AŽD zvažuje návrat osobních vlaků mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem

Zastávka Libáň na trati Dolní Bousov - Kopidlno. Foto: AŽD PrahaZastávka Libáň na trati Dolní Bousov - Kopidlno. Foto: AŽD Praha

AŽD chce vlaky provozovat na komerční riziko.

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Výborně. Aspoň někdo se snaží a ví, co se dá dělat. Doprava zde byla (jako i jinde) úmyslně redukována a znevýhodňována, aby se to dalo zrušit. Přitom obsazenost byla velmi solidní. Jen upravit situování zastávek a návaznost autobusů na vlaky a vlaky na sebe jak v Kopidlně, tak B ousově. Jen na ten Jičín scházejí od Prahy R a Sp.. Jinak palec nahoru za AŽD!

PeDu

A nebylo by lepší zrovna koupit i ten zbytek kopidlnky, Dolní Bousov -Bakov? V případě neprůjezdnosti krčku Mladá Bolesla hl. n.- MB město by měl Škodovku v hrsti… Návoz uhlí zadem od Libuně je nereálný. Škodovka by zaplatila dobře…

Miroslav Zikmund

Škodovka přejde dříve či později na plyn i z ekologických důvodů ….

Vyhlídka na věčnost

Tak já bych to uvítal. V létě by se mi to několikrát hodilo.

Odpadlik

No nevím, železnici mám rád, ale tahle trať stojí za starou backoru. Odnikud nikam, všude samý nesmyslný oblouk, vůbec se SZ nedivím že od toho dala ruce pryč.

Lech Malý

Moc to s článkem nesouvisí, spíš trochu s lokalitou: V Dobrovici poblíž cukrovaru je podle letecké mapy https://mapy.cz/s/kotekavepa nějaká velká deponie aut, to je Škodovky, nevíte někdo?

Lech Malý

Zajímavé, děkuji.

V.N.

Popravdě řečeno tomu moc nerozumím, ale pokud tyto vlaky budou jezdit na podnikatelské riziko a nebudou zatěžovat kasu nás všech ať jezdí. Tato trať byla v háji vždy v posledních 60 letech . Pro turistiku totálně zabitá , pro denní dojíždění taktéž, pro nákladní dopravu jakbysmet… Jediné místo, které zde k něčemu může být jsou Dětenice. A zase.. potáhnou se davy na zámek a do středověké hospody ? Ta hospoda byla hitem v prvních pár letech provozu. Ale poté už upadala… Ono také kvalita jídla průměr, ceny nadprůměr… jediná přidaná hodnota té hospody je v tom, že se tam personál… Číst vice »

Platamon

Byljste tam někdy vlakem? Zámek je skoro 3 km od zastávky po silnici, pro pěšího velmi lákavé. Cyklista o.K. Než se ozve někdo se Starými Hrady, tak ty jsou od Libáně (zastávky) ještě dále. Nic proti letnímu turistickému provozu, ale odkazovat se na něco je úplně mimo dráhu zavání nepřipraveností a jen se podíváním na jména zastávek a jejich porovnání s cíli.

Fujtajblik

Já narozdíl od Vás ano, zámek v Dětenicích je cca 700m od nádraží. Nevím, kde jste přišel na ty 3 km.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

https://mapy.cz/s/lunocufute 700 m v intravilánu, nic nepřekonatelného. Tedy kdyby mě zámky zajímaly, já radši přírodu 500 a více metrů od nejbližšího parkoviště, není tam tolik lidí.

A to si představte, že ještě před koronou byl v Praze jeden můj vysoce postavený nadřízený. O víkendu si udělal výlet na Karlštejn, tam vlakem, pak Karlštejn a procházka po okolní přírodě, zpět autobusem. Celkem nachodil asi 20 km. Američan co má pod sebou tisíce lidí.

-TR-

Uvidíme, jak s celým segmentem hospod zahýbá koronavirová krize. Řada hospod určitě skončí, a ty, co přežijí, to rozhodně nebudou mít lehké.

Jiří

Je to tak, to by chtělo nějaký nápad i když naprosto nepředpokládám, že by došlo na optimalizaci.

realistický odhad

Jakou „optimalizaci“ byste si představoval?
Ve stávající stopě je reálné v některých kratších úsecích vylepšit NTR na maximálně tak 80 km/h – víc by za této situace ostatně stejně ani nemělo smysl A nějaké vylepšení zabezpečení (asi i nějakých přejezdů) tam AŽD jistě udělá pro vlastní potřeby zkoušek bez ohledu na to, bude-li tam navíc i nějaký občasný provoz osobní dopravy.

Jiří

V části úseku ji přestavět, tedy nasměrovat ji na větší proud přepravy. A ten rozhodně nevede z Kopidlna. I když v době vzniku se zdálo, že vedení z Kopidlna je optimální, jak od Nymburka, tak od Jičína. Jenomže tehdy neexistovala téměř žádná konkurence v podobě silnic a stát si nekladl za cíl spojovat mobilitu s auty.
Z dnešního pohledu by se tak mohlo zdát, že předkové se při výstavbě mýlili a trasovali špatně, z pohledu té doby bylo to trasování optimální.

robert

Budu jim držet palce a určitě se přijdu svézt. 🙂 Nechtějí taky Kozí dráhu? Prosííííím… 🙂 Moc se mi líbí děčínské tratě.

Jiří

Už vidím turisty jak se pohrnou, aby se svezli 810 a počkali si na ni v těch ošklivých budkách, které nádraží nepřipomínají ani z daleka. Místo aby objekty opravili a v některých byla umístěna třeba osvěžovna, tak je rozprodali nebo zbourali.
A z Jičína odkud by byla větší frekvence ji taky nepovedou. Ale začít se musí skromně a vystačit si s nadšením.

Luboš Beneš

No tak o švestkové dráze si to šotouši mysleli také…..stačilo opravit koleje, zrychlit, dát lepší vozidla, zavést takt a ejhle ono to jde.

ABC

Regiosprintery jsou podle šotoušů lepší vozidla?

Kajman

Jako než 810? Tak jsou i Hurvínky.

Pája

Každý cestující je nutně šotouš?

ABC

pravda, většina jich je normálních

Štěpán

Ne, nejsou.

Miroslav

Lepší vozidla, jako třeba 810 na Švestkové dráze? To je moc super, když jsem tam v létě jel a v jednom vozu bylo přes 20 kol, krásná opičí dráha. Spoj jel samozřejmě bez druhého vozu.

xyz

Jestlipak to není proto, že při určitém objemu osobní dopravy by najednou dostávali od SFDI příspěvek na údržbu tratě (zatímco dnes jej nedostávají)? 🙂

Roman

Ano, může to být záměr, na druhou stranu, pokud mám informace správné, musely by na trati jezdit alespoň dva páry denně resp. odpovídající počet vlaku v součtu celkem za celý rok.

svojsin

Tak napřed se začne jezdit „na komerčku“.
Těch pár vlaků, navíc po relativně dlouhé době, nějaký cestující vygeneruje.
Takže se vzápětí upozorní kraj, že by to mohl vzít pod sebe, spolu s navýšením dopravy.
Za x let to tam někdo sejme pro mizernou vytíženost, ale za tu dobu se dá něco nastřádat do pokladničky…..

Alf

Zastávka v Kozodírkách by mohl být kasovní trhák.

Iveta

Jako když už tu trat mají ,tak na víkendy, 810 moc nežere za to dát 015 pro kola a v sezoně to je docela zajímavá oblast ,pokud dohodnu přípoje i někam do zajímavějších míst .Kromě toho v Dětenicích není jen zámek ,ale i středověká krčma ,tak se i tak domluvit a vozit turisty .Jinak je normální ,že i na komerci se domlouvám s obcema po trati na příspěvek,tady to asi bude ale problém většina zastávek je mimo obce.Asi třeba Libán ,co má nádraží od obce 3 km se do toho nepožene

Gajda

Nebo kdyby se v Německu povedla sehnat jedna 670, to taky není tank na spotřebu a samo o sobě by to táhlo víc jak 810, pokud by to tedy na tu trať mohlo.

Jézeďák

Motoráky 810 defacto zachránily provoz na mnoha lokálkách, patrně k nelibosti mnoha zde diskutujících. Z toho pravděpodobně pramení ta divná nenávist k 810 a potažmo k ČD. Včera jsem v televizi sledoval dokument o ikonické V3S. Žádný výpady o starým krámu, šrotu atd. Vždy si odvedla svoji práci a splnila očekávání těch co nemají přehnané nároky. Stejně jako 810. I z tohoto důvodu na takové nostalgické jízdy patří. Nostalgie je pro mě co pamatuji v běžném provozu. 310 je pouze atrakce, při vší úctě k těm kdo ji drží při životě. Mě opravdu neurazí když mě vejtřaska přiveze třeba dříví… Číst vice »

svojsin

Jenže udžováním provozu V3S např. neku….me veř. dopravu jako udržováním vlaku v rámci tzv ZDO např. na Kožlany – Rakovník.
Stejně tak asi žádný majitel V3S nedostane dotace atd.
Nakonec i tato auta skončí jen pro muzeum apd.

Jézeďák

Nerozporuji. 810 samozřejmě po zásluze v muzeu apd. také skončí. Apd – to mohou být třeba nostalgické jízdy podobného typu provozu, jaký plánuje AŹD. Že vejtřaska a 810 tu v běžném provozu nebudou věčně, to dá rozum. Ale ohledně těch dotací – určitě údržba starého stroje obvykle nevyjde dráž než odpisy z ceny stroje nového. Ale i kdyby. Myslíte si, že ty peníze by zůstaly na kontě státu či kraje nebo by byly věnovány na něco duchaplnějšího než dopr. obslužnost ?

gajda

Ale já nemám nic proti tomu, aby tam ta 810 jezdila, ale ta 670 je prostě neokoukaná a patrová

pohledem realisty

Nápad sice zajímavý, ale poněkud náročný – když to všechno nejdřív připravíte (včetně m.j. třeba předjednání schválení vozidla pro provoz v ČR, atd.), tak to můžete Chrdlemu navrhnout, ale jinak je to jen vlhký sen šotouše – a to vůbec ani neuvažuji o financích.

Jézeďák

Jo, hezký by to bylo, ale já se nějak v dnešním označování vozidel přestávám orientovat, ani vyguglit se mi to nepodařilo, ale je-li to německý, to by to tady AŽD schytalo. Ale věřím, že to od Vás byl jen takový veselý nástřel, jestli se někdo chytne na / možná/ neexistující vozidlo.

ABC
Jézeďák

Děkuju, už jsem to taky našel. Z mého pohledu – hrůza a vypadá to , že bylo vyrobeno jen 6 kusů. Asi oprávněně.

USA

Co Azd podnikají se svým majetkem je jejich věc, důležité ale je, ať na to nedostávají peníze z veřejných zdrojů. Pochybuji, že by na takto odlehlé trati, z pohledu Pražáků, jediného velkého zdroje turistů v oblasti, která vede odnikud do nikam, bylo veřejným zájmem dotovat jakékoli vlaky. Vcelku dost jsem zvědavý, kolik jim tam bude jezdit lidí, až opadnou počáteční jízdy vlakových nadšenců, kteří vyrazí si jednou projet dlouho nepojížděnou trať. Zatím to na mě působí, že AZD chce vyzkoušet, zda nová politická reprezentace, vzešlá z loňských voleb, pustí trochu peněz, když s minulou zrejme nepochodili.

Vít Jůza

Ve kterém nikde bydlíte Vy??

USA

Výraz – odnikud do nikam – se běžně používá pro situace, kdy se mluví o otevírání nového úseku  dálnice s očekávanou nízkou intenzitou daleko od větších měst, který bylo kvůli menšímu odporu veřejnosti snazší dokončit než potřebnější úseky. Synonymem je zde částečně pojem salámová metoda výstavby. Na železnici se tento pojem používá u tratí, které nespojují místa s významnou poptávkou po cestování mezi nimi a umocněno je to tím, když k dané železnici z větších sídel neexistuje spojení za rozumný, aspoň trochu konkurenceschopný čas. Což je u této železnice do očí bijící, nebo snad ne? Krom Boleslavi, kde je nádraží… Číst vice »

xyz

„Krom Boleslavi, kde je nádraží velmi excentricky, neexistuje k této železnici žádné použitelné spojení ani vlakem ani autobusem“
Ani v případě nádraží Mladá Boleslav město, kam by mohly být případné vlaky směr Dětenice přetrasovány?

kakov

podle jeho posedlostí a výplodů bych to nikde tipoval na zamřížované okno v Bohnicích 😀

Pája

Teď ještě aby nás oblažil zahraničními zrušenými železnicemi a cyklostezkami na některých z nich. No a na závěr by nás všechny mohl mermomocí cpát do aut. Pokud tohle dá, má dnes splněno.

xyz

„kteří vyrazí si jednou projet dlouho nepojížděnou trať.“
Ta trať je pojížděná každá léto, při kteréžto příležitosti si ji mohou projet i ti nadšenci.

svojsin

Což je tak akorát dostačující a více netřeba.

pkajetan

Mladá Boleslav 45 000, JIčín 16 000, Nymburk 14 000, Poděbrady 14000, Kolín 30 000 obyvatel
To jsme v turisticky pěkný zdrojový prdeli – co?

V.N.

Až na to, že takřka všem je okolí této trati ukradené. Z Boleslavi , Jičína , Nymburka , Poděbrad i Kolína lze jet do mnohem zajímavějších oblastí. Než do jedné vesnice s tuctovým zámkem a hospodou…

pkajetan

Člověče – tohle je hlavou, byl jste tady někdy? znáte Roždalovicko, Bučický Mlýn,
Zámek v Křinci, Staré Hrady? Zámek a vinařství Domousnice? Muzeum Motorek v Rabakově? Viděl jste někdy cykloturistickej život tady na přelomu středních a východních Čech?
Tak už se vyprdněte na Dětenice… a když nemáte co říci, tak si nechte pochybnosti 🙁

výletník

Mimořádně s vámi tentokrát musím souhlasit – a to jste ještě nezmínil třeba ještě i zejména pro cykloturisty docela příjemně (je tu všude relativní skoro rovina) lokality jako Loučeň a Jabkenice, případně minipivovar Slepý krtek na bývalém nádraží v Ujkovicích ( https://www.minipivovar-ujkovice.cz/ , bohužel nenabízí možnost konzumace v místě), atd. …
A těch minimpivovarů je tam v okolí víc, a hezké městečko je třeba i samotný Dolní Bousov, o Sobotce ani nemluvě – takže potenciál (především pro výlety právě již zmíněných cyklistů) v tom kraji rozhodně je.

V.N.

To jsou všechno takové „B“ cíle… nic z toho, co by bylo super atraktivní a kam by se tahly davy tam není.

turista

To je hodně plytký až hloupý blábol – co je podle vás „A“ cíl a na jak dlouho vám jejich počet v ČR vystačí k návštěvám?
Jestliže všechno hodnotíte jen jako „B“ cíle, pak mnoho příležitostí k hezkým výletům nenajdete: třeba Český Krumlov těžko najdete v každém okrese a naopak například právě Loučeň rozhodně není nezajímavá ani pro „šotouše“ – už jste byl třeba v tamním „Muzeu velkých volantů“, jestliže vás nezajímají i různé „běžné“ zámky a jejich parky, apod.?

ušatá

Právě, že je to tam fajn. Klid, málo lidí, hezké procházky jak přes lesy, tak louky, pole. Ale to nic není pro ty, co musejí mít všude nějaké atrakce. Právě velkou výhodou je to výše uvedené.

Štěpán

„která vede odnikud do nikam“
A zase, znovu a potisícé – železniční síť funguje jako síť a ne jako každá trať zvlášť. Nic AŽD nebrání vést ty vlaky např. jako přímé z MB nebo z Jičína. A pokud to nepůjde, tak prostě budou navazovat na pravidelné spoje.

Indian

Vzhledem k tomu, že AŽD žije výhradně ze státních zakázek, je ten vývoj vlastně financovaný z veřejných zdrojů. Je samozřejmě dobře, že AŽD investuje část zisku do vývoje nových technologií, nicméně myslet si, že to není financované z veřejných peněz, je zcestné.

Facepalm

To je tedy opravdu logika.

Alf

Třeba já jsem kdysi použil podobnou logiku na firmu GWTR (tím myslím novodobou, ne původní Viamont), jejíž kapitál pochází z provozu dotované autobusové dopravy. Ale bylo mi vysvětleno, že prej jsem modrogumídek.

nedulezite

V dnešním dotačním socialistickém marasmu prakticky jiné významné zdroje kapitálu nejsou. U cecíku jsou všichni. Ale je IMO třeba rozlišovat. A způsob, který jste použil Vy je chucpe – pokud někdo uspěje v soutěži na zakázku od státu, je to prostě jiná situace než třeba přímé zadání či jiné obdobné přímé dotační penězovody

Indian

Na zabezpečovací má AŽD v podstatě monopol. Jediného významného konkurenta už dávno koupili. Takže přisátí na cecíku jsou. Nemám nic proti tomu, aby takto vývoj nových technologií byl financován. Navíc pravidelný provoz je to, co pomůže získat data pro další technický vývoj. Řekněme si to ale na rovinu. Vlaky tam budou jezdit jen pro účely vývoje nových technologií a toto bude způsob, jak to zadotovat ze státního, případně krajského rozpočtu.

pohledem realisty

Chrdle je svým způsoben děsný šotouš a ty lokálky (si) koupil (a tím možná zachránil) především jako svoje hračky, podobně jako kdysi Honza Šatava s kolegy koupil (a tím velmi pravděpodobně skutečně i zachránil) jindřichohradecké úzkorozchodky. To, že díky tomu ten výzkum dělá AŽD na vlastních tratích, vůbec neznamená, že by jej nedělala jinde, kdyby ty tratě ve vlastnictví neměla, a možná za cenu větších nákladů, protože by si ty „cizí“ tratě musela najímat, a to vše by pochopitelně nakonec stejně promítla do cen toho, co by tam vyvinula – takže nevím, co komu vadí na tom, když volné kapacity… Číst vice »

V.N.

Takto to brát nemůžete. Dle mého názoru jsou vlastníci AŽD železniční příznivci a tak prachy, které vydělají na zabezpečovacích systémech zase utrácí takto. Někdo jiný by si za to postavil například hotel , oni to vrazí do lokálky…

MLB

Zajel bych se podívat, ale nejsem si jistý, jestli to dokážou dlouhodobě naplnit…

výletník

Zkuste se tam někdy vyjet podívat o prázdninách, když tam jezdí MBŽS „Lokálkou okolo Humprechtu“: je sice pravda, že to dotuje zejména Královéhradecký kraj, takže jízdné je extrémně nízké, ale zase jízdní řád není „nic moc“, takže je to atrakce především pro místní a dovolenkáře, ale bývá to hodně plné – a není ani tak úplně důležité, že jezdí „hurvínek“, ale spíše to, že vozidlo má otevírací okna.

V.N.

Atraktivita trasy Dolní Bousov-Libuň je z hlediska atraktivity daleko vyšší, než u trasy do Kopidlna… stačí se podívat do mapy

výletník

Podle mapy jsou například Úterý nebo Rabštejn nad Střelou také naprosté „pr*ele světa“ – a proč tam tedy lidé vůbec jezdí, když to tam přece (podle mapy) vůbec nemůže být atraktivní?

V.N.

Je otázka jací lidé a kolik lidí . Já tvrdím , že lokality jako je například Kost, Trosky,Plakánek jsou milionkrát atraktivnější než lokality jako Domousnice či Dětenice. To je celé…

výletník

Přímo pod Kost a k Plakánku snad jezdí vlak? Tam musíte odněkud dojít, a tak srovnávat ta místa s dírami jako Dětenice s už dávno nezajímavou krčmou je trochu mimoběžné, nechápete? Občasný provoz na té trati ovšem pro leckoho vytvoří lepší možnosti pro to, jak se dostat třeba právě k té vaší Kosti, ale nejen k ní, takže nechápu, proč to všechno jen nesmyslně očerňujete.

Jiří

Ano do Libošovic. To nádražíčko se jmenovalo dřív Libošovice – Kost.

Braňo Deák

Kdyby se zredukovaly autobusy a některé zastávky udělaly na znamení tak by to bylo super.

Kernteriér

Proč redukovat? Rovnou zrušit!

ABC

A na co se potřebuje domlouvat s krajem a obcemi když chce jezdit komerčně?

Facepalm

Protože pochopitelně největší smysl dává udělat si to na vlastní pěst a vůbec se nebavit s nikým kolem trati. Člověče, nepracujete vy v SUDOP?

ABC

Ano, komerční ježdění je na vlastní pěst. Tedy, je-li skutečně komerční.

Facepalm

Komerční ježdění je ježdění na vlastní pěst, tedy za prachy, které dokážu sehnat. Což ovšem nijak nesouvisí s faktem, že hodlám-li provozovat komerční turistickou linku, první, co udělám, že půjdu za místními samosprávami, podnikateli a majiteli různých památek či turistických zajímavostí a domluvím se s nimi na nějaké spolupráci. To vůbec nemusí být o financích, ale o vzájemné propagaci a koordinaci. Prostě úplně normální postup.

A pracujete teda v tom SUDOPu?

ABC

Jistě, jako ředitel

pohledem realisty

„Což ovšem nijak nesouvisí s faktem, že hodlám-li provozovat komerční turistickou linku, první, co udělám, že půjdu za místními samosprávami, podnikateli a majiteli různých památek či turistických zajímavostí a domluvím se s nimi na nějaké spolupráci.“ Předpokládám, že to má být jen ironie vyvolaná hodně hloupým komentářem „počátku abecedy“: NAPROSTO VŠECHNY aktivity spuštěné původně v podobě víkendového sezónního provozu v Ústeckém kraji (poté, když tam Jeřábek na pokyn Šulce zlikvidoval soustavnou pravidelnou osobní dopravu) byly založeny a mohly úspěšně fungovat výhradně na spolupráci s obcemi a i na dílčím finančním sponzoringu právě i z jejich strany – je sice pravda,… Číst vice »

svojsin

Protože je pro ně nejlepší, aby jim tu legraci „nékdo“ zalepil…..

Indian

Nemám nic proti tomu, aby vývoj nových technologií byl financován z veřejných peněz, ale ať je to řečené na rovinu…

Leinad

Zapadnout do IDS, jak je to možné – časové polohy? Být uvedený na pláních linek, propagovat se?

ABC

komerčně a zároveň v IDS to bude jistě revoluční 🙂

Leinad

Tarifně asi ne (i když SJT dává možnosti) 😀 Ale jízdenka není jediný znak IDS.

Vít Jůza

Budete se divit, ale při nejmenším většina integrovaných dopravních systémů je schopna se domluvit a integrovat i mnoho spojů, které samy přímo neobjednávají a nefinancují a prostě nemají pod palcem, ať už se jedná o spoje objednávané státem, nebo obcemi, nebo podniky, nebo z iniciativy a na riziko dopravců.

ABC

Ano, dopravce bude vozit ve spoji na vlastní riziko za tarif IDS a ještě na tom vydělá….

Kajman

Jak už bylo řečeno, spolupráce s IDS nemusí nutně znamenat i uznávání jeho tarifu. A pokud by se tarif uznával, tak jistě za nějakou kompenzaci. Předpokládá to dohodu.
Polopatičtěji to snad už napsat nejde.

ABC

Ach, kompenzaci. No, konečně jsme se k tomu dostali 🙂 A s kompenzací je to stále na riziko dopravce?

Leinad

Pokud je kompenzace závislá především na vybraném jízdném, tak ano. Pokud kompenzace to jízdné nepřesahuje, je to naprosto v pořádku 🙂
A už víme, že IDS jízdenky budou platit?

tormen

Podle mě se už tehdá měl zrušit spíš provoz na části Bousov – Bakov, a tady provoz pokračovat, kdy by v Bousově vždy odjížděl vlak po příjezdu vlaku od Boleslavi, a naopak, přijížděl od Kopidlna tak, aby se mohlo přestupovat směr Boleslav.

Tomáš Záruba

Tak teď ještě obnovit tu „sub-lokálku“ do Dobrovic. 🙂

pkajetan

do DobrovicE! 😉

Martin Novák

Martin Novák

Martin Novák

Na elektromechanice v Boleslavi bylo léta napsáno „vjezd od Dobrovic“

Frantisek

Která, nebýt „zabječení“ cukrovaru, mohla už dávno zajistit spojení až do Boleslavi v trase, kde byl pak z toho důvodu zaveden autobus. Uznávám, že pro některé obce poněkud dostupnější.

T478.5

810 a 010 ze Švestkové dráhy jdou vzít těžko, když tam jsou takřka v pravidelném denním provozu… 🙂

Avlaky

I 010? Já myslel že jezdí jen 810

Matěj

Regiosprintery marodí?

medical_examiner

Asi se rozpadli na jednotlivé pidičlánky…

xyz

„Občas po trati jezdí nostalgické vlaky, nikoliv však s pravidelným jízdním řádem.“
http://www.mbzs.net/?pg=article/photo&id=383-plakat-2020#photo
Do roku 2018 červenec + srpen, od roku 2019 jen srpen (tedy víkendy v uvedených obdobích).

David

od roku 2019 jezdí jen v srpnu z důvodu, že prý AŽD využivý pěkné počasí a v červenci tam rekonstruuje a je trvala výluka

Štěpán

Paráda, jen do toho 😃. Turistická doprava na této trati smysl mít bude, pokud to bude vhodně vymyšlené co do časových poloh spojů a návazností.

noerf

AŽD potřebuje peníze, tak proč si o ně neříct na kraji a u obcí.

Štěpán

Možná by nebylo od věci si přečíst článek.

glosátor

Doporučím lépe přemýšlet: ona totiž ani „komerční báze“ nikomu nezakazuje třeba získávat nějaké sponzorské příspěvky od kohokoli.

Facepalm

AŽD má obrat něke mezi 8 a 9 miliardami za rok, roční zisk někde kolem půl miliardy, spíš víc. Takže je jasné, že potřebují vydojit pár děr někde za Kopidlnem, aby se zahojili.

ABC

pecunia non olet

Georg

no vydoji hlavne sfdi…

Kubrt

Vždycky, když vstupuje nějaký bohatý člověk do politiky, říká se „ten má dost, ten už krást nemusí, ten to bude dělat pro lidi“. No nevím.

Facepalm

A jak konkrétně souvisí ten vámi popisovaný vstup „nějakého bohatého člověka do politiky“ a záměr soukromého subjektu provozovat s vlastním majetkem nějakou činnost na vlastní triko? To jako tím, že tam pustěj v sezóně o víkendu šukafon s vlekem, ovládnou obecní zastupitelstva i zastupitelstvo kraje a upravěj si legislativu ve svůj prospěch, nebo jak to jako myslíte? Reálně na ten provoz od obcí získají maximálně řádově desítky tisíc, od kraje to samé – to je v jejich obratu tak haléřová položka, že je fakt směšný tu operovat chorejma tezema o jakémsi hrabání peněz z erárního. Je to představa asi na… Číst vice »

Georg

takhle ale firmy nefungujou. kazda „line of business“ by mela byt ziskova bez nejakych krizovych dotaci.
pokud by se bousov rozjezdil tak, ze by si sahl na penize na urdzbu z sfdi, tak jsou to potencialne (nizke) desitky milionu na nezbytne vetsi opravy, ktere by azd mohlo usetrit. a to uz je videt…