AŽD upravila čidla v tunelu Ejpovice, falešné poplachy mají skončit
Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.
Třikrát během jediného dne musela ve čtvrtek Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřít provoz v obou troubách nového tunelu Ejpovice.
No jo AZD umi tvorit zisk jedine tak, ze kupuje jine vydelecne firmy a pekne je vycucne. Jinak tezi jedine z toho monopolu. Reditel AZD by si mohl potrast rukou s jednim reditelem RSD. Toho taky prekvapil snih.
Chápu to dobře, že když došlo v tunelu ke smrťáku, provo nebyl zastaven, ale při každém falešném poplachu ano?
Pěkný Kocourkov..
(jako chápu že se dispečeři mohli (přehnaně) poučit z chyby při nezastavení provozu při té tragické události, že jsem to trochu vytrhl z kontextu, ale i tak..)
Ja by som to tipol, že falošné poplachy tam boli od začiatku, kašlalo sa na to s tým, že sa to po novom roku dorieši. Bohužiaľ sa našla osoba, ktorá im tam vliezla a zrazilo ju tam. Tak sa povedalo, že už tie poplachy ignorovať nesmú a začalo sa zastavovať…
Začneme od začátku.Proc čidla pohybu, proč zastavovat provoz. Jednoznačně je kolejiště zakázaný prostor ke vstupu civilistů. To za chvíli budou čidla a kamery všude na kolejích. Proč nikdo neřeší a nepokutuje vstup do kolejiště. Nedávno probíhala kontrola na některých místech a Policie ČR domlouvala zlobivým. Proč na místě nedostali pokutu. Řešíme spoustu věcí, které není potřeba.
proč by jako dostávali pokutu, je snad někde v zákonech a vyhlášce napsaný, že se nesmí přes koleje?která je volně dostupná a kdyby, jak se lidi dotanou na nástupiště, do vlaku atd.
Zákon o drahách – tam je to celkem jasně. Začíná to Všechna místa na dráze, paragraf si nepamatuji, tuším že 4 nebo 4a
Doplním přispěvatele Jiří 2:
Je to opravdu §4a Ochrana dráhy, kde je primárně zakázáno vstupovat všude na dráhu a pak je taxativne vymezeno jednotlivými body (druhy míst), kam se vstupovat smí. A nástupiště je jedno z vyjmenovaných míst.
Divím se že se dodavatel nepoučil ze zkušeností provozu Březenského tunelu. Desítky poplachů a několikaleté ladění systému (za nesystémové peníze). A nejlepší je hlášení v cigánštině při přiblížení k portálu.
Oni tam vážně mají hlášení v cigánštině? No to je prča… Asi to má svůj důvod. 😂
AŽD, ta firma je tak dobrá, až se skoro na pár výjimek s výrobky nikam než za hranice ČSSR nedostala. Tak aspoň při rekonstrukcích tratí a stanic vymýšlejí, jak staniční koleje rozdělit třeba na tři úseky. Hlavně ať je kam nacpat návěstidla a k tomu příslušné vybavení. Proč do tříkolejné stanice dávat 6 návěstidel, když jich tam můžu namontovat 18 že… A nebude to stát 20 Mega, ale 60….Ono je to v současnosti vidět na přejezdech, kde se bezhlavě dosazují plastové výstražníky, mnohde i tam, kde jsou už plasťáky třeba jen 5 let….
To dělení kolejí není výmysl AŽD, ale SŽDC.
Jinak budiž jim přičteno ke cti, že je to jediná firma z bývalého východního bloku, která se dostala do spolku UNISIG a vyvíjí ETCS.
Na Západ se těžko dostanou, protože, světe div se, i tam mají svoje monopoly, ochranářská opatření atd.
No asi není tak překvapivé, že když je něco nového, tak to má „své mouchy“. A není ani překvapivé, že se najde tolik odborníků, kteří by to udělali lépe. Možná by to chtělo pro příště méně sledovacích systémů, ale to by chtělo změkčit naše předpisy. Jak by asi vypadaly podobné výpadky na supertunelu z Prahy do Berouna, který asi naštěstí nebude? A jaké zabezpečení naplánují Němci na tunelu pod Krušnými horami?
„A jaké zabezpečení naplánují Němci na tunelu pod Krušnými horami?“
Němci by nepotřebovali nic, těm doma stačí rázně zavelet, ale protože tunel povede do Čech, bude i na jejich straně jistotou zjevně jedině kulometné hnízdo na trvale obsazeném strážním stanovišti …
Měli hasiči aspoň drezínu, aby to prohledávání netrvalo tak dlouho, nebo to šli celé pěšky? Jak řeší podobné věci v zemích, kde mají i delší tunely? Proč čidla neupřesní, ve které koleji se to stalo, a po druhé se nejezdí? Když už tam cpeme takovou techniku…
Haha, tak tahle firma AŽD mě fakt moooc baví. Parta průměrných elektroniků, kterým dělá problém sestrojit pohybové čidlo chce montovat ETCS a Chrle už chrlí do světa žvásty o tom, jak do dvou let bude jezdit na švestkové dráze do dvou let s autonomními motoráky jo….. Boha jeho….
Ale jsou to zapálení šotouškové, kteří mají rádi mašinky, no. Navíc mají monopol, takže se bude muset stát fakt obrovský průser… i když oni by to stejně nakonec hodili na fíru. Vlastně se jeden diví, že to ještě všechno funguje.
Tak ono je vždycky o 3 řády jednodušší něco zkritizovat, než sám přijít s nějakým nápadem, realizovat jej a nést za něj odpovědnost. Raději kafrat, kafrat a kafrat. Taková česká klasika…
Takže až si koupíte auto, v první zatáčce mu upadne kolo, tak stížnosti na automobilku bude krafání? Jinak teda ještě detail. Na to auto jsme se složili všichni. Ano, je to technika, ale asi bychom jim odpustili, kdyby se jezdilo o měsíc později, ale s funkčním zabezpečením tunelu.
Při představě 20 km tunelu Krušné hory… Nedomýšlet.
Neměla tam co lézt, to zaprvé. A za druhé: Každé nové zařízení má nějaké mouchy. Až se to vychytá, bude po problémech.
To zabezpečení vstupu do tunelu není ani tak třeba kvůli sebevrahům, jako kvůli zlodějům drahých kovů, teroristům apod.
Ale ano. Škoda však, že se to nezkouší s možností objezdu po původní trase, nýbrž hned takhle naostro bez zálohy.
S tunelem pod Krušnými horami problém nemám. Ten budou projektovat celý Němci, stavět se bude pod německým dozorem (možná tam bude Metrostav/Subterra jako subdodavatel) a po jeho dokončení se v něm bude jezdit podle předpisů DB Netz již z nádraží Ústí nad Labem-západ.
A máte někde zdoj, že se bude jezdit už ze Ú-západu? A údržba bude taky podle DB? Vzhledem k tomu, že jsem viděl v návrzích u Chlumce i spojku na Teplice mi to připadá nelogické jezdit podle Němců už ze Ú-západu. Chápal bych jízdu podle DB k portálu tunelu (odbočce Chlumec?).
To je více-méně „administrativní“ (formální) záležitost, protože stanice Ústí n/l. západ může klidně začínat / končit až u Chlumce a mít několik obvodů, přičemž koleje do tunelu povedou z toho „krajního“ zhlaví a na nich už budou platit německé předpisy – v tom žádný problém nevidím, provozní předpisy takové řešení (se spojovacími kolejemi mezi různými obvody stanice) „umějí“.
Stačilo pozorovat jejich tlak na konec FELBu v Čechách…
No, objektivně: FELB byl spolehlivé zařízení, ale občas nějaká deska přece jen odešla. Dánský dodavatel, firma NKT, však zanikla, takže servis desek byl problematický. Proto se AB Koterov – Plzenec snesl a nahradil autohradlem.
V úseku Opatov – Zádulka byl navíc problém s vazbou na ETCS.
Tak hlavně bylo naivní si myslet, že SŽDC nechá (stačilo jednokolejně) trať přes Chrást, aby bylo v takovým případě kudy jet. Pro zastávkový Os vlaky by byla i vhodnější, z Rokycan se jezdí R / Sp a stará trať by nechala stejný jízdní doby pro obce směrem Radnice. Nehledě na to, že zatím se tunel párkrát zavřel když neměl a naopak nezavřel když měl.
Ano, že trať bude chybět bylo zjevné. Praxe to ukázala po 14 dnech.
Že by SŽDC šetřilo a objednalo kamerový systém bez záznamu?
Rekneme, ze je to bezpecnejsi, ale cidla pohybu bych si taky predstavil propojena s kamerami… Nicmene musi to byt odladene, aby to poplach nehlasilo…
Kamery záznam mají. Ale na SŽDC existuje směrnice (údajně vyplývající z ochrany osobních údajů), díky které výpravčí (dispečer / jiný provozní zaměstnanec) nemá možnost se do archivu kamerového záznamu podívat. K tomu mají přístup jen konkrétní oprávněné osoby a samozřejmě Policie ČR.
Takže kvůli ÚOOÚ se na ten záznam nesmí podívat ten, kdo to nejvíc potřebuje v době kdy to je aktuální… To je snad špatný vtip.
GDPR
Nedávno se mi neteř, žijící v Bavorsku chlubila, že v regionálních novinách vyšla fotografie jejich gymnazijní třídy, přes půl stránky. U každého žáka bylo napsáno jméno, příjmení, věk a adresa.
Asi každý směrnici neboli doporučení EU pochopil jinak.
Vždy jsou naši odborně vzdělaní úředníci, holt papežtější než Jeho svátost sama. 🙂
Nejsem sice odborník na GDPR, ale ta směrnice se týká osobních údajů. Záznam na kameře většinou osobní údaje neobsahuje.
Tak to se pletete, osobním údajem jsou podle českého výkladu i biometrické údaje, tedy i podoba člověka, tzn. jeho jakýkoliv obrazový záznam (foto, video …).
A právě to je důležité: podle českého výkladu …
„český výklad GDPR“ byl schválen 5.12.2018 a v tomto směru nic odlišného od směrnice nezavádí. Takže ne, skutečně to není chyba našich úředníků.
https://www.lidovky.cz/domov/gdpr-ma-ukocirovat-novy-zakon-prosel-snemovnou-zavede-vyjimky-z-evropskych-pravidel.A181205_101450_ln_domov_pev
Navíc o kamerových systémech a jejich řádech už od GDPR ÚOOÚ nerozhoduje ani je nepovoluje, veškérá odpovědnost je na provozovatelích.
Takže abych to shrnul: Její osobní údaje se podařilo ochránit, její život nikoli.
Takhle jsme to chtěli? A chceme to mít takto nastavené i do budoucna?
Já bych se spíš zajímal, proč to nefungovalo od zprovoznění tunelu a kdo co zanedbal. Ano, slečna asi byla sebevrah, mohla se jít zabít i jinam, kde by nebyl dohled. Každopádně v tomto případě ale mohla být dneska na psychiatrii a ne mrtvá, kdyby to fungovalo.
Horší varianta je ale ten typ sebevraha, co jen požaduje pozornost celého davu. To se takhle rozhodnete, že tunel je na to fajn, protože jsou tam ty hvězdné války od AŽD, co zastaví dopravu až do Brna. A místo toho vžum, že nestihnete říct ani Chrdle.
Zkoumani stavu mysli toho ditete nevyresi, proc to uzasne zarizeni jeste uzasnejsiho Chrchle nefungovalo.
Třeba se šla naopak do tunelu schovat, aby nebyla všem na očích. Kam až zastaví dopravu (než jen přijedou vyšetřovatelé kdoví odkud, jí možná bylo jedno. Dost lidí nemyslí v širších souvislostech. Možná ve stavu zralém k sebevraždě je myšlení ještě dále oslabeno. Kdo ví…
Předpokládal bych, že taková elementární funkce, jakou je zpětné prohlédnutí záznamů, bude implementována od začátku.
Ona tam je, ale administratívne zakázaná, lebo predpisy SŽDC o ochrane osobných údajov. Pri vyšetrovaní sa samozrejme na ten záznam dívali…
Až Železnici Do*ebem
😀 nebo jsem taky slyšel Absolutně Žádná Dohoda
A jo, ono to je od AŽD, tak to jo.
Měl jste tu dodávku zajistit sám, pak by to jistě fungovalo bez závad!
Vidíte, věřím, že bych ta čidla namontoval minimálně stejně blbě, jako zaměstnanci AŽD. A za polovic!
Pamatuji datovou zásuvku pro dva kabely za 1400 Kč. Cena reálně maloobchod 100-120 Kč. Takže tak.
No jo, no. Holt z něčeho se ta Švestková dráha, vývoj a marketingový tyjátr kolem zaplatit musí…
To je ovšem bezva argument. Gratuluji.
Jojo, AŽD dodává čím dál větší ksindly za čím dál větší prachy…
Než se tu začnete čílit ať si to dělám sám, tak si uvědomte že s jejich výrobky chtě nechtě přicházím a není moc o co stát. :/ 30 let stará zařízení jsou spolehlivější než před dvěma lety dodané moderní náhrady.
Co tady řešíte čidla a už nefunkční původní trať, když na prvním míste šlo o to aby vlaky nerachotily blízko golfové snobárny.Ono těch získaných deset minut je určite se zastavením v Chrástu jinak cítím mokro na nohou.Až se jednou pod novou tratí propadne to podzemí v šedesátých letech budované jako sklad trhavin nebo se v tunelu vysype nějaká větší kaverna jak už ukázal kráter u Červeného Hrádku může se stát že se ve vlaku neudrží smíchem.
Máte v ruce statistiku z celé železniční sítě SŽDC, která by to prokazovala, nebo se jedná jen o Váš subjektivní pocit?
Dále se na ceně ZZ výrazně projevuje také skutečnost, že se jedná o malosériovou výrobu, které se věnuje jen několik málo firem v republice. Venkovní prvky ZZ vyrábí prakticky pouze jedna firma.
Nenechte se ale mýlit. Na západ od nás to funguje podobně. Pokud mám správné informace, tak např. stavědlo SIMIS vyjde o dost dráž, než stavědlo ESA.
Prosím, nemíchat jakési alarmy, jejichž přínos je diskutabilní, se zabezpečovacím zařízením, které zajišťuje bezpečnost drážní dopravy. O všem tom schvalování a testování, kterým si ZZ musí projít, nemá laik ani potuchy. Samozřejmě se to pak projeví i na ceně ZZ.