AŽD upravila čidla v tunelu Ejpovice, falešné poplachy mají skončit
Třikrát během jediného dne musela ve čtvrtek Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřít provoz v obou troubách nového tunelu Ejpovice.
Třikrát během jediného dne musela ve čtvrtek Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřít provoz v obou troubách nového tunelu Ejpovice. Důvodem byly falešné poplachy, podle kterých někdo v tunelu je.
„Nastalé potíže v rámci zkušebního provozu řešíme s dodavatelem AŽD Praha s cílem eliminovat falešné poplachy,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.
Podle generálního ředitele AŽD Praha Zdeňka Chrdleho řešila firma problém celou noc ze čtvrtka na pátek i během dnešního dne. Falešné poplachy hlásila dvě čidla na jediném portále. „Po úpravách by měl problém přestat,“ řekl Chrdle. Podle něj mohl být problém i to, že vlak před sebou i za sebou vláčí velké množství sněhu. „I tak to ale dělat falešné poplachy nesmí. Potom, když se tam opravdu něco stane, tak to někdo nemusí brát vážně. Věřím, že to přestane.Ta čidla jsou od profesionálního dodavatele,“ řekl Chrdle. I když dnes v okolí tunelu sněžilo, problém se už nevyskytl.
Vlaky během čtvrtka nabíraly velká zpoždění, každý falešný poplach znamenal zastavení provozu na několik desítek minut, protože hasiči museli zkontrolovat, zda v tunelu skutečně nikdo není. K uzavření tunelu došlo jen pár dní po tragickém střetu osoby s vlakem, ke kterému došlo v jednom z tubusů 29. prosince. Policie nyní šetří, proč tehdy nebyl provoz zastaven. O zastavení provozu rozhoduje dispečer. Řeší se úprava i kamerového systému, aby si mohl dispečer či hasiči prohlédnout záznam z kamery zpětně, zda do tunelu někdo šel.