AŽD otestuje na Švestkové dráze nástupištní dveře pro samořiditelné vlaky
Vizualizace nástupištních dveří v Třebenicích. Foto: AŽD Praha
AŽD vyvinulo nástupištní dveře pro provoz v metru i na železnici.
AŽD vyvinulo nástupištní dveře pro provoz v metru i na železnici.
To bude různých koncáků, snímačů, čidel,….. Co když se dveře porouchají? Vlak projede a cestující se rozejdou domů? Sníh, led, mráz, horko. Víme, jak u nás podobná technika funguje.
Jestli to bude fungovat jako jejich přejezdy, tak to bude perfektní! Stačí, aby trošku víc zapršelo a výpravčí jim dá rozkaz dlouhý jak role toaletního papíru. 90% přejezdu jet na Op, ještě k tomu, když blikače jsou na každý polňačce, super!
A jeste dodam, ze i ruzne soupravy jsou uz ve svete resene, ale pak jsou vhodnejsi i jine typy bud prave tyce nebo lana, ev. ruzne sirky dveri,… tohle je zatim jen nerealizovana ukazka dveri…
https://www.youtube.com/watch?v=P-avpzhjtRE
Jen se naprogramuje na typy souprav…
Víte, na kolik procent dnes AŽD splňuje smlouvu v úseku Třebívlice – Most? Na 0%… Tomu se říká plnění smlouvy, panečku.
To sice možná máte pravdu, ovšem určitě moc dobře víte, že pro AŽD je dopravní obslužnost něco jako vedlejšák…. Takže je to asi moc netrápí,a pro obce na trati je je lepší cokoliv jiného, než „nulový“ grafikon
Jestli pokuty za neodjeté spoje jsou větší, než platba za ten zbytek, tak se to obcím určitě vyplatí 😀
Autobusy bez řidičů, vlaky bez strojvůdců, fabriky bez dělníků, pokladny bez pokladních atd. Kde budou ti, co nebudou sedět u počítačů? Na pracáku, nebo pod mostem? Jaký to má význam?
To je ovšem převratná novinka. Ve světě už dávno.
Než sem něco napíšete, přečtěte si pořádně článek a raději i diskusi níže – něco byste se tam dozvěděl.
Vyvinulo, ale zname uz ve svete…
Jinak na muj vkus jsou vysoke, coz take znamena, ze budou drazsi… a drzim palce…
PS: https://www.youtube.com/watch?v=82vORaFeK70
Bylo by zajímavé vědět, kolik stojí opatření na ochranu dementně se chovajících cestujících.
Kolit to stoji nevim ale zachranit o odhadem stejne mnozstvi lidi jako modry zabradli.
Na te stanici mimochodem chybi – kdovi kolik lidi vyletelo z vlaku a spadlo … do travy!
Vyletělo z vlaku?? Proč?? Já normálně vystupuji. K nám se totiž dostává absurdní bezpečnost z Ameriky. Příklad: Oběsím se na šňůře od holícího strojku. Nemohu za to já, ale výrobce strojku.
jojo, za chvili se dostaneme do stavu, kde budou vsude ohrady a budeme chodit jen v urcitem smeru….
vsechno to vede jen k tomu, ze lide min a min premysli a nic je nenuti byt ostrazity, davat si pozor a byt zodpovedny, za to co delam
Zásadně nesouhlasím s plnou automatizací u všech vlaků. Jinak na pár tratích a lokálkách je to rozhodmě zajívá věc ale na více jak 10 % tartí rozhodně ne !!!!
Mínusářům. doufám tedy že vaší práci též nahradí automatika a řeknou vám akorát pá pá.
Jsem projektant. Nenahradí.
Zrovna v tomhle oboru bych si nefandil. Chytrý program a ……….
Jenže já si fandím :-). Protože na žádný nápad počítač nepřijde. 😉 Ten mi jen ulehčuje práci. Můj obor se neztratí. Je tvůj problém ,že se mýlíš.
Co se týče automatizace, tak většinu lidí nahradí. Dříve taky sloužili lampaři na lamparnách a dneska je osvetleni na senzor.je to jen otázka investic a tlaku trhu. Oddělení stěnou je nyní povinné pro autonomní vlaky a pokud se pamatuji správně tak doplnění trasy C stěnami bylo spocitano na cca 2 mld Kc, plus provozni naklady a údržba. Jinak s stěnama bude hlavní problem s odrazy hluku, protoze se diky tomu změní akustika a asi se budou delat navazná kompenzacni opatreni. Neni pak lepsi ty uzke nastupiste zpristupnit pouze na nezbytnou dobu na nastup a výstup konkrétniho vlaku a pak lidi… Číst vice »
to si představujete tak, že cestující čekají někde v útrobách metra, na zastavených eskalátorech, přijede, zastaví vlak, otevřou se dveře, cestující z vlaku začnou vystupovat a ve stejném okamžiku se otevřou dveře oddělující nástupiště od ostatních chodeb, spustí se eskalátory, lidé se tedy vydají na nástupiště, najdou si volný vagón a nastoupí; zazní zvuková nebo slovní výstraha, zavřou se dveře oddělující nástupiště od chodeb, ale pouze pro vstup na nástupiště, pak zazní další výstraha, aby lide urychleně nastoupili do vlaku nebo opustili nástupiště. Pak nějaká čidla nebo autonomní drony proskenují prostor nástupiště, zda tam nejsou nějací lidé a teprve poté… Číst vice »
Tak jsem zvědav pánové až sem vaší vůlí teda nastrkáte vlaky bez strojvedoucího a tramvaje brz řidiče. Tak pak až někde zase budou popadané stromy 🙂 Tak jsem zvědav jak si s tím automatika porádí. Nevím jak na Švestkách ale na koridoru toto nemá šanci uspět leda by jste vykácely všechny stromy o okolí 50m od trati což vám ekologové asi těžko dovolí a samozřejmě ochrana život. Prostředí. Jo a pane projektante. Věřte mi že může stačí když někdo udělá program kam si lidé buďto za A dají svůj návrh na dům / byt a program to pak zpracuje nebo… Číst vice »
Je royzil metra, kde oddeluji steny davaji smysl a venkovskeho uzkeho nastupiste kvuli kteremu musite omezit rychlost projizdejiciho vlaku, kde se to da resit zpusobem, co jsem popsal – nerikam ze to je pro lidi pohodlne, ale ekonomicky je to pruchodnejsi nez tam stavet stenu podel celeho nastupiste.
Automatizace ano, ale tu prvotní myšlenku musí přinést projektant, ne počítač. Napadlo snad nějaký počítač to, že by mohla existovat samořiditelná auta?
Pane,nechtějte vědět,u kolika oborů a činností jsem za posledních cca 35 slyšel říkat(nebo jsem i já sám říkal, proč to nepřiznat), že je „stroj“ nikdy nenahradí a že nebýt těhle ručiček…
To je možné, ale mně se to netýká. Za mě počítač nic nevymyslí. 😉 A jestli mě počítač nebo nějaká automatizace nahradí, omluvím se. Ale je to prostě tak.
Nech se přeškolit na údržbáře zaseklých a rozbitých dveří.
Tak to můžeš zapomenout kamaráde 🙂
Mínus
A skláři nebudou mít co žrát.
Liftbojové jakbysmet.
A co chudáci výhybkáři, kterých bylo u pražského DP zaměstnáno mnoho desítek? Zrušte dálkově ovládané výhybky! Zrušte automaty na jízdenky a zaveďte průvodčí(ho) do každého vozu tramvaje, do článkvoých pak průvodčí dva!
Nakonec doufám, že své auto neřídíte sám, ale zaměstnáváte si šoféra. Co mají chudáci šoféři žrát, když je nikdo nezaměstná???
Kdysi býval ve výtahu Liftboy, autmatizace jim sebrala práci. Kdysi byli nosiči uhlí, ústřední vytápění jim sebralo práci. Kdysi nebyl elekromotor, vrtákem se muselo točit ručně. Zakažte bagry, beruo práci kopáčům. Zakažte drtičku kameniva, bere práci … nuceně nasazeným.
a opravdu jsou na nastupisti metra ty dvere nutne? Co si pamatuju tak v Norimberku je take metro bez ridice (U3) a zadna oddelujici stena na nastupisti neni, pamatuji si ji z Parize M14 , kde byla docela vysoka, mozna jako na obrazku z Trebenic a pak nove na M1, kde mohla byt vysoka okolo 1,8 m.
Zatím není zákonná legislativa na provoz bezobslužných vlaků na velké železnici. A chci vidět poslance /legislativce, jak schvalují takový zákon, aniž by byla zajištěna ochrana proti náhodnému pádu cestujícího do kolejiště apod. I tak to bude těžká bitva mezi progresivisty a konzervami. A detekce pádu cestujícího do kolejiště kamerovými systémy se neosvědčila, protože generuje příliš mnoho falešných poplachů.
A jak je chráněn cestující dneska? Pokud strojvedoucí nepíše sms, tak aktivuje rychlobrzdu a možná to ubrzdí.
V metru stejně většina nehod dopadne dobře, protože kdo není sebevrah tak se vleze mezi kolejnice – že někdo padá na konci nástupiště a vlak zastaví těsně před, to jsou výjimečné situace.
Kolikrát jste viděl strojvedoucího, jak píše SMS při zastavování u nástupiště? Pokud ne, pak netrepte kokotiny!
Jenže to jestli tam je nebo není strojvedoucí stejně nezpůsobí, že vlak zastaví na fleku. Já bych to do automatického metra taky necpal. Spíš bych to bral jako nouzovku, aby se dalo na normální železnici jezdit okolo hubených nástupišť 200.
to jako čekáte že požadavek na tu stěnu bude přímo v zákoně?
U automatizovaneho metra existuji nastupiste i bez sten, treba Budapest na nove lince bez strojvudcu a nastupiste bez sten…
U vlaku nejvice pouzivaji steny a jine zabrany napr. japonci… tam je nekolik systemu, nizke steny, vysoke steny, zvedaci tyce, lana, vse automaticke a z vystraznym systemem…
https://www.youtube.com/watch?v=ITr2NdmWWI4&feature=emb_logo
No jéje! To se ještě někdo ptá? To je málo zpráv o pádu osob do kolejiště metra nebo jen sebevrahů? Ne všechno co je (není) v Německu nebo obecně v zahraničí je super…
jak pise Martin, i v Budapesti je nastupiste bez sten… ale zaroven steny nezabrani sebevrazdam, jen se budou provadet na jinem miste
chapal bych, ze by byla takova stena vhodna tam, kde nektere soupravy stanici projizdi (nemusely by tak ve stanici brzdit), ale tam kde zastvuji vsechny soupravy to jako nutnost nevidim, prumerne inteligetni clovek vi, ze za caru se proste neleze, dokud souprava ve stanici nezastavi, notabene kdyz je na to jeste upozornen rozhlasem v pripade prekroceni
To muselo dat vela prace vyvinut nieco co sa pouziva vo svete desiatky rokov.
@Xyz Bylo by dobré si ten příspěvek řádně přečíst – jednak jsou ty dveře pro vnitřní i venkovní použití, jednak se dokážou přizpůsobit jakékoli rozteči dveří vagónu/soupravy. Viděl jsem po Evropě, tedy nikoli světě, docela hodně nástupištních dveří na řadě autonomních linek metra, ale žádné nebyly venku a všechny byly stavěné na fixní pozici dveří vlaku.
Ale připouštím, že jsem neviděl vše…
Tak například v Kodani je mají venku.
Coz je bezne ve svete, Svedsko, Japonsko…
Se samořiditelnými vlaky zásadně nesouhlasím. Jsou tací lidi, jako třeba já, kteří chtějí mít jako budoucí povolání řízení nějakého dopravního prostředku. Když to pak nebude, jak si bude moct člověk splnit to, co chce ve svém životě dělat? A to teď nemluvím o tom, že i když je strojvedoucích málo, jako asi v každém jiném řemesle, tak i tak spousta lidí přijde o práci. A pochybuji, že by se to těm lidem líbilo.
Se vší úctou opravdu nikdo nebude držet na živu v budoucnu zbytečná pracovní místa jenom abyste si splnil sen.
Mně spíš nejde o sen jak o princip. Myslím si, že nikomu by se nelíbilo kdyby přišel o práci kvůli nějakým počítačům. Ale je to váš názor, nemusí tu se mnou všichni souhlasit.
Prosím, pane, kolik Vám je let? Já jen že jedna část vašeho textu zní jako od někoho kdo ještě nevstoupil plně do světa ekonomiky a druhá polovina jako od starého ludditu.
Přiznávám, že se světem ekonomiky nemám nejbohatší zkušenosti, ale jsem už dost starý na to, abych si o něčem udělal svůj názor. Poslední věc, kterou sem napíšu, aby všichni chápali, o co mi tu vlastně jde. Nejde tu teď jen o strojvedoucí, ale všeobecně. Vžijte se do role těch pracovníků, jak by se vám líbilo, kdyby jste přišli o zdroj svých příjmů?
Taky, že nesouhlasíme
Někdo přijde o práci kvůli počítačům, jiný kvůli relátkům (nechtěl jste být třeba liftbojem nebo výhybkářem u dopravního podniku?), další kvůli motorům (kolik chlapců chtělo být kočími, podkováři či koláři, a chudáci nemohli, jejich dětské sny násilně převálcoval spalovací motor…), jiních chtěli být průvodčím v tramvaji…
To je zajímavé. Každý řeší chybějícího strojvedoucího a neřeší průvodčí. Přitom je nad slunce jasné, že v takovém vlaku strojvedoucí vyfasuje popku a ostrouhá právě ten průvodčí, který půjde na pracák…
….sem chtěl bejt telegrafista na lampárně 🤣
Tak jste se měl líp učit. 🙂
Než se toto projeví v praxi… to aby se bály vaše vnoučata. Stále však bude dost povolání, kde bude řidič nezbytný.
Jo, třeba řidič výtahu nebo řidič eskalátoru.
Ještě dlouho tu budou muzea, spolky dělající retrojízdy atd. Možná bude i lepší zaměstnání v partě nadšenců, než mezi lidmi kteří jako dnes dělají pouze pro peníze.
A já s pokrokem souhlasím.
S pokrokem souhlasí každý jen do té doby než se ten pokrok dotkne jeho pracovní pozice 😀
Nesouhlasit muzes, ale tohle je prirozeny tok dejin. Najdi si jinou praci.
Třeba lampáře. Lampy budou na ulicích vždycky.
Tak si koupíš jízdenku a sedneš dodpředu 😂🤟
No vidíte. Charles Babbage chtěl být programátorem. Jenže zlá společnost mu nevymyslela žádný programovací jazyk.
Ivane, v klidu….splňte si svůj sen a staňte se strojvedoucím…uvidíte, že prožijete šťastný život s prací, která vás bude bavit a naplňovat…. V době kdy drtivá část české železnice nezná nic jiného než šukafony, regionky, brejlovce, kdy je problém aby aspoň jeden vlak jel někdy na čas, v době kdy se samy od sebe otevírají dveře rychlíků za jízdy, v době kdy – nebudeme se bavit např. o WiFi ale kdy ani čistý záchod a trochu příjemný personál zdaleka není standardem, v době kdy se mnohde jezdí ještě podle D3, tak v této době je docela úsměvné si myslet, že… Číst vice »
No ono až se ty technologie vyladí, to může jít poměrně rychle. Ale dříve než za takových 15 – 20 to nebude. Spíše to bude trvat ještě déle. 70 až 80 let je ale podle mě příliš konzervativní odhad.
A proč AŽD Praha vyvíjí něco, co už je dávno vyvinuto? Aby to mohli prodat státu za dvojnásobek tržní ceny? Protože konkurence nesplní nějaký nesmyslný parametr?
asi tak, vyvijaju znova koleso, ako keby to neexistovalo desiatky rokov inde
Přečtěte si to ještě jednou a pak mudrujte.
Ceske starosti na slovenskou hlavu…
Tak to nečti vole
čtu český server. může si ho přečíst i Slovák, ale ať se nejdřív podívá domů a pak může hodnotit technologie v cizích státech. Mudrlantů jako on tady v ČR máme dost.
ja som doma v Cesku
mozno keby ste neboli xenofobny retard, tak by ste vedeli ze v Cesku ziju pocetne mensiny slovakov, ukrajincov ci trebars vietnamcov
ti menej xenofobna cast populacie nema problem rozumiet slovencine, ktora je v Cesku uradnym jazykom v ktorom su akceptovane aj vsetky dokumenty
já jsem taky doma v Česku. Takže kdo je víc Čechem?
Ať si tady žijí. Ale ty jsi opustil svoji zemi proč? Nebyla ti domovina dost dobrá? Šel jsi sem za lepším výdělkem a ekonomickou situací? Nebo tě doma utlačovali a pronásledovali?
Nemám s cizinci u nás problém. Ale vadí mi, že utekli ze své země a tady si dovolují říkat, co je dobré a co ne. Přitom věděli, do čeho jdou a byli se situací obeznámení a smíření.
Takže jestli ti vadí, že někdo tady znovu vymýšlí kolo, vrať se tam, odkud jsi přišel.
To je sice hezké co tady píšete, ale myslíte že jim konkurence poskytne jen tak výkresovou dokumentaci? Prostě vývoj je nutný u každého nového výrobku.
Já být SŽ (DPP) tak to vysoutěžím u konkurence 🙂
Ale nejsi
a nie je jednoduchsie to proste kupit?
To jsem zvědav, jak se k těm dveřím bude trefovat fíra. Na švestkovce to sice nejezdí, ale jinde je zastavení s bymečkama +/- vagón 😀
Tohle AŽD taky umí. Ešus mi zastaví každý den těmi samými dveřmi na stejném místě (zatím jsem neposuzoval, jestli s přesností na šířku dveří, ale můžu si příště na nástupišti udělat čárku). Ovšem když přijíždí Arriva s jednotkou 845, tak se za velkého pšoukání brzdiče fíra trefí tak plus mínus vagón. 🙂
A ono CB už lze všude používat, vím o stanicích, kde se donedávna jezdilo na ruku, protože CB dotáhlo zbytečně ešus až na konec perónu.
U CB lze jako místo zastavení nastavit libovolný metr na trati a jestli vůči němu má být vlak čelem, středem nebo koncem. Je na dopravci nebo SŽ ať si řeknou jak to má být.
Já vím, ale bylo to dlouho, a evidentně byl strašný problém to přeprogramovat, aby zastavoval správně.
To se neprogramuje, to jsou data.
A obvykle největší problém bývá v tom, aby se ta informace dostala k tomu, kdo ta data dělá.
On ten člověk asi nemá odposlech ze všech fírcimer, aby slyšel, na co fírové nadávají, když je nikdo jiný neslyší 🙂 .
A napsat mu? Ech, zbytečná a nežádoucí iniciativa. Na co by se nadávalo za týden?
A proč do toho taháš Arrivu, co s tím ta má společného? Jo já zapomněl, tady musí být pod každým článkem v komentářích aspoň něco proti Arrivě…. Někteří jste fakt ujetý střeva.
Tady je k tomu rope door a branam link
https://www.railwaygazette.com/wire-ropes-as-platform-screens/40804.article
Škoda ze misto dveří neudělali horizontalni soustavu spustitelnych zabran jako má Huandai zavěšených na branách, ušetřili by mechanické komponenty řady dveří, protoze pak ten otvor může být široký třeba 10 metru a odpada tím pulka problému s délkami vagónů. Navíc ty zabrany nemusí být vyplněné sklem, ale třeba jen dráty kvůli odrazu hluku…
Přesně. Navíc takhle je stanice ušitá na jeden konkrétní typ soupravy. V metru problém nebude, ale na dráze je realita u všech dopravců jezdit čímkoli, co je zrovna provozní.
Rozlišovat jednu dráhu od jiné slovem „dráha“ není zrovna inteligentní.
Skutečný inteligent pochopí význam sdělení i tak.
V době samořiditelných aut, letadel, a jiných dronů pojďme vyvíjet zařízení z minulého století. Může se to snad někde hodit jako protihluková stěna na koridorech, ale jinak jde o zcela zbytečný kus materiálu hyzdící okolí. V metru to ještě někde může dávat smysl jako zábrana proti sebevrahům, ale na standardní železnici nikdy nebude problém zábranu prostě obejít.
Proto je to na té železnici také pouze testovací…
„na standardní železnici nikdy nebude problém zábranu prostě obejít“
A kam se tam mezi tu nástupištní „stěnu s dveřmi“ a bočnice vozidel chcete vejít, když tu stěnu obejdete?
Pokud stěna slouží pouze „jako zábrana proti sebevrahům“… Sebevrah nástupiště nepotřebuje a skočí pod vlak prostě jinde.
já bych je zavřel az zčernaj!
Ta stěna má sloužit k zajištění bezpečnosti na nástupišti. Není to zábrana proti sebevrahům, co na tom nechápeš?
jako třeba proti tomuhle?
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/kdo-a-proc-shodil-osmileteho-chlapce-pod-vlak-nemecko/r~94edce02b37711e9970a0cc47ab5f122/
Nechápu potřebu takovéhoto zvýšení bezpečnosti. Copak dneska lidi masivně padají z nástupišť do kolejiště? To jestli je vlak řízen strojvedoucím z kabiny, na dálku a nebo jestli je vlak plně autonomní na tom nehraje roli. I automatické systémy dnes umí detekovat překážky, rozponat přeplněné nástupiště či předvídat pohyb člověka.
Dobrý!!!
Všechno zautomatizujeme, lidi vyházíme a „skláři nebudou mít co žrát“.
Všude zábradlí, podchody, nadchody, koridory… Jako pro tupé ovce.
Furt to musí minimálně někdo udržovat.
Hádejte, co se stane s tupýma ovcema, když je vypustíte volně do kolejiště?
kebab?
pyré, neboli fašírka.
Těmi tupými ovcemi myslíte vaše předky, kteří se bez těchto „moderních vychytávek“ klidně obešli? Nikam pod nic nespadli, nic je nepřejelo a ve výsledku jste nakonec přišel na svět i Vy? 🙂
Jak mohli lidé dřív vůbec existovat… ? 😀
Tou moderní vychytávkou myslíte želzenici, která vzala práci vozkům? 1 strojvedoucí odveze totéž, to 200 vozků, víte to?
Těma tupýma ovcema myslím současné cestující, někteří si totiž nevšímají, že se pohybují v nebezpečném prostření.
Vlaků jezdí víc než v minulosti a jezdí rychleji.
To by jste se divil, že nikdy nikam nespadly a nic je nepřejelo. Není to pravda.
Zábradlí, podchody, nadchody, koridory jsou nutné pro technologii (možnost současných vjezdů) a zrychlení dopravy (z nezastavujícím vlakem lze bez omezení projet, nastudujte si třeba takový Brandýs nad Orlicí, jak nástupiště v koleji zdržuje dopravu, a přejetá osoba tam byla taky).
Zrovna na tomhle se můžou skláři dost napakovat, pokud prosadí skleněná řešení.
Skláři budou vyrábět skla na tyhle dveře
Tak si rozbijte okno, ať mají skláři co žrát.
Nejen pro metro, ale hlavně (především) na nástupiště na průjezdných kolejích, kolem kterých jezdí (budou) jezdit vlaky více jak 160 km/h. Takže budou muset být i na všech zastávkách, kolem kterých se tako bude jezdit. Taková stěna bude muset být nějak ukotvena / upevněna i nahoře. Pokud by se do takové stěny opřel silný vítr…
A nestačila by jak na rychlé železnici, tak i v metru, výška zábradlí? Řekněme 1,2 m. Proti pádu do kolejiště (či odfouknutí) je to dostatečné a sebevrazi jsou vynalézaví, takže půjdou někam jinam.
U metra to ještě chápu. Tam to smysl má, ale u vlaků to smysl nemá. Nejen že jezdí ke stejnému nástupišti různé vlaky, ale i třeba výpravčí bude chtít něco po strojvedoucím a náhodou nepůjde vysílačka tak k němu půjde a nedostane se k němu pod okno? Strojvedoucí bude chtít vystupit z lokomotivy. Kam? Do kolejiště na druhé straně, kde se jezdí 160 km/h? Na nádražích jsou běžně služební přechody tak ty zrušíme taky? Vlaky na koridorech na to prostě nejsou připravené a ještě půl století minimálně nebudou.
Myslím, že v článku se psalo o tom, že vlaky budou bez strojvedoucích.
Za spoustu let možná, ale nyní? Máme zde více jak 100 různých dopravců, protože musíme počítat, že nákladní vlaky mohou taky zastavit u nástupiště z dopravních důvodů a x tisíc lokomotiv celkově, které mají možnost jezdit po celostátních drahách. Vážně si myslíte, že najednou mávnutím proutku budou všechny bez strojvedoucího? Na této trati to providitelné je, ale proto jsem napsal na konci na koridorech, protože ty na to připravené nejsou.
ale jen 15% z těch více jak 100 dopravců jsou osobní. Více jak 50% jsou stavební firmy, a nákladním vlakům, přes několik pokusů zde moc šancí nedávám.
Souhlas.
V metru samořiditelné vlaky možná, je to uzavřený systém, ale na klasické železnici nevím, to možná nějaké jednotky tratí (třeba VRT), které budou úplně oddělené. Ačkoliv počítač může být přesnější, tak bych mu zas natolik nevěřil, aby tam ten lidský činitel vůbec nebyl.
Na klasické železnici jsou již automatické vlaky provozovány, dokonce i nákladní. ( Austrálie, Holandsko). Pravda v případě Austrálie trať vede pustinou bez přejezdů a bez křížení osobní dopravou.
Mohl byste mi sem hodit nějaký odkaz k tomu Holandsku? Na netu jsem našel jen tu Austrálii. No, tak pustina, kde nic není, tak možná, ale prostě osobně bych počítači nikdy nevěřil víc, jak lidskému činiteli, ono to je dobré, pokud vše funguje, jak má, ale jak dojde k nějaké mimořádnosti, kterou nebude mít naprogramovanou, tak konečná. Ano, třeba cílové brzdění asi zas tak špatná věc, i když znám fíry, co používají raději ARR (osobně jsem na CB jel asi 2 krát, a prostě tam je nedůvěra, když se člověk blíží k stůj, jestli opravdu zastaví, jak má). A když… Číst vice »
Pocitac to vi driv nez clovek a muze rychleji zareagovat … je to jen otazka SW.
Jeste doplnim, ze za vetsinu problemu s SW je clovek. Bez lidske obsluhy je SW radove spolehlivejsi.
Počítač ví dřív, než člověk, že se náhle změní počasí?
Dobře, nějaké programy, které to dokáží předvídat jistě existují, to pak je otázka financí, zda to nebude moc drahé.
Ale furt to je jen počítač a rozhodně by ve mě nevzbuzovalo důvěru, pokud bych měl jet vlakem, který by měl řídit jen počítač, a nebude tam žádný lidský činitel, který kdyžtak může zasáhnout.
za odměnu dostane místo v čele zasloužilý šotouš který přinejhorším zatáhne za záchrannou brzdu
Nejde náhodou o automatické vlaky? Tam by měl výpravčí vždy problém, když by hledal strojvedoucího 😀
Protože to je na dráze, kde platí §1 věřím, že výpravčí bude hledat fíru automatického vlaku klidně i za 50. let 😀
Teprve se to testuje, mouchy se vychytají určitě. Navíc myslím že to budou spíš jednotky tratí kde samořiditelné budou fungovat (nebo aspon ze začátku) a zároven na nich nebude jezdit nic jiného, takže tam bude jeden a ten samý typ vlaku.
Vždycky se to tak dělalo. Nikdy se to tak nedělalo. Achjo, ta dráha na tohle myšlení zajde.
Kdyby jen draha … .
Strojvedoucí by tam být neměl (autonomní vlaky), takže si tipnu, že tam nebude ani výpravčí (DOZ). A pokud tam náhodou bude, tak bych přidal citát pana J.Haška: “ To může udělat jenom blbec!“
Pro automatické vlaky na podobných tratích by to ovšem patrně znamenalo buď redukci počtu kolejí ve stanicích na jednu anebo výstavbu podchodů, nemluvě o možnostech nákladní dopravy…
Proč? Pokud bude pevně dáno, na kterou kolej vlak přijede, není to problém.
Takže křižování bez možnosti nástupu do jednoho z vlaků?
Ne, pro každou hranu jiné dveře.
Proč? Za výhybkou přečte balizu a ví kde je
Zase, to znemožňuje jakékoliv jízdy ad hoc, atd…, navíc mi ukažte náklad, který jede v čase podle JŘ (pokud to je nějaký manipulák).
Spíš redukci parametrů budoucích osobních vlaků. Protože přijde další parametr – pozice a velikost dveří. Nákladu bude celkem ukradené, že se protáhne okolo.
Dveře můžou být naopak plus pro koridory na 160+, kde můžou sedět téměř u hrany a není třeba řešit riziko zachycení cestujících projíždějící soupravou.
U hrany (cca 1,7 m) sedět nemůžou, to by je mohl sejmout nějaký náklad. Minimálně bych to viděl na 2,2 nebo spíš 2,5 m od osy koleje, tak aby dveře nezasahovaly do rozšíření průjezdného průřezu.
Dvere a zed budou na perone, ale o par metru za zastavkou volne kolejiste?
V metru to pochopim, ale tohle mi prijde zbytecne. Autonomni vlak preci na sire trati musi mit schopnost rozeznat prekazku. To same pak muze aplikovat ve stanici.
A kde jinde by se ten systém měl zkoušet?
Trať může být oplocená podobně jako dálnice nebo dráhy s napájením pomocí třetí kolejnice (metro nebo třeba železnice v Kentu). Ne, že bych byl z plotů v krajině nějak u vytržení, ale čistě technicky to řeší problém se zatoulanými lidmi i se zvěří.
Teoreticky to situaci řeší – pokud ovšem zvíře stejně nepronikne někudy mezi plot a dopravní cestu, protože pak zase nemá kudy utéci a děsí je to …
Ano, toto se sice nabízí, ale to asi neprojde.
A co je podle vás větší hrozba? Autonomní vlak s nějakými senzory překážek, nebo 750 V v třetí kolejnici? Ta druhá hrozba je rozšířená docela dost už mnoho desítek let, i když u nás hlavně v tunelech. Ve světě je ale klidně v otevřeném terénu.
Na této věci vidíme technologické zpoždění Česka za světem. U tohoto zařízení jsem se v Londýně v metru fotil kolem roku 2000, v Dubaji bylo ve zkušebním provozu v roce 2009.
To bych zase netvrdil. Nemáme zatím plně automatické metro bez obsluhy, tedy nebyla potřeba. A jsou i mnohem starší instalace, třeba u VAL.
Ta stena se hodi i pro metro s ridicem. Fackujici se blbecci by pak nepadali pod kola metra.
To je jejich přirozená regulace.
Ale můžou vzít s sebou nezúčastněné osoby. 🙁
A v CCCP v Leningradě to bylo už někdy v pravěku.
A navíc tam existují i tzv. plně uzavřené stanice, kde se fíra (!!!) trefuje na značku, protože jinak by dveře vlaku a roury vstupů neseděly. S tím, že některé dveře se i ve stanici otevřou do zdi tunelu. Prý je to hrozný opruz na údržbu.
V Praze ma A a C automaticke dobrzdovani ve stanici, tam by problem nebyl
Jen v tom Pitěru je АЛС-АРС a voči. A stejně jezdí. I když automatiku zkouší. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D1%81%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D1%81_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%BC_%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D0%BC_%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8
Nic proti pokroku, schované v metru či někde ve sklobetonovém městě OK, ale v některých vesničkách to bude neslučitelné s okolím zastávky zrovna jako na vizualizaci, snad bude k mání i varianta dřevo-proutí při omezené výšce stěny.
Tak v článku je napsáno že to bude testováno jen v Trebenicich, věřím tomu, že po dokončení testů to zase sundaji.
No oni to určitě nevyvíjejí proto, aby měli v archívu další položku, která se nebude realizovat.
Je to experimentální kus, takže nejspíš ano. V lepším případě to rozeberou a součástky použijí jinak.
Mají jednu experimentální dráhu a na té testují kde co, toto nevím jak by si poradilo s divokým prostředím kde by to bylo vystaveno všemu od lidí až po záškodné kuny a holuby, spíš je to pokus pro různé nadzemky, metra a nebo stanice v budovách. Ono to má jednu výhodu, zabrání to snaze si zkracovat cestu přes kolejiště.
A myslíte, že betonové protihlukové stěny jsou slučitelné s okolím?
Tohle bych spíš očekával u nástupišť, které se nedají rozšířit a bude se okolo nich jezdit 200.
To že se to testuje na lokálce je jen důsledek toho testování, někde se to otestovat musí, než se to opravdu nasadí do praxe.
Ale od kolejí, po nichž se má jezdit vyššími rychlostmi, potřebujete mít takovou stěnu docela daleko, takže vám to velkou část nástupiště stejně zablokuje!
Viděl bych vzdálenost 2,5 m a aby to vydrželo dynamický poryv větru, nebo jak nazvat ten vítr co vytváří průjezd vlaku.
Ony jsou i nějaké statické poryvy větru?
No, asi ne, jestli „poryv“ znamená prudké změny proudění.
Nejsem meteorolog.
Pro metro docela fajn, pro venkovní železnici zbytečně a draze oběžující.
Na železnici je daleko levnějším nezasekávajícím opatřením nedělat tak imbecilně úzká nátupiště, jako je to na obrázku, když se tam vejde i 2x širší.
Jenže to by letitá pijavice české železnice AŽD tolik nevyrejžovala.
A prostor pro široká bezpečná nástupiště je všude neomezeně?
Třeba takový Morava? Jak by to tam mělo být uspořádáno? A teď se prý uvažuje i rychlost 200, jak by se mělo upravit ostrovní nástupiště u hlavní koleje do Pardubic, aby to bylo nějak bezpečnější?
Moravany…
I pro metro je to zbytečné, v Budapešti jezdí linka 4 bez strojvedoucí a taky tam ve stanicích nemají žádnou stěnu.
Tak ono záleží na legislativě…
Já bych tedy čekal, že se legislativa bude v budoucnu sjednocovat.
Nebo v Norimberku. Ale zbytečné to není. Je to ne úplně nahraditelné poměrně složitou technologií optické a radarové detekce pádu a nemá to schopnost zabránit třeba sebevraždám. Navíc stále trpí na falešné detekce. V tom jsou nástupištní dveře primitivně účinné a nenahraditelné.
Tam, kde je velká frekvence cestujících, jako je většina velkoměst v Asii, je to spíš nezbytnost než potřeba. Ale mají to třeba jen v centrech měst. Takže záleží na konkrétní stanici.
Zajímavé to bude časově. Pokud se otevřou dveře vlaku a následně dveře skleněné příčky a opačně při zavírání, tak odhaduji, že ve stanici stráví vlak několik vteřin navíc. K tomu mi přijde, že je to zbytečné zaízení, protože moderní jednotky se s otevřenými dveřmi nerozjedou (pokud je systém funkční) a pohyb v kolejišti se tím moc neovlivní, protože jedinci přecházející po kolejích kdekoliv nebo skákající pod vlak to budou dělat stejně.
Ještě zajímavější to bude až se neotevřou dveře stěny a lidí mezi tím budou hledat nový východ z vlaku, než ho najdou počítač jim zavře a jedou dál…
Nedavno jsem v Chebu okrikl cestujici co 10 metru od podchodu prechazeli pres koleje i s baglama. Bez vysledku. Vysoka nastupiste jim evidentne nevadila. Pokud mas takovou inteligenci nekterych cestujicich, tak bohuzel fyzicke zabrany jsou nutnost.
Tak nenalhávejme si, že to venku na železnici někdy bude – vyjma tohoto testování. Především to dozajista bude sloužit jako reference výrobce pro ucházení se na výstavbě nové trasy bezobslužného metra, kde tyto nástupištní stěny mají být osazeny. Další věcí je údržba, spolehlivost atd. V metru to má zálohované napájení. Venku? Pochybuji o tom, že by pro napájení byly použity dva nezávislé přívody anebo by to mělo vlastní UPS. O UPS se na x železničních stanicích nikdo starat nebude, respektive to každý smete ze stolu jako neproviditelné z důvodu nedostatku lidí. A se spolehlivostí? V metru bude stěna spjata s… Číst vice »
Pane Chrdle, místo těchto experimentů, byste se měl spíš starat o to, abyste měli v provozu všechny sprintery. To co předvádíte poslední měsíce, to si říkáte „prestižní firma?“ Ze čtyř sprinterů jezdí pouze jeden. A doporučil bych Vám, abyste si vyzkoušel jet jako cestující. Sedět v prostředím článku to je něco neskutečného. Neslyšel jsem, že by bylo něco víc hlučného jak zmíněný sprinter. Takže mám otázku, jak je možné, že Vám to kraj stále toleruje? Že jezdíte oprejskanými 810? Nyní jsou školáci doma, ale zkuste si jet odpoledne spojem, kdy se vrací domů. … Vlastně, oni Vám nejezdí, už ani… Číst vice »
A co si zapůjčí od jiných tak po vrácení se těžko dává do pořádku.
To je pravda ve smlouvách je psáno že má T4 a U10 jezdit sprintery na T4 jsem osobně sprintera viděl pouze jednou jinak vždy 810
A smí to být Mercedes-Benz Sprinter?
Sprintery jsou skutečně šroty, doufám že jsou tam jen dočasně a že firma časem pořídí něco lepšího. V létě jsem měl tu čest si to vyzkoušet a něčím tak rozhrkaným jsem jel snad jedině u GWTR na Šumavě, kde je to to samé. Jízda na švestkovce mi jen prokázala, že za hlučnost a otřesy může skutečně vozidlo a ne stav trati (který je na švestkovce velmi dobrý). Tohle fakt nemá nic společného s komfortním cestováním, ani zdaleka.
V nejbližší době fakt ne , ty jednotky mají úpravy aby mohli samy jezdit
Ehm…mínusáři…vám snad regiosprinter přijde jako komfortní vozidlo? Když je tam mnohem větší rámus, než např. v tramvaji 14T a třese se to jak osika během jízdy i na kvalitním železničním svršku?
Apmz to není, ale jako lehké regionální vozidlo mi to na české poměry přišlo dost komfortní.
Komfortní to vozidlo v úpravě interiéru, kterou si Chrdle nechal udělat s poukazem, že prý „kraj“ chtěl vozidlo s co největším počtem míst k sedění, rozhodně není ani náhodou !!!
Že se tu zparchantělost vozidla snaží aspoň trochu eliminovat Chrdleho personál svojí slušností, vstřícností a ochotou, to je sice pravda, ale to na věci stejně nic podstatného změnit nemůže.
Klid, klid, nebo vám praskne cévka. Přemýšlím, jestli je to horší než Regionova nebo 810. Hm, ne, je to lepší, o hodně.
Tak 814 i 810 je oproti regiosprinteru luxus. V regiosprinteru totiž chybí prostor pro „běžné“ cestující, resp. je ho tam velmi málo. Třetinu zabírá prostor pro kola a kočárky se sklopnými sedačkami, třetinu zabírá záchod a tu prostřední třetinu zabírá právě ten prostor pro ostatní, který je kvůli tomu téměř zanedbatelný. To je asi jako kdybych vypravil regionovu jen s tím jedním nízkopodlažním článkem a ještě bych ho zbavil toho zvýšeného prostoru se čtyřsedačkami vedle průchodu mezi vozy. A pokud jde o hlučnost, tak tu regiosprinter prohrává na plné čáře i s 810 po modernizaci. Modernizované 810 totiž mají alespoň… Číst vice »
Já to věděl, nenahraditelný luxus 810 (a 814).
Co se týče té hlučnosti, tak hlučná byla 005 a 007. Naopak, když člověk jel v 008 nebo 010, tak ani neslyšel, že jede. Takže pravděpodobně to byly nápravy? kola? Takže třeba už není tak hlučná, ale rachot to byl neskutečný.
Ale hlavně, že pan Chrdle vymýšlí typu, „Dneska s Vámi jede (a jméno průvodčí)“ velice podstatná věc. Určitě bych chtěl, aby všichni věděli jak se jmenuji a hulákali na mě. Ale to, že jim mašiny nejezdí, to už není podstatné…
Trať je krásná, stroje naoko taky, ale jinak katastrofa.
Hezký den, ano je to velmi tvrdě napsáno, ale je pravdou, že máme nyní v provozu pouze jednu motorovou jednotku RegioSprinter a vůbec nás to ve vtahu k cestujícím netěší. Nemluvě o sankcích, které nám v souladu se smlouvou přichází od Ústeckého kraje. Problémem je současná pandemie covid-19. Máme sjetá kola na 3 jednotkách a velmi těžce jsme v Německu sehnali náhradní. Nyní se musí nalisovat na osy. Bohužel, speciální lisovny z důvodu šíření koronaviru nepracují a nebo mají velká omezení. Za normálních podmínek bychom už dávno jezdili pouze s jednotkami RegioSprinter a motorové vozy 810 by byly přichystány pro… Číst vice »
Tedy nic ve zlém, ale jak dlouho vydrží ty náhradní a kde se potom budou shánět další? Nebo tyhle přežijou plánovanou životnost zbytku? Protože se obávám že pokud se teď sháněly velmi těžce tak příště se budou shánět ještě těžčeji…
Ještě budeme vzpomínat na modré zábradlí .
Oni ty dveře určitě umí taky v modré
to bude krása….