AŽD dokončila modernizaci Švestkové dráhy. Vlaky automaticky kontrolují trať, není ani metr modrého zábradlí
Jednotka RegioSprinter na Švestkové dráze. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD Praha
Společnost AŽD Praha dokončila modernizaci trati z Čížkovic do Obrnic, kterou v roce 2016 koupila jako nevyužívanou od Správy železniční
Tak už nám to jezdí a jezdí to suprově.
Jen počkejme, až napadnou tři centimetry sněhu a lidi se na těch šikmých rampičkách nebudou mít ani čeho přidržet…
Náklady 100 mega – tak určitěeee. Kdyby to AŽD modernizovala pro jiný subjekt, tak by to cenu vystřelilo minimálně 10x výš.
To je ale překvapení, že jako dodavatel nikdo nedělá za náklady, co? Vy Tam na tý Moravě ste slušný poloopice…
Kdyby za náklady – AŽD svým prohlášením věší bulíky na nos a o***ává daňové poplatníky, když si rozděluje zakázky na SŽDC s kamarádama. Tenhle výstavní cirkus, vymeták pár p*delí někde v zapadákově v Čechách si platíme my všichni, AŽD si může postavit vzdušné zámky díky miliardám, co jsme do ní prostřednictvím SŽDC nalili.
To je dobře, že se do projektu zapojili i studenti z ČVUT, když jsem se modernizací a oběhy vozidel, na této trati, jako student ČVUT zabýval, reálně se nic takového ještě nepřipravovalo, respektive asi připravovalo, ale nebyly to veřejné informace. A jsem rád, že mé plány se v podstatě staly skutečností, i když podoba stanic je úplně jiná, než jsem navrhoval (a dokonce s „modrým“ zábradlím), jako celek to však bude fungovat velmi podobně.
Většina železničních dopravců, kteří mají v prosinci vstoupit do dopravy ve veřejném závazku chrlí tiskové zprávy o tom, jak jsou báječně připravení a jak to s nimi bude skvělé. Jediný dopravce, který zatím žádnou takovou tiskovou zprávu nevydal je Landerbahn. Došlo k nějakým komplikacím?
Ústecký kraj vydal včera aspoň tohle:
https://www.kr-ustecky.cz/novinky-na-zeleznici-v-usteckem-kraji-zezelenaji-i-nektere-vlaky/d-1739202/p1=204698
– ale žádné skutečně kvalifikované informace na www stránkách Die Länderbahn CZ jsem včera neobjevil.
K jedné změně dochází…čekáme na vysvětlení kraje, proč s ní souhlasil.
Tomu zábradlí nerozumím. Ono tam skutečně není, nebo je jiné barvy? Není to nebezpečné pro normálního cestujícího?
Ten nadpis si beru osobně.
No vidíte, mně se „modré“ zábradlí docela líbí a když jsem se, co by diplomová práce, zabýval modernizací stanic na „Švestkové dráze“, tak jsem okoukal vzor zábradlí (i když zrovna ne modrého), v tehdy nově vzniklé zastávce Praha – Podbaba a přesně tímhle zábradlím jsem obehnal, mylsím, celé Třebívlice xD
Díky bohu, že to nakonec udělai podle projektu někoho, kdo něco umí.
Jako vtip dobrý.
Jo, jako vtip by to bylo dfobrý, aler vypadá to, že to myslíte vážně.
Já si zrovna v Podbabě žádného zbytečného zábradlí nevšiml. Žluté zábradlí má tu funkci, aby lidi nepopadali do podchodu. Snad jedině na bubenečském konci u druhé koleje kousek sousedí s vegetací, kde by nutně být nemuselo. Zbytek jsou hlavně protihlukovky.
A kdo říká, že je zbytečné?
Tak tam je jediná šikana dána tím vstupem do podchodu a obecně faktem, že kvůli stížnostem místních (jak je na Praze 6 zvykem) je to při přestupu z vlaku od Holešovic na tramvaj poměrně daleko. Resp. o dost dál, než to bývalo mohlo být.
takze OptoaSense nasazenej na dalsi trati… umi to poslouchat i blizky hovor… nejen prujezd vlaku…
Optasense posloucha uplne vsechno, ale hovor nezaznamenava tak jako zaznamena prujezd vozidla nebo nejakou mimoradnost. Tedy milenci sdelujici si intimni zazitky z partnerskeho zivota mohou byt v klidu, zaznamenani (zatim) nejsou 😀
no ja u neho sedel… vejsky tam nejsou ale hovor trataku byl srozumitelny. bere to jen blizke pole, ale bere. je zretelne slyset i prelet letadel, maji charakteristicke frekvence.
Na nějaký „šourům“ Chrdlemu kašlu, ale zajedu si tam. Do Třebenic. Pokud Chrdle nelže, mělo by to stát 22 očí. Navlas stejně jako bus DÚK a dokonce o minutu kratší jízdní doba.
Když budou prodávat pouze DÚK, tak vždy bude cena stejná jako u autobusu, i kdyby se DÚK zdražil, ale to dává logiku, ne?
Od určitého kalendářního a zejména služebního věku (řekněme 20-25 odsloužených let) pochopíte, že logika a železnice jsou dva neslučitelné pojmy.
Dnes to člověk pochopí hned první týden na dráze. Ale zrovna tohle ještě logiku má, neboť je to jeden a ten samý tarif.
Zužujete pojem železnice jen na SŽDC a ČD. Takže těch řekněme 20-25 odsloužených let vám nasadilo klapky na oči, pro které nevidíte i jinou železnici. A ta u nás opravdu existuje.
Dokonce dvě: HO a TT.
Na to není potřeba na dráze pracovat, aby člověk pochopil, že na dráze se logikou nic neřídí.
Už se těším na Probefahrt ! Na Švestkovce by neměla chybět slivovice , alespoň na vybraných nádražích bez vyhřáté čekárny 🙂
Já se pro změnu těším, až vlna Probefahrten opadne. Dříve mě tam nikdo nedostane. Zdeněk Chrdle jako fíra mně nijak nevadí, stejně ho neznám a znát nechci. Spíše bych se ježil, kdyby tam jezdil legendární konfliktní fíra Zdeněk K., ale toho už prý vyrazili. Doufám, že ho Chrdle nepřijme.
Měl jsem tu čest poznat pana generálního, jako fíru, i pana Zdeňka K., oba jsou to velice slušní lidé a doufám, že i nadále bude pan Zdeněk K. jezdit, protože se dovede o cestující starat jako málokdo. Za poslední minimálně 2 sezóny, patří Zdeňkovi velké díky, jakou úroveň jeho vlaky vždycky měly. Jen pro vysvětlení, Zdeněk jezdil i jako vlakvedoucí.
Pan Z. K. je koukám známý všude. 😀 Ale prosím, ne. Všechno se má dělat s mírou. On to doopravdy už přeháněl.
Tak jediný, co mi na něm asi vadilo, že posílal lidi si kupovat lístky do pokladny ČD, přestože tahle povinnost ve vlacích AŽD, během sezónního provozu, nebyla. Jinak víc takových lidí na dráze, jako je Zdenda.
„Probefahrt“ už jste prošvihl, proběhla (resp. proběhly) už o posledním říjnovém víkendu ještě jako součást letošního sezónního letního víkendového provozu, a pokud si vzpomínám, netekla slivovice (žádné švestky už se tam dávno ve velkém nepěstují), ale Metaxa a ještě něco dalšího – proto už také vím, jaký hrůza je ve výsledku ta modernizace interiéru těch německých ojetin …
Já jí neprošvihl. Bylo to super.
Jinak je potřeba si uvědomit že AŽD je zabezpecovacka firma, takže zabzař je opravdu moderní. Ale co se týče stavebních prací tak to je rekonstrukce na úrovni roku 1985.
Ale jestli se jezdí 100 km/h, tak co víc.. v ČR.
A není ta rychlost 100 km/h jen na úseku Lovosice – Čížkovice? A to není švestkovky, ale trať pod správou SŽDC?
Ne, není. Bavíme se o 4 úsecích čistě mezi Čížkovicemi a Obrnicemi.
To ano ale na stovkách km tratí se u nás jezdí pomalu, především kvůli absenci moderního zabzař.
jehož výhradním dodavatelem je AŽD Praha 🙂
Noo. A kdy někdo rozumně ivestoval do nekoridorových tratích. Naposledy a poprvé v roce 2015.
dneska se opravují nebo připravují stovky km nekoridorových tratí apř vedlejší 114.
Pokud to nebude zabetonování do nevyhovujícího stavu, nýbrž zlepšení, pak OK.
AŽD dodá (v tom bych problém neviděl), když SŽDC objedná a hlavně zaplatí (toto je klíčové) .
A kdo si ho výhradně vybírá?
a jaké jiné firmy by to byly schopné dodat?
A za kolik?
Jak může být AŽD výhradním dodavatelem ZZ, když tu existuje přinejmenším ještě Starmon…?
To je skutečně kvalitní argument:)AŽD Praha podíl 51%. Za tyhle příspěvky máte v AŽD nějaké prémie?
Které to jsou? Reálně to bude tak v 90 % dáno neexistencí koncepčního plánování oprav u SŽDC.
Čekal jste ostrovní nástupiště a přístup podchodem, který na druhé straně vede k několikapatrovému parkovišti P+R?
Ještě věž pro kola, aby měli šlapálisti kam uložit kola, až absolvují náročnou jízdou vlakem…
Nu, na mnoha místech dodnes bohatě stačí a dobře slouží stojan, kus odstavné plochy.a úrovňové přechody. Naopak podchod nebo složité odstavení vlastního prostředku by byly uživatelským zhoršením. A když je přímá vazba na autobusy do okolí bez pochodového cvičení, je to ideál.
Železniční svršek původní nebo ze použitého materiálu, na železniční spodek a mosty se nesáhlo. Stačí?
Ale uznávám jsem stavař ne šotouš.
Regionální dráhy se z užitého regenerovaného materiálu staví a rekonstruují běžně, ovšem na Švestkové dráze, minimálně kolejnice, jsou nové všude, nebo ne? Pokud železniční spodek a mosty nevykazují závady a odpovídají novým potřebám tratě, proč by se měly rekonstruovat? I když byla trať v relativně špatném stavu (vyhnilé pražce, ojeté kolejnice tvaru T, A, výhybky na ocelových pražcích, propadlé styky, závady v GPK, zarostlá vegetací, velké propady rychlostí kvůli přejezdům..), sjízdná byla celá a dokonce i pro nákladní vlaky, takže všechno to, co na trati AŽD nechalo udělat, je jen zlepšení původního stavu. Kdyby se AŽD o toto všechno nezasloužilo,… Číst vice »
Až na to poslední souvětí naprostý souhlas – cyklisté by se tam neproháněli, ale jezdily by tam maximálně letní Šatavovy víkendové motoráky jako několik předchozích roků, a nejezdilo by se tam ani tou šedesátkou, jaká tam jako NTR (tuším) bývala původně.
No možná máte pravdu, tato dráha není trnem v oku, jako Kozí dráha, kde se všemožně snaží zabránit jejímu obnovení.
K tomu zábradlí.. kolik stanic a zastávek je bezbariérově přístupných? A výšku nástupišť mají 550 nad TK. Jsou opravdu potřeba bulvární a zavádějící nadpisy?
Nezaznamenal jsem ze strany SŽDC nikdy argument o tom, že zábradlí se budují kvůli bezbariérovosti. Naopak vím o x místech, kde zábradlí vyrostlo na místech, které opravdu nejsou bezbariérové přístupné.
Vážený pane Sůro,
věcně Vám věřím, ale příště, prosím, zkuste napsat:
… kde zábradlí vyrostlo na místech, která opravdu nejsou bezbariérově přístupná.
(tři opravy)
Předem děkuji a přeji krásný den!
dejte sem emajla, naposilam vam spoustu fotek, kde je zcela nesmyslne zabradli a dokonce i misto, kde se vuboc nejde k zabradli dostat.
Neodpověděl jste kolik stanic je bezbarérově přístupných? Jinak zábradlí se musí budovat u míst je je rozsah výšek větší než půl metru, a přístupových rampách a chodnících, dále u schodišť od šířky 1,5 m oboustranně. atd. Samozřejmě pokud je stavební zásah minimální jako zde tak zřízení zábradlí omezíte.
Mě zajímá jediné: proč AŽD modernizuje dle stávající legislativy trať tak levně a úsporně (např. bez zábradlí) v porovnání se SŽDC. A to, že tam není modré zábradlí, prostě trkne po průjezdu Čízkovicemi, velmi do očí.
Jednoduchá odpoveď, AŽD trať nemodernizovalo ale opravovalo a dělalo takové opravy, které ani nevyžaduje stavební povolení (vím o čem mluvím sám sem účastnil oprav v úseku Sedlec-Bělušice) tedy se k tomu nevyjadřoval dotčené orgány. Jak jsem psal výše stavebně se nešahalo do mostů, železničního spodku. v železničním svršku se vyměnily pouze vadné pražce a kolejnice, nástupiště se opravily do původní podoby. Nové prvky především kabelizace se povoluje pouze územním rozhodnutím.
A taky dost pochybuju, že si sami sobě účtovaly za PZS (přejezdové zabzař) 10 milionů. a staniční zabzař další desítky milionů.
Hmm, takže ta optika podél trati je z doby císaře pána?
Tak proč SŽDC nejde cestou oprav a dělá opičárny typu Čížkovice?
Tak SŽDC dělá spousty pouhých oprav, ale jako opravu to lze vykazovat jen do ceny 30 milionů. Pak se stavba musí schvalovat přes CK MD. Nevěřím tomu že by SŽDC prošla stavba za 100 milionů na který by nebyl zajištěn bezbariérový přístup. Dále nelze opomenout že je státní organizací na kterou bohužel mají vliv i politici a jsou různé tlaky obcí, různých spolků a spousta protichůdných názorů. Taky oprava probíhá zpravidla na provozvaných tratí, tak je tlak toho udělat během výluk co nejvíc zpravidla se jedná o mosty. V soukromé firmě ředitel rozhodne co se udělá a nikdo to moc… Číst vice »
Reálně ta oprava trvala necelý rok. Před tím se na ní nic moc nedělalo. Rozkouskovat opravy do 30 milionů není přeci takový problém:-)
My jsme tam začínaly vyměňovat v roce 2016, např. fotogenická stanice Třebívlice se dělala v roce 2017.
Tak rozkouskovat by to šlo, ale myslím že by to nebyla ta správná cesta. Je pravda že spoustu našich zákonů a norem je nesmyslně přísných (nejen v tomto oboru). Např. rozhodnutí MD o implementaci evropských TSI na všechny tratě ne jen na TEN-Tové tratě jak požadovala EU.
Jste lektor nebo lektorka („My jsme ta začínaly…“)? Jinak o zbytečnosti TSI mimo TEN-T žádná, zvláště když si to tací jako AŽD dokáží vyřešit po svém.
V tomhle má Lektor pravdu, ta oprava probíhala několik let, výměna a oprava svršku, kácení, výkopy na kabelizaci, rekonstrukce stanic, stavba provizorních nástupišť, rekonstrukce přejezdů, výstavba PZZ, SZZ, stavba definitních nástupišť, rekonstrukce výpravních budov, výstavba nové komunikační sítě, likvidace nepotřebných staveb, finální výměna kolejnic, zřizování bezstykové koleje, zřízení dočasné a finální výstroje trati a další. Opravdu se to dělá průběžně.
No, a tím spíše to lze formálně realizovat formou menších dílčích akcí – tak proč to SŽDC tedy nedělá podobně, zejména když jde tu o opravy budou, jinde zase o modernizaci zabezpečovacího zařízení, atd.?
No, podobně to na většině tratí SŽDC nejde, protože tam je celotýdenní provoz a rozkouskovat výluky na 3 roky, to by asi moc neprošlo. Na Švestkové dráze byl provoz od jara do podzimu a jen o víkendy, takže rozsáhlejší práce ve stanicích se dělaly mimo sezónu a dílčí výměny pražců a kolejnic se daly udělat přes týden, když nic nejezdilo.
Jasně, rozkouskovat akce po x milionech není problém. Problém je, že poté se na webech podobných zdopravy.cz dočteme jak SŽDC rozkouskováním stavebních akcí obchází zákon o veřejných zakázkách…
Ano, spousty obcí mě vyžadují, aby svým občanům prodloužily cestu na vlak. Obecním politikům to zvyšuje oblibu u obyvatelstva a volební preference. 🤡
Tak jestli Vás instaluje starostova firma, vůbec bych se nedivil.
Ostatně les značek na cyklostezce (na každé křižovatce 2* konec cyklostezky a 2*začátek cyklostezky) je taky vtipný.
Fakt si myslíte, že o podobě reko majetku sždc rozhodují starostové obcí, který ho maj v katastru? A fakt si myslíte, že starosta rozhoduje o tom, kam se umísťují dopravní značky? Tragický, jak je tedle národ nevzdělanej (a o to kategoričtější oudy je tu zvykem vynášet).
Cyklostezky jsou zpravidla místními nebo účelovými komunikacemi ve vlastnictví obce, a v malých obcích bez rady za obec v takovýchto věcech zpravidla rozhoduje starosta – o dopravním značení fakt nebude hlasovat celé zastupitelstvo.
plácáte kraviny: http://www.rokvobci.cz/rukovet-starosty/detail/207-umistovani-dopravniho-znaceni/
Otázka taky může být kategorizace peněz. Není vyloučené, že na modernizace/optimalizace/rekonstrukce SŽDC sežene peníze snáz než na pouhé „opravy“…
A pak jich možná o to víc utratí za tuto a podobnou „kosmetiku“ než za funkci…
Jak dlouho se zabýváte železnicí? To jste si ještě nevšiml, jak u tohoto podniku probíhají stavební zakázky? Jaké nadstandardní vztahy se udržují s dodavatelskými a projekčními firmami? 🙂
Všiml, ale přímé důkazy se hledají těžko:-)
Přímé důkazy prakticky neexistují. Odpovědní jsou si velice dobře vědomi toho, že by mohli mít co vysvětlovat orgánům činným v trestním řízení.
Nástupiště do původní podoby? A že jsou v uplně jiných polohách, než byly původně a z jiného materiálu a možná i výšce (neměřil jsem to), to je původní podoba?
A zrovna na sousední trati 114 by to zábradlí bylo tolik potřeba a není tam, protože podle současných předpisů být nemusí.
A v Třebívlicích u krajní koleje to není 550 mm nad TK? To je bezbarierové i bez zábradlí. Ten perónek mezi kolejemi je logicky nižší (protože úzký) a tím pádem není bezbarierový.
Jenže SŽDC mnohdy buduje zábradlí i tam, kde nebrání vůbec před ničím, maximálně před šlápnutím do psího exkrementu. Třeba na rozhraní trávník – nástupiště, kde žádný výškový rozdíl ani není (trávník přímo navazuje), jako je tomu třeba na zast. Jinočany (trať Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun). Jen tam, pravda, není zábradlí modré, ale šedivé.
A vadí tam něčemu?
Když nic jiného, tak to stojí peníze. A pokud ničemu nepomůže, tak jsou to zbytečně vynaložené peníze. A v uvedeném případě může komplikovat sekání trávy.
Tak jak zde bylo zmíněno, to zábradlí už je pár drobných v ceně toho všeho. I když nebude svah z perónu dolů moc prudký, tak není asi příjemný, zejména ve večerních hodinách se svalit dolů, přestože by toto svalení asi nezpůsobilo závažné poranění. Zábradlí za perónem má být vždy.
Já se omlouvám, ale kam že by se to měl svalit? Na ukázku třeba ta zastávka Jinočany (administrátoři jistě prominou odkazy):
– https://bit.ly/36rBHlk
– https://bit.ly/2YCFHfS
Nebo tady jedna ohrádka z Jeseníku, kde zábradlí chrání zábradlí:
– https://bit.ly/2LHrmcU
A co je na tom špatně? Teda v Jinočanech by to chtělo nějak zakončit a že tam použili docela nemoderní typ zábradlí, to už je otázka vkusu a preference, ale takhle nějak by měly zastávky vypadat.
Jo, minimálně nás estéty z toho bolí mozek.
Především údržbě zeleně. Ale to mne ani tak nenapadlo nad tím uvažovat, protože především proč jej tam dávat, když stojí peníze, a to hned dvakrát – 1. pořízení a instalace, 2. jeho údržba (ono čas od času prostě potřebuje natřít, i když je „bezúdržbové“). Zkuste si třeba představit, že podobný kus zábradlí postavíme do volného prostoru, veřejného prostoru. Také v uvozovkách „ničemu překážet nebude“ – vozovka vede jinde, chodci a cyklisté to mohou obejít a v ceně rekonstrukce řekněme náměstí to jsou skutečně drobné. Ale proč? Proč dávat něco, co není nezbytně zapotřebí, někam, kde to nedává vůbec žádný smysl,… Číst vice »
Epesní je Beroun – Rakovník. V B.-Závodí se zábradlilo tak zuřivě, až byly prachy na perón jen tak krátkej, až se k němu nevejdou ani dvě spojený dvojvagonový Regíny, a muj jasnej favorit je Křivoklát, kterej se musí vidět, neb slovy je nepopsatelný :)))
Ukázka z Křivoklátu je vidět v náhledu první fotky na Mapách.cz.
Ale na Křivoklátě podle fotky netradičně není modré, alébrž zelené!
myslíte tuhle? 🙂 https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_B_C/jRf4L3.jpeg?fl=res,667,500,1
Ono se tak neargumentuje nejspíš proto, že to zábradlí není prostředkem k dosažení bezbariérovosti, ale jejím důsledkem – padat z půl metru, ještě k tomu někdy do kolejiště, fakt není ono…
Doporučuji Vesec u Liberce. Kde je zábradlí i na rovině mezi chodníkem a trávníkem.
Na jakých úsecích jsou jaké rychlosti?
Když se chce, tak to jde! A ty normy na to modré zábradlí tedy platí jen pro SŽDC a pro soukromníka ne, nebo jak to mám chápat?
Třeba tak, že SŽDC je vždy papežtější než papež.
Koukně te se třeba na trať 114 Lo-Lo, tam zábradlí taky moc není a zrovna tam je docela pořeba.
Ony ty normy neplatí ani pro SŽDC, problém je čistě v tom, že tragédi ze SUDOPu prostě nic jinýho nakreslit neuměj.
Tak že něco nakreslí je hezký, ale někdo to taky musí schválit.
Takže: třeba tohle je taky podle norem – https://www.mestocernosice.cz/e_download.php?file=data/editor/842cs_103.pdf&original=SUMarchitekti_CernosiceNadrazi-studie_20190717_screen300.pdf a SŽDC s tím nemá problém, naopak to přebírrá do projektu rekonstrukce. Jedinej rozdíl je v tom, že to kreslil architekt, a né nějakej zoufalec ze spolku neumětelů, kterej od roku 1993 nepotřeboval aktualizovat Auto CAD. Pro úplnost uvádám, že nějakej zoufalec ze spolku neumětelů, kterej od roku 1993 nepotřeboval aktualizovat Auto CAD, to původně samozřejmě nakreslil taky a vypadalo to jak nějaká obzvláště hnusná zastávka na koridoru někde před Pečkama. A argument asamozřejmě taky byl, že jinak než tkhle se to podle norem nakreslit nedá.
V Ústeckém kraji závory z hliníku? Ty tam asi moc dlouho nevydrží.
Dokud si bude Ferro Magnetti myslet, že je dřevo, tak vpohodě.
A nejsou náhodou z plastu?
Z kompozitních materiálů xD
Háčky na kabáty a stolečky budou a klimatizace bude stíhat?
Buďme rádi, že se trať oživí… Teď tady budete řešit, jestli budou stolečky a háčky… klasika čecháčství…
Tak na Šumavě je to (v případě stejného vozidla) jedno z hlavních témat, že.
Ale chápu, tento pán je spasitel lokálek, ten se nekritizuje.
Proč rádi k čemu je to prospěšné možná jen pár lidem co jsi na hrabou dotace pro nás jen překážka na silnici a rušení houkáním doufám že postupně zrušení autobusů
Jo vy chcete zrušit i autobusy, aby vás ve vašem autíčku neotravovaly? 🙂 No jo, vystačíte si už pomalu sami s tím blokováním sebe i ostatních navzájem, to je fakt. Ale také nechcete, aby vám autíčko vzali, tak nám, co i vám šetříme místo (a potenciálně i zdroje), ten vlak laskavě taky nechte. Křižovatka pro Vás překážkou není? 😮
Hlavně že tam je aspoň záchod, Länderbahn v těchto tramvajích záchod prý nemá. To se máme na co těšit.
AAA: Nic z toho ta vozidla pochopitelně v potřebném množství nemají, ale protože to vytopit v zimě pořádně nepůjde, tak by to teoreticky ani tak nepřekonatelně vadit nemuselo – mnohem horší je, že se na ty „letecké dvousedačky“ ani normálně vzrostlý člověk nevejde ani bez bundy či kabátu, natož ve venkovním oblečení. Takže nebudete-li mezi prvními asi 30 nastoupivšími, máte codo jakž-takž pohodlné cesty vsedě smůlu, zejména měříte-li na výšku víc než asi 170 cm.
Jen ten název AŽD Praha působí ve švestkovém kraji pod Košťálovem trochu nepřirozeně, nebylo by na škodu zavést obchodní značku. Klidně odkazující na švestkovou dráhu. ( Plum’s Rail, Středohorský express, Středohorská místná dráha, Pflaumebahn). A teď mínusy 🙂
Já bych zavedl partnerství s Rudolfem Jelínkem! S chutí do švestek!
Jelínek je moc daleko (a „vysoko“), tady v oblasti působí Sady Chrámce, ti taky dělají destiláty.
S Rudolfem Jelínkem by asi byl v železniční síti problém. Už máme rj railjety, RJ Regiojety, a teď ještě er-jé Rudolf Jelínek? Ať raději zůstane to partnerství v tekuté formě.
Obchodní název traťe je Švestková dráha. Její logo je na všech materiálech i na vozech.
Yes! Traťe! Telefon či počítat nezaznamenal chybu?
Jsem jednoznačně pro „Plum’s Rail in the Plum Region under Cabbage Stalk Hill“.
Teda vlastně …Castle. Sorry.
Jen škoda, že tam není to původní logo, co vymyslel Karel Mikolášek. To původní logo je třeba v Mostě na listech překlápěcího Pragotronu.
Jo jasně, „Plum’s Rail“ bude ve švestkovém kraji pod Košťálovem působit přirozeněji – sudkulati tentoriae tueae cara ristupiae
Jo jo, čeština zde bude za chvíli cizí jazyk.
Hlavně už to ovšem dávno není žádný „švestkový kraj“ – z toho ovce, co se tam teď většinově pěstuje, vyrobíte nanejvýš tak calvados …
V komunikaci např. na webu nebo sociálních sítích společnost vystupuje s modifikovaným logem, na kterém je pouhé AŽD bez doplňujícího nápisu Praha pod logem. Jinak je název AŽD Praha takto zapsán v Obchodním rejstříku…
bez modrého zábradlí? hereze! to nemůže fungovat a vlaky tam zajedou stovky lidí!
protože železniční zákon praví jasně:
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
Když děláte opravu, stačí Vám dodržet normy z doby kolaudace. Když děláte rekonstrukci, musíte dodržet aktuální normy. V tom je celý ten zakopaný pes.
Způsobů jak zabránit nebezpečnému pádu člověka z perónu na trávník před nádražím je několik. Například snížený obrubník (jako chodník x přechod pro chodce)
Jenže to zábradlí taky nemusí chránit jen člověka před pádem, ale třeba trávník před ušlapáním 🙂
Trávník před ušlapáním? 😂 A na soukromé trati ušlapání trávníku nehrozí, nebo hrozí méně než na trati provozované státní organizací SŽDC? Nebo tam mají vysazen nějaký rychloregenerační trávník? Některé argumentace jsou vyloženě, omlouvám se, komické.
irionie, říká vám to něco?
Nutno dodat, že neexistence modrého zábradlí na Švestkové dráze je způsobena i tím, že tamní stanice (Třebenice, Třebívlice, Libčeves) NEJSOU bezbariérově přístupné (ale byla u nich použita nižší a užší nástupištní hrana), tzn. nemají vysoké/široké postranní či poloostrovní nástupiště.
Tzn. ano, bez modrého zábradlí, ale za cenu „ne-bezbariérovosti“.
A proto tam mají bezbariérové toalety 🙂
Tak na toaletách samozřejmě modré zábradlí být může.
Co je definice bezbariérovosti? Například Třebívlice mají bezbariérový přístup na nástupiště i přechod přes koleje.
Hrana u první koleje určitě není 550 mm nad TK.
Veškeré modernizace SŽDC vysvětluje tím, že jinak to dělat nejde. Tady to najednou jinak dělat jde. Jinak první kolej v Třebívlicích má nástupní hranu dál, na té fotce to není vidět a řekl bych, že tam 550 mm je.
Není to třeba proto, že SŽDC staví zpravidla s přispěním evropských peněz a kdo platí, ten poroučí?
Mohu poprosit o ten rozkaz z EU na modrá zábradlí všude, kde to je jen možné?
Jojo, to bude taková ta klasika, jak něco zlej Brusel nařídil jen chudákům Čechům – jako třeba balit koblihy do igelitu.
Zajímavé, že přestože stavby projektují různé společnosti (Sudop je sice monopolní, ale už dávno ne jediný) a různé společnosti je i staví, použitý typ zábradlí je vždy stejný. Čas od času se změní barva a modrou vystřídá zelená, červená, šedá nebo nevím která ještě (aby byla barevně sladěna se zbytkem stavby), ale zábradlí jsou pořád stejná. Nebo snad někdo chcete tvrdit, že norma stanovuje i takové podrobnosti jako jednotnou výšku zábradlí (možná tak minimální výšku), průměr a tloušťku trubek, rozestupy mezi sloupky apod.? To jste si ještě nevšimli dvorních dodavatelů jednotlivých částí staveb infrastruktury, přestavníky počínaje, zábradlím konče? Samozřejmě písemné… Číst vice »
Ano, výška je daná normou, pak podle použití je třeba dán počet madel a taky je předepsána prostupnost (hustota příček), prostě někde to má zabránit tomu aby tam nepropadlo dítě.
Zábradlí je ale také bariéra, o vzývaných podchodech nemluvě. Výsledek je pak tedy také bariérový, jen jinde.
Jaktože nejsou? Vždyť se tam dostane i vozíčkář.
S tou bezbariérovostí je to pitomost – sždc dojebala modrým zábradlím i mnohé stanice, kde se o bezbariérovosti nedá mluvit. Exemplárním příkladem je v hloubi lesa utopený Klínec.
To by mě zajímalo taky, kolik stála modernizace toho podstatného. Tedy kolejí svršku a spol. Aby se dalo jezdit rychleji a bez drncání.
Ale pokud 100 mil. Trať má třeba 10 km. Tak je to třeba jen 10 mil/km. PS VRT stojí 500- 1000. Samozřejmě Ažd „ušetří“ za signaling, přejezdy. Ale i tak SŽDC za modernizace platí cca miliardu. A to to většinou nacpe do stanic – euronástupišť, podchodů. A koleje často jen polepí a rychlost nezvýší. Bohužel je pravdou, že strašnou částkou na tratích jsou přejezdy. Zejména, pokud jsou co 300 metrů.
Úsek tratě AŽD má 36 km, proč počítáte s 10 km?
Nevím jsem něco typl, radši horšího i tak mi vyšlo perfektní číslo.
Například modernizace klíčové Krnov Opava stála cca miliardu. A polovina trati zůstala se starýma kolejema a rychlost se nezvýšila. (téměř, o 5 km/h) A tady Ažd použilo starší pražce a jezdí 100..
Otázkou je, zda na těch starších pražích a kolejích S49 dosahuje traťové třídy D4 … pevnost a elektrické napětí mají tu nevýhodu, že nejsou vidět očima ani objektivem kamery.
Já tam teda žádnou modernizaci nevím, snad jedině opravu. Styková kolejnice a klasické upevnění zůstalo jak ve stanici, tak na trati. A zemní práce, jakožto násypy a zářezy jsou nula, což jaksi u novostavby PS VRT rozhodně uvažovat nelze. Tunely a mosty taky nula, což?
Jo, ale furt někteří melou, jak VRT a menší tratě zrušit. Tak si to porovnejmě min 500 mil/km na 20 let a třeba 5 mil/km. A 100km/h
Stykovaná kolej snad nezůstala nikde, maximálně u oblouků malých poloměrů, aby se ušetřilo za pražcové kotvy, nadvýšení štěrkového lože a podobně, ale stejně to nejde udělat všude.
Tak ono zrovna aby se dalo jezdit bez „drncání“ a rychleji, stačí udělat docela málo. Vyřezat staré styky a kolenice svařit a doplnit vložkama, zvýšit převýšení oblouků (to udělá podbíječka). Ovšem toto dělat s Ačkovejma a Téčkovejma kolejnicema na shnilých pražcích, je samozřejmě nesmysl.
Tak to se povedlo,gratuluji a chválím.
Je opravdu milé se dívat, že lokálky, které „dobrá“ správa odepsala, dokáží soukromníci provozovat mnohem lépe a dokonce i bez modrého zábradlí, největšího to vynálezu SŽDC 😉
ještě to neprovozuje a nikdo tam nejezdí. třeba budou vozit vzduch. ale mají 108 Kč/vlkm 🙂
Tak to jsou levnější než pravé pražské taxiky.
Na té fotce na zastávce v Dlažkovicích se časem uvidí, zda je zábradlí nutné. Až tam půjde nějaký fríkulín rovnou z nástupiště mezi břevna závor a vlak ze kterého vystoupil ho žvejkne, protože ho v tomhlr prostoru strojvedoucí neuvidí. Třeba tohle naváděcí a přehrazovací zábradní DÚ SŽDC v projektech, pokud chybí, vyčítá.
Tak určitě, a všichni vesničani ty modrý opičárny poctivě obcházej, i kdyby měli ujít 200 metrů navíc, co?
Jenže díky těm modrým opičárnám jsou SŽDC mimo podezřelé, protože všemi dostupnými prostředky zabránily vstupu do nebezpečného prostoru jinudy než mimo závory. To že se najde vždy pár lidí bez pudu sebezáchovy nepopírám, ale ty jsou alespoň konfrontovány tím, že třeba tomu zábradlí se musí aktivně vyhnout (seskočit z nástupiště, což spoustu lidí odradí), což je občas vytrhne z automatické chůze.
Doufám, že než se začne jezdit, tak ho tam namontujou. Takhle to nelze. Takhle se to dělalo třeba v 90. letech na koridorech (typicky Malé Žernoseky, Dobříň, Záluží…. a už se pracuje na rekonstrukci přistupových cest, protože vystupovat rovnou pod vlak, to je prostě nepřípustný.
Nějak nechápu, co je na tý zastávce bez zábradlí špatně a čemu by tam kde pomohlo. Ono to pravdu není tak, že po přiblížení se ke kolejím klesne každému iq na úroveň slintajícího retarda, který zákonitě do dvou minut zahyne.
Já si myslím, že tam chybí zábradlí na konci nástupiště a směrem k výstražníku, které navede člověka právě k tomu výstražníku, aby člověk nevstupoval do prostoru přejezdu mimo výstražníky (závory). Pokud budou závory dole tak přejezd nebude vyzvánět, tak si to, že je přejezd ve výstraze nemusí ani uvědomit.
Pochopitelně. Východ z nástupiště musí být vždy před závory/ výstražníky.
Jako že někdo přehlídne spadlý závory a olbřímí blikající červený světla v metrový vzdálenosti?
Ano přehlédne (frikulíni bez pudu sebezáchovy se sluchátky v uších a čumící do mobilu), obzvlášť, když nejde k těm závorám a světla nejsou natočené směrem k nástupišti.
a takto by to mělo vypadat na každé lokálce
Jenže SŽDC nemá dost peněz ani na údržbu TEN-T sítě… Natož na cokoli jiného.
možná kdyby neměla monopolního dodavatele AŽD, tak by měla víc peněz na údržbu… a mohla by si dovolit věci, které má nyní AŽD za její peníze
Aha, a proto se rekonstruuje plno tratí mimo TEN-T….
Neříkám, že peníze nemá, říkám, že jich nemá dost. Nebo chcete tvrdit, že jsou všechny tratě v odpovídajícím stavu?
Psal jste „na cokoli jiného“, z čehož logicky vyplývá ani na ty rekonstrukce.
Ono by stačilo, kdyby se nevyhazovaly peníze za nesmysly a opravovalo a modernizovalo se jen to, co je opravdu potřeba.
Já bych spíše než „co je opravdu potřeba“ raději řekl „jak je to opravdu potřeba“, resp. v jakém rozsahu je to skutečně potřeba a užitečné (= jaký skutečný efekt ta která součást modernizace opravdu přinese a co jsou naopak jen finance zbytečně vyplýtvané na nikoli nezbytně potřebné součásti té které akce).
Taky by se to tak dalo říct.