil.

Frantisek X

Priority jsou jasné, ostatně stačí číst programy volených zástupců. Pokrok byl přece slibován hlavně na silnicích.

Bobek

Ne. Je to o schopnostech zmocněných organizací plány připravovat a uvádět je v život.

Bobek

(Teda ne že by zrovna případ D0 511 + I/12 byl příkladem nějak mimořádně rychlé práce ŘSD, ehm.)

Martas

Já bych řekl, že s tou rychlostí je to stejné, jen je nereálné uvádět termín začátku výstavby VRT 25-26, když se na tom začalo před 6 lety od nuly. Se stačí podívat do letáků ke každé stavbě na ŘSD kdy byla EIA, ÚR apod. EIA je 10 let a více, Záměr projektu obvykle 10 let. Takže na železnici při reálném optimismu to budou roky 29-30

Bobek

Velmi zhruba. Mezitím ovšem došlo taky k procesním změnám, které mají potenciál tu přípravu reálně urychlit (spojená řízení, DESÚ atd.).
A 511 by taky neměla být brána jako standard doby přípravy, naštěstí. 🙂

Air Traveller

Nebrecte tady furt.

Tohle nema nic spolecnyho s prioritama. Tohle je proste a jednoduse o tom, ze zatimco tahle silnice se pripeavuje 20+ let, zatimco s vet se zaclo pred par lety.

Jiří Kocurek
Kyz

Také tato stavba patří mezi ty desítky let odkládané, ale zdá se, že v tomto případě se přece dočkáme. A ještě taky věky čekáme na místně související přeložku II/101 Úvaly-Říčany..

David

Přitom v tom kolik komu jde peněz zase takové rozdíly nejsou…

yxc

Ono se stačí podívat do letáku na I/12. Záměr projektu 2002, EIA 2018, a UR 2022.
Na VRT RS1 se začla hledat trasa někdy v 2018, EIA a UR neni a ještě dlouho nebude. Vzhledem k našim legislativním procesům bylo jasné už při začátku přípravy, že původně slibovaný termín 2025 je čistě politicky a reálný bude cca o 5 let dál. Jen se o tom nemluvilo veřejně.

Jiří Kocurek

Takže 20 let od záměru do vydání EIA to je priorita!

Zatímco 2018-2023 k podání žádosti o územní rozhodnutí je proti tomu pomálé, zlá silnice, zlá ODS, všichni dráze ubližují. Nebo?

https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zada-o-razitko-pro-vrt-do-ostravy-podivejte-se-jak-bude-usek-z-hranic-vypadat-165575/

Air Traveller

Yes! 🙂

Kebab

Taky se těšíte na to indukční peklo, které se rozpoutá v Běchovicích a Úvalech?😉

Dálnice

V podstate se netesim na nic jineho, nez ze tam budu od rana do vecera jezdit sem a tam. Co taky jinyho, benzin je skoro zadarmo a stejne se doma clovek nudi. Taky to mate stejne? 🤣🤣🤣

MP22

Chybí mi tam kolik kufrů Fabií se odtěžilo zeminy.

BND30

Mě ta přirovnání baví. Mé nejoblíbenější :
Amanitin, je tak prudce jedovatý, že množství, které bychom nabrali na špičku nože, usmrtilo by 100 000 myší, které seřazeny za sebou, utvořily by řadu 18 km dlouhou, podle níž bychom si vykračovali 4,5 hodiny vojenským krokem.
A hned vím, na čem jsem 🙂

Kyz

Ta konstrukce je roztomilá, ale protřelý novinář by hned viděl, že je to moc dlouhé a pozornost povrchního čtenáře to neudrží, a kromě toho jakékoliv vysvětlování je zbytečné. Prožež by to zkušeně zkrátil na: „Amanitin, je tak jedovatý, že bychom pochodovali přes 4 hodiny.“

Vrabec na střeše

Pravda Fabie jsou praktičtější jednotka. Hned víte kolik aut tam bude stát v koloně.

David

Vynikající zpráva, jen tak dál!